abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130961590
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 19:18 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Iemand van 24 vind niet snel een baan daarin. Ik heb zelf MBO detailhandel gedaan, opleiding netjes afgerond toen ik bijna 20 was. Deed toen BBL en meteen nadat ik geslaagd was werd mijn contract bij de Edah niet verlengd. Toen nog een tijdje nog gezocht naar werk in de handel maar werd overal afgewezen. Toen maar besloten om iets anders te gaan doen en ben op mijn 21e gaan werken in een fabriek als assemblagemedewerkster, verlichting voor kwekerijen en koeienstallen in elkaar schroeven. Na bijna 3 jaar jaar ging het slecht met het bedrijf dus ik moest weg. Paar maanden later bij een ander bedrijf begonnen met ongeveer dezelfde functie en daar werk ik nog steeds. Werk dat bij mijn opleiding past zocht ik al niet eens meer. Ben al lang blij dat ik sinds 2009 een baan heb (moest wegens de flexwet wel 6 maanden weg) en heb het er nog meer naar mijn zin ook als in een winkel, en in een fabriek werken verdient ook beter.
Een opleiding detailhandel doe je niet om in de supermarkt te gaan wekren lijkt me, dat is in principe ongeschoold werk.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 8 september 2013 @ 21:17:46 #102
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130963950
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:47 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Een opleiding detailhandel doe je niet om in de supermarkt te gaan wekren lijkt me, dat is in principe ongeschoold werk.
Niveau 1, 2 en 3 gaan grotendeels wel om het werken in een winkel, dus niet alleen supermarkt, kan elk soort winkel zijn. Alleen met niveau 4 kun je meer dan als verkoopmedewerker of verkoopchef werken. Met niveau 4 kun je filiaalmanager worden. Ik ben zelf gestopt nadat ik verkoopchef had gedaan omdat ik geen werkplek kon vinden waar ik mijn praktijkdeel van de opleiding filiaalmanager af kon maken. Deed BBL en BOL was geen optie voor mij omdat ik op mezelf woonde en met een studiefinanciering en paar uur bijbaantje mijn vaste lasten niet kon betalen.

Maar mensen met niveau 1,2 en 3 komen grotendeels niet aan het werk in een winkel. Ik probeer het nu ook niet meer, kon een paar jaar geleden part time bij de AH aan het werk maar ik wil gewoon fulltime werken dus ben maar wat anders gaan doen, en gelukkig bevalt me dat nog veel beter ook.
pi_130972844
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 14:30 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

totdat deze pipo zelf werkeloos wordt, uiteraard :')
kans is vrij klein, ivm vast contract en solide bedrijf. Maar topic gaat niet over mij, maar over iemand die met 24 jaar en geen opleiding maar 2 dagen werkt. En vervolgens zich druk maakt over een uitkering. Ik zou hele andere zorgen hebben in zijn situatie, een uitkering is fijn om een periode te overbruggen, maar op de lange termijn wordt je er alleen maar slechter van. Wat wel op de lange termijn helpt is een fatsoenlijke opleiding en hard op zoek naar werk met meer mogelijkheden dan 2 dagen p week.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sport_Life op 08-09-2013 23:44:19 ]
pi_130973875
quote:
2s.gif Op zondag 8 september 2013 18:35 schreef Evertjan het volgende:
probeer werk te vinden als ordepicker/magazijnmedewerker. Het liefst bij een bedrijf met ploegendienst. Het is misschien niet het meest leuke werk maar ze zoeken daarvoor altijd mensen. En met een ploegentoeslag verdient het beter dan ander ongeschoold werk.
Link?
ADHD-C
pi_130974892
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 23:38 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

kans is vrij klein, ivm vast contract en solide bedrijf. Maar topic gaat niet over mij, maar over iemand die met 24 jaar en geen opleiding maar 2 dagen werkt. En vervolgens zich druk maakt over een uitkering. Ik zou hele andere zorgen hebben in zijn situatie, een uitkering is fijn om een periode te overbruggen, maar op de lange termijn wordt je er alleen maar slechter van. Wat wel op de lange termijn helpt is een fatsoenlijke opleiding en hard op zoek naar werk met meer mogelijkheden dan 2 dagen p week.

Voorlopig is zijn allereerste zorg een huurwoning en inkomsten om een huurwoning te kunnen betalen. Een uitkering kan daarbij helpen. Zonder huurwoning wordt aan de toekomst werken ook een beetje lastig he...

Er zijn trouwens nog twee opties waar ik net aan dacht:

- In Rotterdam is het woonhotel, daar kan iedereen zonder woning in principe direct tijdelijk wonen, kijk voor de voorwaarde op hun website. Het is op zuid, vlakbij metrostation maashaven

- Bij de sociale dienst kun je soms een overbruggingslening afsluiten. Geen idee of dat nog bestaat en wat de voorwaarden zijn, maar een vriend van mij heeft dat een keer gedaan in eenzelfde soort situatie. Dit moet hij uiteraard wel terug betalen.
  maandag 9 september 2013 @ 05:11:57 #106
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130976515
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 00:48 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Voorlopig is zijn allereerste zorg een huurwoning en inkomsten om een huurwoning te kunnen betalen. Een uitkering kan daarbij helpen. Zonder huurwoning wordt aan de toekomst werken ook een beetje lastig he...

Er zijn trouwens nog twee opties waar ik net aan dacht:

- In Rotterdam is het woonhotel, daar kan iedereen zonder woning in principe direct tijdelijk wonen, kijk voor de voorwaarde op hun website. Het is op zuid, vlakbij metrostation maashaven

- Bij de sociale dienst kun je soms een overbruggingslening afsluiten. Geen idee of dat nog bestaat en wat de voorwaarden zijn, maar een vriend van mij heeft dat een keer gedaan in eenzelfde soort situatie. Dit moet hij uiteraard wel terug betalen.
Kan nog maar dan via GKB/VKB maar die aanvraag duurt ongeveer net zo lang als de uitkeringsaanvraag zelf.
pi_130976714
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 00:05 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Link?
www.werk.nl
  Redactie Frontpage maandag 16 september 2013 @ 11:59:14 #108
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131232365
Gewoon werken geen optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo