abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131305796
CoD is niet te onderschatten wat betreft gewelddadigheid.
Het heeft gewoon invloed op je en dat is juist goed. Schokkende beelden in combinatie met weinig slaap, slecht eten en een leven zonder ritme kan deze effecten hebben. Het is 'normaal', maar wel zeer onwenselijk.

Veel rust en veel socializen (positieve energie uiteraard) en je herstelt snel weer.
Dit soort effecten komen niet van race-spelletjes of puzzle-games. Het is echt het geweld en je wilt niet afgestompt raken.

edit: zelf heb ik vroeger ook nachtmerries gehad van ultragewelddadige games. GTA is gek genoeg een uitzondering, waarschijnlijk door de intellectuele laag die eroverheen zit wat mijn ratio hard genoeg aan het werk zet om 'de waarde van de emotionele boodschap' proportioneel in te kunnen schatten.
asdfasdfasdfasdfasdf
pi_131312045
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:17 schreef novusordoseclorum het volgende:
Dit soort effecten komen niet van race-spelletjes of puzzle-games. Het is echt het geweld en je wilt niet afgestompt raken.
Ehm, dit is niet bij iedereen zo. Ik had dit effect bijvoorbeeld ook met splinter cell (ging ik in de schaduwen lopen :P ) en bij tetris (had ik constant dat deuntje in m'n hoofd en zag ik vallende blokjes en keek ik van "He, dit ding zou precies in dat ding passen! :D" :P ).

De ene persoon heeft dit sneller dan een ander en het heeft denk ik te maken met hoe makkelijk of moeilijk je je door iets laat meezuigen. Een goeie film bijvoorbeeld kan ik dagen lang nog van onder de indruk zijn.

Het heeft niks maar dan ook niks te maken met geweld op zich.
pi_131314180
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ehm, dit is niet bij iedereen zo. Ik had dit effect bijvoorbeeld ook met splinter cell (ging ik in de schaduwen lopen :P ) en bij tetris (had ik constant dat deuntje in m'n hoofd en zag ik vallende blokjes en keek ik van "He, dit ding zou precies in dat ding passen! :D" :P ).

De ene persoon heeft dit sneller dan een ander en het heeft denk ik te maken met hoe makkelijk of moeilijk je je door iets laat meezuigen. Een goeie film bijvoorbeeld kan ik dagen lang nog van onder de indruk zijn.

Het heeft niks maar dan ook niks te maken met geweld op zich.
De 'visuele halucinaties' kunnen inderdaad ook van andere games komen.
Maar dat angstige van een oorlogssituatie komt niet van tetris ;)
asdfasdfasdfasdfasdf
pi_131314778
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 14:48 schreef novusordoseclorum het volgende:

[..]

De 'visuele halucinaties' kunnen inderdaad ook van andere games komen.
Maar dat angstige van een oorlogssituatie komt niet van tetris ;)
Klopt :P

Moet wel een verdomd goed spel geweest zijn dat CoD 1 :P
pi_131332523
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:04 schreef Timabo het volgende:
Troll, niemand speelt Call of Duty 1! :')
Weet je dat zeker?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')