abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130869846

- De vorige delen van deze reeks. -

Wie zijn hier NIET welkom? Flamers, trollers en Turken/moslim-bashers. }:|.
Kortom, mensen die zich niet volwassen kunnen gedragen.

Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, *O*.

- Statistieken van de Turken op FOK!-reeks. -

SPOILER: Memleketler!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 5 september 2013 @ 23:58:51 #2
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_130869855
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:22 schreef expans het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Alpha.
Sterk verhaal is sterk.
This isn't even my final form.
  donderdag 5 september 2013 @ 23:59:31 #3
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_130869873
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

Een man op zijn 35ste moet zijn zaken op orde hebben voordat hij ook maar kans maakt. Een vrouw daarentegen hoeft alleen vrouwelijk te zijn (verzorgd uiterlijk en goed zijn in de gebruikelijke vrouwelijke taken). De man moet presteren en blijven presteren, de vrouw moet niet te veel praten, koken, neuken en schoonmaken.

[..]

Mwah, het was gewoon een beetje pesten.

Verder vallen we bijna met z'n allen buiten het standaard gebeuren. Ik hoor hier echt het hele jaar door dat de jongeren tussen 18-23 trouwen (omgeving Delft dus). En dan genieten ze er niet eens optimaal van, binnen een jaar blijkt er een baby op komst te zijn.

En ook omdat je er niet te nuchter in moet staan. Dat leidt naar het beeld dat in Idiocracy (2006) - IMDb wordt geschetst; de onderlaag (lagere intelligentie) fokt zich rot, de bovenlaag (hogere intelligentie) houdt zich afzijdig en wacht op de juiste moment (dat maar niet komt). En het leek erop dat hij geen rekening hield met de tijdspanne, je trouwt niet meteen, dat kost even tijd. Al ligt het natuurlijk anders als men gaat samenwonen.

[..]

Mist hij de affectie en intimiteit niet? Kan me niet voorstellen dat hij bepaalde behoeften niet heeft of hij moet ze goed onderdrukken...

[..]

Dan liever een Nederlands meisje hoor. Ik heb geen behoefte om als een opvoedkundige te functioneren.
DIe film is echt slecht.

Nederlandse meiden zijn veel te lomp en mannelijk, :N
pi_130870006
Ja oke.............K ben geen turk, k wil nu alleen nog slapen!!!!!!!! }:| Slaap lekker allemaal :W Ook kaaskoppen een fijne nacht toegewenst w/ Ja oke.............K ben geen turk, k wil nu alleen nog slapen!!!!!!!! }:| Slaap lekker allemaal :W Ook kaaskoppen een fijne nacht toegewenst Ja oke.............K ben geen turk, k wil nu alleen nog slapen!!!!!!!! }:| Slaap lekker allemaal :W Ook kaaskoppen een fijne nacht toegewenst
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_130870027
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:56 schreef Bortecinem het volgende:
Meisjes uit dorpen laten jou zo uit hun hand eten.
Daar twijfel ik geen seconde aan. Dat komt dan ook mee met hun opvoeding.

quote:
Mijn köy opmerking was meer als grap bedoeld maar je moet ze zeker niet onderschatten.
+
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:57 schreef xminator het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat je ze onderschat.
Hoe precies?

Wij hier in Nederland krijgen het idee van globalisatie mee, we weten wat er min of meer speelt op de wereld en we denken internationaal. Iemand uit Turkije denkt niet zo (of in veel mindere mate), zij zijn meer gericht op het Turkse.

Ook is er een enorme verschil in de mentaliteit, zoals ik net zei. Wij zijn Nederlandse Turken, wij denken en handelen een beetje op z'n Turks, een beetje op z'n Nederlands. Turkse Turken (vooral uit het dorp) daarentegen zijn wat dat betreft conservatiever. Dat gaat wrijvingen en botsingen opleveren.

Om maar even wat op te noemen.
pi_130870114
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

Een man op zijn 35ste moet zijn zaken op orde hebben voordat hij ook maar kans maakt. Een vrouw daarentegen hoeft alleen vrouwelijk te zijn (verzorgd uiterlijk en goed zijn in de gebruikelijke vrouwelijke taken). De man moet presteren en blijven presteren, de vrouw moet niet te veel praten, koken, neuken en schoonmaken.
Het ging over wie het makkelijker heeft met het uitstellen van de bruiloft, niet voor wie het het makkelijkst is om aan een partner te komen.

Maar goed, het ging om de Turkse cultuur. De dingen die jij daar hebt opgenoemd gelden alleen voor een paar jaartjes. Een Turkse vrouw die de dertig nadert of is gepasseerd is bij wijze van spreken al afgeschreven. Mannen daarentegen hebben veel langer de tijd om een vrouw te vinden en hun zaakjes op orde te stellen.

[..]

Mist hij de affectie en intimiteit niet? Kan me niet voorstellen dat hij bepaalde behoeften niet heeft of hij moet ze goed onderdrukken..[/quote]
Hij heeft jaaaren een Hollandse chick gehad, hij komt wel aan zijn trekken - vandaar ook dat hij niet trouwt. Maar het punt was dat hij wel zou kunnen trouwen als hij dat zou willen.

quote:
Dan liever een Nederlands meisje hoor. Ik heb geen behoefte om als een opvoedkundige te functioneren.
:')
pi_130870139
quote:
6s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:59 schreef Che_ het volgende:

[..]

DIe film is echt slecht.
Ach, verstand op nul en kijken maar. Het punt dat ze willen maken brengen ze wel duidelijk over.

quote:
Nederlandse meiden zijn veel te lomp en mannelijk, :N
Ik snap je punt, maar dat is wel een enorme generalisatie. Kan zo toegepast worden op Turkse meiden: zij zijn hypocriet, afhankelijk en missen ambitie.
pi_130870158
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 00:08 schreef Bortecinem het volgende:
Hij heeft jaaaren een Hollandse chick gehad, hij komt wel aan zijn trekken - vandaar ook dat hij niet trouwt. Maar het punt was dat hij wel zou kunnen trouwen als hij dat zou willen.
EN DAT HEEFT ZIJN FAMILIE TOEGESTAAN?!!?1/1!?!?!!
pi_130870170
De meeste köy meisjes zijn half köy half stad. Omdat de scholen in dorpen niet verder gaan dan de 5e klas, verblijven velen in yurts in de stad. Ze zien beide werelden en krijgen meer mee.
pi_130870194
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 00:10 schreef zarGon het volgende:

[..]

EN DAT HEEFT ZIJN FAMILIE TOEGESTAAN?!!?1/1!?!?!!
Ze waren het er niet mee eens, maar wat wil je doen? Eerwraak? :')
  vrijdag 6 september 2013 @ 00:14:45 #11
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_130870255
quote:

[..]

Ach, verstand op nul en kijken maar. Het punt dat ze willen maken brengen ze wel duidelijk over.

[..]

Ik snap je punt, maar dat is wel een enorme generalisatie.
Maar jouw punt over meiden van het platteland is ook aardig generaliserend niet?

quote:

Kan zo toegepast worden op Turkse meiden: zij zijn hypocriet, afhankelijk en missen ambitie.
Vergeet vooral 'dramaqueens pur sang' niet. Staan ergens in de top in de categorie drama :P
pi_130870286
Alsjeblieft, doe niet.
Gewoon eventjes niet....
Ik schrik vogels af...
pi_130870316
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 00:12 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ze waren het er niet mee eens, maar wat wil je doen? Eerwraak? :')
En zie daar de Turkse cultuur. Hypocriet als het maar kan. :D.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 00:11 schreef Bortecinem het volgende:
De meeste köy meisjes zijn half köy half stad. Omdat de scholen in dorpen niet verder gaan dan de 5e klas, verblijven velen in yurts in de stad. Ze zien beide werelden en krijgen meer mee.
Dat verandert weinig, je wordt gevormd door de opvoeding, je omgeving en je studie. En tja, de opvoeding en de omgeving spelen in het dorp een enorme rol. Er zit al enorm veel verschil tussen een stadse Turk in Nederland en een stadse Turk in Turkije, laat staan het verschil tussen een stadse Turk in Nederland en een dorpse Turk in Turkije.

Ik zie dat echt niet werken.
pi_130870335
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 00:14 schreef Che_ het volgende:

[..]

Maar jouw punt over meiden van het platteland is ook aardig generaliserend niet?
Zie jij jezelf serieus worden met een meisje uit jouw gebied van herkomst? (En dan dus eentje uit het dorp/het platteland.)
pi_130870368
Zo debiel uit köy die verliefd op mij was blijft mij de laatste paar dagen toevoegen op facebook, afwijzing na afwijzing. Hij is getrouwd en heeft een kind maar dat kan hem weinig boeien blijkbaar. Ik haat hoe (vooral) Turkse mannen uit Turkije bijna geen waarde hechten aan relaties/huwelijken.
pi_130870401
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 00:19 schreef Bortecinem het volgende:
Zo debiel uit köy die verliefd op mij was blijft mij de laatste paar dagen toevoegen op facebook, afwijzing na afwijzing. Hij is getrouwd en heeft een kind maar dat kan hem weinig boeien blijkbaar. Ik haat hoe (vooral) Turkse mannen uit Turkije bijna geen waarde hechten aan relaties/huwelijken.
Charming inderdaad

Hee zG O+
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_130870410
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 00:19 schreef Bortecinem het volgende:
Dat heb je dan weer in alle lagen van de bevolking in elk land.

Dat is man-eigen, jagen op nieuw vlees.
pi_130870422
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 00:20 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Charming inderdaad

Hee zG O+
Heyoo.
  vrijdag 6 september 2013 @ 00:21:31 #19
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_130870425
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 00:17 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zie jij jezelf serieus worden met een meisje uit jouw gebied van herkomst? (En dan dus eentje uit het dorp/het platteland.)
Om eerlijk te zijn: nee, niet zo snel. Maar ligt aan het meisje zelf natuurlijk he. En tegenwoordig is de grens veel dunner.
pi_130870427
Ik ben opgevoed door twee dorps Turken in een dorp in Nederland maar ik zie mezelf echt niet minder dan jullie.

Dat je het weet.
pi_130870444
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 00:21 schreef zarGon het volgende:

[..]

...dan liever nooit trouwen.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_130870456
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 00:21 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nee, in Turkije/Oosterse culturen is dit 100x erger. Elders doen ze nog tenminste de moeite om het te verbergen, Turken zijn er gewoon open in.
pi_130870467
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 00:21 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben opgevoed door twee dorps Turken in een dorp in Nederland maar ik zie mezelf echt niet minder dan jullie.

Dat je het weet.
Jij bent een Nederlandse Turk. Heel wat anders dan een Turkse Turk uit het dorp.
pi_130870475
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 00:04 schreef zarGon het volgende:

[quote]Wij hier in Nederland krijgen het idee van globalisatie mee, we weten wat er min of meer speelt op de wereld en we denken internationaal.
Yani? Ga je een internationale transportonderneming starten? Ik begrijp niet precies wat je met globalisatie bedoelt, kan je een aantal praktijk situaties opsommen?
pi_130870565
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 00:23 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jij bent een Nederlandse Turk. Heel wat anders dan een Turkse Turk uit het dorp.
Van al mijn neven en nichten kan ik het meest opschieten met mijn nicht die in een dorp is opgegroeid - that is, schapen hoeden na school, groenten plukken etc., the real thing - en nu studeert. Zij weet hoe het is om je telkens te moeten aanpassen. En verder is ze net zo ontwikkeld als iemand uit de stad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')