Je helpt er in elk geval een volgende mee en meteen een gratis tip voor je vriendin de volgende keer:quote:Op vrijdag 6 september 2013 17:17 schreef zZaZz het volgende:
Aangifte gebeurt helemaal niets mee kennelijk
Een mobiele telefoon die ie na ontvangst van het geld meteen zou opsturen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 17:25 schreef Thomas B. het volgende:
Waar bestond de oplichting uit dan?
Ai heel zuur inderdaad. Ongelofelijk dat soort volkquote:Op vrijdag 6 september 2013 17:27 schreef zZaZz het volgende:
[..]
Een mobiele telefoon die ie na ontvangst van het geld meteen zou opsturen.
Dat is nooit gebeurd en zegt als je 'm opbelt dat ie dat ook niet gaat doen en dat we pech hebben.
Haalt natuurlijk het bloed onder je nagels vandaan
Had ik al gechecked. Naam niet bekend. Kans is volgens mij ook klein dat het een notoire oplichter is die een profiel van een ander misbruikt en zo heel diep zich in de details heeft verdiept.quote:Op vrijdag 6 september 2013 17:23 schreef Like-a-Bunny het volgende:
[..]
Je helpt er in elk geval een volgende mee en meteen een gratis tip voor je vriendin de volgende keer:
https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html
Jammer, misschien is het een beginnende dommerik. Zeker aangezien je hem zo snel gevonden hebt.quote:Op vrijdag 6 september 2013 17:33 schreef zZaZz het volgende:
[..]
Had ik al gechecked. Naam niet bekend.
Goeie kans dat ie in een woonwagen woont en je dan heb je meteen het hele kamp over je heen. Nee, dat zou ik zeker niet doen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 17:37 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Ga er gewoon heen man. Bel aan, loop naar binnen, pak die telefoon of iets van vergelijkbare waarde en loop weer weg. Dit zijn geen grappen.
quote:Op vrijdag 6 september 2013 17:19 schreef Prospos het volgende:
iets kopen met een ander account en dan gaan afhalen.
Nogmaals, hoe weet je zo zeker dat aangifte doen niet helpt? Je hebt bewijs van betaling, dus aangifte lijkt me sowieso verstandig. En heb je Marktplaats nou al ingelicht? Zou ik allemaal eerst doen voordat je eigen rechter gaat spelen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 17:58 schreef zZaZz het volgende:
Hij woont niet in een woonwagen, maar behoort zeker niet tot de elite.
Gewone tussenwoning en hij is een moeilijk lerende jongere. Hij zit ook in zo'n programma van de gemeente die als een soort van mediator helpt met het vinden van werk.
Dat heeft ie inmiddels wel en ik weet ook waar dat is. Werk bellen heeft niet zoveel zin denk ik. Straks komt ie nog op straat te staan, daar help ik de maatschappij niet zoveel mee me dunkt![]()
Erg sterk oogt ie niet, wel een vaste vriendengroep om 'm heen van een mannetje of 4.
Op zijn facebook laat ie zien wat ie zoal dagelijks doet en gaat doen, zo weet ik ook waar ie vanavond heengaat.
Ik zat eraan te denken om zoveel mogelijk info te verzamelen en 'm dan op zijn thuisnummer bellen en dan in een paar zinnen laten blijken wat ik van 'm weet en dan met wat dreigende taal te intimideren zodat ie het geld terugstort.
Marktplaats doet hier niks meequote:Op vrijdag 6 september 2013 18:02 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe weet je zo zeker dat aangifte doen niet helpt? Je hebt bewijs van betaling, dus aangifte lijkt me sowieso verstandig. En heb je Marktplaats nou al ingelicht? Zou ik allemaal eerst doen voordat je eigen rechter gaat spelen.
Aan de fraude zelf kunnen ze idd weinig doen waarschijnlijk, maar het kan een preventieve werking hebben. Vond dit op site van marktplaats inclusief een link naar een aangifteformulier:quote:Op vrijdag 6 september 2013 18:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Marktplaats doet hier niks mee
quote:In het geval dat de transactie toch is misgegaan en u bent opgelicht, raden wij u aan te allen tijde hiervan aangifte te doen bij de Politie. De aangifte komt ook bij Marktplaats terecht, zodat wij preventieve maatregelen kunnen treffen.
http://www.marktplaats.nl/i/help/veilig-en-succesvol/
Dit dus. Mijn pa heeft ook wel een paar keer zo'n knulletje gehad die dacht snel geld te verdienen door een pak water of een steen op te sturenquote:Op vrijdag 6 september 2013 18:48 schreef Bullet-tooth het volgende:
Bel z'n ouders op en leg het verhaal uit.
Mocht dat niks opleveren, even langsgaan idd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |