abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 september 2013 @ 00:36:55 #271
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131266657
AnsaldoBreda probeert via de rechter af te dwingen dat ze toegang krijgen in de opgestelde rapporten (wat in mijn ogen terecht is, wat is gepubliceerd uit de rapporten van Mott McDonald, Concept Risk en NedTrain liegt er niet om) en dat er een onafhankelijke second (of moet ik zeggen third?) opinion uitgevoerd gaat worden.

Dat NSH/NSR/NS Groep deze dingen zo lang op hun beloop laat kan onderdeel zijn van een juridische strategie om AnsaldoBreda hun eigen positie te laten verzwakken. Door het contract met AB pas eind augustus op te zeggen kan NS aanvoeren dat AB tot die tijd niet aan hun contractuele verplichtingen heeft gedaan (bijvoorbeeld verplichting tot levering). De vraag van NS aan AB om de treinen af te voeren werd met een "Nee!" beantwoord, ook dat kan NS weer in hun eigen voordeel uitleggen.

De afgelopen tijd is AB een aantal keer in de media gekomen, bijvoorbeeld met de persconferentie in Napels, optredens bij de rechter, en vandaag wederom een persconferentie waar een 'vernieuwde' trein werd gepresenteerd. Omdat AB vandaag wederom alleen maar inging op de winterproblemen en de andere problemen bagatelliseerde kan NS bij de rechter aanvoeren dat AnsaldoBreda niet serieus luistert naar kritiek van klanten.

De tragikomedie die je nu ziet gebeuren is een juridisch steekspel, en het zou me niet verbazen als NS dat beter weet te spelen dan AnsaldoBreda.
pi_131266815
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 00:36 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBreda probeert via de rechter af te dwingen dat ze toegang krijgen in de opgestelde rapporten (wat in mijn ogen terecht is, wat is gepubliceerd uit de rapporten van Mott McDonald, Concept Risk en NedTrain liegt er niet om) en dat er een onafhankelijke second (of moet ik zeggen third?) opinion uitgevoerd gaat worden.
True, vind ik ook billijk.

quote:
Dat NSH/NSR/NS Groep deze dingen zo lang op hun beloop laat kan onderdeel zijn van een juridische strategie om AnsaldoBreda hun eigen positie te laten verzwakken. Door het contract met AB pas eind augustus op te zeggen kan NS aanvoeren dat AB tot die tijd niet aan hun contractuele verplichtingen heeft gedaan (bijvoorbeeld verplichting tot levering). De vraag van NS aan AB om de treinen af te voeren werd met een "Nee!" beantwoord, ook dat kan NS weer in hun eigen voordeel uitleggen.
Hoezo kan NS dat in hun voordeel uitleggen? Hoe dan ook spelen ze sowieso met vuur door überhaupt dingen zo lang op hun beloop te laten. Je kan moeilijk later zeggen "ja we hebben ze echt ALLE kans willen geven, maar helaas" als je zelf totaal niet daadkrachtig optreedt. En wat dat betreft is NS(H) toch echt wel het kwijlende schoothondje van NMBS, ook al gingen ze er voor 7 keer zoveel ijzer in -O-

quote:
De afgelopen tijd is AB een aantal keer in de media gekomen, bijvoorbeeld met de persconferentie in Napels, optredens bij de rechter, en vandaag wederom een persconferentie waar een 'vernieuwde' trein werd gepresenteerd. Omdat AB vandaag wederom alleen maar inging op de winterproblemen en de andere problemen bagatelliseerde kan NS bij de rechter aanvoeren dat AnsaldoBreda niet serieus luistert naar kritiek van klanten.
Nee dat moet een poppenkast geweest zijn idd -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 september 2013 @ 00:50:24 #273
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131266998
Ik denk niet dat NS en NMBS het op z'n beloop hebben gelaten, er zijn veel reizen naar Italië geweest om de vinger aan de pols te houden. Ook is er regelmatig overleg geweest tussen NS, NMBS, AnsaldoBreda, Lloyd's, BelgoRail en vele anderen. Van al die gesprekken, reizen en overleggen zijn logboeken en verslagen gemaakt die overlegd kunnen worden aan een rechter zodat NS kan aantonen dat zij niet de lakse partij zijn geweest.

Wat ik niet goed snap is waarom het bijna 2 maanden heeft moeten duren voordat NS het contract met AnsaldoBreda annuleerde, terwijl NMBS dit meteen deed. Misschien heeft dit te maken met de andere verhouding (NSH leaset van NSFSC, NSFSC koopt bij AB) en heeft NSFSC eerst zelf moeten besluiten of ze de V250 nog zouden willen afnemen.

Ierse wetgeving is nogal strikt over het bestuur van een bedrijf in Ierland, NSFSC opereert redelijk autonoom t.o.v. de rest van NS. Dat kan betekenen dat de beslissing van NSH om te stoppen met de V250 eerst intern is onderzocht door NSFSC. Maar dat is speculatief, ik weet niet hoe die zaken er intern bij NS aan toegaan.
pi_131267479
iemand hier enig idee waar ik foto's van het interieur van de etoil du nord kan vinden? Ookwel inox rijtuigen genoemd geloof ik.. dank :)

zoals deze bijv http://www.railfaneurope.net/pix/fr/car/TEE/Inox/InoxPBA_WR_i.jpg
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 september 2013 @ 10:40:17 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131271779
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 00:50 schreef James1988 het volgende:
Ik denk niet dat NS en NMBS het op z'n beloop hebben gelaten, er zijn veel reizen naar Italië geweest om de vinger aan de pols te houden. Ook is er regelmatig overleg geweest tussen NS, NMBS, AnsaldoBreda, Lloyd's, BelgoRail en vele anderen. Van al die gesprekken, reizen en overleggen zijn logboeken en verslagen gemaakt die overlegd kunnen worden aan een rechter zodat NS kan aantonen dat zij niet de lakse partij zijn geweest.

Wat ik niet goed snap is waarom het bijna 2 maanden heeft moeten duren voordat NS het contract met AnsaldoBreda annuleerde, terwijl NMBS dit meteen deed. Misschien heeft dit te maken met de andere verhouding (NSH leaset van NSFSC, NSFSC koopt bij AB) en heeft NSFSC eerst zelf moeten besluiten of ze de V250 nog zouden willen afnemen.

Ierse wetgeving is nogal strikt over het bestuur van een bedrijf in Ierland, NSFSC opereert redelijk autonoom t.o.v. de rest van NS. Dat kan betekenen dat de beslissing van NSH om te stoppen met de V250 eerst intern is onderzocht door NSFSC. Maar dat is speculatief, ik weet niet hoe die zaken er intern bij NS aan toegaan.
Ik denk dat het best wel eens onderdeel van de strategie van de NS kan zijn geweest. Door verwarring te zaaien en doodleuk te melden dat het contract nog niet opgezegd is hoopten ze de Italianen te verleiden tot het nemen van rare sprongen. Het presenteren van de verbeterde V250 kan dan ook koren op de molen van de NS zijn en de juridische positie van de NS verstevigen, maar goed, dat is koffiedik kijken
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 september 2013 @ 12:32:36 #276
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131274761
Niet blauw maar toch een fraai plaatje



Waar is deze te zien?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_131279621
Leuk filmpje gespot.
(Vooral het geluid is erg goed)

🐱
  Redactie Sport dinsdag 17 september 2013 @ 15:11:03 #278
274204 crew  Mexicanobakker
pi_131279772
Is er een reden dat de 800 naar Mt vaak vertraging heeft op Ehv tegenwoordig?

Afgelopen 2 weken maar 1x zonder vertraging aangekomen/vertrokken :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 17 september 2013 @ 15:15:06 #279
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_131279889
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er een reden dat de 800 naar Mt vaak vertraging heeft op Ehv tegenwoordig?

Afgelopen 2 weken maar 1x zonder vertraging aangekomen/vertrokken :')
Somda is een deurtje verderop.
  Redactie Sport dinsdag 17 september 2013 @ 15:16:30 #280
274204 crew  Mexicanobakker
pi_131279929
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:15 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Somda is een deurtje verderop.
Fijn dat je een inhoudelijk en rullevant antwoord hebt op mijn vraag.
Wat is somda trouwens?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 17 september 2013 @ 15:18:05 #281
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_131279979
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Fijn dat je een inhoudelijk en rullevant antwoord hebt op mijn vraag.
Wat is somda trouwens?
Treinenforum waar men wél in afkortingen praat. Hier dus niet. Dus dat was wel een rullevant antwoord.
  Redactie Sport dinsdag 17 september 2013 @ 15:19:34 #282
274204 crew  Mexicanobakker
pi_131280021
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:18 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Treinenforum waar men wél in afkortingen praat. Hier dus niet. Dus dat was wel een rullevant antwoord.
Uh, oké.

Dan nu voor jou:

Weet je waarom de intercity van station alkmaar naar station maastricht, die om .02 en .32 op Eindhoven stopt tegenwoordig standaard 5 minuten vertraging heeft?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 17 september 2013 @ 15:21:18 #283
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_131280089
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Uh, oké.

Dan nu voor jou:

Weet je waarom de intercity van station alkmaar naar station maastricht, die om .02 en .32 op Eindhoven stopt tegenwoordig standaard 5 minuten vertraging heeft?
Kusje. Geen idee, heb je @ns_online al gevraagd?
  dinsdag 17 september 2013 @ 15:22:33 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131280136
Ligt allemaal aan de reizigers. Als die er niet zouden zijn zou die trein prima op tijd rijden.

Nee euh, ik heb het vermoeden dat dat iets te maken heeft met de werkzaamheden tussen Boxtel en Best, ProRail is daar de in asfalt verzonken rails aan het vrijmaken van asfalt, waardoor er tijdelijk maar één spoor richting Eindhoven beschikbaar is en er dus meer treinen over hetzelfde spoor moeten.
  Redactie Sport dinsdag 17 september 2013 @ 15:22:42 #285
274204 crew  Mexicanobakker
pi_131280146
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:21 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Kusje. Geen idee, heb je @ns_online al gevraagd?
Ik heb geen twitter, dat is voor mensen die per se hun leven met de wereld moeten delen en dat ben ik niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 17 september 2013 @ 15:23:13 #286
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_131280166
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik heb geen twitter, dat is voor mensen die per se hun leven met de wereld moeten delen en dat ben ik niet.
Heb je hem verwijderd?
  Redactie Sport dinsdag 17 september 2013 @ 15:23:57 #287
274204 crew  Mexicanobakker
pi_131280192
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef James1988 het volgende:
Ligt allemaal aan de reizigers. Als die er niet zouden zijn zou die trein prima op tijd rijden.

Nee euh, ik heb het vermoeden dat dat iets te maken heeft met de werkzaamheden tussen Boxtel en Best, ProRail is daar de in asfalt verzonken rails aan het vrijmaken van asfalt, waardoor er tijdelijk maar één spoor richting Eindhoven beschikbaar is en er dus meer treinen over hetzelfde spoor moeten.
Bedankt.

Klinkt logisch, ook omdat de treinen steeds achter elkaar binnen komen. En omdat de IC naar Den Haag steeds later vertrekt.

Hoe lang zijn ze daarmee vermoedelijk bezig?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 september 2013 @ 15:24:11 #288
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131280200
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef James1988 het volgende:
Ligt allemaal aan de reizigers. Als die er niet zouden zijn zou die trein prima op tijd rijden.

Nee euh, ik heb het vermoeden dat dat iets te maken heeft met de werkzaamheden tussen Boxtel en Best, ProRail is daar de in asfalt verzonken rails aan het vrijmaken van asfalt, waardoor er tijdelijk maar één spoor richting Eindhoven beschikbaar is en er dus meer treinen over hetzelfde spoor moeten.
Denk dat dit idd de verklaring is. Hierdoor moest er wat met de dienstregeling geschoven worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 september 2013 @ 15:25:12 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131280244
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe lang zijn ze daarmee vermoedelijk bezig?
tot en met 4 oktober, aldus ProRail
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131280452
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik heb geen twitter, dat is voor mensen die per se hun leven met de wereld moeten delen en dat ben ik niet.
jij hebt wel twittor
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_131280513
het is geel en als je het in je oog krijgt ben je morsdood

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_131280932
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef James1988 het volgende:
tussen Boxtel en Best, ProRail is daar de in asfalt verzonken rails aan het vrijmaken van asfalt,
Waarom? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 september 2013 @ 15:45:05 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131281008
Het was een proef om te kijken of het geluidsdempend zou werken. Het werkte deels: het omgevingsgeluid werd minder, maar het geluid in de trein blijkt harder te zijn geworden.
pi_131281052
En die werkzaamheden verlopen nogal geluidloos, vanzelfsprekend? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 september 2013 @ 15:47:57 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131281097
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:46 schreef Dr_Flash het volgende:
En die werkzaamheden verlopen nogal geluidloos, vanzelfsprekend? :P
Uiteraard, maar de werklui hebben dit als achtergrondmuziek:
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 september 2013 @ 15:48:49 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131281125
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:45 schreef James1988 het volgende:
Het was een proef om te kijken of het geluidsdempend zou werken. Het werkte deels: het omgevingsgeluid werd minder, maar het geluid in de trein blijkt harder te zijn geworden.
was toch ook verzakking van de baan ofzo en dat het afwijkende deel niet goed aansloot op de rest van de baan, waardoor er een snelheidsbeperking op dat spoor gold?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 september 2013 @ 15:50:20 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131281175
Zoiets ja. :Y

In ieder geval, het wordt eruitgehaald.

ProRail is in de buurt ook bezig: met een zaag (sic) halen ze een stuk van het perron van Best af om het op 76 cm hoogte te brengen.
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:04:46 #298
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_131281659
Natuurlijk met een zaag, dat is toch de makkelijkste manier om de perronrand een kopje kleiner te maken.
pi_131283227
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef James1988 het volgende:
Ligt allemaal aan de reizigers. Als die er niet zouden zijn zou die trein prima op tijd rijden.

Nee euh, ik heb het vermoeden dat dat iets te maken heeft met de werkzaamheden tussen Boxtel en Best, ProRail is daar de in asfalt verzonken rails aan het vrijmaken van asfalt, waardoor er tijdelijk maar één spoor richting Eindhoven beschikbaar is en er dus meer treinen over hetzelfde spoor moeten.
En de TSB in de spoortunnel te Best vanwege openslaande nooddeuren als de treinen met 140 km/h door de bak razen. En dat voor een tunnel die ontworpen is voor 200 km/h... (Bron reden TSB: Somda)

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:45 schreef James1988 het volgende:
Het was een proef om te kijken of het geluidsdempend zou werken. Het werkte deels: het omgevingsgeluid werd minder, maar het geluid in de trein blijkt harder te zijn geworden.
Geen asfalt, maar ingegoten spoorstaven in een betonbaan. Onderhoud bleek achteraf vele malen duurder te zijn door complexe vervangingen. Wordt nu weer normale ballastspoor.
pi_131283448
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')