Ook de overige eenheden, zoals hetquote:Op dinsdag 17 september 2013 15:55 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Overplaatsen naar andere compagnieën met personeelstekort?quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:32 schreef newguy3000 het volgende:
wat gebeurd er met die 120 mariniers? worden die ontslagen of herplaatst? lijkt me dat die lui te moeilijk vervangbaar zijn om 'gewoon' te ontslaan
Pure geldverspilling. JSS wordt met dik verlies verkocht, nieuwe kleine bevoorrader valt uiteindelijk duurder uit. Netto levert het geen cent op. Korte termijn denkers die politici.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:45 schreef KanGeenNaamVerzinnen1 het volgende:
Ik kan wel bijna huilen om het feit dat de JSS wordt afgestoten, ik wil echt niet zien hoe blij dalijk onze oosterburen zijn met ons schip![]()
Daarnaast snap ik ook echt niet waarom ze maar 7 F16's wegdoen...
Als we er nu 68 hebben, kunnen ze er beter 29 wegdoen, alvast ter oefening of je het gaat redden met 39 F 16's.
net als de oerdomme beslissing om de net gemoderniseerde orions af te stoten. Dat kost ons per saldo ook nog steeds meer dan het oplevert. Want de taken bleven, ze zijn alleen herbelegd met geleasde vliegtuigen. De Duitsers hebben er plezier van.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:45 schreef KanGeenNaamVerzinnen1 het volgende:
Ik kan wel bijna huilen om het feit dat de JSS wordt afgestoten, ik wil echt niet zien hoe blij dalijk onze oosterburen zijn met ons schip![]()
Daarnaast snap ik ook echt niet waarom ze maar 7 F16's wegdoen...
Als we er nu 68 hebben, kunnen ze er beter 29 wegdoen, alvast ter oefening of je het gaat redden met 39 F 16's.
Ze weten het weer mooi uit te leggen over peilers die onder het bestaansrecht van dit schip vandaan vallen. In feite slaat het natuurlijk gewoon nergens op, want het zal uiteindelijk geen bezuiniging blijken te zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:56 schreef franske19 het volgende:
[..]
Pure geldverspilling. JSS wordt met dik verlies verkocht, nieuwe kleine bevoorrader valt uiteindelijk duurder uit. Netto levert het geen cent op. Korte termijn denkers die politici.
we zijn niet anders gewend de laatste jaren..... het lijkt wel of we de incompetentie van onze politici steeds groter wordt. Men denkt alleen maar aan het electoraat bij de volgende verkiezingen, die tegenwoordig nu eenmaal om de 1 a 2 jaar zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:56 schreef franske19 het volgende:
[..]
Pure geldverspilling. JSS wordt met dik verlies verkocht, nieuwe kleine bevoorrader valt uiteindelijk duurder uit. Netto levert het geen cent op. Korte termijn denkers die politici.
Welk electoraat kun je in godensnaam aanspreken met het castreren van de veiligheid van je land?quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
we zijn niet anders gewend de laatste jaren..... het lijkt wel of we de incompetentie van onze politici steeds groter wordt. Men denkt alleen maar aan het electoraat bij de volgende verkiezingen, die tegenwoordig nu eenmaal om de 1 a 2 jaar zijn.
Men had er ook voor kunnen kiezen om het zorgbudget 50% te verlagen, dan zou hier nog ruim 40 miljard van overblijven, Als je alle verspilling weghaalt, is dit namelijk ruim voldoende. Die 40 miljard zouden verdeeld moeten worden voor Defensie,,BUZA en een generieke belastingverlaging.quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:31 schreef Bouke-p het volgende:
1vandaag doet n interview met de vice premier Asscher: die klootzak zegt letterlijk: een land heft een leger nodig! En schijnbaar maken die 2300 extra functies niet uit, want als je ontslagen word mag je gebruik maken van ons geweldige vangnet!
Bron: videoboodschap de Kruifquote:Dit is de videoboodschap waarmee de Commandant van de Koninklijke Landmacht, luitenant-generaal Mart de Kruif, vandaag zijn militairen en burgerpersoneel informeerde over de ingrijpende maatregelen die in de Nota 'In het belang van Nederland' bekend zijn gemaakt: "Goed nieuws brengen kan iedereen, slecht nieuws is voor de commandant." — in Ermelo, Gelderland.
Newsflash: niemand geeft ook maar één vliegende FUCK om Defensie en de jongens en meiden die onze veiligheid waarborgen en vaker dan we zouden willen mentaal verscheurd thuiskomen.quote:
Klopt maar het is dezelfde logica als iemand met schulden die om te bezuinigen een frietje minder eet in de week (a 5 euro) maar vervolgens wel 4 pakjes meer gaat roken.quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:15 schreef Northside het volgende:
[..]
348 miljoen om precies te zijn.
quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:48 schreef Isee het volgende:
[..]
Klopt maar het is dezelfde logica als iemand met schulden die om te bezuinigen een frietje minder eet in de week (a 5 euro) maar vervolgens wel 4 pakjes meer gaat roken.
Tuurlijk het levert 348 miljoen per jaar op maar je pakt er niet het probleem mee aan. Dat word per jaar nog altijd groter en groter zolang niet iets word gedaan aan de onbetaalbaar wordende zorgstaat. Bezuinigen is niet de oplossing maar flink hervormen, helaas zullen dit enorm inpopulaire maatregelen zijn (ook al is het op de lange termijn beter voor het land) en dat durft geen enkele partij aan in deze tijd van korte termijn denken en populistisch stemmen.
En daar zit nou precies het probleem inderdaad.quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:48 schreef Isee het volgende:
korte termijn denken en populistisch stemmen.
Zie de verkoop van 2 lcw fregatten voor 2 korvetten.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:56 schreef franske19 het volgende:
[..]
Hoe moet Rutte precies WO3 doen ontstaan? En wie gaat ons exact binnenvallen?quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:27 schreef Ouder1 het volgende:
Dit kabinet volgt de lijn 1930-1940 exact op de letter. En dat met een MP die geschiedenis heeft gestudeerd. Heeft hij dan echt niet op zitten letten in de collegebanken of stuurt hij bewust aan op WOIII?
Buiten het feit dat je behoorlijk uit je nek kletst zou je inderdaad verwachten dat hij wel wat opgestoken zou hebben in die acht jaar studie.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:27 schreef Ouder1 het volgende:
Dit kabinet volgt de lijn 1930-1940 exact op de letter. En dat met een MP die geschiedenis heeft gestudeerd. Heeft hij dan echt niet op zitten letten in de collegebanken of stuurt hij bewust aan op WOIII?
Misschien niet 30' - 40' maar waarschijnlijk doelt hij erop dat er in de decennia daaraan voorafgaand door de kabinetten Defensie structureel vrij verwaarloosd is..quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:36 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Buiten het feit dat je behoorlijk uit je nek kletst zou je inderdaad verwachten dat hij wel wat opgestoken zou hebben in die acht jaar studie.
We leven in een heel andere tijd, maar het lijkt me duidelijk dat we inmiddels het lachertje van Europa zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:44 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Misschien niet 30' - 40' maar waarschijnlijk doelt hij erop dat er in de decennia daaraan voorafgaand door de kabinetten Defensie structureel vrij verwaarloosd is..
True and true. Triest, echt zeer triest.quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:47 schreef Sloggi het volgende:
[..]
We leven in een heel andere tijd, maar het lijkt me duidelijk dat we inmiddels het lachertje van Europa zijn.
Je had toch niet echt verwacht dat onze politici ingrijpend zouden hervormen he? Je zegt het zelf, dat is politieke zelfmoord. Dus blijven we vooral hangen in symptoombestrijding. En 350 miljoen bezuinigd is dan toch weer 350 miljoen minder in de schulden.quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:48 schreef Isee het volgende:
Klopt maar het is dezelfde logica als iemand met schulden die om te bezuinigen een frietje minder eet in de week (a 5 euro) maar vervolgens wel 4 pakjes meer gaat roken.
Tuurlijk het levert 348 miljoen per jaar op maar je pakt er niet het probleem mee aan. Dat word per jaar nog altijd groter en groter zolang niet iets word gedaan aan de onbetaalbaar wordende zorgstaat. Bezuinigen is niet de oplossing maar flink hervormen, helaas zullen dit enorm inpopulaire maatregelen zijn (ook al is het op de lange termijn beter voor het land) en dat durft geen enkele partij aan in deze tijd van korte termijn denken en populistisch stemmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |