abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 september 2013 @ 20:36:41 #1
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_130999388
Heuj

Na de problemen van laatst, waarin mn auto (amazon '67) helemaal niet meer wilde starten en blijven lopen, heb ik hem na een beurt weer werkend laten krijgen. Hierbij is vervangen:

De verdeelkap + rotor
bougies
klepdekselpakking
kleppen gesteld
contactpuntset
carburateur schoongemaakt en afgesteld.

Nu konden ze de carburateur niet helemaal netjes krijgen zeiden ze, dus hebben ze de CO waarde net iets te hoog, maar wel zodat ie mooi bleef draaien.

Vervolgens heb ik er vandaag een benzinefilter opgezet zodat ie niet meer vervuild kan raken. (de leiding heeft wel een redelijk scherpe hoek, maar heeft geen knik. De auto houdt het wel gewoon de eerste kilometers vol.)

Nu ging ik dus net een testrondje rijden. Aanvankelijk ging alles wel normaal, hij trok op zonder horten of stoten en draaide normaal. Na een paar kilometer (ongeveer 3 ofzo) begon de auto in te houden. Dit deed hij zowel op constante snelheid, maar ook tijdens het optrekken. Wanneer je een flinke dot gas gaf deed hij het wel. Uiteindelijk ben ik nog thuis gekomen.

Nu liep ie stilstaand wel gewoon mooi, en ook bij hogere toeren..

Wat is hier het mysterie?

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyman op 09-09-2013 20:46:41 ]
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  maandag 9 september 2013 @ 20:39:11 #2
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_130999519
En ja, de benzinetank is nu wel gewoon vol.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_131000290
Ontstekingstijdstip en contacthoek in orde?
  maandag 9 september 2013 @ 20:58:42 #4
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_131000670
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:52 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ontstekingstijdstip en contacthoek in orde?
Geen idee of ze dat gedaan hebben, maar maakt dat uit als de auto eerst wel gewoon normaal loopt voor een aantal km?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  maandag 9 september 2013 @ 21:00:30 #5
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_131000781
En bedoel je met die contacthoek, de contactpuntafstand?

http://www.volvokv.nl/for(...)a52c4cdb408&start=10

Ik lees er hier iets over.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_131013855
quote:
11s.gif Op maandag 9 september 2013 20:36 schreef Hyman het volgende:
Heuj

Na de problemen van laatst, waarin mn auto (amazon '67) helemaal niet meer wilde starten en blijven lopen, heb ik hem na een beurt weer werkend laten krijgen. Hierbij is vervangen:

De verdeelkap + rotor
bougies
klepdekselpakking
kleppen gesteld
contactpuntset
carburateur schoongemaakt en afgesteld.

Nu konden ze de carburateur niet helemaal netjes krijgen zeiden ze, dus hebben ze de CO waarde net iets te hoog, maar wel zodat ie mooi bleef draaien.

Vervolgens heb ik er vandaag een benzinefilter opgezet zodat ie niet meer vervuild kan raken. (de leiding heeft wel een redelijk scherpe hoek, maar heeft geen knik. De auto houdt het wel gewoon de eerste kilometers vol.)

Nu ging ik dus net een testrondje rijden. Aanvankelijk ging alles wel normaal, hij trok op zonder horten of stoten en draaide normaal. Na een paar kilometer (ongeveer 3 ofzo) begon de auto in te houden. Dit deed hij zowel op constante snelheid, maar ook tijdens het optrekken. Wanneer je een flinke dot gas gaf deed hij het wel. Uiteindelijk ben ik nog thuis gekomen.

Nu liep ie stilstaand wel gewoon mooi, en ook bij hogere toeren..

Wat is hier het mysterie?
Het mysterie kan zijn dat hij warm werd, en teveel benzine krijgt voor wanneer de motor warm is. Als je gas geeft haal je effe een flinke hap lucht binnen, dat compenseert een beetje.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_131017211
Brandstofpomp / tankontluchting ?
pi_131054497
quote:
11s.gif Op maandag 9 september 2013 20:58 schreef Hyman het volgende:

[..]

Geen idee of ze dat gedaan hebben, maar maakt dat uit als de auto eerst wel gewoon normaal loopt voor een aantal km?
Iets dergelijks had ik ook. Liep prima, maar na 5- 10 minuten inhouden en hikken. Na een kwartier ging het dan wel weer beter. Kwam af en aan, en werd langzaamaan echt erg. Was al door verschillende reparateurs naar gekeken. (!)
Nieuwe garage: Oh, dat is slangetje van luchtaanvoer----> duikt onder de motorkap, beweegt slangetje --> sissend geluid.
Nieuw slangetje, probleem opgelost.
pi_131054773
Heeft deze auto een handchoke of kon dat in 67 al mechanisch / automatisch?

Indien handchoke, valt de start van de problemen dan samen met het uitzetten van de choke?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_131082143
zou haast zeggen tankontluchting niet goed.
Na een paar KM heb je wat brandstof verbruikt, en zuig je je tank als het ware een beetje vacuum.
Draai de tankdop eens los en rij dan eens een x aantal KM
  dinsdag 17 september 2013 @ 18:31:04 #11
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_131286795
Het mysterie is opgelost voor een paar eurootjes :P Het was uiteindelijk wel de condensator dus.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_131296535
En wie bedanken we voor de gouden tip? :+
  dinsdag 17 september 2013 @ 21:59:12 #13
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_131296744
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 21:56 schreef Bart-Willem het volgende:
En wie bedanken we voor de gouden tip? :+
In het andere topic ja.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ