Ford Focus RS
2.0 liter 16V turbo, 215 pk
0-100 in 6,7 sec
Alfa 147 GTA
3,2 liter V6, 250 pk
0-100 in sec 6,4 sec
Audi S3
1.8 turbo quattro, 225 pk
0-100 in 6,6 sec
Honda Civic Type-R
2.0 liter i-VTEC, 200 pk
0-100 in 6,8 sec
Peugeot 206 RC (GTI 180)
2.0 liter 16V, 180 pk
0-100 in 7,5 sec
Volkswagen Golf R32[b]
3,2 liter V6, 241 pk
0-100 in 6,4 sec
[b]Renault Clio Sport
3.0 liter V6, 230 pk
0-100 in 6,4 sec
Persoonlijk zou ik de Audi S3 nemen omdat hij niet alleen bloedsnel is, maar er ook nog stijlvol uitziet. M'n tweede keus zou de 206 RC zijn.
Poll: Welk topmodel compactie middenklasse?
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen
Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com
--edit--
quote:damn, niet goed gelezen
als je dan toch een golf in je lijstje wilt opnemen, neem dan de golf R32........(dan is de keus nog steeds S3, maar lang niet meer zo overtuigend)
Bovendien verschillen de prijzen nogal tussen de auto's die je genoemd hebt. Beetje een vreemde poll wat dat betreft.
Maar doe mij toch maar die Clio, anders de Alfa
quote:mwoch, ben ik t niet mee eens. Ik vind het design van die alfa helemaal niet mooi zelfs.....van audi wel
Op woensdag 25 september 2002 14:05 schreef Kreator het volgende:
Uit dit lijstje zou ik de alfa 147 kiezen. Het is gewoon de mooiste van het stel qua uiterlijk, interieur en detail. Snel zijn ze allemaal.
Niet dat slappe zooitje van de fransen en italianen.....maar een solide auto....Als je de deur van de auto dicht gooit moet je een kluisdeur dicht horen gaan...dan is ie pas goed.....niet dat je nog een half uur het plastic hoort natrillen
quote:Ook in frankrijk en italie hebben ze inmiddels wel door hoe je een beetje degelijke auto maakt hoor
Op woensdag 25 september 2002 14:08 schreef kroegtijger het volgende:[..]
mwoch, ben ik t niet mee eens. Ik vind het design van die alfa helemaal niet mooi zelfs.....van audi wel
Daarbij ben ik ook liefhebber van de deutsche grundlichheidNiet dat slappe zooitje van de fransen en italianen.....maar een solide auto....Als je de deur van de auto dicht gooit moet je een kluisdeur dicht horen gaan...dan is ie pas goed.....niet dat je nog een half uur het plastic hoort natrillen
Owww, en absoluut niet die 147, OMFG, wat is dat ding LELIJK.
quote:Mwah...moet je eens met een goed oog naar de spleten tussen de verschillende plaatdelen kijken...sluiten ze goed op elkaar aan, is de afstand constant en klein?
Op woensdag 25 september 2002 14:10 schreef Threepio het volgende:[..]
Ook in frankrijk en italie hebben ze inmiddels wel door hoe je een beetje degelijke auto maakt hoor
Duitse auto's zijn daar in het algemeen beter in dan Franse...dat kost overigens wel een aardige bak met geld om dat zo tiptop te krijgen
Tweede zou de Peugeot 206RC worden, al is dat een auto uit het B-segment en niet de compacte middenklasse C. Kortere schakelweg pook, aangename rij-eigenschappen die ik inmiddels ken van m'n huidige 206 XS en gewoon omdat ie mooi is. (Alleen zou ik de kleinere, mooiere Ouragan 16" velgen nemen ipv van deze 17" monsters.)
quote:In het algemeen ja, maar ik heb een aantal Audi's A4 gekend waarbij binnen 5.000km het dashboard op je knien lag....ik heb enkele VW Golfs flink verneukt zien raken in de wasstraat omdat de electrische ramen automatisch opengingen als je de centrale deurvergrendeling inschakelde......en zo zijn er voor ieder merk specifieke gevallen bekend.
Op woensdag 25 september 2002 22:01 schreef Mass het volgende:[..]
Mwah...moet je eens met een goed oog naar de spleten tussen de verschillende plaatdelen kijken...sluiten ze goed op elkaar aan, is de afstand constant en klein?
Duitse auto's zijn daar in het algemeen beter in dan Franse...dat kost overigens wel een aardige bak met geld om dat zo tiptop te krijgen
Zelf rijd ik nu mijn tweede Italiaan, eerst een Fiat Punto en nu een Alfa 145. De Punto naar volle tevredenheid en na 72.000km ingeruild voor een mooie prijs (hoezo vette afschrijving bij niet duitse auto's?) en nu staat mijn Alfaatje op bijna 100.000km. En tuurlijk, ik heb best wel wat onderhoud gehad aan dit wagentje, maar electrisch is het nog allemaal origineel en de auto heeft me nog nooit laten staan en ik moet zeggen dat de naden tussen de plaatwerkdelen er best strak uitzien (al zijn de naden groter dan bijvoorbeeld BMW, maar dat is andere prijsklasse).
In ieder geval ga ik voor de 147, want het design straalt passie en gepaste agressie uit. De motor klinkt hitsiger dan Michelle Pfeiffer tijdens een goeie beurt, heeft iets meer vermogen dan de VW met vergelijkbare motor, het onderstel is zelfs nog van een iets hoger plan dan de 156 en de GTA versie van deze werd al de hemel ingeprezen voor roadhandling en tja, als een fabrikant begrepen heeft hoe je een anti-slip systeem moet maken dan is het Alfa Romeo, er is nog ruimte zat voor een lekkere vierwieldrift voordat er allerlei veiligheidssytemen ingrijpen.....funfactor ligt dus erg hoog bij de Alfa Romeo!
Doix
quote:Helemaal gelijk. Degelijkheid? Natuurlijk is dat belangrijk, maar er moet ook fun zijn. En design om je vingers bij af te likken en om in gezien te worden. De 147 is op zichzelf al bijzonder stijlvol en de sportieve versie is als een atleet met designersoutfit. Dat heb ik bij een Audi S3, Golf R32 weer niet; het is meer een sportief aangeklede gezinsauto. Ze zullen allemaal wel lekker rijden, daar zal geen twijfel mogelijk zijn, maar Design weegt hier meer.
Op woensdag 25 september 2002 23:44 schreef Doix het volgende:
Verhaal met Michelle Pfeiffer en iets met fun factor
En Michelle Pfeiffer is ook om
Onder andere de Opel Astra OPC-II. Met z'n 192 Pk turbomotor toch ook niet verkeerd dacht ik zo?
quote:Ik wil niet als heel grote zeikerd overkomen, maar het design van die R32 is toch wel zo verschrikkelijk bruut........als je die auto ziet staan krijg je er al meteen respect voor....1 brok kracht........schitterend (alleen jammer van die wat kleinere rechter buitenspiegel.....standaard op de golf. Je kunt natuurlijk als optie een engelse spiegel nemen, dan heb je weer 2 gelijke spiegels)
Op donderdag 26 september 2002 01:12 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Helemaal gelijk. Degelijkheid? Natuurlijk is dat belangrijk, maar er moet ook fun zijn. En design om je vingers bij af te likken en om in gezien te worden. De 147 is op zichzelf al bijzonder stijlvol en de sportieve versie is als een atleet met designersoutfit. Dat heb ik bij een Audi S3, Golf R32 weer niet; het is meer een sportief aangeklede gezinsauto. Ze zullen allemaal wel lekker rijden, daar zal geen twijfel mogelijk zijn, maar Design weegt hier meer.
En Michelle Pfeiffer is ook om
Genieten geblazen dus
quote:Gewoon een aangeklede gezinsauto dus, mijlenver te herkennen... Klassieke vorm, nu lekker dik aangekleed. Terwijl de normale versie van de Alfa 147 al snelheid uitstraalt als ie stilstaat: de kracht van een goede styling. Maar dat is slechts mijn mening.
Op donderdag 26 september 2002 08:28 schreef kroegtijger het volgende:[..]
Ik wil niet als heel grote zeikerd overkomen, maar het design van die R32 is toch wel zo verschrikkelijk bruut........als je die auto ziet staan krijg je er al meteen respect voor....1 brok kracht........schitterend (alleen jammer van die wat kleinere rechter buitenspiegel.....standaard op de golf. Je kunt natuurlijk als optie een engelse spiegel nemen, dan heb je weer 2 gelijke spiegels)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Genieten geblazen dus
quote:Idd. En wat ik een groot nadeel van die duitse wagens vind is dat er standaard gewoon nix op zit. Ik heb zelfs de electrische ramen nog moeten bijbestellen. Dat vind ik echt schandalig. Zelfs een simpele bekerhouder kost dan 25 euro. Maar goed, degelijk is het wel...
Op donderdag 26 september 2002 09:56 schreef Dr_Crouton het volgende:Maar dat is slechts mijn & Kreator's mening.
Wat wel waar is, is dat de Alfa 147 wel weer slecht scoort bij de botsproeven dus helemaal onwaar is het niet natuurlijk
quote:ja, dat is zeker waar....helaas.....
Op donderdag 26 september 2002 10:57 schreef Kreator het volgende:[..]
Idd. En wat ik een groot nadeel van die duitse wagens vind is dat er standaard gewoon nix op zit. Ik heb zelfs de electrische ramen nog moeten bijbestellen. Dat vind ik echt schandalig. Zelfs een simpele bekerhouder kost dan 25 euro. Maar goed, degelijk is het wel...
quote:Hahahaha, ik bedacht me ineens dat ze bij Renault er eigenlijk al vanuit gaan dat hun clientele niet eens KAN rijden en tja, we leven nog steeds in een samenleving waarin we de zwakkeren zonodig dienen te beschermen...een Alfist kan WEL rijden en heeft die 5 sterren dus helemaal niet nodig (de 147 scoorde namelijk alleen slecht bij de frontale botsproef, bij de overige proeven scoorde de 147 gewoon normaal, conform de regels) en tja, zeg nou zelf, hoe vaak heb jij een Alfist zijn of haar eigen auto in hun voorganger zien parkeren? Ik nog nooit in ieder geval...
Op donderdag 26 september 2002 11:09 schreef Threepio het volgende:
offtopic: De eerste auto die ooit een 5-sterren score heeft gehaald voor de Euro NCAP botsproeven is anders wel een Fransoos (Nieuwe Renault Laguna). Het is natuurlijk wel een andere klasse, maar het zegt toch wel wat over de 'degelijkheid' van Franse auto's.Wat wel waar is, is dat de Alfa 147 wel weer slecht scoort bij de botsproeven dus helemaal onwaar is het niet natuurlijk
quote:een 3 compact stijl
Op donderdag 26 september 2002 17:48 schreef Ultimora het volgende:
sjit hij staat er niet bij..mijn favoriet is nl het beest van HARTGE.. namelijk een 3serie (E46) Compact met de 5.0 V8 dr in.. dat wil vooruit, duitse grundlich heit, en het heeft stijl... lijkt me namelijk wel vreeeeeeeselijk lollig om es ff flink achter een Ferrari of een Porsche of een kweet niet wat voor monster te gaan hangen om dr vervolgens nog voorbij te kunnen (en gaaaaaaan) ook..
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:En wie stonden er op 1 en 3 in de kleine-auto-klasse bij botsveiligheidstesten in de VS: Golf en Polo
Op donderdag 26 september 2002 11:09 schreef Threepio het volgende:
offtopic: De eerste auto die ooit een 5-sterren score heeft gehaald voor de Euro NCAP botsproeven is anders wel een Fransoos (Nieuwe Renault Laguna). Het is natuurlijk wel een andere klasse, maar het zegt toch wel wat over de 'degelijkheid' van Franse auto's.
dus ja...alles is relatief...
quote:(dat ging dus over de VW R32)
Gewoon een aangeklede gezinsauto dus
quote:ik ben geen VW fan, maar hier zou ik dus echt voor de Golf R32 gaan.. die A3 is ook wel leuk, maar ik vind het uiterlijk niet echt wow.. en de golf heeft ook 4WD.. het geluid van een V6 is ook
Op woensdag 25 september 2002 13:27 schreef Herfst het volgende:Als jij mocht kiezen uit dit segment, welke zou jij dan kiezen, en waarom?
PS: why the hell heeft VW.nl geen R32 op de site?? wordt'ie hier niet verkocht dan?
quote:Volgens mij wel, want ik heb 'm zaterdag gewoon zien rijden in de buurt van Rotterdam, nederlands kenteken als ik me goed herinner .....
Op maandag 30 september 2002 10:55 schreef KidPaddle het volgende:[..]
ik ben geen VW fan, maar hier zou ik dus echt voor de Golf R32 gaan.. die A3 is ook wel leuk, maar ik vind het uiterlijk niet echt wow.. en de golf heeft ook 4WD.. het geluid van een V6 is ook
PS: why the hell heeft VW.nl geen R32 op de site?? wordt'ie hier niet verkocht dan?
quote:Jaguar S-type R.. op de grille na niet anders, maar toch net zo snel als een BMW M5
Op zaterdag 28 september 2002 20:07 schreef -En4Cer- het volgende:[..]
(dat ging dus over de VW R32)
Dat is juist mooi.. een snelle auto die niet heel erg opvalt. Wel onder de kenners uiteraard.. net als de Audi RS6, supervette bak maar niet TE opvallend.. das het beste wat je kan hebben vind ik
De RS6 is sneller, maar wel dik uitgeklopt enzo, te opvallend imo.
quote:Die RS6 is een supergeile bak zeg......maar ook wel wat stuivers. maar dan kan je ook naar iedereen
Op maandag 30 september 2002 23:21 schreef Threepio het volgende:[..]
Jaguar S-type R.. op de grille na niet anders, maar toch net zo snel als een BMW M5
De RS6 is sneller, maar wel dik uitgeklopt enzo, te opvallend imo.
quote:maar niet quattro, een ander (inferieur) systeem.
Op maandag 30 september 2002 10:55 schreef KidPaddle het volgende:[..]
ik ben geen VW fan, maar hier zou ik dus echt voor de Golf R32 gaan.. die A3 is ook wel leuk, maar ik vind het uiterlijk niet echt wow.. en de golf heeft ook 4WD.. het geluid van een V6 is ook
?
(pa heeft s3 )
quote:btw: de nieuwe Mercedes E55 AMG is nog sneller dan de RS6 met zijn 500 pk
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:03 schreef kroegtijger het volgende:[..]
Die RS6 is een supergeile bak zeg......maar ook wel wat stuivers. maar dan kan je ook naar iedereen
als je ze steeds kleiner ziet worden in je spiegeltjes
quote:da's inderdaad ook smullen geblazen
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:26 schreef Threepio het volgende:[..]
btw: de nieuwe Mercedes E55 AMG is nog sneller dan de RS6 met zijn 500 pk
is trouwens niet echt on topic allemaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |