Herfst | woensdag 25 september 2002 @ 13:27 |
Het valt me op dat veel merken een echt racemonster aan de compacte middenklasse toevoegen. Ze zijn snel en opgeleukt, maar door de forse prijs zul je ze niet al te vaak tegenkomen. De modellen hebben allemaal een ongeveer vergelijkbare prijs en acceleratie tijd (behalve de 206 RC die valt er qua prijs en prestatie wat onder, maar hij hoort er vind ik wel bij) Als jij mocht kiezen uit dit segment, welke zou jij dan kiezen, en waarom? Ford Focus RS Alfa 147 GTA Audi S3 Honda Civic Type-R Peugeot 206 RC (GTI 180) Volkswagen Golf R32[b] [b]Renault Clio Sport Persoonlijk zou ik de Audi S3 nemen omdat hij niet alleen bloedsnel is, maar er ook nog stijlvol uitziet. M'n tweede keus zou de 206 RC zijn. Poll: Welk topmodel compactie middenklasse?
Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com | |
kroegtijger | woensdag 25 september 2002 @ 13:32 |
Maar dat is toch ook totaal geen enkele fatsoenlijke vergelijking?? tuurlijk die S3...hoe durf je alleen al een Ford Focus met een Audi S3 te vergelijken???? schandelijk.......de S3, met kop en schouders....... --edit-- quote:damn, niet goed gelezen ![]() | |
Atreidez | woensdag 25 september 2002 @ 13:34 |
Doe mij die audi maar, mooie relaxte bak, goeie kwaliteit en tja, quatro is een bekend fenomeen bij audi kenners.. Nog beter voor de veiligheid ook, 4 wheel drive | |
imriyr | woensdag 25 september 2002 @ 14:00 |
Je mist wel een aantal auto's, namelijk o.a.: - Mitsubishi Lancer Evo VII - Seat Leon Cupra R - Subaru Impreza WRX Bovendien verschillen de prijzen nogal tussen de auto's die je genoemd hebt. Beetje een vreemde poll wat dat betreft. | |
Scalle-- | woensdag 25 september 2002 @ 14:04 |
En je gegevens kloppen ook al niet, de Clio doet 6.1 sec over 0-100 en de Alfa zou er minder dan 6 sec over doen. | |
Kreator | woensdag 25 september 2002 @ 14:05 |
Uit dit lijstje zou ik de alfa 147 kiezen. Het is gewoon de mooiste van het stel qua uiterlijk, interieur en detail. Snel zijn ze allemaal. | |
GTI_GSI_CRX_Sucks | woensdag 25 september 2002 @ 14:07 |
Wat is er nou in hemelsnaam mooi aan de S3? lijkt teveel op de rest. (Behalve 147) Audi is zo gevoeloos...maar ieder z'n eigen smaak natuurlijk. | |
Threepio | woensdag 25 september 2002 @ 14:07 |
De Renault Clio en de Peug 206 zijn trouwens geen middenklassers maar gewoon compacte auto's (B segment ipv C). Maar doe mij toch maar die Clio, anders de Alfa | |
-En4Cer- | woensdag 25 september 2002 @ 14:08 |
Ik wil de Subaru Impreza GT , en dan het oude type mmmmh ![]() | |
kroegtijger | woensdag 25 september 2002 @ 14:08 |
quote:mwoch, ben ik t niet mee eens. Ik vind het design van die alfa helemaal niet mooi zelfs.....van audi wel Daarbij ben ik ook liefhebber van de deutsche grundlichheid Niet dat slappe zooitje van de fransen en italianen.....maar een solide auto....Als je de deur van de auto dicht gooit moet je een kluisdeur dicht horen gaan...dan is ie pas goed.....niet dat je nog een half uur het plastic hoort natrillen | |
Threepio | woensdag 25 september 2002 @ 14:10 |
quote:Ook in frankrijk en italie hebben ze inmiddels wel door hoe je een beetje degelijke auto maakt hoor ![]() | |
LordLynx | woensdag 25 september 2002 @ 19:31 |
Die S3, tenminste, als ik niet hoefde te betalen, ik heb in een 1.8T A3 gereden, lekkere bak, alleen audi vind ik veeels te duur voor wat je krijgt, die 1.8T was 36 mille, en die S3 is geloof ik 50K. Voor dat geld zou ik zelf alleen geen klein auto'tje meer rijden. Als ik uit dit lijstje moest kiezen en het van mijn rekening af moest (dan zou ik dus niets kiezen hiervan, maar in theorie) die Civic R. Owww, en absoluut niet die 147, OMFG, wat is dat ding LELIJK. | |
Quasar_de_Duif | woensdag 25 september 2002 @ 19:35 |
![]() Omdat ik Honda liefhebber ben. | |
Mass | woensdag 25 september 2002 @ 22:01 |
quote:Mwah...moet je eens met een goed oog naar de spleten tussen de verschillende plaatdelen kijken...sluiten ze goed op elkaar aan, is de afstand constant en klein? Duitse auto's zijn daar in het algemeen beter in dan Franse...dat kost overigens wel een aardige bak met geld om dat zo tiptop te krijgen | |
Dr_Crouton | woensdag 25 september 2002 @ 23:09 |
Voor mij is design het belangrijkste en dan kies ik voor de Alfa Romeo 147 GTA. De vorm van de carosserie en het dashboard... ![]() Tweede zou de Peugeot 206RC worden, al is dat een auto uit het B-segment en niet de compacte middenklasse C. Kortere schakelweg pook, aangename rij-eigenschappen die ik inmiddels ken van m'n huidige 206 XS en gewoon omdat ie mooi is. (Alleen zou ik de kleinere, mooiere Ouragan 16" velgen nemen ipv van deze 17" monsters.) | |
Doix | woensdag 25 september 2002 @ 23:44 |
quote:In het algemeen ja, maar ik heb een aantal Audi's A4 gekend waarbij binnen 5.000km het dashboard op je knien lag....ik heb enkele VW Golfs flink verneukt zien raken in de wasstraat omdat de electrische ramen automatisch opengingen als je de centrale deurvergrendeling inschakelde......en zo zijn er voor ieder merk specifieke gevallen bekend. Zelf rijd ik nu mijn tweede Italiaan, eerst een Fiat Punto en nu een Alfa 145. De Punto naar volle tevredenheid en na 72.000km ingeruild voor een mooie prijs (hoezo vette afschrijving bij niet duitse auto's?) en nu staat mijn Alfaatje op bijna 100.000km. En tuurlijk, ik heb best wel wat onderhoud gehad aan dit wagentje, maar electrisch is het nog allemaal origineel en de auto heeft me nog nooit laten staan en ik moet zeggen dat de naden tussen de plaatwerkdelen er best strak uitzien (al zijn de naden groter dan bijvoorbeeld BMW, maar dat is andere prijsklasse). In ieder geval ga ik voor de 147, want het design straalt passie en gepaste agressie uit. De motor klinkt hitsiger dan Michelle Pfeiffer tijdens een goeie beurt, heeft iets meer vermogen dan de VW met vergelijkbare motor, het onderstel is zelfs nog van een iets hoger plan dan de 156 en de GTA versie van deze werd al de hemel ingeprezen voor roadhandling en tja, als een fabrikant begrepen heeft hoe je een anti-slip systeem moet maken dan is het Alfa Romeo, er is nog ruimte zat voor een lekkere vierwieldrift voordat er allerlei veiligheidssytemen ingrijpen.....funfactor ligt dus erg hoog bij de Alfa Romeo! Doix | |
kroegtijger | donderdag 26 september 2002 @ 00:14 |
Sorry, maar ik blijf bij de duitse auto....dan maar wat meer stuivers, maar je hebt wel het idee dat je in een veilige degelijke auto zit.....dat heb ik nog bij geeneen frans kreng gehad (italianen zijn wat dat betreft wel wat beter.....motorisch meestal erg goed.....maar de electrische problemen zijn er een beetje erg vaak vinnik. Plus dat t allemaal nog steeds van die lichte dunne materialen is.....vinnik skraal aandoen) | |
Dr_Crouton | donderdag 26 september 2002 @ 01:12 |
quote:Helemaal gelijk. Degelijkheid? Natuurlijk is dat belangrijk, maar er moet ook fun zijn. En design om je vingers bij af te likken en om in gezien te worden. De 147 is op zichzelf al bijzonder stijlvol en de sportieve versie is als een atleet met designersoutfit. Dat heb ik bij een Audi S3, Golf R32 weer niet; het is meer een sportief aangeklede gezinsauto. Ze zullen allemaal wel lekker rijden, daar zal geen twijfel mogelijk zijn, maar Design weegt hier meer. En Michelle Pfeiffer is ook om | |
astra | donderdag 26 september 2002 @ 07:10 |
Zeg... je mist er nog een paar geloof ik... ![]() Onder andere de Opel Astra OPC-II. Met z'n 192 Pk turbomotor toch ook niet verkeerd dacht ik zo? | |
kroegtijger | donderdag 26 september 2002 @ 08:28 |
quote:Ik wil niet als heel grote zeikerd overkomen, maar het design van die R32 is toch wel zo verschrikkelijk bruut........als je die auto ziet staan krijg je er al meteen respect voor....1 brok kracht........schitterend (alleen jammer van die wat kleinere rechter buitenspiegel.....standaard op de golf. Je kunt natuurlijk als optie een engelse spiegel nemen, dan heb je weer 2 gelijke spiegels) Genieten geblazen dus | |
Dr_Crouton | donderdag 26 september 2002 @ 09:56 |
quote:Gewoon een aangeklede gezinsauto dus, mijlenver te herkennen... Klassieke vorm, nu lekker dik aangekleed. Terwijl de normale versie van de Alfa 147 al snelheid uitstraalt als ie stilstaat: de kracht van een goede styling. Maar dat is slechts mijn mening. ![]() | |
Kreator | donderdag 26 september 2002 @ 10:57 |
quote:Idd. En wat ik een groot nadeel van die duitse wagens vind is dat er standaard gewoon nix op zit. Ik heb zelfs de electrische ramen nog moeten bijbestellen. Dat vind ik echt schandalig. Zelfs een simpele bekerhouder kost dan 25 euro. Maar goed, degelijk is het wel... | |
Threepio | donderdag 26 september 2002 @ 11:09 |
offtopic: De eerste auto die ooit een 5-sterren score heeft gehaald voor de Euro NCAP botsproeven is anders wel een Fransoos (Nieuwe Renault Laguna). Het is natuurlijk wel een andere klasse, maar het zegt toch wel wat over de 'degelijkheid' van Franse auto's. Wat wel waar is, is dat de Alfa 147 wel weer slecht scoort bij de botsproeven dus helemaal onwaar is het niet natuurlijk | |
kroegtijger | donderdag 26 september 2002 @ 11:10 |
quote:ja, dat is zeker waar....helaas..... Maar dat is iets wat ik voor lief neem. Dan maar extratjes bij bestellen....hoop doekoe, maar wel goed ten minste ![]() | |
Doix | donderdag 26 september 2002 @ 16:54 |
quote:Hahahaha, ik bedacht me ineens dat ze bij Renault er eigenlijk al vanuit gaan dat hun clientele niet eens KAN rijden en tja, we leven nog steeds in een samenleving waarin we de zwakkeren zonodig dienen te beschermen...een Alfist kan WEL rijden en heeft die 5 sterren dus helemaal niet nodig (de 147 scoorde namelijk alleen slecht bij de frontale botsproef, bij de overige proeven scoorde de 147 gewoon normaal, conform de regels) en tja, zeg nou zelf, hoe vaak heb jij een Alfist zijn of haar eigen auto in hun voorganger zien parkeren? Ik nog nooit in ieder geval... ![]() | |
Ultimora | donderdag 26 september 2002 @ 17:48 |
sjit hij staat er niet bij.. ![]() ![]() ![]() | |
Threepio | donderdag 26 september 2002 @ 17:53 |
quote:een 3 compact stijl ![]() | |
Mass | donderdag 26 september 2002 @ 20:31 |
quote:En wie stonden er op 1 en 3 in de kleine-auto-klasse bij botsveiligheidstesten in de VS: Golf en Polo ![]() dus ja...alles is relatief... | |
-En4Cer- | zaterdag 28 september 2002 @ 20:07 |
quote:(dat ging dus over de VW R32) Dat is juist mooi.. een snelle auto die niet heel erg opvalt. Wel onder de kenners uiteraard.. net als de Audi RS6, supervette bak maar niet TE opvallend.. das het beste wat je kan hebben vind ik | |
KidPaddle | maandag 30 september 2002 @ 10:55 |
quote:ik ben geen VW fan, maar hier zou ik dus echt voor de Golf R32 gaan.. die A3 is ook wel leuk, maar ik vind het uiterlijk niet echt wow.. en de golf heeft ook 4WD.. het geluid van een V6 is ook ![]() PS: why the hell heeft VW.nl geen R32 op de site?? wordt'ie hier niet verkocht dan? | |
Doix | maandag 30 september 2002 @ 20:49 |
quote:Volgens mij wel, want ik heb 'm zaterdag gewoon zien rijden in de buurt van Rotterdam, nederlands kenteken als ik me goed herinner ..... | |
Threepio | maandag 30 september 2002 @ 23:21 |
quote:Jaguar S-type R.. op de grille na niet anders, maar toch net zo snel als een BMW M5 ![]() De RS6 is sneller, maar wel dik uitgeklopt enzo, te opvallend imo. | |
kroegtijger | dinsdag 1 oktober 2002 @ 11:03 |
quote:Die RS6 is een supergeile bak zeg......maar ook wel wat stuivers. maar dan kan je ook naar iedereen ![]() ![]() | |
mistraldk | dinsdag 1 oktober 2002 @ 11:32 |
quote:maar niet quattro, een ander (inferieur) systeem. (pa heeft s3 | |
ToXiCitY | dinsdag 1 oktober 2002 @ 11:36 |
Audi S3 ![]() ben zowiezo al Audi-gek | |
Threepio | dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:26 |
quote:btw: de nieuwe Mercedes E55 AMG is nog sneller dan de RS6 met zijn 500 pk ![]() | |
kroegtijger | dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:38 |
quote:da's inderdaad ook smullen geblazen ![]() is trouwens niet echt on topic allemaal | |
heijx | dinsdag 1 oktober 2002 @ 16:23 |
Ach, ik zou nog ff wachten en dan voor de Golf V TDi 5 cylinder gaan. "slechts" 180 pk maar wel tegen de 400 Nm, 6 bak en 4Motion aandrijving. | |
micha | dinsdag 1 oktober 2002 @ 16:24 |
Clio Sport met een heerlijk rauwe V6 ![]() |