abonnement Unibet Coolblue
pi_131055334
was hier nog geen algemeen topic over?!!?! ECHT NIET?!?!

ik zou misschien wel een Galaxy Gear willen als dat ding werkte met niet-samsung telefoons. gemiste kans van ome samsung, nu krijgen ze m'n geld niet.

weet niet hoe het zit met het sony alternatief... maar die had veel beperktere functies, toch

smartwatch lijkt me de ideale oplossing bij telefoons die te groot zijn om makkelijk in 1 hand te gebruiken. gebruik je voor dat soort acties gewoon je horloge en kun je voor andere dingen gerust een scherm boven de 5 inch nemen. dus als 5.5 inch aanstaand Lenovo K900 gebruiker had ik interesse.

komen er misschien on-officiele firmware roms of apps om je niet-samsung telefoon ermee te laten werken?

eerlijk gezegd weet ik nog niet zo veel van smartwatches dus dit thread is voor mij ook een kans om meer te weten te komen. wat kun je er nou wel en niet mee? typen lijkt me een struikelblok, hoe gaat dat? is bellen een beetje te doen? houdt de batterij het uit? hoe werkt het samen met je telefoon?
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_131055464
vooralsnog houd ik het gewoon bij een normaal horloge (je weet wel, zo een met wijzers) en een smartphone. Ik hoef niet a la minuut mn berichten te lezen oid. En een grote smartphone vind ik onhandig als telefoon. Misschien dat ik er later (paar jaar) anders over denk.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_131055602
TVP.
  woensdag 11 september 2013 @ 12:31:27 #4
381517 Zapata
held op sokken
pi_131055651
Ik wil een normaal (Casio) horloge die gemiste oproepen, sms en vooral whatsapp notificaties laat zien.
Geen behoefte aan een horloge die ik elke dag moet opladen.
pi_131056040
quote:
Geen behoefte aan een horloge die ik elke dag moet opladen.
is dat echt zo'n probleem als je het tijdens het slapen doet..? vind ik een beetje een non-issue. t'is hooguit even wennen.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_131058623
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:31 schreef Zapata het volgende:
Ik wil een normaal (Casio) horloge die gemiste oproepen, sms en vooral whatsapp notificaties laat zien.
Geen behoefte aan een horloge die ik elke dag moet opladen.
Ik ben daar ook nog altijd op zoek. Ik vond de ideale kandidaat in de MBW-150 van Sony Ericsson maar deze OLED schermpjes zijn na een paar jaar niet meer af te lezen (verlichting is dan defect). Ik zit nu dus met dit horloge en een notificatiescherm dat niet langer af te lezen valt ;(

Foto van de MBW-150:
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  woensdag 11 september 2013 @ 14:28:47 #7
381517 Zapata
held op sokken
pi_131058724
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:25 schreef Devolution het volgende:

[..]

Ik ben daar ook nog altijd op zoek. Ik vond de ideale kandidaat in de MBW-150 van Sony Ericsson maar deze OLED schermpjes zijn na een paar jaar niet meer af te lezen (verlichting is dan defect). Ik zit nu dus met dit horloge en een notificatiescherm dat niet langer af te lezen valt ;(

Foto van de MBW-150:
[ afbeelding ]
Geeft dat ding ook whatsapp notificaties door?
(vast niet)

Geen manier om die verlichting te repareren?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1013628
pi_131058832
Ik heb het horloge een jaar geleden het laatst gebruikt in samenwerking met de app Openwatch. Met deze app kun je de notificatietekst in principe doorgeven aan het scherm in het horloge maar ik weet niet meer of er al ondersteuning voor Whatsapp was. Wel zal ie sowieso trillen en aangeven dat je een nieuw bericht hebt op Whatsapp, maar ik weet niet of ie ook een samenvatting van het bericht kan laten zien.

De verlichting is te repareren en er zijn mensen die het zelfs aanbieden op internet, maar dat was mij toch iets teveel gedoe en ik ben zelf niet handig genoeg om het te doen. Ook is het schermpje vrij lastig te vinden op internet dacht ik.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_131065473
Bohhh vandaag het verhaal gehoord van een klasgenoot. Was al aan het twijfelen over de Sony Smartwatch maar toen ik het Samsung verhaal hoorde was ik helemaal om!
pi_131092453
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:31 schreef Zapata het volgende:
Ik wil een normaal (Casio) horloge die gemiste oproepen, sms en vooral whatsapp notificaties laat zien.
Geen behoefte aan een horloge die ik elke dag moet opladen.
Precies,zo belangrijk is het niet. Het is tenslotte verre van die fake commercial waar indertijd de hype mee begon dat je zo een iWatch moest hebben.



Ik heb al wat horloges,hele fraaie,en zo een iWatch voegt voor mij in de huidige vorm niets toe.
  donderdag 12 september 2013 @ 13:30:55 #11
381517 Zapata
held op sokken
pi_131092618
quote:
12s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:33 schreef Devolution het volgende:
Ik heb het horloge een jaar geleden het laatst gebruikt in samenwerking met de app Openwatch. Met deze app kun je de notificatietekst in principe doorgeven aan het scherm in het horloge maar ik weet niet meer of er al ondersteuning voor Whatsapp was. Wel zal ie sowieso trillen en aangeven dat je een nieuw bericht hebt op Whatsapp, maar ik weet niet of ie ook een samenvatting van het bericht kan laten zien.

De verlichting is te repareren en er zijn mensen die het zelfs aanbieden op internet, maar dat was mij toch iets teveel gedoe en ik ben zelf niet handig genoeg om het te doen. Ook is het schermpje vrij lastig te vinden op internet dacht ik.
Een samenvatting is dan ook wel heel luxe. Dat ie aangeeft dat er een whatsapp berichtje binnen is vind ik al heel wat. Wat is de afstand waarin het horloge nog contact heeft met de telefoon eigenlijk?
  donderdag 12 september 2013 @ 14:25:16 #12
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_131094347
De standaard Bluetooth Class II afstand, namelijk +/- 10 meter.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_131096050


Om uiteindelijk te eindigen met dit.

Meh, nog meer schermpjes is wel het laatste wat ik wil :P
pi_131098969
quote:
Om uiteindelijk te eindigen met dit.
eindigen..?

Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_131288475

Qualcomm Toq. op zich wel veel opties lijkt het op eerste gezicht, maar hij ziet er nogal sloom uit. grafisch had ik wat meer verwacht.

werkt wel met alle android phones.

blog post: http://www.fonearena.com/(...)isplay-hands-on.html

$300 is mij hiervoor te veel.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_131289021

dit lijkt wel een ding uit de jaren tachtig. nee dank je, sony.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_131289702

(minuut 13)


dit lijkt er op zich meer op... maar ja, alleen op samsung telefoons... hoop echt dat ie gehackt wordt zodat het wel op andere kan.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_131290036

ben niet onder de indruk van pebble. ugh, monochroom... wereld van verschil tussen de twee.

design van de Gear vind ik overigens niet een van z'n sterke punten, maar goed.

Gear heeft 277 pixels per inch! zelfs voor een telefoon best hoog.

[ Bericht 3% gewijzigd door RDMKR op 17-09-2013 20:08:21 ]
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_131290362
Apple mag van mij wel met zoiets komen. Want waarom alleen denken aan iets om de pols?

pi_131292903
ok, die gear heeft dus maar een "expected" battery life van 1 dag. ik ben ws een van de tolerantste mensen op aarde als het op dit onderwerp aankomt maar zelfs ik vind dat wat krap.

te veel minpunten op een rijtje... ik wacht het nog even af tot er degelijke modellen zijn.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_131311304
Ik zoek wat gebruikservaringen met de pebble.

Kan veel vinden over de ontwikkelingen en site`s uit 2012, maar sinds hij uit is kan je alleen marktplaats ads vinden met horloges die 1 keer gedragen zijn.

http://getpebble.com/
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
pi_131319531
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 20:09 schreef lukaon het volgende:
Apple mag van mij wel met zoiets komen. Want waarom alleen denken aan iets om de pols?

[ afbeelding ]
:')
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_131997307
wat ik denk dat samsung fout heeft gedaan is dat ze het horloge als een functioneel object hebben behandeld, in plaats van een aesthetisch object. ik denk dat smartwatches succesvol gaan worden al het "smart" gedeelte de horloges mooier maakt ipv andersom. en er zijn op langere termijn op dat vlak wel goede mogelijkheden denk ik.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_132003950
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:04 schreef Marvelous het volgende:
Ik zoek wat gebruikservaringen met de pebble.

Kan veel vinden over de ontwikkelingen en site`s uit 2012, maar sinds hij uit is kan je alleen marktplaats ads vinden met horloges die 1 keer gedragen zijn.

http://getpebble.com/
Wat wil je weten? Ik heb hem sinds mei (ik had hem gepreorderd via kickstarter) en gebruik hem dagelijks. De accu houdt het bijna een week vol (6 a 7 dagen) bij redelijk gebruik.
Berichten (whatsapp, hangouts, emails en smsjes) komen allemaal binnen, maar niet bij elke app krijg je het hele bericht, maar alleen het eerste gedeelte.
Een programma als runkeeper werkt er ook goed mee samen wat erg prettig is naar mijn idee.

Over het horloge zelf: het scherm is goed te lezen in de zon, de achtergrondverlichting werkt prima maar zou naar mijn idee iets minder gevoelig mogen (bij bewegen van je pols gaat hij aan), hij is waterdicht genoeg voor een zwembad en de knoppen werken maar klikken zonder echt veel feedback.

Al met al een prima horloge naar mijn idee, maar ze hebben nog wel leveringsproblemen.
pi_132004072
Dus de fabrikanten van spullen die ervoor hebben gezorgd dat we massaal geen horloge meer dragen gaan ons nu horloges verkopen?

Moet mooi zijn, de hongerige consument zo in je macht te hebben ;).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')