abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132277089
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:52 schreef pascal08 het volgende:

[..]

Nu ben ik wel benieuwd naar die "4 regels html". :P
Goed, dat was overdreven, maar het is wel een goed voorbeeld waarom ik niet zo'n fan ben van Bootstrap en soortgelijke grid frameworks. Het lokt uit tot 'luie' onsemantische HTML imo.

[ Bericht 1% gewijzigd door picodealion op 17-10-2013 21:45:13 ]
pi_132277927
Gezien je beschrijving denk ik dat het prima zou kunnen.

Of naja, 8 regels als je de sluittags meerekent.
pi_132281673
quote:
11s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:58 schreef Catch22- het volgende:
Waarom doe je position:relative?
Waarom doe je vervolgens margin-top?
Waarom geef je hem een z-index van 1?
Magic numbers, een van de allerergste dingen die er zijn :( Naast van die jQuery-ellende met 40 methods aan elkaar gechained, zonder caching van nodes en dergelijke. Totaal onleesbaar en niet te onderhouden.

1$('.list').children('li').filter(':not('.active')).first().addClass('active').on('click', function(){ setTimeout(function(){ $('.list').children('li').filter(':not('.active')).last().removeClass('.active');},129)});

Ofzo,al tijden niet met jQuery gewerkt. En dat dan 800 regels lang in een init-method :'( :D
Nee.
pi_132282983
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:22 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

:+

Briljant _O-

quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:35 schreef picodealion het volgende:

[..]

Goed, dat was overdreven, maar het is wel een goed voorbeeld waarom ik niet zo'n fan ben van Bootstrap en soortgelijke grid frameworks. Het lokt uit tot 'luie' onsemantische HTML imo.
Ik heb leren programmeren met Bootstrap, jQuery en CodeIgniter. Héél onlogisch en achteraf gezien ook heel inefficiënt, want ik ging de frameworks pas echt goed begrijpen toen ik de ruwe talen beter leerde kennen.

Grid frameworks kunnen heel handig zijn, maar je bent altijd gebonden aan die 12 kolommen en dat kan heel onpraktisch zijn. Frameworks als Bootstrap lokken naar mijn mening niet alleen uit tot onsemantische HTML, maar ook tot eentonigheid van het web. Sinds ik de 'look and feel' van Bootstrap ging koppelen aan Bootstrap ontdekte ik hoeveel websites eigenlijk gewoon de standaard layout gebruiken. Erg jammer, want zo maak je website niet bepaald uniek.

Ik ontdekte pas geleden trouwens SASS en dat was voor mij een welkome aanvulling. Vooral de nested CSS is eigenlijk iets wat ik graag als standaard zou willen zien in CSS.

[ Bericht 26% gewijzigd door pascal08 op 18-10-2013 00:14:54 ]
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:31:39 #280
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132283683
Mensen klooien teveel zonder te onderzoeken wat ze doen, daardoor krijg je gepruts.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:22:27 #281
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_132296509
Is het misschien een ideetje om 30 Days to Learn HTML & CSS en 30 Days to Learn jQuery aan de OP toe te voegen om beginnende mensen wat op weg te helpen? Lijkt me wat behulpzamer dan het enkele linkje naar "google zelf maar een css tutorial".
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:25:36 #282
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132296623
Er staat al eeuwen een link naar de artikelen over float en position en dat leest ook niemand...
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:00:40 #283
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_132297786
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:25 schreef Catch22- het volgende:
Er staat al eeuwen een link naar de artikelen over float en position en dat leest ook niemand...
OP's worden vaak snel overgeslagen, dat blijf je altijd wel houden.
Toch krijg ik steeds positieve reacties als ik ze post voor iemand dus blijkbaar zijn er wel mensen die ze handig vinden. Zoveel kwaad lijkt het me dus niet kunnen om zo'n stukje toe te voegen.

Heb je zin om HTML, CSS of jQuery leren, dan zijn deze video tutorials een goede plek om te beginnen
30 Days to Learn HTML & CSS
30 Days to Learn jQuery
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:05:09 #284
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132297897
En begin met Javascript ipv jQuery. Basiskennis javascript voegt heel veel toe.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:10:06 #285
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_132298058
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:05 schreef Catch22- het volgende:
Eens maar jQuery is mogelijk wel makkelijker om als basis te leren. Maar als je goede Javaccript tutorials hebt om bij te voegen is dat alleen maar beter natuurlijk.
Neil Degrasse Tyson
pi_132298940
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:05 schreef Catch22- het volgende:
Dit. Tot voor 2 jaar geleden alleen met libraries gewerkt en toen langzaam aan begonnen met dingen zonder library op te lossen. Gigantisch veel van geleerd.

Ook hier geldt dat ik niets tegen jQuery en andere libraries heb (behalve dan dat het in veel gevallen wordt ingezet waar het niet nodig is), het komt er natuurlijk uiteindelijk met name op neer wat je met zo'n library doet. Als je jQuery gebruikt, maar ondertussen wel alle logica mooi opsplitst, dingen generiek op zet e.d. is het probleem al een stuk minder groot. Veel van die plugins en tutorials zijn echter om te huilen :(
Nee.
pi_132299148
Bij codecademy.com kun je wat oefenen met o.a. JavaScript. Dat is dan vooral handig om de syntaxis te leren. Voor toepassing van JS in websites schiet het weer tekort.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:52:52 #288
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_132300863
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:42 schreef PimD het volgende:

Dit. Tot voor 2 jaar geleden alleen met libraries gewerkt en toen langzaam aan begonnen met dingen zonder library op te lossen. Gigantisch veel van geleerd.

Maar zou je javascript net zo makkelijk opgepakt hebben zonder eerst via frameworks te werken die veel dingen al voor je versimpelen.

quote:
Als je jQuery gebruikt, maar ondertussen wel alle logica mooi opsplitst, dingen generiek op zet e.d. is het probleem al een stuk minder groot. Veel van die plugins en tutorials zijn echter om te huilen :(
Dat vind ik wel het voordeel van die tutorials die ik poste, Die zijn gemaakt door iemand die ook echt verstand heeft van de onderliggende principes van goed gestructureerde code.
Neil Degrasse Tyson
pi_132384573
quote:
11s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:58 schreef Catch22- het volgende:
Waarom doe je position:relative?
Waarom doe je vervolgens margin-top?
Waarom geef je hem een z-index van 1?
De website is geschreven door een website bouwer, best een grote partij.
  maandag 21 oktober 2013 @ 08:56:49 #290
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132384778
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 08:32 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

De website is geschreven door een website bouwer, best een grote partij.
prutsers dus
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 21 oktober 2013 @ 10:10:02 #291
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_132385825
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 08:56 schreef Catch22- het volgende:

[..]

prutsers dus
Of degene met een 'scherp tarief'. Dat soort dat eigenlijk alles wel weet, maar geen tijd heeft om het goed te doen.. -O-

Ik krijg ze ook wel es onder ogen, dat soort gedrochten.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_132386604
Even een korte vraag; weet niet of het mogelijk is;

Stel ik heb een blok met 'tabs' en wil in deze tabs 'filmpjes' zetten. Pas op het moment dat de 'tab' geactiveerd wordt (en dus de content zichtbaar) wil ik pas dat het filmpje geladen wordt.
Dit kan natuurlijk met ajax, maar wil liefst zonder ajax dit voor elkaar krijgen :@
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 21 oktober 2013 @ 10:52:18 #293
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132386756
starten de filmpjes automatisch? Als je een tabsysteem gebruikt, heb je een event als je van tab veranderd. Je kan in dat event het filmpje via zijn api starten, als je een goede player hebt.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132387059
Nee de filmpjes komen van sites zoals youtube, vimeo en dergelijke sites. Ik wil ze pas 'embedden' en 'laden' als de tab actief is. Dit scheelt nogal, want om sommige pagina's heb ik 15 tabs, met 15 filmpjes van verschillende bronnen die in 1x geladen worden... beetje jammer van bandbreedte voor de gebruiker zeg maar... maar denk dat ik daarvoor dan maar een snippet moet gaan schrijven die dmv de klik de content toevoegt en de oude content (van de vorige tab) leeghaalt.. (of niet?)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_132387085
quote:
Dit kan natuurlijk met ajax, maar wil liefst zonder ajax dit voor elkaar krijgen :@
Waarom?
  maandag 21 oktober 2013 @ 11:07:14 #296
12221 Tijn