Als jij op de verbinding Assen - Amsterdam NIET 12 minuten stilstaat in Zwolle is dat een op zn minst 3 keer zo aantrekkelijk product. Maar ja, "het past niet" volgens Mr klaasje. Zijn we toch weer aan het ijzer schuivenquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Als jij op een verbinding Eindhoven - Amsterdam zo 3-4 minuten kan pakken is dat zeker wel een aantrekkelijker product.
Dat doe je ook niet, doet alleen de Leeuwarder tak als die naar Rotterdam gaat en v.v.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als jij op de verbinding Assen - Amsterdam NIET 12 minuten stilstaat in Zwolle is dat een op zn minst 3 keer zo aantrekkelijk product. Maar ja, "het past niet" volgens Mr klaasje. Zijn we toch weer aan het ijzer schuiven
ik moet er nog heen. Is een van de weinige stukjes Nederlands spoor die ik nog moetquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Langer open geweest dan Ter Apel Rijksgrens. En ik heb het bordje al. Dus wat mij betreft: Kruis erover.
"SECONDEN"? Bij een traject zoals pakweg de stoptrein Rotterdam - Woerden - Breukelen - Amsterdam kan het volgens mij minuten schelen als je de vertrekprocedure kan inkorten. En je beeld van "wandelwagens in tweeën knippen" is natuurlijk onzin. Moeten we ook alle spoorwegovergangen weer bemannen om te voorkomen dat de slagbomen auto's in tweeën hakken? Elke lift weer van een liftboy voorzien? Enz.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. En wandelwagens in tweeën knippen met je SLT-deuren is natuurlijk een meegenomen bonus. Want reizigers zijn helemaal niet waar het om gaat, die zijn maar lastig. SECONDEN is waar het om gaat. IJZER schuiven voor de winst
En wie weet krijg je de badslipperlobby dan ook wel mee, altijd leuk
Yeah whatever. Die ene.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat doe je ook niet, doet alleen de Leeuwarder tak als die naar Rotterdam gaat en v.v.
Hihi
Perronopvolging, 3 minuten regel enzo. Daar is weinig omlooptechnisch aan.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoezo is opvolging geen omlooptechnische zaak dan
Stel je voor dat het een aantrekkelijke optie wordt. Dat kan natuurlijk nietquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
De Fyra is ook zo'n leuke trein: staat in beide richtingen 5 minuten stil op Rotterdam centraal. De schaamlapexpresse staat richting Den Haag zelfs iets van 13 minuten te bivakkeren in Roosendaal.
De 1900 (Den Haag - Venlo) staat op de grote stations (buiten de spits) ook wel een paar minuten te niksen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stel je voor dat het een aantrekkelijke optie wordt. Dat kan natuurlijk niet
"De reiziger is gebaat bij eenduiding, dus geen wisselende tijden in spits en dal."quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
De 1900 (Den Haag - Venlo) staat op de grote stations (buiten de spits) ook wel een paar minuten te niksen.
Komt in Breda binnen om :36, vertrekt om :40. :56 in Dordrecht, vertrek :58. Om :11 in Rotterdam om er vervolgens om :14 te vertrekken. Lalala, lekker doorrijden, om :33 in Den Haag HS en daar om :36 weer vertrekken om om :38 in Den Haag Centraal aan te komen.
Tijdens de spits zijn die lange stationnementen wel nodig: de smalle trage deuren en gangen in het ICRm zijn niet bevorderlijk voor het in- en uitstappen. Buiten de spits zijn die lange hanteringen gewoon bezopen, je kunt zo 10 minuten winnen op het hele traject door die stationnementen te verkorten.
Nja, en daar is ook nog best wat voor te zeggen ook. Al laten de regionalo's zich daaraan niks gelegen liggen. In vliegende ochtendspits wordt de overstap Deventer - Zutphen - Winterswijk gewoon geknipt van 8 naar 4 minuten omdat dat ze kennelijk beter uitkomt. buiten de spits heb je 8 minuten, wat wel zo relaxt is. In de spits is het tik tak boem power play en anders doeieloei en een onclaimbaar half uur aan je broek.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:48 schreef b2py het volgende:
[..]
"De reiziger is gebaat bij eenduiding, dus geen wisselende tijden in spits en dal."
ja, 2,3,4 okee. En in Apeldoorn wil het weleens 8 worden omdat eoa MONGOOL bedacht heeft dat het sprintertje naar Klarenfuckingbeek voorlangs moet kruisenquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:48 schreef KnightSolaire het volgende:
Ach, er zijn zoveel treinen die geregeld een aantal minuten stilstaan op een station, maar die marges zijn er niet voor niks.
Zolang je regionaal bent kan je alles flikken. Zodra je NS heet is het fout. De spoorwegen hebben sinds de splitsing geleden aan imagoschade, zowel intern als extern.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja, en daar is ook nog best wat voor te zeggen ook. Al laten de regionalo's zich daaraan niks gelegen liggen. In vliegende ochtendspits wordt de overstap Deventer - Zutphen - Winterswijk gewoon geknipt van 8 naar 4 minuten omdat dat ze kennelijk beter uitkomt. buiten de spits heb je 8 minuten, wat wel zo relaxt is. In de spits is het tik tak boem power play en anders doeieloei en een onclaimbaar half uur aan je broek.
Je kan je ook afvragen wat een kortere stop oplevert. Het gros van de reizigers zal in Zwolle, uit beide richtingen, uit- of overstappen en niet naar Amersfoort gaan. Ik denk dat het percentage reizigers dat vanuit de richting Leeuwarden verder gaat naar Amersfoort minder is dan 2%. Diezelfde situatie geldt ook in de viçe versa richting.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, 2,3,4 okee. En in Apeldoorn wil het weleens 8 worden omdat eoa MONGOOL bedacht heeft dat het sprintertje naar Klarenfuckingbeek voorlangs moet kruisen![]()
Dat is dus ook al debiel. Maar TWAALF minuten? Denk eens na of zo.
Ik denk dat je daar verschil moet maken tussen spits en dal. In de dalperiodes zijn er relatief gezien veel meer doorgaande reizigers dan in de spitsen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan je ook afvragen wat een kortere stop oplevert. Het gros van de reizigers zal in Zwolle, uit beide richtingen, uit- of overstappen en niet naar Amersfoort gaan. Ik denk dat het percentage reizigers dat vanuit de richting Leeuwarden verder gaat naar Amersfoort minder is dan 2%. Diezelfde situatie geldt ook in de viçe versa richting.
Dan ga je hetzelfde verhaal als hierboven krijgen. In het dal lange stilstanden omdat je gelijkheid gedurende de dag wilt, en in de spits lange stops om de reizigers de tijd te gunnen in te stappen. Overigens is een lang stationnement in het dal ook niet onwenselijk, al die dagjesmensen zijn onwennig in de trein en hebben meer tijd nodig om zich over een station te verplaatsen. Wat zeker wel belangrijk is bij een knoop als Zwolle.quote:Op zaterdag 14 september 2013 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar verschil moet maken tussen spits en dal. In de dalperiodes zijn er relatief gezien veel meer doorgaande reizigers dan in de spitsen.
Als dat een overweging isquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan je ook afvragen wat een kortere stop oplevert. Het gros van de reizigers zal in Zwolle, uit beide richtingen, uit- of overstappen en niet naar Amersfoort gaan. Ik denk dat het percentage reizigers dat vanuit de richting Leeuwarden verder gaat naar Amersfoort minder is dan 2%. Diezelfde situatie geldt ook in de viçe versa richting.
ja leuk, maar 5 minuten is echt wel ZAT hoor. 12 is niet DAARVOOR nodig, en zorgt er later bijvoorbeeld wel voor dat mensen hun aansluiting richting Noordelijke Nevenlijnen missen. Maar hey dat zijn andere vervoerders DUS is niet claimbaar DUS val maar lekker doodquote:Op zaterdag 14 september 2013 00:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan ga je hetzelfde verhaal als hierboven krijgen. In het dal lange stilstanden omdat je gelijkheid gedurende de dag wilt, en in de spits lange stops om de reizigers de tijd te gunnen in te stappen.
ietsje inkorten mag wel. Als je er voor de Leeuwarder vier minuten af kunt halen kom je al op een veel acceptabeler niveauquote:Op zaterdag 14 september 2013 00:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan ga je hetzelfde verhaal als hierboven krijgen. In het dal lange stilstanden omdat je gelijkheid gedurende de dag wilt, en in de spits lange stops om de reizigers de tijd te gunnen in te stappen. Overigens is een lang stationnement in het dal ook niet onwenselijk, al die dagjesmensen zijn onwennig in de trein en hebben meer tijd nodig om zich over een station te verplaatsen. Wat zeker wel belangrijk is bij een knoop als Zwolle.
En op dit moment komt de omloop wel ter sprake, want sommige treinen krijg je niet keerbaar in twee minuten. Plus ik spreek nergens uit dat de treinen losgetrokken van elkaar moeten worden hèquote:Op zaterdag 14 september 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als dat een overweging is![]()
Ga dan gewoon alleen Leeuwarden - Zwolle en Groningen - Zwolle rijden, en laat "die paar katten en een kraai" overstappen. Veel robuuster, en waarschijnlijk voor iedereen sneler![]()
Dus nee.
Je moet in dat geval er ook voor zorgen dat je verderop in de dienstregeling niet alsnog voor de rode loopt. Als je richting Amersfoort te dicht achter de sprinter komt zal je gepland voor de rode komen en dat is verboden. Sprinter versnellen is lastig, hooguit door schrappen station of sneller materieel. Lastige puzzel hoor.quote:Op zaterdag 14 september 2013 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ietsje inkorten mag wel. Als je er voor de Leeuwarder vier minuten af kunt halen kom je al op een veel acceptabeler niveau
Nee maar wel dat er geen markt voor doorrijden isquote:Op zaterdag 14 september 2013 00:15 schreef b2py het volgende:
[..]
En op dit moment komt de omloop wel ter sprake, want sommige treinen krijg je niet keerbaar in twee minuten. Plus ik spreek nergens uit dat de treinen losgetrokken van elkaar moeten worden hè
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |