abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 september 2013 @ 11:33:05 #151
85962 ioko
I Appear Missing
pi_131122942
TS, je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag of je sociale media als LinkedIn gebruikt.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_131123288
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:20 schreef SandwichIslands het volgende:
Hier meld ook iemand met hetzelfde probleem. Bedrijfskunde (hbo) en Ondernemingsrecht (wo) gestudeerd, maar ik kom niet verder dan callcenter werk :(
Ik heb wel 3 a 4 serieuze sollicitatiegesprekken gehad (tot de eindronde gehaald), maar ik krijg steeds te horen dat ik niet genoeg relevante werkervaring heb. Ik heb wel tijdens mijn studie als consultant gewerkt en mijn gemiddelde cijfer is een 8.
Ik heb vorige maand alle plaatselijke advocatenkantoren gemaild met de vraag of ik als vrijwilliger aan de slag kan. Uiteindelijk is het niets geworden.

Trouwens er zijn ook bedrijven die het leuk vinden om je op gesprek te laten komen terwijl zij geen echte vacature hebben. Een voorbeeld van zo een vacature is van Hiscox. Vorig jaar twee gesprekken gehad voor precies dezelfde functie (zelfs de vacaturetekst komt overeen) en uiteindelijk werd ik afgewezen omdat mijn antwoorden soms ''wollig'' waren en ik had te hoge ambities haha. Ik was +-40 euro armer (reiskosten) en nog steeds werkloos.
Meestal voelt het als not done

Maar je kan gewoon je reiskosten aanvragen bij een sollicitatiegesprek he?
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_131123315
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:47 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Meestal voelt het als not done

Maar je kan gewoon je reiskosten aanvragen bij een sollicitatiegesprek he?
Denk dat je dat pas doet als je over het salaris gaat onderhandelen. Niet bij je eerste gesprek al..
pi_131123816
Post eens één van je sollicitatiebrieven.
  FOK!fotograaf vrijdag 13 september 2013 @ 12:12:01 #155
13368 NiGeLaToR
pi_131123939
Zoiets geen optie?

http://www.snsreaal.nl/va(...)control/utrecht.html

http://www.snsreaal.nl/va(...)emeting/utrecht.html

Je kunt allicht 's bellen. Hoewel Utrecht een eindje reizen vanuit Den Helder is, is SNS REAAL een HNW-bedrijf, dus kun je in ieder geval een deel van de tijd prima thuiswerken en andere dagen je eigen werktijden indelen. Alleen in het begin even bikkelen - maar he, dan heb je wel wat :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:48 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Denk dat je dat pas doet als je over het salaris gaat onderhandelen. Niet bij je eerste gesprek al..
Nee druifje, declaratie van gemaakte reiskosten voor het sollicitatiegesprek, niet mocht je aangenomen worden :+ En dat kun je allicht doen - zeker als je bent afgewezen.
pi_131124821
Declaratie voor de gemaakte reiskosten?

Met alle respect, maar dan vind ik het ook terecht dat ze je niet aannemen :')
pi_131125556
Haal die fokking macdonalds van je CV en zet erbij dat je gewerkt hebt in de keuken of zo ook als je een jaar voor je ouders hebt gekookt. De tering zeg.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  FOK!fotograaf vrijdag 13 september 2013 @ 13:37:53 #158
13368 NiGeLaToR
pi_131126209
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:49 schreef Snoepje5 het volgende:

Zelf ook nooit gedaan, maar er zijn zat (grotere) werkgevers die je automatisch reiskostenvergoeding geven. Defensie bijvoorbeeld heeft ooit in een ver verleden m'n treinkaartje betaald. Nu er een overdosis aan werkzoekenden zijn is het misschien anders geworden, maar als je al blij mag zijn 1 sollicitant te krijgen kun je zo misschien een kandidaat 'lokken' :+

http://www.carrieretijger(...)ren/sollicitatiecode

Ah, volgens de sollicitatie code op deze website is een werkgever het niet verplicht te vergoeden - logisch, case closed :P
pi_131148958
solliciteer je alleen in regio noord holland noord of ook in amsterdam bv? Kan me niet voorstellen dat daar niets te vinden is mbt accountancy..
There are only 151 Pokémon.
pi_131150648
Ah joh TS is gewoon te lui! hij reageert niet eens, moet je nagaan hoe hij naar een baan is gaan lopen zoeken.. (niet of max. 5 km van huis vandaan.. en natuurlijk geen randstad of in de buurt :|W )
  zaterdag 14 september 2013 @ 08:33:08 #161
165633 eriksd
The grand facade...
pi_131154655
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 23:29 schreef SandwichIslands het volgende:

[..]

Tijdens de voorlichting kwam het niet duidelijk over, maar ik wist dat je zonder civiel effect de advocatuur/rechterlijke macht niet mag betreden. Advocaat worden was ook niet mij doel. Na de middelbare school was ik vastberaden om bedrijfsjurist te worden en dat is zeker ook mogelijk alleen vragen de bedrijven naar relevante werkervaring en dat maakt het zo lastig.
Ik ben u van plan als vrijwilliger aan de slag te gaan en dan niet bij rechtswinkel oid. (no disrespect) maar bij een echte onderneming (mag ook non-profit, ngo zijn)
Je hebt te weinig juridische bagage om een bedrijfsjurist te worden. En die ga je niet krijgen omdat je een zeer beperkte juridische opleiding hebt gevolgd.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_131161334
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 08:33 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je hebt te weinig juridische bagage om een bedrijfsjurist te worden. En die ga je niet krijgen omdat je een zeer beperkte juridische opleiding hebt gevolgd.
Dat het misschien wat lastiger maakt kan ik begrijpen, maar ik ken genoeg mensen die met hbo + wo rechten (alleen master) in de juridische wereld een leuke baan hebben gevonden. Daarnaast krijgt een hbo student de belangrijkste vakken van de bachelor fase in het premaster jaar. Mijn plan is dan ook om ergens als ondersteunend jurist/juridisch medewerker te beginnen en deeltijd de overige vakken van bachelor rechten te halen.
  zaterdag 14 september 2013 @ 13:49:55 #163
165633 eriksd
The grand facade...
pi_131161389
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:48 schreef SandwichIslands het volgende:

[..]

Dat het misschien wat lastiger maakt kan ik begrijpen, maar ik ken genoeg mensen die met hbo + wo rechten (alleen master) in de juridische wereld een leuke baan hebben gevonden. Daarnaast krijgt een hbo student de belangrijkste vakken van de bachelor fase in het premaster jaar. Mijn plan is dan ook om ergens als ondersteunend jurist/juridisch medewerker te beginnen en deeltijd de overige vakken van bachelor rechten te halen.
Wat versta je onder een leuke baan? Misschien is mijn blikveld wat troebel.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_131161748
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:49 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat versta je onder een leuke baan? Misschien is mijn blikveld wat troebel.
joh
  zaterdag 14 september 2013 @ 14:46:37 #165
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131163063
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:49 schreef Snoepje5 het volgende:

Niet eens zo gek. Ik ben regelmatig met de trein naar Amsterdam gereisd vanuit de kop van Noord-Holland (nu praten we over 10 jaar terug, maar goed) om aldaar te horen dat dit of dat puntje op mijn cv ze aanleiding gaf mij ongeschikt te vinden. Hoi, had dat dan eerder gezegd en me niet eerst een duur treinkaartje laten kopen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_131165543
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2013 14:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

joh
Ik versta onder een 'leuke' baan voor een starter de volgende functies;

-assistent/junior jurist
-juridisch medewerker/consultant
-legal counsel/assistent
-assistent/junior compliance officer
-desk underwriter (o.a. verzekeringsrecht)

Dus een hbo student met master rechten (geen civiel effect) kan zeker een van deze functies bekleden.
Hoe zou je aanpakken als je opzoek was naar vrijwilligerswerk in de juridische wereld? Uiteraard heb ik al mijn kennissen benaderd, maar zonder succes.

(Sorry moest een reactie op 'eriksd' zijn)

[ Bericht 2% gewijzigd door SandwichIslands op 14-09-2013 16:06:42 ]
pi_131165761
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 september 2013 14:46 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Niet eens zo gek. Ik ben regelmatig met de trein naar Amsterdam gereisd vanuit de kop van Noord-Holland (nu praten we over 10 jaar terug, maar goed) om aldaar te horen dat dit of dat puntje op mijn cv ze aanleiding gaf mij ongeschikt te vinden. Hoi, had dat dan eerder gezegd en me niet eerst een duur treinkaartje laten kopen.
Haha Ik herken het helemaal. Ik moest twee keer vanuit Amsterdam naar Eindhoven en uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik niet naar de 3de ronde ben omdat mijn concurrenten een dubbele master hadden. Dit konden ze natuurlijk ook bij het selecteren van de cv's zien. Soms denk ik dat sommige bedrijven een samenwerkingsovereenkomst hebben met de NS :P
  zaterdag 14 september 2013 @ 18:38:52 #168
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_131170293
Het is gewoon ook een lastige tijd hoor TS!

Ik heb ook elf maanden moeten solliciteren, terwijl ik twee masters (rechten) op zak had en tijdens mijn studie veel werkervaring had opgedaan (betaald en vrijwillig). Maar de aanhouder wint. Dat wil ik je graag meegeven. Niet opgeven! Bij mij was het bij brief 37 raak. In die elf maanden heb ik fulltime horecawerk gedaan en hoe langer dat duurde, hoe banger ik was dat ik 'uit' zou raken. Maar uiteindelijk is het toch gelukt en werk ik nu alweer 1,5 jaar met veel plezier bij een leuk advocatenkantoor.

DUS HOU VOL! En ook verder dan je comfort zone gaan solliciteren. Vriendin moet geen obstakel zijn, zij moet je juist steunen als je weg kan bij de Burger King.
pi_131170547
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:59 schreef SandwichIslands het volgende:

[..]

Ik versta onder een 'leuke' baan voor een starter de volgende functies;

-assistent/junior jurist
-juridisch medewerker/consultant
-legal counsel/assistent
-assistent/junior compliance officer
-desk underwriter (o.a. verzekeringsrecht)

Dus een hbo student met master rechten (geen civiel effect) kan zeker een van deze functies bekleden.
Hoe zou je aanpakken als je opzoek was naar vrijwilligerswerk in de juridische wereld? Uiteraard heb ik al mijn kennissen benaderd, maar zonder succes.

(Sorry moest een reactie op 'eriksd' zijn)
je moet op zoek naar een rechtswinkel en misschien wat meer google'en?

[ Bericht 0% gewijzigd door GeneraalAdmiraal op 14-09-2013 19:05:55 ]
Generaal?? Pardon??
pi_131172509
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 september 2013 14:46 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Oké, terechte opmerking. Maar als je gewoon niet de geschikte persoon blijkt te zijn, los van je CV, vind ik het wel erg als je gaat vragen om reiskostenvergoeding. Immers ben jij degene die een baan zoekt.
  zondag 15 september 2013 @ 00:10:50 #171
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_131184312
Is het een idee om nog een studie er achteraan te doen (kort iets) en ondertussen ook actief te zijn als bestuurder oid in iets. Daar geilen veel bedrijven op :+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')