Meestal voelt het als not donequote:Op woensdag 11 september 2013 10:20 schreef SandwichIslands het volgende:
Hier meld ook iemand met hetzelfde probleem. Bedrijfskunde (hbo) en Ondernemingsrecht (wo) gestudeerd, maar ik kom niet verder dan callcenter werk![]()
Ik heb wel 3 a 4 serieuze sollicitatiegesprekken gehad (tot de eindronde gehaald), maar ik krijg steeds te horen dat ik niet genoeg relevante werkervaring heb. Ik heb wel tijdens mijn studie als consultant gewerkt en mijn gemiddelde cijfer is een 8.
Ik heb vorige maand alle plaatselijke advocatenkantoren gemaild met de vraag of ik als vrijwilliger aan de slag kan. Uiteindelijk is het niets geworden.
Trouwens er zijn ook bedrijven die het leuk vinden om je op gesprek te laten komen terwijl zij geen echte vacature hebben. Een voorbeeld van zo een vacature is van Hiscox. Vorig jaar twee gesprekken gehad voor precies dezelfde functie (zelfs de vacaturetekst komt overeen) en uiteindelijk werd ik afgewezen omdat mijn antwoorden soms ''wollig'' waren en ik had te hoge ambities haha. Ik was +-40 euro armer (reiskosten) en nog steeds werkloos.
Denk dat je dat pas doet als je over het salaris gaat onderhandelen. Niet bij je eerste gesprek al..quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:47 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Meestal voelt het als not done
Maar je kan gewoon je reiskosten aanvragen bij een sollicitatiegesprek he?
Nee druifje, declaratie van gemaakte reiskosten voor het sollicitatiegesprek, niet mocht je aangenomen wordenquote:Op vrijdag 13 september 2013 11:48 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Denk dat je dat pas doet als je over het salaris gaat onderhandelen. Niet bij je eerste gesprek al..
Zelf ook nooit gedaan, maar er zijn zat (grotere) werkgevers die je automatisch reiskostenvergoeding geven. Defensie bijvoorbeeld heeft ooit in een ver verleden m'n treinkaartje betaald. Nu er een overdosis aan werkzoekenden zijn is het misschien anders geworden, maar als je al blij mag zijn 1 sollicitant te krijgen kun je zo misschien een kandidaat 'lokken'quote:Op vrijdag 13 september 2013 12:49 schreef Snoepje5 het volgende:
Declaratie voor de gemaakte reiskosten?
Met alle respect, maar dan vind ik het ook terecht dat ze je niet aannemen
Je hebt te weinig juridische bagage om een bedrijfsjurist te worden. En die ga je niet krijgen omdat je een zeer beperkte juridische opleiding hebt gevolgd.quote:Op donderdag 12 september 2013 23:29 schreef SandwichIslands het volgende:
[..]
Tijdens de voorlichting kwam het niet duidelijk over, maar ik wist dat je zonder civiel effect de advocatuur/rechterlijke macht niet mag betreden. Advocaat worden was ook niet mij doel. Na de middelbare school was ik vastberaden om bedrijfsjurist te worden en dat is zeker ook mogelijk alleen vragen de bedrijven naar relevante werkervaring en dat maakt het zo lastig.
Ik ben u van plan als vrijwilliger aan de slag te gaan en dan niet bij rechtswinkel oid. (no disrespect) maar bij een echte onderneming (mag ook non-profit, ngo zijn)
Dat het misschien wat lastiger maakt kan ik begrijpen, maar ik ken genoeg mensen die met hbo + wo rechten (alleen master) in de juridische wereld een leuke baan hebben gevonden. Daarnaast krijgt een hbo student de belangrijkste vakken van de bachelor fase in het premaster jaar. Mijn plan is dan ook om ergens als ondersteunend jurist/juridisch medewerker te beginnen en deeltijd de overige vakken van bachelor rechten te halen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 08:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je hebt te weinig juridische bagage om een bedrijfsjurist te worden. En die ga je niet krijgen omdat je een zeer beperkte juridische opleiding hebt gevolgd.
Wat versta je onder een leuke baan? Misschien is mijn blikveld wat troebel.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:48 schreef SandwichIslands het volgende:
[..]
Dat het misschien wat lastiger maakt kan ik begrijpen, maar ik ken genoeg mensen die met hbo + wo rechten (alleen master) in de juridische wereld een leuke baan hebben gevonden. Daarnaast krijgt een hbo student de belangrijkste vakken van de bachelor fase in het premaster jaar. Mijn plan is dan ook om ergens als ondersteunend jurist/juridisch medewerker te beginnen en deeltijd de overige vakken van bachelor rechten te halen.
johquote:Op zaterdag 14 september 2013 13:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat versta je onder een leuke baan? Misschien is mijn blikveld wat troebel.
Niet eens zo gek. Ik ben regelmatig met de trein naar Amsterdam gereisd vanuit de kop van Noord-Holland (nu praten we over 10 jaar terug, maar goed) om aldaar te horen dat dit of dat puntje op mijn cv ze aanleiding gaf mij ongeschikt te vinden. Hoi, had dat dan eerder gezegd en me niet eerst een duur treinkaartje laten kopen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 12:49 schreef Snoepje5 het volgende:
Declaratie voor de gemaakte reiskosten?
Met alle respect, maar dan vind ik het ook terecht dat ze je niet aannemen
Ik versta onder een 'leuke' baan voor een starter de volgende functies;quote:
Haha Ik herken het helemaal. Ik moest twee keer vanuit Amsterdam naar Eindhoven en uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik niet naar de 3de ronde ben omdat mijn concurrenten een dubbele master hadden. Dit konden ze natuurlijk ook bij het selecteren van de cv's zien. Soms denk ik dat sommige bedrijven een samenwerkingsovereenkomst hebben met de NSquote:Op zaterdag 14 september 2013 14:46 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Niet eens zo gek. Ik ben regelmatig met de trein naar Amsterdam gereisd vanuit de kop van Noord-Holland (nu praten we over 10 jaar terug, maar goed) om aldaar te horen dat dit of dat puntje op mijn cv ze aanleiding gaf mij ongeschikt te vinden. Hoi, had dat dan eerder gezegd en me niet eerst een duur treinkaartje laten kopen.
je moet op zoek naar een rechtswinkel en misschien wat meer google'en?quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:59 schreef SandwichIslands het volgende:
[..]
Ik versta onder een 'leuke' baan voor een starter de volgende functies;
-assistent/junior jurist
-juridisch medewerker/consultant
-legal counsel/assistent
-assistent/junior compliance officer
-desk underwriter (o.a. verzekeringsrecht)
Dus een hbo student met master rechten (geen civiel effect) kan zeker een van deze functies bekleden.
Hoe zou je aanpakken als je opzoek was naar vrijwilligerswerk in de juridische wereld? Uiteraard heb ik al mijn kennissen benaderd, maar zonder succes.
(Sorry moest een reactie op 'eriksd' zijn)
Oké, terechte opmerking. Maar als je gewoon niet de geschikte persoon blijkt te zijn, los van je CV, vind ik het wel erg als je gaat vragen om reiskostenvergoeding. Immers ben jij degene die een baan zoekt.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:46 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Niet eens zo gek. Ik ben regelmatig met de trein naar Amsterdam gereisd vanuit de kop van Noord-Holland (nu praten we over 10 jaar terug, maar goed) om aldaar te horen dat dit of dat puntje op mijn cv ze aanleiding gaf mij ongeschikt te vinden. Hoi, had dat dan eerder gezegd en me niet eerst een duur treinkaartje laten kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |