abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131093170
http://img41.imageshack.us/img41/148/s2m5.jpg (copy/paste deze link)

Kan iemand mij hier de regels uitleggen?
Ik ben de zwarte stippellijn, en heb altijd ruzie met de rode stippellijn die mij afsnijdt. Ik denk namelijk dat zij alleen rechtdoor mogen, klopt dit?
  Redactie Frontpage donderdag 12 september 2013 @ 13:52:56 #2
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_131093218
Zie je die pijlen op de weg bij de rode stippellijn? Je mag rechtdoor maar ook linksaf.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_131093270
idd, kwestie van baan/lijn houden. Als je helemaal links staat en dan over de kruising in de rechter baan wilt uitkomen is dat "niet handig". Of andersom
pi_131093275
Mag de rode stippellijn op de linkerbaan voor linksaf? Dat is wat daar vaak gebeurt.
pi_131093277
Zwarte stippellijn mag alleen linksaf, rode stippellijn mag rechtdoor en linksaf.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_131093407
Hoe snijdt de rode stippellijn jou af dan eigenlijk? Aangenomen dat beiden gewoon op hun eigen rijbaan blijven..
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_131093429
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:54 schreef CarolineC het volgende:
Mag de rode stippellijn op de linkerbaan voor linksaf? Dat is wat daar vaak gebeurt.
Ja dat mag, maar er zijn toch 2 banen waarom krijg je dan ruzie met ze? Of probeer je ze daarna te snijden ofzo?
pi_131093483
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:58 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

Ja dat mag, maar er zijn toch 2 banen waarom krijg je dan ruzie met ze? Of probeer je ze daarna te snijden ofzo?
Ik wil linksaf en neem de linkerbaan, naast mij wil linksaf en wil ook op de linkerbaan, maar moet toch eigenlijk de rechterbaan nemen? Moet er vaak remmen om niet aangereden te worden door de rechterbaan.
pi_131093540
Maar ik snap het nu, thanks. Alleen het stoplicht vind ik verwarrend :P
  donderdag 12 september 2013 @ 14:02:26 #10
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_131093577
Volgens mij hebben beiden bestuurders niet echt voorrang ofzo, meer wie het eerst komt, eerst maalt.

Aangezien jij telkens wordt afgesneden terwijl je de binnenbocht hebt, zou ik zeggen dat je misschien moet leren normaal op te trekken en door te rijden, zodat dit niet gebeurd? :)

En als je niet vooraan staat, netjes laten ritsen.
Humans dont deserve to live...
  donderdag 12 september 2013 @ 14:03:10 #11
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131093588
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:02 schreef L3IPO het volgende:
Volgens mij hebben beiden bestuurders niet echt voorrang ofzo, meer wie het eerst komt, eerst maalt.

Aangezien jij telkens wordt afgesneden terwijl je de binnenbocht hebt, zou ik zeggen dat je misschien moet leren normaal op te trekken en door te rijden, zodat dit niet gebeurd? :)

Onzin, rechts moet gewoon rechts uitkomen.
Ok stelletje hokboeren
pi_131093629
Ja, die ander mag linksaf maar moet normaal gesproken wel op de rechter strook uitkomen. Ik vraag me wel af of dit wettelijk ook afgedwongen wordt, want feitelijk zit je in de bocht natuurlijk niet op een rijstrook dus zijn de regels mbt wisselen van rijstrook misschien ook niet van toepassing.
pi_131093638
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:03 schreef padlarf het volgende:
Onzin, rechts moet gewoon rechts uitkomen.
Dat.
Als de rechterbaan naar de linkerbaan komt, moeten ze toch echt het verkeer op de linkerbaan voorrang verlenen. Afsnijden is een overtreding.
pi_131093733
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:59 schreef CarolineC het volgende:

[..]

Ik wil linksaf en neem de linkerbaan, naast mij wil linksaf en wil ook op de linkerbaan, maar moet toch eigenlijk de rechterbaan nemen? Moet er vaak remmen om niet aangereden te worden door de rechterbaan.
Als jij links staat dan zou je de rechterauto's voor moeten laten gaan bij het invoegen naar hunnie weghelft.
pi_131093765
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:02 schreef L3IPO het volgende:

Doorrijden doe ik wel hoor, heb alleen een erg defensieve rijstijl ontwikkeld doordat ik in Belgie woon, waar je niemand kunt vertrouwen op de weg :D
pi_131093776
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:07 schreef GroningseGast het volgende:
Als jij links staat dan zou je de rechterauto's voor moeten laten gaan bij het invoegen naar hunnie weghelft.
Say whut? Waar heb je deze nonsens vandaan?
Ze kunnen toch gewoon naast elkaar de bocht door?
LOL
pi_131093791
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:07 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

Huh is dat een regel? Zij hebben toch niet meer recht om op mijn weghelft te komen?
pi_131093816
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:08 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Say whut? Waar heb je deze nonsens vandaan?
Ze kunnen toch gewoon naast elkaar de bocht door?
LOL
Ja dat lijkt mij ook als ik de foto bekijk. Maar als het over zou gaan in 1 baan dan zou ts voorrang moeten verlenen.
Maar ik snap sowieso niet waarom ze ts proberen te snijden.
Rij je in een alto?
pi_131093824
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:09 schreef CarolineC het volgende:
Huh is dat een regel? Zij hebben toch niet meer recht om op mijn weghelft te komen?
Nee, dat is geen regel. Dat is klinkklare onzin.
pi_131093843
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:09 schreef GroningseGast het volgende:
Ja dat lijkt mij ook als ik de foto bekijk. Maar als het over zou gaan in 1 baan dan zou ts voorrang moeten verlenen.
Rij je in een alto?
Doet het niet, dus totaal irrelevant.
  donderdag 12 september 2013 @ 14:12:04 #21
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_131093876
't is toevallig dicht bij mij in de buurt (m'n werk dan) en dat kruispunt is ook drama. Vooral de andere kant op rond 5 uur. Gewoon dringen :)
pi_131093909
TS, waar heb jij je rijbewijs gehaald? :@

Ik vind dit nl echt heel erg dom van je :{
compact en kleverig.
pi_131093981
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:09 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

Rij je in een alto?
gezien haar vraag en dat ze t antwoord daarop niet eens wist, denk ik dat zij degene is die mensen snijdt...
Ik sla linksaf en wil op de rechterrijbaan uitkomen klinkt vrij logisch als je niet beseft dat degene die rechts naast je staat óók linksaf mag.
compact en kleverig.
  donderdag 12 september 2013 @ 14:16:13 #24
339795 ElPollo
Gaarne verwijderen.
pi_131094042
Het zijn twee banen waarop je bij allebei linksaf kan, de linkerbaan heeft een stoplicht met een pijl naar links, dus je mag alleen linksaf, het rechter stoplicht heeft een bol, wat geldt voor meerdere richtingen.
Normaal zou je verwachten met twee banen naar links dat iedereen z'n eigen baan aanhoudt, maar ik zie geen wegmarkering in de bocht, dus het lijkt mij dat er verwarring voorkomt. Overigens mag je bij het nemen van de bocht gewoon van baan wisselen, immers is er geen markering die dat verbiedt, maar ik kan me voorstellen dat dat erg verwarrend werkt.

edit: overigens is het wisselen van baan een bijzondere handeling en hoef je dus geen voorrang te verlenen. Het ritsprincipe (hier niet van toepassing) speelt dan ook gewoon in op sociaal gedrag.
Gaarne verwijderen.
pi_131094070
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:14 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

gezien haar vraag en dat ze t antwoord daarop niet eens wist, denk ik dat zij degene is die mensen snijdt...
Ik sla linksaf en wil op de rechterrijbaan uitkomen klinkt vrij logisch als je niet beseft dat degene die rechts naast je staat óók linksaf mag.
Wat een gekkie is ts zeg :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')