Wat zijn ervaringen met "tijdelijk" wonen in Duitsland? en moet je ingeschreven staan?
Daarheen verplaatst.
quote:Nadruk ligt op wonen, maar goed deze is ook goed.
Op woensdag 25 september 2002 01:24 schreef golfer het volgende:
Hebben we een mooi forum-onderdeel voor: W&G.Daarheen verplaatst.
Lifestyle
Alles over gezondheid en verzorging, voeding, eten, recepten, tabak, (huis)dieren, uiterlijke verzorging, mode, kleding, make-up, wonen, tuinieren etc.
Maar wonen in Duitsland gaat me toch te ver, het is toch een eind rijden en ik zit er ook niet op te wachten om als Duits staatsburger door het leven te gaan (alhoewel ik me afvraag of dat nodig is). Dan zou ik naar eerder naar van die gaten als Grave of Molenhoek verhuizen. En daar moet ik, NFI, eerlijk gezegd ook niet aan denken.
quote:Wyler (D) is anders vlak om de hoek. (Grave en Molenhoek zijn ook onbetaalbaar.)
Op woensdag 25 september 2002 09:22 schreef Shivo het volgende:
* Shivo woont ook in Nijmegen en denkt ook regelmatig aan verhuizenMaar wonen in Duitsland gaat me toch te ver, het is toch een eind rijden en ik zit er ook niet op te wachten om als Duits staatsburger door het leven te gaan (alhoewel ik me afvraag of dat nodig is). Dan zou ik naar eerder naar van die gaten als Grave of Molenhoek verhuizen. En daar moet ik, NFI, eerlijk gezegd ook niet aan denken.
Economisch..
vluchteling
En Nijmegen wordt zo mooi
quote:En binnen 15min in Nijmegen od hoofdwegen (Arnhem) , je woont vlak aan het Wylermeer en binnendoor rij je binnen 15 min. naar Gennep (L)
Op donderdag 26 september 2002 00:03 schreef Oom_Agent het volgende:
Hehe, ik wilde ook al in Wyler gaan wonen. Huizen, auto's en drank zijn stukken goedkoper.En Nijmegen wordt zo mooi
quote:Inderdaad !!
Op donderdag 26 september 2002 00:20 schreef Monaco het volgende:[..]
En binnen 15min in Nijmegen od hoofdwegen (Arnhem) , je woont vlak aan het Wylermeer en binnendoor rij je binnen 15 min. naar Gennep (L)
Alleen jammer dat die weg van Wyler naar Emmerich nooit afgemaakt is. Vanaf 1982 staat er al een wegafzetting (bij die rotonde)
quote:Ach dan is de weg ook niet zo druk
Op donderdag 26 september 2002 00:23 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
Inderdaad !!
Genoeg opties om daar te gaan wonen.
Alleen jammer dat die weg van Wyler naar Emmerich nooit afgemaakt is. Vanaf 1982 staat er al een wegafzetting (bij die rotonde)
quote:Dood aan de hypotheekrente aftrek!
Op woensdag 25 september 2002 01:23 schreef Monaco het volgende:
terwijl 7km verder alles 2x tot 3x zo duur is
quote:..en huizen in Duitsland weer betaalbaar..
Op zondag 29 september 2002 08:55 schreef Aernout het volgende:[..]
Dood aan de hypotheekrente aftrek!
Dankzij dat gedrocht zijn de huizen in NL onbetaalbaar geworden.
Maar.....
Het volgende is daar gaande:
A) Er is een overschot aan ruimte en woningen.
B) Duitsers zitten liever in de stad dan achteraf.
C) Duitsers houden niet van opknappen van huizen.
Advies van kennis:" Koop een oude boerderij van 100.000 euro, knap deze een beetje op en over een paar jaar verkoop je de zooi aan een andere Hollander. (of blijft erin)
In Laarbruch (vlakbij word namelijk een nieuwe weg gemaakt waardoor het meer aantrekkelijk word voor Nederlanders om te wonen in Duitsland, de laatste jaren zijn de prijzen al zwaar gestegen (tot ergernis van de Duitsers)
Voordelen:
1) Belastingaftrek hypotheek rente blijft hetzelfde (werkt namelijk in Nederland)
2) Premie Duitse overheid van 1.278 Euro per jaar, 8 jaar achter elkaar.
3) Blijf Nederlander en betaal alleen locale belasting. (dus niet het hogere inkomsten belasting)
4) huizen markt stijgt enorm ivm Nederlanders die kopen (dus goed te verkopen)
5) 2e hands Mercedes kost geen zak, wegenbelasting is om te lachen!
Nadeel:
1) Duits kenteken....(wekt agressie op in Nederland, zeker in de randstad)
2) gescheiden afval.. (tig bakken voor de deur)
3) Schotel aanschaffen
4) autoverzekering is hoger... (weg voordeel)
Links:
http://www.woneninduitsland.nl
www.verhuizennaarduitsland.nl
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |