quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:17 schreef Grutsk het volgende:
Vandaag het laatste stukje van Iran gekeken. Erg leuk aangezien ik er deze zomer hopelijk zelf heenga.
Weet iemand of er trouwens nog een manier is om de aflevering over Turkmenistan terug te kijken? Ben heel erg benieuwd naar dat land!
Ik ga er een talencursus volgen en wat rondreizen in het kader van mijn studiequote:Op vrijdag 25 april 2014 22:38 schreef TUFKAL het volgende:
Terugkijken lukt niet helaas.
Wat ga je doen in Iran?
tof manquote:Op zaterdag 26 april 2014 12:02 schreef Grutsk het volgende:
[..]
Ik ga er een talencursus volgen en wat rondreizen in het kader van mijn studie
Ik vond z'n Pitcairn bezoek toch iets minder dan de andere afleveringen. Misschien ook omdat het erg leek op de 3opReis aflevering toen Floortje er was. Die had overigens toch wel iets betere achtergrond informatie en interactie met de bewoners. En Büch heeft er vroeger mooi over geschreven.quote:Op vrijdag 18 april 2014 22:54 schreef TUFKAL het volgende:
Wat een eiland en verhaal joh dat Pitcairn
Waes
Ben jij daar dan wel geweest toen je in Iran was?quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:42 schreef mikerw het volgende:
Het land kan dan best mooi zijn maar verder..Beeh vervelend naargeestig opdringerig dwingend propagandistisch sfeertje daar. Zijn slijmerig lacherige kruiperige gedrag was daar vast het gevolg van. Overal maar die goedpraterij van die islamdictatuur agressief opgedrongen aan de camera. Heeft zijn culturele bewaker hem ook meegenomen naar een van de vele publieke ophangingen in de woonwijken? Dat is daar ook normaal volksvermaak. Veel plezier in iran.
Ik heb deze aflevering eergisteren gezien. Mooie aflevering.quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:03 schreef Nober het volgende:
Net Iran gekeken maar dat land is niet zo gevaarlijk en ook niet echt verrassend dat die mensen vooral wilde laten weten dat het beeld wat het westen heeft niet klopt maar ondertussen moet wel alles 'halal' zijn.
Morgen Vanuatu volgens tvgids.nl
Even kijken. Floortje komt natuurlijk ook overal. Die Noord-Korea uitzending was geweldig.quote:Op zaterdag 26 april 2014 15:56 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Ik vond z'n Pitcairn bezoek toch iets minder dan de andere afleveringen. Misschien ook omdat het erg leek op de 3opReis aflevering toen Floortje er was. Die had overigens toch wel iets betere achtergrond informatie en interactie met de bewoners. En Büch heeft er vroeger mooi over geschreven.
Hier trouwens de aflevering van 3 op Reis, zoek de overeenkomsten.![]()
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1252430
Ik zou nog liever op Pitcairn gaan wonen dan in een moslimland. Koppensnellers??quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik heb deze aflevering eergisteren gezien. Mooie aflevering.![]()
Iran is een land van 2 gezichten, enerzijds streng religieus maar van de andere kant redelijk modern. Tot op zekere hoogte lijkt Iran me prettiger dan Saoedi-Arabië en andere landen in het Midden-Oosten.
Die over Vanuatu gaat o.a. toch over koppensnellers?
Iran is geen streng religieus land, maar een land waar een klein groepje religieuze fanatici de dienst uitmaakt. Het merendeel van de mensen heeft daar heel weinig mee op. Het moskeebezoek ligt in Iran bijvoorbeeld behoorlijk laag, vergeleken met andere Islamitische landen. Hoofddoekjes worden gedragen omdat het moet, maar dan wel zo ver mogelijk achterop het hoofd, zodat er bijna meer haar te zien is dan dat de hoofddoek bedekt.quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:25 schreef TargaFlorio het volgende:
Iran is een land van 2 gezichten, enerzijds streng religieus maar van de andere kant redelijk modern.
Klopt helemaal. Hoewel Waes zijn best heeft gedaan om een zo compleet mogelijk beeld van het land te geven, geven sommige fragmenten alsnog een verkeerde indruk. Op de verjaardag van de revolutie trekken er inderdaad enkele miljoenen mensen naar de steden. Maar bedenkende dat Iran zo'n 80 miljoen inwoners heeft, betekent dit dat de overgrote meerderheid er gewoon een vakantiedag van maakt en niks met de verjaardag heeft. Natuurlijk begrijp ik dat het in 45 minuten ook moeilijk is om zo'n complex land op een genuanceerde manier vast te leggen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Iran is geen streng religieus land, maar een land waar een klein groepje religieuze fanatici de dienst uitmaakt. Het merendeel van de mensen heeft daar heel weinig mee op. Het moskeebezoek ligt in Iran bijvoorbeeld behoorlijk laag, vergeleken met andere Islamitische landen. Hoofddoekjes worden gedragen omdat het moet, maar dan wel zo ver mogelijk achterop het hoofd, zodat er bijna meer haar te zien is dan dat de hoofddoek bedekt.
Erg irritant idd, ik heb ze gedownload via GemistDownloader.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:49 schreef Keano het volgende:
Irritant dat je die afleveringen na een tijdje niet meer kan bekijken. Ik heb Iran en Turkmenistan gezien, maar kan de rest nergens meer vinden..
Doe ik normaal ookquote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:44 schreef Nober het volgende:
[..]
Erg irritant idd, ik heb ze gedownload via GemistDownloader.
Columbia wel gevonden.
http://www.dailymotion.co(...)waes-colombia_travel
Dank je voor Colombia trouwens!quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:44 schreef Nober het volgende:
[..]
Erg irritant idd, ik heb ze gedownload via GemistDownloader.
Columbia wel gevonden.
http://www.dailymotion.co(...)waes-colombia_travel
Ik had Waes ook graag in N-K gezien.quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:40 schreef Nober het volgende:
[..]
Even kijken. Floortje komt natuurlijk ook overal. Die Noord-Korea uitzending was geweldig.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |