Je bent er überhaupt nog niet 'in' geweest zo te lezen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:01 schreef LeopoldButtersStotch het volgende:
Ik ben bang dat ik straks helemaal niet meer in mijn vakgebied kan werken omdat ik weleens heb gehoord dat werkgevers je niet meer willen als je er zolang 'uit' bent geweest.
Als je sollicitatiebrieven ook zo zijn, snap ik overigens wel dat je afgewezen wordtquote:Op dinsdag 10 september 2013 10:07 schreef LeopoldButtersStotch het volgende:
Ik wordt bij accountantskantoren zelfs voor vrijwilligerswerk afgewezen.
Ik ga er even van uit dat je spelling in sollicitatiebrieven wel goed is.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:07 schreef LeopoldButtersStotch het volgende:
Oeps foutjequote:Op dinsdag 10 september 2013 10:09 schreef iScream. het volgende:
[..]
Als je sollicitatiebrieven ook zo zijn, snap ik overigens wel dat je afgewezen wordt
Alleen gestudeerd en genotenquote:Op dinsdag 10 september 2013 10:09 schreef motorbloempje het volgende:
Wat heb je tijdens je studie gedaan? Alleen gestudeerd? Geen stages gedaan/contacten opgedaan via studievereniging/alumninetwerk/dat soort zaken?
Tijdens al dat uitgaan of wat je ook gedaan hebt heb je toch zeker wel veel mensen leren kennen? Of heb je genoten door op je kamer te zitten gamen in je eentje?quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:14 schreef LeopoldButtersStotch het volgende:
[..]
Alleen gestudeerd en genoten
Heb je ook langer over je studie gedaan, of gewoon in 4 jaar afgestudeerd?quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:14 schreef LeopoldButtersStotch het volgende:
[..]
Alleen gestudeerd en genoten
gebruik comic sans msquote:Op dinsdag 10 september 2013 10:17 schreef iScream. het volgende:
Een bedrijf krijgt honderden reacties op een sollicitatie. Probeer eens gek te doen door bijvoorbeeld een CV te maken die er heel erg uit springt. Ik heb ooit een CV gemaakt die er grafisch compleet uit springt, gewaagd maar tot nu toe alleen maar erg positieve reacties op gehad.
Vind je het vreemd als je als afgestudeerd WO'er nog 'Ik wordT' schrijft.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:07 schreef LeopoldButtersStotch het volgende:
Of halve zinnen, ook zoquote:Op dinsdag 10 september 2013 10:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Vind je het vreemd als je als afgestudeerd WO'er nog 'Ik wordT'
Klopt. Ik heb daar eigenlijk alleen in het laatste studiejaar iets mee gedaan, maar daar is nooit echt iets uitgekomen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:17 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso biedt zowat elke studievereniging van elke wo-opleiding tijdens het derde jaar bachelor en tijdens het masterjaar allerlei werk- en toekomstgerelateerde activiteiten aan?
Multitasken is niet mijn dingquote:
Ik heb 1 jaar langer over mijn bachelor gedaan.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:18 schreef Operc het volgende:
[..]
Heb je ook langer over je studie gedaan, of gewoon in 4 jaar afgestudeerd?
Hij wil een baan aangeboden krijgenquote:Op dinsdag 10 september 2013 10:22 schreef devlinmr het volgende:
tja.... en wat wil je nu met dit topic? Zoals het er nu staat is het meer iets voor KLB
quote:Op
Op dinsdag 10 september 2013 10:22 schreef LeopoldButtersStotch het volgende:
[..]
Ik heb 1 jaar langer over mijn bachelor gedaan.
Dan vrees ik inderdaad dat je gewoonweg geen kans maakt nu. Of je moet toevallig iemand tegenkomen die je aan een baan kan helpen.quote:dinsdag 10 september 2013 10:21 schreef LeopoldButtersStotch het volgende:[/b]
[..]
Klopt. Ik heb daar eigenlijk alleen in het laatste studiejaar iets mee gedaan, maar daar is nooit echt iets uitgekomen.
Verder heb ik tijdens mijn studentenleven niet echt relevante contacten opgedaan. Ik heb een tijdje in Zaandam op kamers gezeten en genoten, maar tijdens uitgaan niet echt mensen ontmoet.
Buiten dat koester je de illusie dat een afgestudeerd WO'er altijd en overal foutloos schrijft. Kost ook energie.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:21 schreef fathank het volgende:
[..]
Multitasken is niet mijn ding. Bovendien ben ik geen afgestudeerd WO'er en heb ik wel een baan
Netwerken? Sociale media?quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:27 schreef LeopoldButtersStotch het volgende:
Wel zoeken naar andere manieren dan alleen brieven sturen
Wat bedoel je hiermee?
Oké, is daar een verklaring voor die je bij toekomstige werkgevers onder de aandacht kunt brengen? (Lastige persoonlijke situatie, extra moeten werken om studie te bekostigen) of was dat onderdeel van feesten? En je cijfers, vooral zesjes of ook hoger?quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:22 schreef LeopoldButtersStotch het volgende:
[..]
Ik heb 1 jaar langer over mijn bachelor gedaan.
Geen verklaring behalve dat wanneer je op een gegeven moment vertraging oploopt doordat je een paar tentamens niet haalt, je vertraging zich vervolgens opstapelt. Ik heb mijn 4e jaar nodig gehad om eea in te halen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:28 schreef Operc het volgende:
[..]
Oké, is daar een verklaring voor die je bij toekomstige werkgevers onder de aandacht kunt brengen? (Lastige persoonlijke situatie, extra moeten werken om studie te bekostigen) of was dat onderdeel van feesten? En je cijfers, vooral zesjes of ook hoger?
misschien een tip voor mensen die nu studeren en ook alleen maar aan het feesten zijn om toch alvast wat connecties te leggen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:21 schreef LeopoldButtersStotch het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb daar eigenlijk alleen in het laatste studiejaar iets mee gedaan, maar daar is nooit echt iets uitgekomen.
Verder heb ik tijdens mijn studentenleven niet echt relevante contacten opgedaan. Ik heb een tijdje in Zaandam op kamers gezeten en genoten, maar tijdens uitgaan niet echt mensen ontmoet.
Word ik ook voor afgewezen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:30 schreef motorbloempje het volgende:
Bieden de grotere bedrijven ook geen meeloop/inhousedagen aan waar je aan mee kunt doen en dan aan het einde face-to-face kunt solliciteren?
En vraag inderdaad feedback.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:24 schreef mrPanerai het volgende:
Als je na een jaar solliciteren nog geen enkele uitnodiging tot gesprek hebt gekregen (op geen enkele baan) moet je misschien ook eens denken aan sollicitatietraining.
Helder. En je cijfers? Vooral zesjes of ook hoger?quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:32 schreef LeopoldButtersStotch het volgende:
[..]
Geen verklaring behalve dat wanneer je op een gegeven moment vertraging oploopt doordat je een paar tentamens niet haalt, je vertraging zich vervolgens opstapelt. Ik heb mijn 4e jaar nodig gehad om eea in te halen.
Aan mijn brieven en CV mankeert niets volgens de uitzendbureaus waar ik ben geweest.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:35 schreef motorbloempje het volgende:
Tsja, dan zijn, vrees ik, zowel je CV als brieven ondermaats.
Dus:
[..]
En vraag inderdaad feedback.
Bachelor 7,5quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:36 schreef Operc het volgende:
[..]
Helder. En je cijfers? Vooral zesjes of ook hoger?
Blijkbaar toch wel. Anders zou je wel minimaal een gesprek krijgen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:36 schreef LeopoldButtersStotch het volgende:
[..]
Aan mijn brieven en CV mankeert niets volgens de uitzendbureaus waar ik ben geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |