Geloof ik niet!quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:58 schreef rikkerdeflikker het volgende:
[..]
viavia gaat 100000000x makkelijker dan sollicteren en onderop de stapel terecht komen hoor.
Dit inderdaad. Aangezien je nog niet eens voor een gesprek wordt uitgenodigd, moet het haast wel aan jouw cv/motivatie liggen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:59 schreef ssebass het volgende:
Ts misschien je cv hier te posten (anoniem gemaakt uiteraard). Misschien ook een van de motivatiebrieven. Denk dat je hier wel veel tips kunt krijgen of dat wij negatieve dingen zien die ze bij de sollicitatie blijkbaar ook zien.
Wat voor andere dingen dan?quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:42 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dat dusEn dat hoeft echt geen bestuur of buitenland ervaring te zijn.
Naast bestuurs of buitenlandervaring: stages, bijbaantjes, commissies, vrijwilligerswerk, eventueel sporten/hobbys. Eigenlijk van alles wel, zolang je maar laat zien dat je niet alleen maar op je kamer hebt gezeten en in 4 of 5 jaar je studie er doorheen hebt geknald.quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:25 schreef Zaporizhzhya het volgende:
[..]
Wat voor andere dingen dan?Want ik studeer zelf ook nog en na aanleiding van dit topic ben ik toch een beetje wakker geschrokken
Serieus?quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:52 schreef Zwolsboy het volgende:
Vermeld jij soms een gewenst salaris in jou CV ?
Dat doen sommige met een Master papiertje...
Wat?quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:52 schreef Zwolsboy het volgende:
Vermeld jij soms een gewenst salaris in jou CV ?
Dat doen sommige met een Master papiertje...
Daar gaat het mis. Als jij op van alles solliciteert en eigenlijk niet weet wat je wilt, hoe moet een toekomstige werkgever dan weten wat hij met jou aan moet? Ga een middag googlen en kijk wat je écht leuk lijkt (maar wat wel binnen handbereik ligt). Maak vervolgens je CV helemaal opnieuw, maar nu gericht op die specifieke functie/richting. Vervolgens schrijf je een enthousiaste (want: je vindt de functie helemaal te gek) brief die de link legt tussen jouw CV aan de ene kant en de vacature aan de andere kant. Allerlei fratsen om je CV op te leuken zou ik niet doen binnen de accounting, gewoon zakelijk en strak.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:01 schreef LeopoldButtersStotch het volgende:
Ik reageer op van alles: van traineeships tot callcenter en promotiewerk om maar iets van commerciële werkervaring op te doen, maar zelfs hiervoor word ik niet uitgenodigd.
Hier zit de fout. Je zoekt geografisch in een te klein gebied.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:11 schreef LeopoldButtersStotch het volgende:
Ik woon nu in de buurt van Den Helder, verhuizen is geen optie ivm. baan vriendin.
Ik denk dat TS zichzelf helemaal geen maximale reistijd moet gaan opleggen nu. Die tijd is voorbij. Hij moet zijn kansen nú gaan maximaliseren, om te voorkomen dat hij nóg langer werkzoekend blijft.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:47 schreef Tinkepink het volgende:
@TS, in welke regio zoek je? In de noordkop is geen werk, maar mogelijk over de dijk, alkmaar, amsterdam, 't gooi wel. Tot 1,5 uur enkele reis is best te doen.
Ik vind dat je gelijk hebt, maar ik ben bang dat TS een uur met de trein al te ver vindt.quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:05 schreef zwarteweduwe het volgende:
[..]
Ik denk dat TS zichzelf helemaal geen maximale reistijd moet gaan opleggen nu. Die tijd is voorbij. Hij moet zijn kansen nú gaan maximaliseren, om te voorkomen dat hij nóg langer werkzoekend blijft.
De liefde overleeft een LAT-relatie voor een tijdje heus wel.
- Ja, mijn eerste baan vond ik in een plaats waar ik nog nooit geweest was, heg noch steg kende, kind noch kraai had. En ik moest er prachtige woonruimte in het absolute centrum van Maastricht voor opzeggen, om vervolgens in een soort Vinex terecht te komen. Ja, dat deed pijn. Maar het was en het is een heel goede beslissing geweest.
Anders had ik nu nog steeds apotheken gepoetst.
met een opleiding zoals TSquote:
accountancy is natuurlijk afhankelijk van de rest van de locale economie. En in de omgeving van ts gebeurd natuurlijk niet veel waardoor ze ook niet zoveel accountants nodig hebben.quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:48 schreef bezemsteeltaart het volgende:
[..]
met een opleiding zoals TS
// ik vind het trouwens best zorgelijk dat je met een MSc. Accountancy geen baan kan vinden, maar het zal wel liggen aan het feit dat je inderdaad te kort op huis zoekt..
Alkmaar is wel het minimale ja, noordelijker is echt niks.quote:Op woensdag 11 september 2013 00:10 schreef SEMTEX het volgende:
In omgeving Amsterdam maakt-ie al veel meer kans. Alkmaar ook al, denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |