abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131047822
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 23:48 schreef bezemsteeltaart het volgende:

[..]

met een opleiding zoals TS

// ik vind het trouwens best zorgelijk dat je met een MSc. Accountancy geen baan kan vinden, maar het zal wel liggen aan het feit dat je inderdaad te kort op huis zoekt..
accountancy is natuurlijk afhankelijk van de rest van de locale economie. En in de omgeving van ts gebeurd natuurlijk niet veel waardoor ze ook niet zoveel accountants nodig hebben.
  woensdag 11 september 2013 @ 00:10:42 #122
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131047979
In omgeving Amsterdam maakt-ie al veel meer kans. Alkmaar ook al, denk ik.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_131048037
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2013 00:10 schreef SEMTEX het volgende:
In omgeving Amsterdam maakt-ie al veel meer kans. Alkmaar ook al, denk ik.
Alkmaar is wel het minimale ja, noordelijker is echt niks.
pi_131048159
Ik ben ook bang dat TS niet meer kritisch kan zijn over de regio. Gewoon wat ruimer gaan zoeken. Benader ook een paar werving en selectie/detacherings bureaus (niet altijd ideaal, but beggers can't be choosers). Vraag bij hun ook vooral om feedback en tips mbt je CV en eventueel voorbeeldbrieven.
Een jaar studievertraging lul je wel recht, dat is momenteel het minste van je zorgen. Daarnaast werk je ook nog, dus aan je werk ethiek ligt het niet. Ik kan me goed voorstellen dat het hopeloos lijkt, maar daar schuilt een beetje het gevaar. Je moet volhouden!
  woensdag 11 september 2013 @ 00:21:01 #125
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131048191
Ik denk dat Den Helder ook alleen interessant is als je visser bent of havenwerker :@
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_131048320
quote:
2s.gif Op woensdag 11 september 2013 00:21 schreef SEMTEX het volgende:
Ik denk dat Den Helder ook alleen interessant is als je visser bent of havenwerker :@
of militair. :+
  woensdag 11 september 2013 @ 00:28:39 #127
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131048331
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2013 00:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

of militair. :+
Ja, maar wel bij de marine dan :P
pi_131048436
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:09 schreef motorbloempje het volgende:
Wat heb je tijdens je studie gedaan? Alleen gestudeerd? Geen stages gedaan/contacten opgedaan via studievereniging/alumninetwerk/dat soort zaken?
Dit dus. Heb tijdens mijn studie (BSc Economie en MSc Accountancy) ook commissies gedaan en ben aanwezig geweest bij de inhousedagen van de Big Four. Stage gelopen en kon zo aan de slag bij één van de Big Four, maar heb vanuit persoonlijke overwegingen gekozen voor een klein kantoor. Hier gesolliciteerd en eigenlijk zo door de hele procedure gerold, ben 2 weken geleden begonnen.

Je bent met dit topic alleen echt een paar maanden te laat. De postgraduate tot registeraccountant begon vorige week. Dat houdt in dat kantoren nu niet echt meer mensen zoeken om nog aan te nemen en op z'n vroegst pas weer in januari/februari nieuwe starters hebben.
Desalniettemin, ga daarvoor. Ga in contact met een kantoor en vraag om een oriënterend gesprek. Vraag of je in het voorjaar een meeloopstage kan doen, en probeer van daaruit er een baan uit te slepen.

En bijt je in godsnaam niet vast in Den Helder vanwege je vriendin. Als jullie al samenwonen kun je ook naar Heerhugowaard/Alkmaar verhuizen, dan is het voor jullie beide te bereizen. Tenzij ze in DH natuurlijk geen flikker uitvoert, dat kan ze net zo goed in Amsterdam doen. Als jullie niet samenwonen; tijdens je baan heb je toch weinig tijd buiten de weekenden om, en dan ga je maar in het weekend naar d'r toe. Kun je later over samenwonen denken.

Mocht je verder nog tips willen, PM me gerust ;)
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_131049324
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:01 schreef LeopoldButtersStotch het volgende:
Ik ben ruim een jaar afgestudeerd (WO Bachelor Bedrijfskunde gevolgd door master Accountancy) en zit inmiddels op honderden sollicitatiebrieven maar tot nu toe zonder succes. Ik reageer op van alles: van traineeships tot callcenter en promotiewerk om maar iets van commerciële werkervaring op te doen, maar zelfs hiervoor word ik niet uitgenodigd. Ik heb tijdens mijn studie niets extra gedaan, behalve 2 jaar een bijbaantje bij de McDonalds. Ik heb vooral van het studentenleven genoten en weinig gewerkt, maar zie nu wel in dat dit niet zo verstandig is geweest.
Inmiddels werk ik nu ruim een half jaar bij de Burger King, maar vind dit echt vreselijk.
Af en toe stuur ik nog wel eens een brief, maar het echte solliciteren heb ik inmiddels opgegeven. Ik ben bang dat ik straks helemaal niet meer in mijn vakgebied kan werken omdat ik weleens heb gehoord dat werkgevers je niet meer willen als je er zolang 'uit' bent geweest.
Zijn er meer mensen met dit probleem? En voor mensen die tot ongeveer een jaar geleden zijn afgestudeerd: hoelang hebben jullie gezocht naar een baan?
MSc Accountancy en geen baan kunnen vinden? Ik weet het niet echt maar Dat kan toch niet.. ook al heb je geen 'iets extra's' gedaan. Accountancy ligt toch wel erg goed in de markt voor sollicitanten?
Je kan echt overal solliciteren.. pak m beet van banken, accountantskantoren tot bij de overheid.
Volgens mij kan jij bij elk financieel bedrijf wel solliciteren en dat zijn er een hoop!

Honderden sollicitatiebrieven heb je verstuurd oke maar waar naar wie? allemaal omgeving Den Helder? Niet bij Alkmaar of Amsterdam geprobeerd? heb je in Den Helder überhaupt 100 financiële bedrijven :') :s)

Hoe oud ben je trouwens? en welke universiteiten ben je afgestudeerd?

Oh en solliciteren bij callcenter met een MSc Accountancy op zak moet je wel erg ver gezakt zijn of niet sporen. 8)7
  woensdag 11 september 2013 @ 08:18:49 #130
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_131050096
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:25 schreef Zaporizhzhya het volgende:

[..]

Wat voor andere dingen dan? :@ Want ik studeer zelf ook nog en na aanleiding van dit topic ben ik toch een beetje wakker geschrokken
Het belangrijkste is dat je laat zien waarom jij geschikt bent. Ik ben het wel eens met de meeste hier die aangeven dat je niet 4 jaar op je zolderkamer moet gaan zitten. Zoek een (relevant) bijbaantje oid. Maar het kan nooit kwaad om alvast te bedenken waar je wilt gaan werken. Wellicht dat zij toch veel waarde hechten aan bestuurs- en buitenlandervaring. Dan kun je dat nog opdoen :) Wat studeer je?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 11 september 2013 @ 08:22:57 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_131050161
Kun je niet een bedrijfje oprichten naast je werk bij de burger king? Mogelijk kun je dan wat werk doen om ervaring op te doen. En ook al wil niemand een opdracht bij je aannemen dan kun je er in ieder geval de schijn ophouden.
pi_131050879
En om nog wat wat extra's op je CV te krijgen, ga vrijwilligerswerk doen! Ik heb snel even in de vacaturebank van de vrijwilligersorganisatie bij Den Helder gekeken en er zijn veel vacatures. Alleen al 11 vacatures voor penningmeester, waarmee je in je eigen vakgebied blijft. Dat strekt zich uit van het lokale Rode Kruis tot de lokale klaverjasvereniging zie ik.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_131051417
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:37 schreef LXIV het volgende:
Accepteer dat jouw loopbaan zal liggen in de Burgerking van Den Helder. Dat geeft gewoon rust. En ben blij wanneer je na afloop werktijd naar huis kunt fietsen en je problemen in het 'restaurant' kunt laten liggen. 's Avonds lekker TV-kijken zonder troubles aan je hoofd.
Genoeg WO' ers die wel een ' hoge' baan hebben die met je zouden willen ruilen!
Tuurlijk :')
pi_131052253
Hier meld ook iemand met hetzelfde probleem. Bedrijfskunde (hbo) en Ondernemingsrecht (wo) gestudeerd, maar ik kom niet verder dan callcenter werk :(
Ik heb wel 3 a 4 serieuze sollicitatiegesprekken gehad (tot de eindronde gehaald), maar ik krijg steeds te horen dat ik niet genoeg relevante werkervaring heb. Ik heb wel tijdens mijn studie als consultant gewerkt en mijn gemiddelde cijfer is een 8.
Ik heb vorige maand alle plaatselijke advocatenkantoren gemaild met de vraag of ik als vrijwilliger aan de slag kan. Uiteindelijk is het niets geworden.

Trouwens er zijn ook bedrijven die het leuk vinden om je op gesprek te laten komen terwijl zij geen echte vacature hebben. Een voorbeeld van zo een vacature is van Hiscox. Vorig jaar twee gesprekken gehad voor precies dezelfde functie (zelfs de vacaturetekst komt overeen) en uiteindelijk werd ik afgewezen omdat mijn antwoorden soms ''wollig'' waren en ik had te hoge ambities haha. Ik was +-40 euro armer (reiskosten) en nog steeds werkloos.

[ Bericht 15% gewijzigd door SandwichIslands op 11-09-2013 11:54:25 ]
pi_131054490
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:20 schreef SandwichIslands het volgende:
Hier meld ook iemand met hetzelfde probleem. Bedrijfskunde (hbo) en Ondernemingsrecht (wo) gestudeerd, maar ik kom niet verder dan callcenter werk :(
Ik heb wel 3 a 4 serieuze sollicitatiegesprekken gehad (tot de eindronde gehaald), maar ik krijg steeds te horen dat ik niet genoeg relevante werkervaring heb. Ik heb wel tijdens mijn studie als consultant gewerkt en mijn gemiddelde cijfer is een 8.
Ik heb vorige maand alle plaatselijke advocatenkantoren gemaild met de vraag ik als ik vrijwilliger aan de slag kan. Uiteindelijk is het niets geworden.

Trouwens er zijn ook bedrijven die het leuk vinden om je op gesprek te laten komen terwijl zij geen echte vacature hebben. Een voorbeeld van zo een vacature is van Hiscox. Vorig jaar twee gesprekken gehad voor precies dezelfde functie (zelfs de vacaturetekst komt overeen) en uiteindelijk werd ik afgewezen omdat mijn antwoorden soms ''wollig'' waren en ik had te hoge ambities haha. Ik was +-40 euro armer (reiskosten) en nog steeds werkloos.
Voor wat voor soort functies solliciteerde jij dan?
pi_131054802
Eigenlijk heel breed. Dus van junior accountmanager tot juridisch adviseur. Ik ben nu eenmaal breed geschoold (bewuste keuze) en kan dus alle kanten op.
pi_131057797
Zo zie je maar: nominaal studeren is niks waard. Je had beter naar het buitenland kunnen gaan, bestuur kunnen doen, bedrijfje kunnen starten etc.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_131057842
Nominale studenten stonden bij ons ook gelijk aan suf. Denk wel dat tijden zijn veranderd.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_131059070
Tja, voorbeeld:
Neef van me heeft wo en een tweede studie gedaan. Cum laude afgestudeerd etc.
Zoekt een baan, komt nergens. Heeft altijd in een restaurant geserveerd.

Ja, je moet wat meer ondernemen dan alleen een studie volgen en bij de macdonalds werken of de post bezorgen.
pi_131059177
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:42 schreef Snoepje5 het volgende:
Tja, voorbeeld:
Neef van me heeft wo en een tweede studie gedaan. Cum laude afgestudeerd etc.
Zoekt een baan, komt nergens. Heeft altijd in een restaurant geserveerd.

Ja, je moet wat meer ondernemen dan alleen een studie volgen en bij de macdonalds werken of de post bezorgen.
Hoge cijfers worden veel lager gewaardeerd door werkgevers dan werkervaring.
pi_131059325
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:46 schreef Skv het volgende:

[..]

Hoge cijfers worden veel lager gewaardeerd door werkgevers dan werkervaring.
Dat blijkt inderdaad.

Heb zelf een eigen bedrijf, ben 21, studeer nog, maar kom tot dusver overal makkelijk (afkloppen) aan een baan. Helpt de ervaring met een eigen bedrijf natuurlijk ook erg veel.

En vaak moet je het ook gewoon van je stage hebben. Loop je stage, probeer er dan nog door te werken, of iig goed contact onderhouden.
pi_131066493
Ik kom zelf net uit de Accountancy (1,5 jaar, en werk nu nog deels in een control functie), en ik kan je vertellen dat goede wo'ers nog steeds behoorlijk schaars zijn in omgeving Amsterdam. Niet voor niets komen er nog grote aantallen hbo'ers en zelfs mbo'ers binnen.

Vrijwilligerswerk in een relevante functie is onzin. Je kunt niet gratis werken omdat het tijd (en dus geld) kost om je op te leiden. Vaak een veelvoud van je salaris als je net begint, dus daar zitten maar weinig mensen op te wachten.
pi_131082076
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 23:44 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Haven? Ook zonder opleiding?
TS heeft een opleiding. Heb zelf nooit problemen gehad met een baan vinden.

In dit topic lopen mensen rond met een master ondernemingsrecht, als je dan geen baan kan vinden heb je totaal geen uitstraling of je zoekt gewoon niet hard genoeg of niet op de juiste plek (randstad).

[ Bericht 19% gewijzigd door Sport_Life op 12-09-2013 00:03:01 ]
pi_131089050
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:11 schreef LeopoldButtersStotch het volgende:
Ik woon nu in de buurt van Den Helder, verhuizen is geen optie ivm. baan vriendin.
Als een kameel in de woestijn niks te vreten heeft rot hij op ergens anders naar toe. En dan jij, hogere opgeleide (aanname maar waarschijnlijk met een bovengemiddeld IQ) blijft lekker zitten in de uithoek waar je zit ondanks dat je er nauwelijks een droge boterham kunt verdienen?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_131089425
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:09 schreef Steven184 het volgende:
En om nog wat wat extra's op je CV te krijgen, ga vrijwilligerswerk doen! Ik heb snel even in de vacaturebank van de vrijwilligersorganisatie bij Den Helder gekeken en er zijn veel vacatures. Alleen al 11 vacatures voor penningmeester, waarmee je in je eigen vakgebied blijft. Dat strekt zich uit van het lokale Rode Kruis tot de lokale klaverjasvereniging zie ik.
Ik zie dat ik de link niet had gepost:

http://www.vrijwilligerswerk-nhn.nl/
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_131101979
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:56 schreef Skv het volgende:
Zo zie je maar: nominaal studeren is niks waard.
Eens!! haha ;)
pi_131102910
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 11:30 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Ik zie dat ik de link niet had gepost:

http://www.vrijwilligerswerk-nhn.nl/
Den helder :'(
  donderdag 12 september 2013 @ 21:46:50 #148
165633 eriksd
The grand facade...
pi_131109661
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:20 schreef SandwichIslands het volgende:
Ik heb vorige maand alle plaatselijke advocatenkantoren gemaild met de vraag of ik als vrijwilliger aan de slag kan. Uiteindelijk is het niets geworden.

Een losse rechtenmaster is dan ook gewoon zinloos. Heb je nooit eerlijke voorlichting gehad?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_131114343
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 21:46 schreef eriksd het volgende:

[..]

Een losse rechtenmaster is dan ook gewoon zinloos. Heb je nooit eerlijke voorlichting gehad?
Tijdens de voorlichting kwam het niet duidelijk over, maar ik wist dat je zonder civiel effect de advocatuur/rechterlijke macht niet mag betreden. Advocaat worden was ook niet mij doel. Na de middelbare school was ik vastberaden om bedrijfsjurist te worden en dat is zeker ook mogelijk alleen vragen de bedrijven naar relevante werkervaring en dat maakt het zo lastig.
Ik ben u van plan als vrijwilliger aan de slag te gaan en dan niet bij rechtswinkel oid. (no disrespect) maar bij een echte onderneming (mag ook non-profit, ngo zijn)

[ Bericht 1% gewijzigd door SandwichIslands op 13-09-2013 00:11:45 ]
  vrijdag 13 september 2013 @ 11:00:18 #150
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_131122190
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 23:44 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Haven? Ook zonder opleiding?
Ja, want in Rotterdam werkt natuurlijk iedereen in de haven.

:').
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 13 september 2013 @ 11:33:05 #151
85962 ioko
I Appear Missing
pi_131122942
TS, je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag of je sociale media als LinkedIn gebruikt.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_131123288
quote:

Meestal voelt het als not done

Maar je kan gewoon je reiskosten aanvragen bij een sollicitatiegesprek he?
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_131123315
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:47 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Meestal voelt het als not done

Maar je kan gewoon je reiskosten aanvragen bij een sollicitatiegesprek he?
Denk dat je dat pas doet als je over het salaris gaat onderhandelen. Niet bij je eerste gesprek al..
pi_131123816
Post eens één van je sollicitatiebrieven.
  FOK!fotograaf vrijdag 13 september 2013 @ 12:12:01 #155
13368 NiGeLaToR
pi_131123939
Zoiets geen optie?

http://www.snsreaal.nl/va(...)control/utrecht.html

http://www.snsreaal.nl/va(...)emeting/utrecht.html

Je kunt allicht 's bellen. Hoewel Utrecht een eindje reizen vanuit Den Helder is, is SNS REAAL een HNW-bedrijf, dus kun je in ieder geval een deel van de tijd prima thuiswerken en andere dagen je eigen werktijden indelen. Alleen in het begin even bikkelen - maar he, dan heb je wel wat :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:48 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Denk dat je dat pas doet als je over het salaris gaat onderhandelen. Niet bij je eerste gesprek al..
Nee druifje, declaratie van gemaakte reiskosten voor het sollicitatiegesprek, niet mocht je aangenomen worden :+ En dat kun je allicht doen - zeker als je bent afgewezen.
pi_131124821
Declaratie voor de gemaakte reiskosten?

Met alle respect, maar dan vind ik het ook terecht dat ze je niet aannemen :')
pi_131125556
Haal die fokking macdonalds van je CV en zet erbij dat je gewerkt hebt in de keuken of zo ook als je een jaar voor je ouders hebt gekookt. De tering zeg.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  FOK!fotograaf vrijdag 13 september 2013 @ 13:37:53 #158
13368 NiGeLaToR
pi_131126209
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:49 schreef Snoepje5 het volgende:

Zelf ook nooit gedaan, maar er zijn zat (grotere) werkgevers die je automatisch reiskostenvergoeding geven. Defensie bijvoorbeeld heeft ooit in een ver verleden m'n treinkaartje betaald. Nu er een overdosis aan werkzoekenden zijn is het misschien anders geworden, maar als je al blij mag zijn 1 sollicitant te krijgen kun je zo misschien een kandidaat 'lokken' :+

http://www.carrieretijger(...)ren/sollicitatiecode

Ah, volgens de sollicitatie code op deze website is een werkgever het niet verplicht te vergoeden - logisch, case closed :P
pi_131148958
solliciteer je alleen in regio noord holland noord of ook in amsterdam bv? Kan me niet voorstellen dat daar niets te vinden is mbt accountancy..
There are only 151 Pokémon.
pi_131150648
Ah joh TS is gewoon te lui! hij reageert niet eens, moet je nagaan hoe hij naar een baan is gaan lopen zoeken.. (niet of max. 5 km van huis vandaan.. en natuurlijk geen randstad of in de buurt :|W )
  zaterdag 14 september 2013 @ 08:33:08 #161
165633 eriksd
The grand facade...
pi_131154655
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 23:29 schreef SandwichIslands het volgende:

[..]

Tijdens de voorlichting kwam het niet duidelijk over, maar ik wist dat je zonder civiel effect de advocatuur/rechterlijke macht niet mag betreden. Advocaat worden was ook niet mij doel. Na de middelbare school was ik vastberaden om bedrijfsjurist te worden en dat is zeker ook mogelijk alleen vragen de bedrijven naar relevante werkervaring en dat maakt het zo lastig.
Ik ben u van plan als vrijwilliger aan de slag te gaan en dan niet bij rechtswinkel oid. (no disrespect) maar bij een echte onderneming (mag ook non-profit, ngo zijn)
Je hebt te weinig juridische bagage om een bedrijfsjurist te worden. En die ga je niet krijgen omdat je een zeer beperkte juridische opleiding hebt gevolgd.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_131161334
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 08:33 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je hebt te weinig juridische bagage om een bedrijfsjurist te worden. En die ga je niet krijgen omdat je een zeer beperkte juridische opleiding hebt gevolgd.
Dat het misschien wat lastiger maakt kan ik begrijpen, maar ik ken genoeg mensen die met hbo + wo rechten (alleen master) in de juridische wereld een leuke baan hebben gevonden. Daarnaast krijgt een hbo student de belangrijkste vakken van de bachelor fase in het premaster jaar. Mijn plan is dan ook om ergens als ondersteunend jurist/juridisch medewerker te beginnen en deeltijd de overige vakken van bachelor rechten te halen.
  zaterdag 14 september 2013 @ 13:49:55 #163
165633 eriksd
The grand facade...
pi_131161389
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:48 schreef SandwichIslands het volgende:

[..]

Dat het misschien wat lastiger maakt kan ik begrijpen, maar ik ken genoeg mensen die met hbo + wo rechten (alleen master) in de juridische wereld een leuke baan hebben gevonden. Daarnaast krijgt een hbo student de belangrijkste vakken van de bachelor fase in het premaster jaar. Mijn plan is dan ook om ergens als ondersteunend jurist/juridisch medewerker te beginnen en deeltijd de overige vakken van bachelor rechten te halen.
Wat versta je onder een leuke baan? Misschien is mijn blikveld wat troebel.
Bis bis bis
pi_131161748
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:49 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat versta je onder een leuke baan? Misschien is mijn blikveld wat troebel.
joh
  zaterdag 14 september 2013 @ 14:46:37 #165
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131163063
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:49 schreef Snoepje5 het volgende:

Niet eens zo gek. Ik ben regelmatig met de trein naar Amsterdam gereisd vanuit de kop van Noord-Holland (nu praten we over 10 jaar terug, maar goed) om aldaar te horen dat dit of dat puntje op mijn cv ze aanleiding gaf mij ongeschikt te vinden. Hoi, had dat dan eerder gezegd en me niet eerst een duur treinkaartje laten kopen.
pi_131165543
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2013 14:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

joh
Ik versta onder een 'leuke' baan voor een starter de volgende functies;

-assistent/junior jurist
-juridisch medewerker/consultant
-legal counsel/assistent
-assistent/junior compliance officer
-desk underwriter (o.a. verzekeringsrecht)

Dus een hbo student met master rechten (geen civiel effect) kan zeker een van deze functies bekleden.
Hoe zou je aanpakken als je opzoek was naar vrijwilligerswerk in de juridische wereld? Uiteraard heb ik al mijn kennissen benaderd, maar zonder succes.

(Sorry moest een reactie op 'eriksd' zijn)

[ Bericht 2% gewijzigd door SandwichIslands op 14-09-2013 16:06:42 ]
pi_131165761
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 september 2013 14:46 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Niet eens zo gek. Ik ben regelmatig met de trein naar Amsterdam gereisd vanuit de kop van Noord-Holland (nu praten we over 10 jaar terug, maar goed) om aldaar te horen dat dit of dat puntje op mijn cv ze aanleiding gaf mij ongeschikt te vinden. Hoi, had dat dan eerder gezegd en me niet eerst een duur treinkaartje laten kopen.
Haha Ik herken het helemaal. Ik moest twee keer vanuit Amsterdam naar Eindhoven en uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik niet naar de 3de ronde ben omdat mijn concurrenten een dubbele master hadden. Dit konden ze natuurlijk ook bij het selecteren van de cv's zien. Soms denk ik dat sommige bedrijven een samenwerkingsovereenkomst hebben met de NS :P
  zaterdag 14 september 2013 @ 18:38:52 #168
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_131170293
Het is gewoon ook een lastige tijd hoor TS!

Ik heb ook elf maanden moeten solliciteren, terwijl ik twee masters (rechten) op zak had en tijdens mijn studie veel werkervaring had opgedaan (betaald en vrijwillig). Maar de aanhouder wint. Dat wil ik je graag meegeven. Niet opgeven! Bij mij was het bij brief 37 raak. In die elf maanden heb ik fulltime horecawerk gedaan en hoe langer dat duurde, hoe banger ik was dat ik 'uit' zou raken. Maar uiteindelijk is het toch gelukt en werk ik nu alweer 1,5 jaar met veel plezier bij een leuk advocatenkantoor.

DUS HOU VOL! En ook verder dan je comfort zone gaan solliciteren. Vriendin moet geen obstakel zijn, zij moet je juist steunen als je weg kan bij de Burger King.
pi_131170547
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:59 schreef SandwichIslands het volgende:

[..]

Ik versta onder een 'leuke' baan voor een starter de volgende functies;

-assistent/junior jurist
-juridisch medewerker/consultant
-legal counsel/assistent
-assistent/junior compliance officer
-desk underwriter (o.a. verzekeringsrecht)

Dus een hbo student met master rechten (geen civiel effect) kan zeker een van deze functies bekleden.
Hoe zou je aanpakken als je opzoek was naar vrijwilligerswerk in de juridische wereld? Uiteraard heb ik al mijn kennissen benaderd, maar zonder succes.

(Sorry moest een reactie op 'eriksd' zijn)
je moet op zoek naar een rechtswinkel en misschien wat meer google'en?

[ Bericht 0% gewijzigd door GeneraalAdmiraal op 14-09-2013 19:05:55 ]
Generaal?? Pardon??
pi_131172509
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 september 2013 14:46 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Oké, terechte opmerking. Maar als je gewoon niet de geschikte persoon blijkt te zijn, los van je CV, vind ik het wel erg als je gaat vragen om reiskostenvergoeding. Immers ben jij degene die een baan zoekt.
  zondag 15 september 2013 @ 00:10:50 #171
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_131184312
Is het een idee om nog een studie er achteraan te doen (kort iets) en ondertussen ook actief te zijn als bestuurder oid in iets. Daar geilen veel bedrijven op :+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')