Nou ja, ik zou haast zelf zo'n Yogo 8 gaan halen, gewoon omdat het eens anders is. Ik ben ooit eens begonnen met een single core cortex-A8 Gen8 Archos 101 IT. Die had een ingebouwde kickstand. Om nu weer eens een tablet tegen te komen die een ingebouwde stand heeft is wel tof; dat heeft eeuwig op zich laten wachten. Die twee Yoga's zijn overigens kersvers en gebruiken 'ie inderdaad een onconventionele nieuwe processor van MediaTek. Dat merk kennen we natuurlijk voornamelijk van de (Chinese) smartphones. Nu gaan ze ook richting tablets, wat ik persoonlijk een goede ontwikkeling vind om het Rockchip moeilijk te maken, concurrentie op te schroeven en uiteindelijk meer keuze, betere performance en goedkopere prijzen oplevert.
Maar je moet wel realistisch blijven, de key selling point van MediaTek is de lage prijs van de processors. Ik verwacht dan ook niet dat die processor in de Yoga's het helemaal kunnen bijbenen met Samsung, Qualcomm en Rockchip, al zou ik daar eens tests over moeten opzoeken. De SoC gaat ook niet gepaard met de tegenwoordige 2GB RAM-standaard en denk dat ze die accuduur ook halen uit de energiezuinige processor. Al met al heeft het in ieder geval best potentieel en kijk ik uit naar wat de tablettoekomst voor MediaTek brengt.
De Yoga 10 en 8 zijn trouwens vrijwel identiek aan elkaar, op schermafmeting (en accu) na. Ook de schermresolutie is hetzelfde bij 1280x800. De ppi is dus hoger bij de Yoga 8 (189 VS 149) en vind die resolutie op 10 inch nogal achterhaald en zou daar geen genoegen mee kunnen nemen (ben nu immers verwend met 8.9" 1920x1200). Aan de ene kant is er trouwens wel wat voor de resolutie te zeggen. De (grafische) processor heeft minder moeite de boel aan te drijven en het is ook weer energiezuinig.
Voor
216,- euro (of 3G-versie
240 euro pre-order op
Amazon.co.uk ), toch niet zo'n hele gekke deal. Zeker als het design je helemaal ligt en je toch niet van plan bent er meer mee te doen dan het standaard huis, tuin en keukensurfen. Mooie is ook dat je geen aparte 64GB-versies hebt of iets; de tablets beschikken gewoon over een mircoSD-kaartslot (en een OTG USB-poort).

Lenovo is verder een prima merk hoor, denk dat het je aan support niet veel zal ontbreken en ik verwacht er best nog een community voor.
De "2014" 10.1 Note is natuurlijk ook wel vet met quadcore processor, WQXGA resolutie, leren achterkant, digital stylus en whatnot. Maar best prijzig. De voorgaande 10.1" Notes vond ik een stuk minder indrukwekkend eigenlijk.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz