True, vind ik ook billijk.quote:Op dinsdag 17 september 2013 00:36 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBreda probeert via de rechter af te dwingen dat ze toegang krijgen in de opgestelde rapporten (wat in mijn ogen terecht is, wat is gepubliceerd uit de rapporten van Mott McDonald, Concept Risk en NedTrain liegt er niet om) en dat er een onafhankelijke second (of moet ik zeggen third?) opinion uitgevoerd gaat worden.
Hoezo kan NS dat in hun voordeel uitleggen? Hoe dan ook spelen ze sowieso met vuur door überhaupt dingen zo lang op hun beloop te laten. Je kan moeilijk later zeggen "ja we hebben ze echt ALLE kans willen geven, maar helaas" als je zelf totaal niet daadkrachtig optreedt. En wat dat betreft is NS(H) toch echt wel het kwijlende schoothondje van NMBS, ook al gingen ze er voor 7 keer zoveel ijzer inquote:Dat NSH/NSR/NS Groep deze dingen zo lang op hun beloop laat kan onderdeel zijn van een juridische strategie om AnsaldoBreda hun eigen positie te laten verzwakken. Door het contract met AB pas eind augustus op te zeggen kan NS aanvoeren dat AB tot die tijd niet aan hun contractuele verplichtingen heeft gedaan (bijvoorbeeld verplichting tot levering). De vraag van NS aan AB om de treinen af te voeren werd met een "Nee!" beantwoord, ook dat kan NS weer in hun eigen voordeel uitleggen.
Nee dat moet een poppenkast geweest zijn iddquote:De afgelopen tijd is AB een aantal keer in de media gekomen, bijvoorbeeld met de persconferentie in Napels, optredens bij de rechter, en vandaag wederom een persconferentie waar een 'vernieuwde' trein werd gepresenteerd. Omdat AB vandaag wederom alleen maar inging op de winterproblemen en de andere problemen bagatelliseerde kan NS bij de rechter aanvoeren dat AnsaldoBreda niet serieus luistert naar kritiek van klanten.
Ik denk dat het best wel eens onderdeel van de strategie van de NS kan zijn geweest. Door verwarring te zaaien en doodleuk te melden dat het contract nog niet opgezegd is hoopten ze de Italianen te verleiden tot het nemen van rare sprongen. Het presenteren van de verbeterde V250 kan dan ook koren op de molen van de NS zijn en de juridische positie van de NS verstevigen, maar goed, dat is koffiedik kijkenquote:Op dinsdag 17 september 2013 00:50 schreef James1988 het volgende:
Ik denk niet dat NS en NMBS het op z'n beloop hebben gelaten, er zijn veel reizen naar Italië geweest om de vinger aan de pols te houden. Ook is er regelmatig overleg geweest tussen NS, NMBS, AnsaldoBreda, Lloyd's, BelgoRail en vele anderen. Van al die gesprekken, reizen en overleggen zijn logboeken en verslagen gemaakt die overlegd kunnen worden aan een rechter zodat NS kan aantonen dat zij niet de lakse partij zijn geweest.
Wat ik niet goed snap is waarom het bijna 2 maanden heeft moeten duren voordat NS het contract met AnsaldoBreda annuleerde, terwijl NMBS dit meteen deed. Misschien heeft dit te maken met de andere verhouding (NSH leaset van NSFSC, NSFSC koopt bij AB) en heeft NSFSC eerst zelf moeten besluiten of ze de V250 nog zouden willen afnemen.
Ierse wetgeving is nogal strikt over het bestuur van een bedrijf in Ierland, NSFSC opereert redelijk autonoom t.o.v. de rest van NS. Dat kan betekenen dat de beslissing van NSH om te stoppen met de V250 eerst intern is onderzocht door NSFSC. Maar dat is speculatief, ik weet niet hoe die zaken er intern bij NS aan toegaan.
Somda is een deurtje verderop.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er een reden dat de 800 naar Mt vaak vertraging heeft op Ehv tegenwoordig?
Afgelopen 2 weken maar 1x zonder vertraging aangekomen/vertrokken
Fijn dat je een inhoudelijk en rullevant antwoord hebt op mijn vraag.quote:
Treinenforum waar men wél in afkortingen praat. Hier dus niet. Dus dat was wel een rullevant antwoord.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Fijn dat je een inhoudelijk en rullevant antwoord hebt op mijn vraag.
Wat is somda trouwens?
Uh, oké.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Treinenforum waar men wél in afkortingen praat. Hier dus niet. Dus dat was wel een rullevant antwoord.
Kusje. Geen idee, heb je @ns_online al gevraagd?quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uh, oké.
Dan nu voor jou:
Weet je waarom de intercity van station alkmaar naar station maastricht, die om .02 en .32 op Eindhoven stopt tegenwoordig standaard 5 minuten vertraging heeft?
Ik heb geen twitter, dat is voor mensen die per se hun leven met de wereld moeten delen en dat ben ik niet.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:21 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Kusje. Geen idee, heb je @ns_online al gevraagd?
Heb je hem verwijderd?quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb geen twitter, dat is voor mensen die per se hun leven met de wereld moeten delen en dat ben ik niet.
Bedankt.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef James1988 het volgende:
Ligt allemaal aan de reizigers. Als die er niet zouden zijn zou die trein prima op tijd rijden.
Nee euh, ik heb het vermoeden dat dat iets te maken heeft met de werkzaamheden tussen Boxtel en Best, ProRail is daar de in asfalt verzonken rails aan het vrijmaken van asfalt, waardoor er tijdelijk maar één spoor richting Eindhoven beschikbaar is en er dus meer treinen over hetzelfde spoor moeten.
Denk dat dit idd de verklaring is. Hierdoor moest er wat met de dienstregeling geschoven wordenquote:Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef James1988 het volgende:
Ligt allemaal aan de reizigers. Als die er niet zouden zijn zou die trein prima op tijd rijden.
Nee euh, ik heb het vermoeden dat dat iets te maken heeft met de werkzaamheden tussen Boxtel en Best, ProRail is daar de in asfalt verzonken rails aan het vrijmaken van asfalt, waardoor er tijdelijk maar één spoor richting Eindhoven beschikbaar is en er dus meer treinen over hetzelfde spoor moeten.
tot en met 4 oktober, aldus ProRailquote:Op dinsdag 17 september 2013 15:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe lang zijn ze daarmee vermoedelijk bezig?
jij hebt wel twittorquote:Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb geen twitter, dat is voor mensen die per se hun leven met de wereld moeten delen en dat ben ik niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lekker faxen heel de dag echt genot
Waarom?quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef James1988 het volgende:
tussen Boxtel en Best, ProRail is daar de in asfalt verzonken rails aan het vrijmaken van asfalt,
Uiteraard, maar de werklui hebben dit als achtergrondmuziek:quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:46 schreef Dr_Flash het volgende:
En die werkzaamheden verlopen nogal geluidloos, vanzelfsprekend?
was toch ook verzakking van de baan ofzo en dat het afwijkende deel niet goed aansloot op de rest van de baan, waardoor er een snelheidsbeperking op dat spoor gold?quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:45 schreef James1988 het volgende:
Het was een proef om te kijken of het geluidsdempend zou werken. Het werkte deels: het omgevingsgeluid werd minder, maar het geluid in de trein blijkt harder te zijn geworden.
En de TSB in de spoortunnel te Best vanwege openslaande nooddeuren als de treinen met 140 km/h door de bak razen. En dat voor een tunnel die ontworpen is voor 200 km/h... (Bron reden TSB: Somda)quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef James1988 het volgende:
Geen asfalt, maar ingegoten spoorstaven in een betonbaan. Onderhoud bleek achteraf vele malen duurder te zijn door complexe vervangingen. Wordt nu weer normale ballastspoor.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:45 schreef James1988 het volgende:
Het was een proef om te kijken of het geluidsdempend zou werken. Het werkte deels: het omgevingsgeluid werd minder, maar het geluid in de trein blijkt harder te zijn geworden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |