Dat zei ik ja.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:38 schreef KnightSolaire het volgende:
Ja maar dat komt door de wisselkabouters las ik laatst ergens, dus dat weten we ook pas de laatste vijf seconden.
Tsja. Is het in Glanerbrug of de Eschmarke veel anders?quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
Net een stukje over station Eygelshoven Markt in Kanniewaarzijn. OV-chip? Nooit van gehoord. Nederlandse kaartautomaat? Staat er pas anderhalf jaar, etc
Nou, tiswat.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Al die stations hebben net als Eijsden geen paaltje
quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ach ja, sommigen zijn verknocht aan het plastic kaartje
Flikker op gek daar komen 500 man per jaar of zo. Nobody cares.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Succes op station Eygelshoven Markt
de mensen die met het onzingeval willen reizen welquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Flikker op gek daar komen 500 man per jaar of zo. Nobody cares.
Langer open geweest dan Ter Apel Rijksgrens. En ik heb het bordje al. Dus wat mij betreft: Kruis erover.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de mensen die met het onzingeval willen reizen wel
Maar goed, het belangrijkste onderwerp over Eygelshoven Markt was eigenlijk dat sluiting al weer dreigt voor het in 2007 geopende station omdat er een IC Eindhoven - Aken moet komen. De bouw van het station heeft toch even 1,5 miljoen euro gekost
gewoon in Übach-Palenberg uitstappen en de bus pakken, stelletje Limburgersquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de mensen die met het onzingeval willen reizen wel
Maar goed, het belangrijkste onderwerp over Eygelshoven Markt was eigenlijk dat sluiting al weer dreigt voor het in 2007 geopende station omdat er een IC Eindhoven - Aken moet komen. De bouw van het station heeft toch even 1,5 miljoen euro gekost
Precies. En wandelwagens in tweeën knippen met je SLT-deuren is natuurlijk een meegenomen bonus. Want reizigers zijn helemaal niet waar het om gaat, die zijn maar lastig. SECONDEN is waar het om gaat. IJZER schuiven voor de winstquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:11 schreef Adrie072 het volgende:
Momenteel worden de deuren pas gesloten als iedereen er in zit, moet de conducteur de deuren sluiten, controleren of alles dicht is en vervolgens zijn eigen deur nog sluiten. Al met al een tijdrovende procedure waarbij ik ongetwijfeld nog wel enkele acties ben vergeten.
Als je net zoals de regionalen als machinist de deur dichtzet kan dit zo per stop een seconde of 20 schelen. Dan heb je vanaf Oostvaarders tot aan Poort toch al gauw een minuut te pakken. En minuten zijn in de spoorwereld nou eenmaal enorm dure zaken die je liever kan winnen door relatief simpele en goedkope oplossingen dan enorm dure zoals viersporigheid of fly-overs.
Als jij op een verbinding Eindhoven - Amsterdam zo 3-4 minuten kan pakken is dat zeker wel een aantrekkelijker product.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:11 schreef Adrie072 het volgende:
Momenteel worden de deuren pas gesloten als iedereen er in zit, moet de conducteur de deuren sluiten, controleren of alles dicht is en vervolgens zijn eigen deur nog sluiten. Al met al een tijdrovende procedure waarbij ik ongetwijfeld nog wel enkele acties ben vergeten.
Als je net zoals de regionalen als machinist de deur dichtzet kan dit zo per stop een seconde of 20 schelen. Dan heb je vanaf Oostvaarders tot aan Poort toch al gauw een minuut te pakken. En minuten zijn in de spoorwereld nou eenmaal enorm dure zaken die je liever kan winnen door relatief simpele en goedkope oplossingen dan enorm dure zoals viersporigheid of fly-overs.
Meer reizigers hierdoor aantrekken is moeilijk aannemelijk te maken. En dat het eventueel voor het goederenvervoer winst kan opleveren, is een mogelijkheid, maar daarin zijn grotere en betere efficiencyslagen te maken. Die los staan van het sluiten van de deuren.
Als jij op de verbinding Assen - Amsterdam NIET 12 minuten stilstaat in Zwolle is dat een op zn minst 3 keer zo aantrekkelijk product. Maar ja, "het past niet" volgens Mr klaasje. Zijn we toch weer aan het ijzer schuivenquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Als jij op een verbinding Eindhoven - Amsterdam zo 3-4 minuten kan pakken is dat zeker wel een aantrekkelijker product.
Dat doe je ook niet, doet alleen de Leeuwarder tak als die naar Rotterdam gaat en v.v.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als jij op de verbinding Assen - Amsterdam NIET 12 minuten stilstaat in Zwolle is dat een op zn minst 3 keer zo aantrekkelijk product. Maar ja, "het past niet" volgens Mr klaasje. Zijn we toch weer aan het ijzer schuiven
ik moet er nog heen. Is een van de weinige stukjes Nederlands spoor die ik nog moetquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Langer open geweest dan Ter Apel Rijksgrens. En ik heb het bordje al. Dus wat mij betreft: Kruis erover.
"SECONDEN"? Bij een traject zoals pakweg de stoptrein Rotterdam - Woerden - Breukelen - Amsterdam kan het volgens mij minuten schelen als je de vertrekprocedure kan inkorten. En je beeld van "wandelwagens in tweeën knippen" is natuurlijk onzin. Moeten we ook alle spoorwegovergangen weer bemannen om te voorkomen dat de slagbomen auto's in tweeën hakken? Elke lift weer van een liftboy voorzien? Enz.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. En wandelwagens in tweeën knippen met je SLT-deuren is natuurlijk een meegenomen bonus. Want reizigers zijn helemaal niet waar het om gaat, die zijn maar lastig. SECONDEN is waar het om gaat. IJZER schuiven voor de winst
En wie weet krijg je de badslipperlobby dan ook wel mee, altijd leuk
Yeah whatever. Die ene.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat doe je ook niet, doet alleen de Leeuwarder tak als die naar Rotterdam gaat en v.v.
Hihi
Perronopvolging, 3 minuten regel enzo. Daar is weinig omlooptechnisch aan.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoezo is opvolging geen omlooptechnische zaak dan
Stel je voor dat het een aantrekkelijke optie wordt. Dat kan natuurlijk nietquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
De Fyra is ook zo'n leuke trein: staat in beide richtingen 5 minuten stil op Rotterdam centraal. De schaamlapexpresse staat richting Den Haag zelfs iets van 13 minuten te bivakkeren in Roosendaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |