abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131017073
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:03 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Maar als er in het buitenland véél meer mensen in een vrijstaande woning wonen dan zij we hier niet verwend, dat is wat ik probeer te zeggen.
tja als je je alleen op 1 aspectje van de totale woningmarkt kan richten kom je niet veel verder inderdaad :)
  dinsdag 10 september 2013 @ 11:34:30 #202
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_131017817
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

tja als je je alleen op 1 aspectje van de totale woningmarkt kan richten kom je niet veel verder inderdaad :)
Als er blijkbaar landen zijn waar 70% van de mensen vrijstaand wonen en jij vindt dat een klein aspectje dan is de discussie snel over natuurlijk.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_131017995
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:34 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als er blijkbaar landen zijn waar 70% van de mensen vrijstaand wonen en jij vindt dat een klein aspectje dan is de discussie snel over natuurlijk.
Twee uitzonderingen tot norm verheffen is inderdaad niet zo handig.

Maar goed, hier gaan we niet uit komen, je wilt er enkel met een beperkte blik naar kijken, dat helpt ons niks verder.
pi_131019822
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:34 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als er blijkbaar relatief dunbevokte landen zijn waar 70% van de mensen vrijstaand wonen (kroatie 79 inwoners/km^2) is dat natuurlijk niet te vergelijken met de dichtbevolkte provincies (randstad, brabant en gelderland) in nederland. Geheel nederland heeft een bevolkingsdruk van 449,9 inwoners/km^2.

Dus minstens een factor 6 verschil in bevolking druk met dus een veel grotere verstedelijking.
  dinsdag 10 september 2013 @ 17:11:41 #205
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_131028010
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 08:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan kun je wel sneller sparen voor iets anders groters.

Beter 3* 80.000 lenen steeds in 10 jaar afbetalen dan eenmalig 240.000 en in 30 jaar afbetalen.

In nl staan trouwens ook genoeg van zulke appartementen te koop van deze grote.
Hier een voorbeeld:

http://www.funda.nl/koop/(...)718-genovevalaan-82/
Je woont toch ergens om te wonen, niet om over 10(!) jaar ergens anders te kunnen wonen? Maar goed, ieder z'n eigen voorkeur, ik zou gek worden in zo'n appartement.
pi_131050237
'Kabinet moet meer budget voor starterslening vrijmaken'

Een lang artikel over de startersleningen dat starters over een gedeelte van hun hypotheek de eerste 3 jaar geen rente betalen. Mij lijkt het dan beter dat het bankenmonopolie in NL doorbroken wordt en net zulke lage rentes als in duitsland voor hypotheken gevraagd kunnen worden dat levert iedereen veel meer besparingen op.
pi_131050321
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 08:28 schreef Basp1 het volgende:
'Kabinet moet meer budget voor starterslening vrijmaken'

Een lang artikel over de startersleningen dat starters over een gedeelte van hun hypotheek de eerste 3 jaar geen rente betalen. Mij lijkt het dan beter dat het bankenmonopolie in NL doorbroken wordt en net zulke lage rentes als in duitsland voor hypotheken gevraagd kunnen worden dat levert iedereen veel meer besparingen op.
Ja laten we een Nederlandse Fannie Mae en Freddie Mac oprichten. Leningen geven aan starters die de huizen eigenlijk niet kunnen betalen.
pi_131050400
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 08:33 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Ja laten we een Nederlandse Fannie Mae en Freddie Mac oprichten. Leningen geven aan starters die de huizen eigenlijk niet kunnen betalen.
Dat hebben we allang met de bestaande startersleningen. :D

Maar als mensen 3 jaar later iets meer verdienen dan kan het zijn dat ze wel rente moeten gaan betalen op de startersleningen.
pi_131050579
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 08:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat hebben we allang met de bestaande startersleningen. :D

Maar als mensen 3 jaar later iets meer verdienen dan kan het zijn dat ze wel rente moeten gaan betalen op de startersleningen.
In die regelingen zijn wel aardig wat zekerheden ingebakken om de risico's voor de geldverstrekker (en de lener) te beperken.

Vergelijken met die Amerikaanse toestanden is niet zo heel erg nuttig en realistisch.
pi_131050729
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2013 08:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In die regelingen zijn wel aardig wat zekerheden ingebakken om de risico's voor de geldverstrekker (en de lener) te beperken.

Vergelijken met die Amerikaanse toestanden is niet zo heel erg nuttig en realistisch.
Maar die regeling is gewoon onzin de leen capacitiet van die mensen die dit moeten afsluiten is gewoon niet hoog genoeg (of de rentes in NL te hoog) voor de lening die men wil aangaan. Dat de overheid dan ingrijpt door extra leningen met betere voorwaarden te verstrekken klopt gewoon niet in het systeem. Sterker nog iedereen moet voor HRA verplicht tegenwoordig een linieare of annuitaire hyoptheek afsluiten. Maar sommigen geven we dan nog maar wel nog een paar jaar over een gedeelte van hun lening een rente korting.
pi_131050862
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar die regeling is gewoon onzin de leen capacitiet van die mensen die dit moeten afsluiten is gewoon niet hoog genoeg (of de rentes in NL te hoog) voor de lening die men wil aangaan. Dat de overheid dan ingrijpt door extra leningen met betere voorwaarden te verstrekken klopt gewoon niet in het systeem. Sterker nog iedereen moet voor HRA verplicht tegenwoordig een linieare of annuitaire hyoptheek afsluiten. Maar sommigen geven we dan nog maar wel nog een paar jaar over een gedeelte van hun lening een rente korting.
kennelijk is de leencapaciteit niet echt het probleem, wel het wensenpakket (of moet ik zeggen eisen)

quote:
Driekwart zou anders ook een woning hebben gekocht, maar zijn met de starterslening nu voor een kwalitatief hoogwaardiger huis gegaan.
so long and thanks for all the fish
pi_131051083
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2013 08:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat voor zekerheden zijn er ingebakken voor de geldverstrekker? Als die woningen waar een starterslening voor verstrekt zijn 20% minder waard zijn bij de verkoop dan hoeft de starter de lening niet terug te betalen, toch? Lijkt me nogal pijnlijk voor de overheid mocht de huizenmarkt dalen.
  woensdag 11 september 2013 @ 09:31:56 #213
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131051287
quote:

[..]

De overheid geeft dus een garantie voor de aflossing van risicohypotheken, dat is lekker voor de banken
Soort achtergestelde lening dus.
Als het mis gaat dan is de overheid de klos voor het hele bedrag
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_131051328
Waar staat dat allemaal in de voorwaarden van een starterhypotheek, dat je de sleutels gewoon naar believen kan inleveren, zonder dat je aansprakelijk bent voor een evt restschuld? Ik zal er wel overheen lezen.
pi_131051379
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:33 schreef crashbangboom het volgende:
Waar staat dat allemaal in de voorwaarden van een starterhypotheek, dat je de sleutels gewoon naar believen kan inleveren, zonder dat je aansprakelijk bent voor een evt restschuld? Ik zal er wel overheen lezen.
pi_131051425
Doet me een beetje hier aan denken:

The American dream down payment fund for first time buyers. HELL YEAH!!
  woensdag 11 september 2013 @ 09:40:29 #217
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131051454
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:38 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Doet me een beetje hier aan denken:

The American dream down payment fund for first time buyers. HELL YEAH!!
Het is inderdaad niet anders dan kunstmatig opdrijven van de payability, en tot hoe hoog ??
Beter is het om weer huurwoningen te gaan bouwen en wat van die tochthokken in oude wijken van corporaties te slopen
pi_131051587
quote:
Je begrijpt toch wel dat je het nu over twee hele andere regelingen hebt, en dus appels met noten vergelijkt? _O-

Kunnen jullie niet gewoon eens eerst jullie feiten checken, zonder dat jullie met allerlei vage suggesties komen?

De hint: stadgenoot is een woningcorporatie.
pi_131051695
Ik weet dat dat minder kek is als een flimpje, en dat het enige mate van verdieping vergt, maar dit zijn de feiten
http://www.svn.nl/product(...)reCLSparticulier.pdf

Laat maar zien waar staat dat je zomaar de sleutels kan inleveren en niks hoeft terug te betalen.
pi_131051960
quote:
Zij heeft wel goede lippen voor blowjobs.
  woensdag 11 september 2013 @ 10:24:46 #221
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131052358
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:47 schreef crashbangboom het volgende:

De hint: stadgenoot is een woningcorporatie.
corporaties mogen wel zelf starterleningen geven en ook een terugkoopgarantie uiteraard, dat is hun risico
pi_131052666
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:24 schreef HD9 het volgende:

[..]

corporaties mogen wel zelf starterleningen geven en ook een terugkoopgarantie uiteraard, dat is hun risico
dus niet verwarren: de geldverstrekker en de verkoper van een corporatiewoning.
de woningbouwcorporatie verstrekt namelijk ook de lening niet, maar wel de partiele 'garantie'

die terugkoopgarantie is natuurlijk een risicoloze gok, in het ergste geval zit de woningcorporatie straks met een woning die 20+% huurrrendement oplevert ;)

minder jijbuis menschen, voorwaarden lezen. Tenzij je voor de blowjob gaat, natuurlijk. Wel verplicht slikken in dat geval ;)
pi_131053199
quote:

[..]

Tja, dan moet je het hele principe van de bevordering van het eigen woningbezit overboord gooien. Dat kan een keuze zijn maar ook dat is niet zo logisch.
pi_131053225
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:20 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Wat voor zekerheden zijn er ingebakken voor de geldverstrekker? Als die woningen waar een starterslening voor verstrekt zijn 20% minder waard zijn bij de verkoop dan hoeft de starter de lening niet terug te betalen, toch? Lijkt me nogal pijnlijk voor de overheid mocht de huizenmarkt dalen.
Een starter krijgt echt niet zomaar een onbeperkte lening ;).
pi_131053312
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, dan moet je het hele principe van de bevordering van het eigen woningbezit overboord gooien. Dat kan een keuze zijn maar ook dat is niet zo logisch.
Het principe van bevordering eigen woningbezit is wel goed voor de leefbaarheid van wijken dus die wil ik niet overboord zetten. Ik wil alleen niet dat overheden nog meer rotzooi maken daar vage regelingen te maken.

Een collega van mij wilt/gaat ook een (nieuwbouw) huis gaan kopen dat kan hij ook alleen maar omdat hij in aanmerking gaat komen voor een starterslening. Dus ik vraag aan hem kun je dan niets goedkopers kopen, nee dat kon niet want hij wilt wel in het dorp van zijn ouders blijven wonen en in een appartement wat wel goedkoper is wil hij niet wonen. :+

Zoals ik al vaker hier vermeld heb is dat veel kopers verwend zijn en alles voor een appel en ei willen hebben of niet hun wensen willen bijstellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')