abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131146933
Dannog, dat je op de schermen kunt aangeven welke loc ervoor zit _O_

Op Schiphol slagen ze er nog niet eens in om 5 seconden van tevoren het vertrekspoor correct te voorspellen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131147001
Ja maar dat komt door de wisselkabouters las ik laatst ergens, dus dat weten we ook pas de laatste vijf seconden.
pi_131147022
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:38 schreef KnightSolaire het volgende:
Ja maar dat komt door de wisselkabouters las ik laatst ergens, dus dat weten we ook pas de laatste vijf seconden.
Dat zei ik ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 22:45:07 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131147275
Net een stukje over station Eygelshoven Markt in Kanniewaarzijn. OV-chip? Nooit van gehoord. Nederlandse kaartautomaat? Staat er pas anderhalf jaar, etc :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131147475
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
Net een stukje over station Eygelshoven Markt in Kanniewaarzijn. OV-chip? Nooit van gehoord. Nederlandse kaartautomaat? Staat er pas anderhalf jaar, etc :P
Tsja. Is het in Glanerbrug of de Eschmarke veel anders?

Hebben die stations nog mazzel dat ze een verbinding met een binnenlands knooppunt hebben. In Frankrijk liggen minstens 2 stations die alleen vanuit het buitenland bediend worden EN waar de Franse spoorwegen zelf totaal niet komen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 22:52:30 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131147590
Al die stations hebben net als Eijsden geen paaltje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131147863
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Al die stations hebben net als Eijsden geen paaltje
Nou, tiswat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 22:59:21 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131147891
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, tiswat.
ach ja, sommigen zijn verknocht aan het plastic kaartje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131148041
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ach ja, sommigen zijn verknocht aan het plastic kaartje
:W
pi_131148075
zijn in Duitsland zo veel haltes zonder automaat of whatever. In Zwitserland wordt de reiziger op bepaalde stations vriendelijk verzocht om bij zijn eindbestemming alsnog een kaartje te kopen. Maar in dit kinderachtige kloteland vol tokkies die doodvallen over een dubbeltje heb je nou eenmaal geen andere keus dan iemand eerst voor 35 euro aan te slaan als zwartrijder (want de meesten zijn dat ook gewoon) en dan later maar eens kijken of het wel terecht was. Tsja, daar tref je dan ook een paar onschuldigen mee. Met dank aan de overgrote meerderheid bewuste zwartrijders. Overigens van harte in de hand gewerkt door vervoerders die vinden dat een conducteur op een trein ook maar een functieloos symbool is.

Gewoon lekker verder bezuinigen en de gevolgen daarvan zelf de schuld geven. Way to go Johnny.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 23:06:22 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131148174
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:02 schreef b2py het volgende:

[..]

:W
Succes op station Eygelshoven Markt :W
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131148224
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Succes op station Eygelshoven Markt :W
Flikker op gek daar komen 500 man per jaar of zo. Nobody cares.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 23:11:28 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131148364
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Flikker op gek daar komen 500 man per jaar of zo. Nobody cares.
de mensen die met het onzingeval willen reizen wel :+

Maar goed, het belangrijkste onderwerp over Eygelshoven Markt was eigenlijk dat sluiting al weer dreigt voor het in 2007 geopende station omdat er een IC Eindhoven - Aken moet komen. De bouw van het station heeft toch even 1,5 miljoen euro gekost
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131148383
Momenteel worden de deuren pas gesloten als iedereen er in zit, moet de conducteur de deuren sluiten, controleren of alles dicht is en vervolgens zijn eigen deur nog sluiten. Al met al een tijdrovende procedure waarbij ik ongetwijfeld nog wel enkele acties ben vergeten.
Als je net zoals de regionalen als machinist de deur dichtzet kan dit zo per stop een seconde of 20 schelen. Dan heb je vanaf Oostvaarders tot aan Poort toch al gauw een minuut te pakken. En minuten zijn in de spoorwereld nou eenmaal enorm dure zaken die je liever kan winnen door relatief simpele en goedkope oplossingen dan enorm dure zoals viersporigheid of fly-overs.

Meer reizigers hierdoor aantrekken is moeilijk aannemelijk te maken. En dat het eventueel voor het goederenvervoer winst kan opleveren, is een mogelijkheid, maar daarin zijn grotere en betere efficiencyslagen te maken. Die los staan van het sluiten van de deuren.
pi_131148457
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de mensen die met het onzingeval willen reizen wel :+

Maar goed, het belangrijkste onderwerp over Eygelshoven Markt was eigenlijk dat sluiting al weer dreigt voor het in 2007 geopende station omdat er een IC Eindhoven - Aken moet komen. De bouw van het station heeft toch even 1,5 miljoen euro gekost
Langer open geweest dan Ter Apel Rijksgrens. En ik heb het bordje al. Dus wat mij betreft: Kruis erover.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131148458
In Heilbronn rijdt de trein door de straat. ^O^



pi_131148520
ProRail heeft een aanbesteding uitgeschreven voor de productie, levering en ondersteuning bij instandhouding van voorgemonteerde wissels inclusief wisselbediening van 1:29 en 1:18 wissels.
Een 1:29 wissel gaat er dus definitief komen. Zelfde snelheden als 1:34,7, alleen geen beweegbaar puntstuk. Dus goedkoper en minder storingsgevoelig.
https://www.tenderned.nl/(...)5d29830ed51/cid/3299
pi_131148535
g
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de mensen die met het onzingeval willen reizen wel :+

Maar goed, het belangrijkste onderwerp over Eygelshoven Markt was eigenlijk dat sluiting al weer dreigt voor het in 2007 geopende station omdat er een IC Eindhoven - Aken moet komen. De bouw van het station heeft toch even 1,5 miljoen euro gekost
gewoon in Übach-Palenberg uitstappen en de bus pakken, stelletje Limburgers :P
pi_131148548
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:11 schreef Adrie072 het volgende:
Momenteel worden de deuren pas gesloten als iedereen er in zit, moet de conducteur de deuren sluiten, controleren of alles dicht is en vervolgens zijn eigen deur nog sluiten. Al met al een tijdrovende procedure waarbij ik ongetwijfeld nog wel enkele acties ben vergeten.
Als je net zoals de regionalen als machinist de deur dichtzet kan dit zo per stop een seconde of 20 schelen. Dan heb je vanaf Oostvaarders tot aan Poort toch al gauw een minuut te pakken. En minuten zijn in de spoorwereld nou eenmaal enorm dure zaken die je liever kan winnen door relatief simpele en goedkope oplossingen dan enorm dure zoals viersporigheid of fly-overs.
Precies. En wandelwagens in tweeën knippen met je SLT-deuren is natuurlijk een meegenomen bonus. Want reizigers zijn helemaal niet waar het om gaat, die zijn maar lastig. SECONDEN is waar het om gaat. IJZER schuiven voor de winst _O_

En wie weet krijg je de badslipperlobby dan ook wel mee, altijd leuk *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131148623
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:11 schreef Adrie072 het volgende:
Momenteel worden de deuren pas gesloten als iedereen er in zit, moet de conducteur de deuren sluiten, controleren of alles dicht is en vervolgens zijn eigen deur nog sluiten. Al met al een tijdrovende procedure waarbij ik ongetwijfeld nog wel enkele acties ben vergeten.
Als je net zoals de regionalen als machinist de deur dichtzet kan dit zo per stop een seconde of 20 schelen. Dan heb je vanaf Oostvaarders tot aan Poort toch al gauw een minuut te pakken. En minuten zijn in de spoorwereld nou eenmaal enorm dure zaken die je liever kan winnen door relatief simpele en goedkope oplossingen dan enorm dure zoals viersporigheid of fly-overs.

Meer reizigers hierdoor aantrekken is moeilijk aannemelijk te maken. En dat het eventueel voor het goederenvervoer winst kan opleveren, is een mogelijkheid, maar daarin zijn grotere en betere efficiencyslagen te maken. Die los staan van het sluiten van de deuren.
Als jij op een verbinding Eindhoven - Amsterdam zo 3-4 minuten kan pakken is dat zeker wel een aantrekkelijker product.
pi_131148665
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Als jij op een verbinding Eindhoven - Amsterdam zo 3-4 minuten kan pakken is dat zeker wel een aantrekkelijker product.
Als jij op de verbinding Assen - Amsterdam NIET 12 minuten stilstaat in Zwolle is dat een op zn minst 3 keer zo aantrekkelijk product. Maar ja, "het past niet" volgens Mr klaasje. Zijn we toch weer aan het ijzer schuiven :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131148711
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als jij op de verbinding Assen - Amsterdam NIET 12 minuten stilstaat in Zwolle is dat een op zn minst 3 keer zo aantrekkelijk product. Maar ja, "het past niet" volgens Mr klaasje. Zijn we toch weer aan het ijzer schuiven :)
Dat doe je ook niet, doet alleen de Leeuwarder tak als die naar Rotterdam gaat en v.v.

Hihi :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 23:21:34 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131148735
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Langer open geweest dan Ter Apel Rijksgrens. En ik heb het bordje al. Dus wat mij betreft: Kruis erover.
ik moet er nog heen. Is een van de weinige stukjes Nederlands spoor die ik nog moet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131148763
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. En wandelwagens in tweeën knippen met je SLT-deuren is natuurlijk een meegenomen bonus. Want reizigers zijn helemaal niet waar het om gaat, die zijn maar lastig. SECONDEN is waar het om gaat. IJZER schuiven voor de winst _O_

En wie weet krijg je de badslipperlobby dan ook wel mee, altijd leuk *O*
"SECONDEN"? Bij een traject zoals pakweg de stoptrein Rotterdam - Woerden - Breukelen - Amsterdam kan het volgens mij minuten schelen als je de vertrekprocedure kan inkorten. En je beeld van "wandelwagens in tweeën knippen" is natuurlijk onzin. Moeten we ook alle spoorwegovergangen weer bemannen om te voorkomen dat de slagbomen auto's in tweeën hakken? Elke lift weer van een liftboy voorzien? Enz. :X

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2013 23:22:51 ]
pi_131148789
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat doe je ook niet, doet alleen de Leeuwarder tak als die naar Rotterdam gaat en v.v.

Hihi :P
Yeah whatever. Die ene.

Hoerig hoerend lang stilstaan uit omlooptechnische redenen dat doe je maar met een City Nicht lijn of zo. Totale debilisering van je eigen clientèle door te denken dat dat overdag elk uur ook wel met een InterCity kan 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131148864
Het heeft met opvolging te maken, absoluut niks met omlooptechnische zaken.
pi_131148882
Hoezo is opvolging geen omlooptechnische zaak dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 13 september 2013 @ 23:32:27 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131149130
De Fyra is ook zo'n leuke trein: staat in beide richtingen 5 minuten stil op Rotterdam centraal. De schaamlapexpresse staat richting Den Haag zelfs iets van 13 minuten te bivakkeren in Roosendaal.
pi_131149193
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoezo is opvolging geen omlooptechnische zaak dan
Perronopvolging, 3 minuten regel enzo. Daar is weinig omlooptechnisch aan.
pi_131149320
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
De Fyra is ook zo'n leuke trein: staat in beide richtingen 5 minuten stil op Rotterdam centraal. De schaamlapexpresse staat richting Den Haag zelfs iets van 13 minuten te bivakkeren in Roosendaal.
Stel je voor dat het een aantrekkelijke optie wordt. Dat kan natuurlijk niet 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')