abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131031347
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Inclusief gepruts met het fullscreen zetten van Adobe Reader :Y
Zal eens vragen of ze nog een goeie IT-er nodig hebben daar :P O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 september 2013 @ 19:05:30 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131031738
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoe wordt het onderhoud uitgevoerd? Eventueel vervangen van puntstukken of de wisseltongen?
het gaat imo juist minder vaak stuk omdat je veel minder snel te maken hebt met gescheurde puntstukken of problemen met de wisseltongen. Als het dan wel stuk is dan zul je met infrabeperkingen te maken hebben en kunnen er tijdelijk geen treinen rijden, omdat er onderdelen vervangen moeten worden. Maar he, moet dat bij Hattemerbroek aansluiting ook al niet? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131031825
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het gaat imo juist minder vaak stuk omdat je veel minder snel te maken hebt met gescheurde puntstukken of problemen met de wisseltongen. Als het dan wel stuk is dan zul je met infrabeperkingen te maken hebben en kunnen er tijdelijk geen treinen rijden, omdat er onderdelen vervangen moeten worden. Maar he, moet dat bij Hattemerbroek aansluiting ook al niet? :P
Ik denk dat je je daarin vergist. Wisseltongen en puntstukken slijten gelijktmatig als bij een normaal wissel, immers verandert niet de functie, slechts een deel van de constructie. Daarbij lijkt mij dat dit lastiger onderhouden is waardoor duurder. Daar gaat alweer een deel van je winst.
pi_131031863
Per december gaat er nog een extra retour Amsterdam <-> Brussel plaatsvinden, bovenop de al extra aangekondigde verhoging per 7 oktober.

Bron en meer
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 september 2013 @ 19:13:36 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131032098
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik denk dat je je daarin vergist. Wisseltongen en puntstukken slijten gelijktmatig als bij een normaal wissel, immers verandert niet de functie, slechts een deel van de constructie. Daarbij lijkt mij dat dit lastiger onderhouden is waardoor duurder. Daar gaat alweer een deel van je winst.
de praktijk moet uitwijzen wie er gelijk heeft
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131032184
Geen idee of het hier als is langsgekomen, maar we zitten hier soms al flink te zeiken op het regeltjesgezeik van ProRail en NS, maar in Noorwegen kunnen ze er ook wat van: Vanochtend heeft tussen 09h00 en 11h30 geen enkele trein in Noorwegen gereden als gevolg van een GSM-R storing. :')
Bron; http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.11233044
pi_131032233
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:16 schreef Sandrvich het volgende:
Geen idee of het hier als is langsgekomen, maar we zitten hier soms al flink te zeiken op het regeltjesgezeik van ProRail en NS, maar in Noorwegen kunnen ze er ook wat van: Vanochtend heeft tussen 09h00 en 11h30 geen enkele trein in Noorwegen gereden als gevolg van een GSM-R storing. :')
Bron; http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.11233044
GSM-R is ook wel heel erg belangrijk. Die regels waar wij over klagen zijn de kleine die het zo moeilijk maken.. :P
pi_131032328
Op Drehscheibe beweert een Nederlandse machinist dat ze in Nederland gewoon door mogen rijden bij zo'n storing.
  dinsdag 10 september 2013 @ 19:20:21 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131032382
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:16 schreef Sandrvich het volgende:
Geen idee of het hier als is langsgekomen, maar we zitten hier soms al flink te zeiken op het regeltjesgezeik van ProRail en NS, maar in Noorwegen kunnen ze er ook wat van: Vanochtend heeft tussen 09h00 en 11h30 geen enkele trein in Noorwegen gereden als gevolg van een GSM-R storing. :')
Bron; http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.11233044
Post Utrecht heeft ook al wel eens 2,5 uur platgelegen omdat GSM-R-Voice was gecrasht... sta je dan, in Maarssen op het perron, met een paar honderd man.
pi_131032404
Oh, ik dacht dat GSM-R de basis was voor communicatie.. :P
  dinsdag 10 september 2013 @ 19:21:58 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131032452
Het is niet geheel onbelangrijk, maar een machinist zou zonder ook nog moeten kunnen rijden, lijkt me.
pi_131032456
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik denk dat je je daarin vergist. Wisseltongen en puntstukken slijten gelijktmatig als bij een normaal wissel, immers verandert niet de functie, slechts een deel van de constructie. Daarbij lijkt mij dat dit lastiger onderhouden is waardoor duurder. Daar gaat alweer een deel van je winst.
Je kunt wel veel meer doekoes van je vervoerders vragen omdat je spoor nooit meer stuk gaat in plaats van dat het constant op zn reet ligt overal zoals nu :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131032536
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:21 schreef James1988 het volgende:
Het is niet geheel onbelangrijk, maar een machinist zou zonder ook nog moeten kunnen rijden, lijkt me.
En bij ERTMS is het verplicht toch vanwege contact met RBC?
pi_131032741
AnsaldoBreda eist toelating Fyra V250 op Belgisch spoor

België geeft voorlopig geen toestemming om met de V250, oftewel de Fyra, te rijden op het Belgische spoor. De fabrikant van de trein, het Italiaanse AnsaldoBreda, had daar in een brief om verzocht. Maar de Dienst Veiligheid in Interoperabiliteit van de Spoorwegen in België (DVIS) heeft eerst extra informatie nodig om een oordeel te kunnen vellen, liet de dienst dinsdag weten. Tegen dat besluit heeft AnsaldoBreda bezwaar aangetekend. Dat gebeurde op 6 september.

Bron en meer
pi_131032750
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:23 schreef b2py het volgende:

[..]

En bij ERTMS is het verplicht toch vanwege contact met RBC?
Level 2 werkt sowieso niet meer zonder GSM-R

Maar zonder GSM-R kun je toch ook geen algemene alarmoproep meer ontvangen?
pi_131033077
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:28 schreef b2py het volgende:
AnsaldoBreda eist toelating Fyra V250 op Belgisch spoor

België geeft voorlopig geen toestemming om met de V250, oftewel de Fyra, te rijden op het Belgische spoor. De fabrikant van de trein, het Italiaanse AnsaldoBreda, had daar in een brief om verzocht. Maar de Dienst Veiligheid in Interoperabiliteit van de Spoorwegen in België (DVIS) heeft eerst extra informatie nodig om een oordeel te kunnen vellen, liet de dienst dinsdag weten. Tegen dat besluit heeft AnsaldoBreda bezwaar aangetekend.
Vrij kansloze line-of-play als je het mij vraagt: Zo'n DVIS zegt "we hebben meer informatie nodig om te kunnen beoordelen of de trein veilig is."

AB zegt "Nee dat moet je beoordelen op de info die je nu hebt"

DVIS zegt "Okee dan niet"

:?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131033136
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vrij kansloze line-of-play als je het mij vraagt: Zo'n DVIS zegt "we hebben meer informatie nodig om te kunnen beoordelen of de trein veilig is."

AB zegt "Nee dat moet je beoordelen op de info die je nu hebt"

DVIS zegt "Okee dan niet"

:?
Zolang ze die italianen maar dwars zitten :')
Ik ben stiekem wel erg benieuwd naar 'The New V250'. Misschien is die wel cooler, ofzo :P
pi_131033343
SenV_Rotterdam twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 19:32:41 Straks in 112 Ooggetuigen op RTL 5 een stuk over de steekpartij op #Rotterdam CS vorige week.. @NS_online retweet? reageer retweet
NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 19:38:00 @SenV_Rotterdam RT doen we helaas niet, we gebruiken het account toch vooral informatief. Wel dank voor het delen. ^KJ reageer retweet
S&V is een aparte tak binnen NS, die retweeten we niet.
  dinsdag 10 september 2013 @ 19:43:56 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131033577
Onzin over Nick en Simon wel retweeten, maar iets van S&V niet? :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 september 2013 @ 19:44:06 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131033587
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Zolang ze die italianen maar dwars zitten :')
Ik ben stiekem wel erg benieuwd naar 'The New V250'. Misschien is die wel cooler, ofzo :P
als ze in de plees het magneetje bij de toiletrolhouder al op de goede plaats hangen kunnen ze het ding al nieuw en verbeterd noemen :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 september 2013 @ 19:45:32 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131033657
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:43 schreef James1988 het volgende:
Onzin over Nick en Simon wel retweeten, maar iets van S&V niet? :')
je weet toch wel dat Nick en Simon veel belangrijker zijn. Zij kunnen perfect de producten aan de man brengen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131033667
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:39 schreef b2py het volgende:
SenV_Rotterdam twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 19:32:41 Straks in 112 Ooggetuigen op RTL 5 een stuk over de steekpartij op #Rotterdam CS vorige week.. @NS_online retweet? reageer retweet
NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 19:38:00 @SenV_Rotterdam RT doen we helaas niet, we gebruiken het account toch vooral informatief. Wel dank voor het delen. ^KJ reageer retweet
S&V is een aparte tak binnen NS, die retweeten we niet.
Wij zijn van onszelf zo verschrikkelijk interessant, wij zijn veel te goed om troep van anderen te retweeten. Tenzij het ons uitkomt natuurlijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131033698
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:28 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Level 2 werkt sowieso niet meer zonder GSM-R

Maar zonder GSM-R kun je toch ook geen algemene alarmoproep meer ontvangen?
Correct. De voordelen van GSM-R vallen weg.
Echter, als de trein tijdens de rit een probleem krijgt met het GSM-R netwerk kan er overgeschakeld worden op het normale telefoonnetwerk van KPN. De voordelen vallen dus (als eerder genoemd) weg, maar de treinen mogen wel gewoon doorrijden omdat ze via het KPN netwerk gewoon nog te bereiken zijn.
pi_131033880
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:46 schreef MTL het volgende:

[..]

Correct. De voordelen van GSM-R vallen weg.
Echter, als de trein tijdens de rit een probleem krijgt met het GSM-R netwerk kan er overgeschakeld worden op het normale telefoonnetwerk van KPN. De voordelen vallen dus (als eerder genoemd) weg, maar de treinen mogen wel gewoon doorrijden omdat ze via het KPN netwerk gewoon nog te bereiken zijn.
Ook de reden waarom het KPN netwerk altijd zo lekker werkt in de buurt van het spoor :P
pi_131033964
gekke AnsaldoBreda ook....
ik eis de toelating van Plan T, Plan V en duwtrek/stam op de lijn alkmaar-amsterdam ;)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')