accountancy is natuurlijk afhankelijk van de rest van de locale economie. En in de omgeving van ts gebeurd natuurlijk niet veel waardoor ze ook niet zoveel accountants nodig hebben.quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:48 schreef bezemsteeltaart het volgende:
[..]
met een opleiding zoals TS
// ik vind het trouwens best zorgelijk dat je met een MSc. Accountancy geen baan kan vinden, maar het zal wel liggen aan het feit dat je inderdaad te kort op huis zoekt..
Alkmaar is wel het minimale ja, noordelijker is echt niks.quote:Op woensdag 11 september 2013 00:10 schreef SEMTEX het volgende:
In omgeving Amsterdam maakt-ie al veel meer kans. Alkmaar ook al, denk ik.
of militair.quote:Op woensdag 11 september 2013 00:21 schreef SEMTEX het volgende:
Ik denk dat Den Helder ook alleen interessant is als je visser bent of havenwerker
Ja, maar wel bij de marine danquote:
Dit dus. Heb tijdens mijn studie (BSc Economie en MSc Accountancy) ook commissies gedaan en ben aanwezig geweest bij de inhousedagen van de Big Four. Stage gelopen en kon zo aan de slag bij één van de Big Four, maar heb vanuit persoonlijke overwegingen gekozen voor een klein kantoor. Hier gesolliciteerd en eigenlijk zo door de hele procedure gerold, ben 2 weken geleden begonnen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:09 schreef motorbloempje het volgende:
Wat heb je tijdens je studie gedaan? Alleen gestudeerd? Geen stages gedaan/contacten opgedaan via studievereniging/alumninetwerk/dat soort zaken?
MSc Accountancy en geen baan kunnen vinden? Ik weet het niet echt maar Dat kan toch niet.. ook al heb je geen 'iets extra's' gedaan. Accountancy ligt toch wel erg goed in de markt voor sollicitanten?quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:01 schreef LeopoldButtersStotch het volgende:
Ik ben ruim een jaar afgestudeerd (WO Bachelor Bedrijfskunde gevolgd door master Accountancy) en zit inmiddels op honderden sollicitatiebrieven maar tot nu toe zonder succes. Ik reageer op van alles: van traineeships tot callcenter en promotiewerk om maar iets van commerciële werkervaring op te doen, maar zelfs hiervoor word ik niet uitgenodigd. Ik heb tijdens mijn studie niets extra gedaan, behalve 2 jaar een bijbaantje bij de McDonalds. Ik heb vooral van het studentenleven genoten en weinig gewerkt, maar zie nu wel in dat dit niet zo verstandig is geweest.
Inmiddels werk ik nu ruim een half jaar bij de Burger King, maar vind dit echt vreselijk.
Af en toe stuur ik nog wel eens een brief, maar het echte solliciteren heb ik inmiddels opgegeven. Ik ben bang dat ik straks helemaal niet meer in mijn vakgebied kan werken omdat ik weleens heb gehoord dat werkgevers je niet meer willen als je er zolang 'uit' bent geweest.
Zijn er meer mensen met dit probleem? En voor mensen die tot ongeveer een jaar geleden zijn afgestudeerd: hoelang hebben jullie gezocht naar een baan?
Het belangrijkste is dat je laat zien waarom jij geschikt bent. Ik ben het wel eens met de meeste hier die aangeven dat je niet 4 jaar op je zolderkamer moet gaan zitten. Zoek een (relevant) bijbaantje oid. Maar het kan nooit kwaad om alvast te bedenken waar je wilt gaan werken. Wellicht dat zij toch veel waarde hechten aan bestuurs- en buitenlandervaring. Dan kun je dat nog opdoenquote:Op dinsdag 10 september 2013 18:25 schreef Zaporizhzhya het volgende:
[..]
Wat voor andere dingen dan?Want ik studeer zelf ook nog en na aanleiding van dit topic ben ik toch een beetje wakker geschrokken
Tuurlijkquote:Op dinsdag 10 september 2013 10:37 schreef LXIV het volgende:
Accepteer dat jouw loopbaan zal liggen in de Burgerking van Den Helder. Dat geeft gewoon rust. En ben blij wanneer je na afloop werktijd naar huis kunt fietsen en je problemen in het 'restaurant' kunt laten liggen. 's Avonds lekker TV-kijken zonder troubles aan je hoofd.
Genoeg WO' ers die wel een ' hoge' baan hebben die met je zouden willen ruilen!
Voor wat voor soort functies solliciteerde jij dan?quote:Op woensdag 11 september 2013 10:20 schreef SandwichIslands het volgende:
Hier meld ook iemand met hetzelfde probleem. Bedrijfskunde (hbo) en Ondernemingsrecht (wo) gestudeerd, maar ik kom niet verder dan callcenter werk![]()
Ik heb wel 3 a 4 serieuze sollicitatiegesprekken gehad (tot de eindronde gehaald), maar ik krijg steeds te horen dat ik niet genoeg relevante werkervaring heb. Ik heb wel tijdens mijn studie als consultant gewerkt en mijn gemiddelde cijfer is een 8.
Ik heb vorige maand alle plaatselijke advocatenkantoren gemaild met de vraag ik als ik vrijwilliger aan de slag kan. Uiteindelijk is het niets geworden.
Trouwens er zijn ook bedrijven die het leuk vinden om je op gesprek te laten komen terwijl zij geen echte vacature hebben. Een voorbeeld van zo een vacature is van Hiscox. Vorig jaar twee gesprekken gehad voor precies dezelfde functie (zelfs de vacaturetekst komt overeen) en uiteindelijk werd ik afgewezen omdat mijn antwoorden soms ''wollig'' waren en ik had te hoge ambities haha. Ik was +-40 euro armer (reiskosten) en nog steeds werkloos.
Hoge cijfers worden veel lager gewaardeerd door werkgevers dan werkervaring.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:42 schreef Snoepje5 het volgende:
Tja, voorbeeld:
Neef van me heeft wo en een tweede studie gedaan. Cum laude afgestudeerd etc.
Zoekt een baan, komt nergens. Heeft altijd in een restaurant geserveerd.
Ja, je moet wat meer ondernemen dan alleen een studie volgen en bij de macdonalds werken of de post bezorgen.
Dat blijkt inderdaad.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:46 schreef Skv het volgende:
[..]
Hoge cijfers worden veel lager gewaardeerd door werkgevers dan werkervaring.
TS heeft een opleiding. Heb zelf nooit problemen gehad met een baan vinden.quote:
Als een kameel in de woestijn niks te vreten heeft rot hij op ergens anders naar toe. En dan jij, hogere opgeleide (aanname maar waarschijnlijk met een bovengemiddeld IQ) blijft lekker zitten in de uithoek waar je zit ondanks dat je er nauwelijks een droge boterham kunt verdienen?quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:11 schreef LeopoldButtersStotch het volgende:
Ik woon nu in de buurt van Den Helder, verhuizen is geen optie ivm. baan vriendin.
Ik zie dat ik de link niet had gepost:quote:Op woensdag 11 september 2013 09:09 schreef Steven184 het volgende:
En om nog wat wat extra's op je CV te krijgen, ga vrijwilligerswerk doen! Ik heb snel even in de vacaturebank van de vrijwilligersorganisatie bij Den Helder gekeken en er zijn veel vacatures. Alleen al 11 vacatures voor penningmeester, waarmee je in je eigen vakgebied blijft. Dat strekt zich uit van het lokale Rode Kruis tot de lokale klaverjasvereniging zie ik.
Eens!! hahaquote:Op woensdag 11 september 2013 13:56 schreef Skv het volgende:
Zo zie je maar: nominaal studeren is niks waard.
Den helderquote:Op donderdag 12 september 2013 11:30 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik zie dat ik de link niet had gepost:
http://www.vrijwilligerswerk-nhn.nl/
Een losse rechtenmaster is dan ook gewoon zinloos. Heb je nooit eerlijke voorlichting gehad?quote:Op woensdag 11 september 2013 10:20 schreef SandwichIslands het volgende:
Hier meld ook iemand met hetzelfde probleem. Bedrijfskunde (hbo) en Ondernemingsrecht (wo) gestudeerd, maar ik kom niet verder dan callcenter werk![]()
Ik heb wel 3 a 4 serieuze sollicitatiegesprekken gehad (tot de eindronde gehaald), maar ik krijg steeds te horen dat ik niet genoeg relevante werkervaring heb. Ik heb wel tijdens mijn studie als consultant gewerkt en mijn gemiddelde cijfer is een 8.
Ik heb vorige maand alle plaatselijke advocatenkantoren gemaild met de vraag of ik als vrijwilliger aan de slag kan. Uiteindelijk is het niets geworden.
Trouwens er zijn ook bedrijven die het leuk vinden om je op gesprek te laten komen terwijl zij geen echte vacature hebben. Een voorbeeld van zo een vacature is van Hiscox. Vorig jaar twee gesprekken gehad voor precies dezelfde functie (zelfs de vacaturetekst komt overeen) en uiteindelijk werd ik afgewezen omdat mijn antwoorden soms ''wollig'' waren en ik had te hoge ambities haha. Ik was +-40 euro armer (reiskosten) en nog steeds werkloos.
Tijdens de voorlichting kwam het niet duidelijk over, maar ik wist dat je zonder civiel effect de advocatuur/rechterlijke macht niet mag betreden. Advocaat worden was ook niet mij doel. Na de middelbare school was ik vastberaden om bedrijfsjurist te worden en dat is zeker ook mogelijk alleen vragen de bedrijven naar relevante werkervaring en dat maakt het zo lastig.quote:Op donderdag 12 september 2013 21:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een losse rechtenmaster is dan ook gewoon zinloos. Heb je nooit eerlijke voorlichting gehad?
Ja, want in Rotterdam werkt natuurlijk iedereen in de haven.quote:
Meestal voelt het als not donequote:Op woensdag 11 september 2013 10:20 schreef SandwichIslands het volgende:
Ik heb vorige maand alle plaatselijke advocatenkantoren gemaild met de vraag of ik als vrijwilliger aan de slag kan. Uiteindelijk is het niets geworden.
Denk dat je dat pas doet als je over het salaris gaat onderhandelen. Niet bij je eerste gesprek al..quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:47 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Meestal voelt het als not done
Maar je kan gewoon je reiskosten aanvragen bij een sollicitatiegesprek he?
Nee druifje, declaratie van gemaakte reiskosten voor het sollicitatiegesprek, niet mocht je aangenomen wordenquote:Op vrijdag 13 september 2013 11:48 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Denk dat je dat pas doet als je over het salaris gaat onderhandelen. Niet bij je eerste gesprek al..
Zelf ook nooit gedaan, maar er zijn zat (grotere) werkgevers die je automatisch reiskostenvergoeding geven. Defensie bijvoorbeeld heeft ooit in een ver verleden m'n treinkaartje betaald. Nu er een overdosis aan werkzoekenden zijn is het misschien anders geworden, maar als je al blij mag zijn 1 sollicitant te krijgen kun je zo misschien een kandidaat 'lokken'quote:Op vrijdag 13 september 2013 12:49 schreef Snoepje5 het volgende:
Declaratie voor de gemaakte reiskosten?
Met alle respect, maar dan vind ik het ook terecht dat ze je niet aannemen
Je hebt te weinig juridische bagage om een bedrijfsjurist te worden. En die ga je niet krijgen omdat je een zeer beperkte juridische opleiding hebt gevolgd.quote:Op donderdag 12 september 2013 23:29 schreef SandwichIslands het volgende:
[..]
Tijdens de voorlichting kwam het niet duidelijk over, maar ik wist dat je zonder civiel effect de advocatuur/rechterlijke macht niet mag betreden. Advocaat worden was ook niet mij doel. Na de middelbare school was ik vastberaden om bedrijfsjurist te worden en dat is zeker ook mogelijk alleen vragen de bedrijven naar relevante werkervaring en dat maakt het zo lastig.
Ik ben u van plan als vrijwilliger aan de slag te gaan en dan niet bij rechtswinkel oid. (no disrespect) maar bij een echte onderneming (mag ook non-profit, ngo zijn)
Dat het misschien wat lastiger maakt kan ik begrijpen, maar ik ken genoeg mensen die met hbo + wo rechten (alleen master) in de juridische wereld een leuke baan hebben gevonden. Daarnaast krijgt een hbo student de belangrijkste vakken van de bachelor fase in het premaster jaar. Mijn plan is dan ook om ergens als ondersteunend jurist/juridisch medewerker te beginnen en deeltijd de overige vakken van bachelor rechten te halen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 08:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je hebt te weinig juridische bagage om een bedrijfsjurist te worden. En die ga je niet krijgen omdat je een zeer beperkte juridische opleiding hebt gevolgd.
Wat versta je onder een leuke baan? Misschien is mijn blikveld wat troebel.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:48 schreef SandwichIslands het volgende:
[..]
Dat het misschien wat lastiger maakt kan ik begrijpen, maar ik ken genoeg mensen die met hbo + wo rechten (alleen master) in de juridische wereld een leuke baan hebben gevonden. Daarnaast krijgt een hbo student de belangrijkste vakken van de bachelor fase in het premaster jaar. Mijn plan is dan ook om ergens als ondersteunend jurist/juridisch medewerker te beginnen en deeltijd de overige vakken van bachelor rechten te halen.
johquote:Op zaterdag 14 september 2013 13:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat versta je onder een leuke baan? Misschien is mijn blikveld wat troebel.
Niet eens zo gek. Ik ben regelmatig met de trein naar Amsterdam gereisd vanuit de kop van Noord-Holland (nu praten we over 10 jaar terug, maar goed) om aldaar te horen dat dit of dat puntje op mijn cv ze aanleiding gaf mij ongeschikt te vinden. Hoi, had dat dan eerder gezegd en me niet eerst een duur treinkaartje laten kopen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 12:49 schreef Snoepje5 het volgende:
Declaratie voor de gemaakte reiskosten?
Met alle respect, maar dan vind ik het ook terecht dat ze je niet aannemen
Ik versta onder een 'leuke' baan voor een starter de volgende functies;quote:
Haha Ik herken het helemaal. Ik moest twee keer vanuit Amsterdam naar Eindhoven en uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik niet naar de 3de ronde ben omdat mijn concurrenten een dubbele master hadden. Dit konden ze natuurlijk ook bij het selecteren van de cv's zien. Soms denk ik dat sommige bedrijven een samenwerkingsovereenkomst hebben met de NSquote:Op zaterdag 14 september 2013 14:46 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Niet eens zo gek. Ik ben regelmatig met de trein naar Amsterdam gereisd vanuit de kop van Noord-Holland (nu praten we over 10 jaar terug, maar goed) om aldaar te horen dat dit of dat puntje op mijn cv ze aanleiding gaf mij ongeschikt te vinden. Hoi, had dat dan eerder gezegd en me niet eerst een duur treinkaartje laten kopen.
je moet op zoek naar een rechtswinkel en misschien wat meer google'en?quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:59 schreef SandwichIslands het volgende:
[..]
Ik versta onder een 'leuke' baan voor een starter de volgende functies;
-assistent/junior jurist
-juridisch medewerker/consultant
-legal counsel/assistent
-assistent/junior compliance officer
-desk underwriter (o.a. verzekeringsrecht)
Dus een hbo student met master rechten (geen civiel effect) kan zeker een van deze functies bekleden.
Hoe zou je aanpakken als je opzoek was naar vrijwilligerswerk in de juridische wereld? Uiteraard heb ik al mijn kennissen benaderd, maar zonder succes.
(Sorry moest een reactie op 'eriksd' zijn)
Oké, terechte opmerking. Maar als je gewoon niet de geschikte persoon blijkt te zijn, los van je CV, vind ik het wel erg als je gaat vragen om reiskostenvergoeding. Immers ben jij degene die een baan zoekt.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:46 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Niet eens zo gek. Ik ben regelmatig met de trein naar Amsterdam gereisd vanuit de kop van Noord-Holland (nu praten we over 10 jaar terug, maar goed) om aldaar te horen dat dit of dat puntje op mijn cv ze aanleiding gaf mij ongeschikt te vinden. Hoi, had dat dan eerder gezegd en me niet eerst een duur treinkaartje laten kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |