abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131052753
Ik heb wat onderzoek gedaan naar het plaatsen van een deur+kozijn.

Ik ga zelf mijn deurgat uitzagen uit mijn niet-dragende muur. De muur is echter 15cm dik.
Dit is voorbij de standaard diktes van de kozijnen die te koop zijn bij bijvoorbeeld de Hornbach.

Wat is de beste manier om een kozijn in een dergelijke muur te plaatsen?

Groet,

Jaap
pi_131053000
Dikste pakken en waar nodig opdikken met deklatten.
Laat die handjes wapperen!
pi_131053012
Is het een houten of stalen kozijn?
pi_131053391
Ik wil een houten kozijn gebruiken.
Stel dat je het zou opdikken; plaats je het kozijn dan in het midden en dik je beide kanten op, of plaats je het kozijn aan 1 buitenkant en dik je 1 kant op?
- Zijn er niet ergens kozijnen te krijgen die de met de "U vorm" 15 cm overbruggen?
pi_131070341
Buitenwerkse kozijnmaat + (2x 18 mm plex) en 1 cm stelruimte is de breedte van je uit te zagen gat. Hoogte is plus 18 mm en 5 mm stelruimte.
Als het gat klaar is stel je 18 mm platen in het gat. Binnenkant afstempelen met wat latjes en gewoon even vast purren. Gaat geen kant heen. Daarna kan je het kozijn monteren.
De kopse kanten van de plex platen kan je afwerken met een paar koplaten op het stucwerk.
Jeroentje.
pi_131072500
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:01 schreef jpajs het volgende:
Buitenwerkse kozijnmaat + (2x 18 mm plex) en 1 cm stelruimte is de breedte van je uit te zagen gat. Hoogte is plus 18 mm en 5 mm stelruimte.
Als het gat klaar is stel je 18 mm platen in het gat. Binnenkant afstempelen met wat latjes en gewoon even vast purren. Gaat geen kant heen. Daarna kan je het kozijn monteren.
De kopse kanten van de plex platen kan je afwerken met een paar koplaten op het stucwerk.
Mijn idee. Zo heb ik eens een kozijn van openslaande tuindeuren in een bestaande buitenmuur geplaatst.

Overigens de plex-platen met een paar slagpluggen/plaat, vastgejensd.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 11-09-2013 22:36:57 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_131074684
Dit soort simpele benaderingen kan ik van genieten.

Ik zou ze aan beide kanten opdikken, wel zo mooi symmetrisch.

Moet zelf ook deurkozijn vervangen in de woonkamer. Staat los en de muur erboven is gebroken. ZUCHT.
Laat die handjes wapperen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')