quote:
Als ie dit blijft doen kan het zijn dat je het OS opnieuw moet installeren, dat heb je soms met BlackBerry's dat ze zomaar opeens er mee ophouden.
quote:
Weet niet waarom iedereen zo negatief doet over BB,
Omdat het schijtdingen zijn. Ik heb een tijdje lang BlackBerry apps ontwikkeld, ik loop daarvoor nog steeds bij een psychiater. Het oude BB OS (niet BB10) zit echt ongelooflijk slecht in elkaar. Ik heb een aantal developers van BB gesproken en het leken hele normale, competente mensen, heel vreemd want als je niet beter weet zou je denken dat het ontworpen is door een kudde hondsdolle bavianen.
Het hele OS draait op Java, sowieso al dubieus, en BB heeft hiervoor zelf een eigen JVM gedraaid. Deze JVM zit vol met rare fratsen en bugs, waaronder het gedrag wat jij nu ziet. Zo is het op geen enkele manier mogelijk een process te killen, het updaten van een app vereist vrijwel altijd een reboot (welke dan 6 minuten duurt) en zelfs niemand van BB weet waarom dat is. Als developer ben je meer tijd bezig met het rebooten van het toestel dan met ontwikkelen.
Een aantal jaar terug was ik op BB DevCon en daar was een sessie over 'advanced UI' op BlackBerries... wat zij dus verstaan onder een geavanceerde UI is .. knopjes een ander kleurtje geven

En ik ben niet de enige die er zo over denkt, ik heb zelfs een afspraak met een collega dat zodra BB eindelijk ophoudt te bestaan (zal niet lang meer duren) dat we het hele bedrijf op taart trakteren om het te vieren.
In het kort: gooi dat ding bij het chemisch afval en haal een fatsoenlijk mobiel. Doordat ongeïnformeerde hufters zoals jij dat soort kut toestellen kopen zijn er nu een hoop onschuldige developers die met zware trauma's zitten en bijna elke nacht badend in het zweet wakker worden na de zoveelste BB-nachtmerrie.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.