abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130831927
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:41 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Kees de Kort: "de verhalen van makelaars moet je met 25 kg zout nemen"

Sterker nog.... er is geen zout genoeg op deze wereld om buitenlandse banken dorst te laten krijgen op de Nederlandse hypotheekmarkt.

Niet zo raar met zo'n enorme huizenmarkt zeepbel. Overigens heb ik het idee dat de vraagprijzen versneld dalen. Sprak laatst een huiseigenaar die zijn huis drie jaar geleden voor 180k te koop had gezet. Of ik iemand wist die er bereid was een ton voor te betalen. Voor een ton krijg je dan een huis dat helemaal afgeleefd is en waar de vorige eigenaar dan zelfs nog dikke winst op zal maken. Gaat dus niet gebeuren in de huidige markt want niemand krijgt meer centjes los van de bank om de renovatie te betalen. Misschien dat Stef en Maxime nog even een subsidietje in het leven kunnen roepen om de prijzen hoog te houden :?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_130832248
Je moet wel oppassen dat je fantasie niet al te erg op hol slaat CC :).
pi_130832600
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
Sterker nog.... er is geen zout genoeg op deze wereld om buitenlandse banken dorst te laten krijgen op de Nederlandse hypotheekmarkt.

Niet zo raar met zo'n enorme huizenmarkt zeepbel. Overigens heb ik het idee dat de vraagprijzen versneld dalen. Sprak laatst een huiseigenaar die zijn huis drie jaar geleden voor 180k te koop had gezet. Of ik iemand wist die er bereid was een ton voor te betalen. Voor een ton krijg je dan een huis dat helemaal afgeleefd is en waar de vorige eigenaar dan zelfs nog dikke winst op zal maken. Gaat dus niet gebeuren in de huidige markt want niemand krijgt meer centjes los van de bank om de renovatie te betalen. Misschien dat Stef en Maxime nog even een subsidietje in het leven kunnen roepen om de prijzen hoog te houden :?
Xeno! _O_ (Je post is weer troep overigens...)

Even tussen haakjes... Al vanaf 2008 wordt er in de voorganger van dit topic geroepen dat mensen zullen moeten gaan bijstorten om hun onderwaarde te dekken. Complete hypotheekakten werden erbij gesleept om dat aan te tonen. Anders hel en verdoemenis...

Nu zitten we in 2013 met 800.000 huishoudens die 'onder water staan', en waar blijft jullie stellige voorspelling dan?

(En volgens MM zou het HWF naar 5% gaan.....)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_130833699
altijd handig om te weten dat de hersenloze veelposters/nitwits nog aanwezig zijn.....
so long and thanks for all the fish
pi_130833898
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

fijn dat je je taak als jehova ook op dit forum ter beschikking wil stellen als aanvulling op je alter ego op diverse ander fora. Je hebt het er maar druk mee :)

Het maakt het iig niet niet minder nietzeggende troep van ;) Heb je wel een idee welke quote je hierneer tyft, hoe is het verder met de therapie, helpt nog niet echt iig.? :)
pi_130834009
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Xeno! _O_ (Je post is weer troep overigens...)

Had je het de afgelopen weken nog niet herkend dan :D
pi_130834451
quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:33 schreef crashbangboom het volgende:
Had je het de afgelopen weken nog niet herkend dan :D
Het laatste jaar al, maar ik had hem 'gemist' zeg maar. (Ik vind het altijd wel plezant om te lezen waar hij nu weer krampachtig mee uit de hoek komt zeg maar.)
pi_130834734
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het laatste jaar al, maar ik had hem 'gemist' zeg maar. (Ik vind het altijd wel plezant om te lezen waar hij nu weer krampachtig mee uit de hoek komt zeg maar.)
Joh, had je om het even welk Nederlandstalig forum kunnen meelezen, dan had je kunnen 'genieten' van de bijdragen van deze patient :)
pi_130834859
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:49 schreef crashbangboom het volgende:
Joh, had je om het even welk Nederlandstalig forum kunnen meelezen, dan had je kunnen 'genieten' van de bijdragen van deze patient :)
Weet ik. Viva, zeeperd, nujij, en en noem maar op.

Maar toch liggen zijn roots hier. :o
pi_130834995
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Weet ik. Viva, zeeperd, nujij, en en noem maar op.

Maar toch liggen zijn roots hier. :o
Ja, Heinrich Himmler zijn roots worden nog steeds gekoesterd alhier ;)

slecht geinformeerd -kuch maar niet echt. FOK! is maar een sidekick in de deformatie hoor
pi_130839260
Deze is ook wel weer bijzonder

http://www.nu.nl/economie(...)dwongen-verkoop.html

quote:
'Ook zorgplicht banken nį gedwongen verkoop'
Wanneer een in financiėle problemen geraakte huiseigenaar door een gedwongen verkoop uit zijn huis wordt gezet, zou de bank in samenspraak met de gemeente moeten voorzien in vervangende woonruimte.

De zorgplicht van de hypotheekverstrekker moet ook doorlopen nį een gedwongen verkoop, schrijft de Vereniging Eigen Huis (VEH) donderdag in een brief aan staatssecretaris Jetta Klijnsma van Sociale Zaken.

Volgens de belangenclub moeten er betere afspraken gemaakt worden over de invulling van de verplichtingen van banken ten aanzien van mensen met een betalingsachterstand op hun hypotheek. De bank is doorgaans de instantie die het traject van een gedwongen verkoop inzet en dat brengt bijzondere verantwoordelijkheden met zich mee, stelt VEH.

Bij een gedwongen verkoop zouden banken zich moeten realiseren dat daardoor misschien wel mensen op straat komen te staan. De bewoners worden gedwongen om bij familie in te trekken, gedurende langere periode in een caravan te verblijven of gebruik te maken van een noodopvang.

''Wij zeggen niet dat de bank hun huisvesting moet betalen, maar de bank zou wel onmiddelijk contact moeten opnemen met de betreffende gemeente'', legt een woordvoerder van VEH uit. ''Ook kan er gedacht worden om deze mensen in hun oude huis te laten wonen zolang er nog geen nieuwe bewoner is gevonden. Anders staat het huis toch maar leeg."

Nu is het voor veel mensen vaak niet duidelijk wat zij van hun bank mogen verwachten, stelt de zegsman. De groep huizenbezitters met een grote betalingsachterstand loopt op. Maar wanneer zij advies willen over hoe zij een gedwongen verkoop kunnen voorkomen, dan worden zij van het ene loket naar het andere gestuurd. VEH heeft hierover verschillende meldingen binnengekregen en wil dat deze situatie snel verbetert.
Alsof een executieverkoop als een donderslag bij heldere hemel komt. Daar hebben we een urgentiesysteem in de sociale huur voor. En dan de suggestie om mensen na executieverkoop in hun oude huis te laten wonen zolang er nog geen nieuwe bewoner is. Dat zal de nieuwe eigenaar leuk vinden. Daar gaat de hypotheekhouder al helemaal niet over, die is immers op geen moment eigenaar van het pand.

Wat zouden ze geslikt hebben bij de VEH? Kunnen ze niet wat mensen op een cursus vermogensrecht sturen?

Terecht dat ze aandacht voor schrijnende gevallen vragen, maar wat is dit nu weer voor opportunisme?
pi_130839398
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 08:56 schreef crashbangboom het volgende:
Terecht dat ze aandacht voor schrijnende gevallen vragen, maar wat is dit nu weer voor opportunisme?
Misschien dat ze willen dat banken ook een sociale woningbouw opzetten en op die manier de uitgezette mensen zelf kunnen huisvesten.
  donderdag 5 september 2013 @ 09:05:21 #88
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_130839414
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 09:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Misschien dat ze willen dat banken ook een sociale woningbouw opzetten en op die manier de uitgezette mensen zelf kunnen huisvesten.
Er is geen grond meer voor , Nederland is vol

Geen woningbouw
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_130839440
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 09:05 schreef HD9 het volgende:

[..]

Er is geen grond meer voor , Nederland is vol

Geen woningbouw
Gelul
pi_130839974
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 09:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is toch bizar?

"Maar wanneer zij advies willen over hoe zij een gedwongen verkoop kunnen voorkomen, dan worden zij van het ene loket naar het andere gestuurd". Dat lijkt me nou een mooie taak voor de VEB (vereniging van eigen huis bezitters) zelf dan, om daar begeleiding te bieden. Maar nee, wat doen ze? Ze stappen naar een derde (de staatsecretaris) dat die maar even aan andere derden (hypotheekhouders) moet vertellen dat ze het maar even moeten oplossen. Dawut? Beetje kenmerkend.
pi_130840262
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 09:32 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dat is toch bizar?

"Maar wanneer zij advies willen over hoe zij een gedwongen verkoop kunnen voorkomen, dan worden zij van het ene loket naar het andere gestuurd". Dat lijkt me nou een mooie taak voor de VEB (vereniging van eigen huis bezitters) zelf dan, om daar begeleiding te bieden. Maar nee, wat doen ze? Ze stappen naar een derde (de staatsecretaris) dat die maar even aan andere derden (hypotheekhouders) moet vertellen dat ze het maar even moeten oplossen. Dawut? Beetje kenmerkend.
Wat is daar bizar aan? Is het niet gewoon een psychologisch feit dat velen zich zoveel mogelijk in een slachtofferrol willen plaatsen ipv het intiatief te willen nemen om verder te komen. Het is veel makkelijker om zielig te doen ipv iets te ondernemen en je/de problemen bij de wortel aan te pakken.
pi_130840626
Geheel onverwacht :(

http://www.nu.nl/geldzake(...)ds-1994-in-juli.html

quote:
Grootste huurstijging sinds 1994 in juli
De woninghuren zijn in juli met gemiddeld 4,7 procent gestegen. Het is de grootste huurstijging sinds 1994.

Dat maakt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag bekend.
De maximale huurverhoging was dit jaar niet alleen gebaseerd op de inflatie over het afgelopen jaar, maar was ook afhankelijk van de inkomensklasse van de bewoners. De huren stegen het meest voor huurders in de sociale sector met een hoog inkomen.

De huurstijging in juli komt 2,2 procentpunt hoger uit dan de inflatie over het jaar 2012. Het is voor het eerst sinds 1996 dat het verschil tussen de huurstijging en de inflatie in het voorliggende jaar meer dan 2 procentpunt bedraagt.

Vier van de vijf woningen worden verhuurd door sociale verhuurders, zoals woningcorporaties. Bij hen kwam de huurstijging gemiddeld op 5 procent uit, voor particuliere verhuurders gold een stijging van 3,7 procent.
  donderdag 5 september 2013 @ 12:00:30 #94
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_130843756
quote:
eigen schuld moeten ze maar gaan kopen die scheefwoners
pi_130844049
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:00 schreef HD9 het volgende:

[..]

Allemaal?

Als je deze link bekijkt zijn dat er toch wel heel erg veel :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_130849907
quote:
Ik dacht dat hij al een paar jaar dood was, maar hij leeft nog!
pi_130850072
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:00 schreef HD9 het volgende:

[..]

Ook de huur van 'normale' huurders is flink gestegen.
  donderdag 5 september 2013 @ 15:47:35 #98
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_130850346
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:39 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ook de huur van 'normale' huurders is flink gestegen.
Dan brengen de corporatieflats meer op
dus of dokken of een koopgarantwoning aanschaffen
pi_130850495
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:47 schreef HD9 het volgende:

[..]

Dan brengen de corporatieflats meer op
dus of dokken of een koopgarantwoning aanschaffen
Ik snap je reactie niet.
pi_130853459
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:25 schreef crashbangboom het volgende:
altijd handig om te weten dat de hersenloze veelposters/nitwits nog aanwezig zijn.....
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:30 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

fijn dat je je taak als jehova ook op dit forum ter beschikking wil stellen als aanvulling op je alter ego op diverse ander fora. Je hebt het er maar druk mee :)

Het maakt het iig niet niet minder nietzeggende troep van ;) Heb je wel een idee welke quote je hierneer tyft, hoe is het verder met de therapie, helpt nog niet echt iig.? :)
Dit wordt wel gewoon toegestaan? Op de man spelen, compleet offtopic. Dacht dat modjes er op gingen letten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')