Barcelona heeft ook een rood kruis met witte achtergrond in het logo.. zijn ook door Engelsen opgericht geloof ik.quote:Op zondag 8 september 2013 12:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Staat het rode kruis op de witte achtergrond echt voor de Engelse roots van AC Milan?
Want het is een logo dat je veelvuldig in Milaan tegenkomt. Zie ook het logo van Alfa Romeo bijvoorbeeld, een automerk afkomstig uit Milaan.
Wikipedia zegt dat het "rode kruis op een witte achtergrond, is ontleend aan het kruis dat de Milanees Giovanni da Rho tijdens de kruistochten als eerste op de stadsmuren van Jeruzalem plaatste."
Begrijp ik nou goed dat ondanks dat het Engelsen waren ze alleen maar Italianen bij de club wilde hebben?quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:14 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
AC Milan is opgericht door Engelsen.
Ja je hebt gelijk. Nooit gezien zegquote:Op zondag 8 september 2013 13:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Barcelona heeft ook een rood kruis met witte achtergrond in het logo.. zijn ook door Engelsen opgericht geloof ik.
Bij AC Milan staat het denk ik wel voor de Engelse oprichting, maar ik herinner me dat Inter een keer een uit tenue had met een rood kruis en witte achtergrond. Dat zal wel die andere betekenis hebben.. overigens deden moslims moeilijk over dat shirt.. rare jongens die moslims..
A.C. Milan was founded as Milan Cricket and Foot-Ball Club on 16 December 1899 by English expatriates Alfred Edwards and Herbert Kilpin,[4] who came from the English city of Nottingham. In honour of its English origins, the club has retained the English spelling of the city's name, as opposed to the Italian spelling Milano which it was forced to bear under the fascist regime. Milan won its first Italian championship in 1901 and a further two in succession in 1906 and 1907.[2]quote:Op zondag 8 september 2013 14:50 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Begrijp ik nou goed dat ondanks dat het Engelsen waren ze alleen maar Italianen bij de club wilde hebben?
Aangezien Internazionale is opgericht omdat een paar het niet eens waren met het beleid en een club voor buitenlandse spelers hebben opgericht.
Klopt ja.. ik zat uit mijn nek te lullen geloof ik.. de verklaring van het rode kruis is ook op Wikipedia te vinden..quote:Op maandag 9 september 2013 20:13 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk. Nooit gezien zeg
Lees op Wikipedia dat Barcelona door een Zwitser is opgericht.
Door een ex-Basel spelerquote:Op maandag 9 september 2013 20:13 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk. Nooit gezien zeg
Lees op Wikipedia dat Barcelona door een Zwitser is opgericht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |