Leuk maar ook die collega van je zal gewoon zijn totale hypotheek moeten betalen, het begin wordt alleen wat makkelijker gemaakt.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het principe van bevordering eigen woningbezit is wel goed voor de leefbaarheid van wijken dus die wil ik niet overboord zetten. Ik wil alleen niet dat overheden nog meer rotzooi maken daar vage regelingen te maken.
Een collega van mij wilt/gaat ook een (nieuwbouw) huis gaan kopen dat kan hij ook alleen maar omdat hij in aanmerking gaat komen voor een starterslening. Dus ik vraag aan hem kun je dan niets goedkopers kopen, nee dat kon niet want hij wilt wel in het dorp van zijn ouders blijven wonen en in een appartement wat wel goedkoper is wil hij niet wonen.![]()
Zoals ik al vaker hier vermeld heb is dat veel kopers verwend zijn en alles voor een appel en ei willen hebben of niet hun wensen willen bijstellen.
Maar voor de bank een heel belangrijke voorwaarde, die hoeft niet naar een veiling met die hutquote:Op woensdag 11 september 2013 10:37 schreef crashbangboom het volgende:
die terugkoopgarantie is natuurlijk een risicoloze gok,
Oh ja die vent zal idd zijn totale hypotheek moeten betalen, maar met een salaris van rond de 30K dan toch in het totaal meer dan 150K gaan krijgen lijkt me alles behalve verstandig. Leuk voor de bouwers en de banken maar niet leuk voor hem dat hij een flinke molensteen hypotheek de eerste 10 jaar heeft.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:03 schreef 99.999 het volgende:
Leuk maar ook die collega van je zal gewoon zijn totale hypotheek moeten betalen, het begin wordt alleen wat makkelijker gemaakt.
En een woningmarkt die nog verder tot stilstand komt geeft natuurlijk ook een grote rotzooi...
ALs ie het niet red dan trekt de corporatie de lening in en hij gaat weer verder met huren, geen centje pijnquote:Op woensdag 11 september 2013 11:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Oh ja die vent zal idd zijn totale hypotheek moeten betalen, maar met een salaris van rond de 30K dan toch in het totaal meer dan 150K gaan krijgen lijkt me alles behalve verstandig. Leuk voor de bouwers en de banken maar niet leuk voor hem dat hij een flinke molensteen hypotheek de eerste 10 jaar heeft.
Hier geldt hetzelfde. Verhuizen naar een groter dorp vier kilometer verderop is zelfs niet bespreekbaarquote:Op woensdag 11 september 2013 11:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het principe van bevordering eigen woningbezit is wel goed voor de leefbaarheid van wijken dus die wil ik niet overboord zetten. Ik wil alleen niet dat overheden nog meer rotzooi maken daar vage regelingen te maken.
Een collega van mij wilt/gaat ook een (nieuwbouw) huis gaan kopen dat kan hij ook alleen maar omdat hij in aanmerking gaat komen voor een starterslening. Dus ik vraag aan hem kun je dan niets goedkopers kopen, nee dat kon niet want hij wilt wel in het dorp van zijn ouders blijven wonen en in een appartement wat wel goedkoper is wil hij niet wonen.![]()
Zoals ik al vaker hier vermeld heb is dat veel kopers verwend zijn en alles voor een appel en ei willen hebben of niet hun wensen willen bijstellen.
Als je die keuze bewust maakt zie ik het probleem niet zo. Neem ook niet aan dat hij zijn leven lang op 30k blijft zitten qua salaris.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Oh ja die vent zal idd zijn totale hypotheek moeten betalen, maar met een salaris van rond de 30K dan toch in het totaal meer dan 150K gaan krijgen lijkt me alles behalve verstandig. Leuk voor de bouwers en de banken maar niet leuk voor hem dat hij een flinke molensteen hypotheek de eerste 10 jaar heeft.
Je bent ook wel creatief met wetgeving geloof ik, allereerst zal de lening niet door de corporatie verstrekt zijn, en ten tweede kun je de lening niet 'intrekken' en kan de corporatie niet verhuren waar ze geen eigenaar van is.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:12 schreef HD9 het volgende:
[..]
ALs ie het niet red dan trekt de corporatie de lening in en hij gaat weer verder met huren, geen centje pijn
Ze moeten nog een miljoen van die hutten verkopen dus dan moeten ze creatief zijn
Maar voor de bank is het prima, een volstrekt risicoloos gevalquote:Op woensdag 11 september 2013 11:16 schreef crashbangboom het volgende:
En dat laatste is ook exact de reden waarom woningbouwcorporaties dat soort regelingen aanbieden, het belooft een boel, maar kost weinig.
Dit kan de corpotie mooi onderling regelen in termijnenquote:Mocht dat wel kunnen is de huursom dan inmiddels zo hoog dat de eigenaar niet solvabeler wordt door een huur te betalen die hoger is dan zijn hypotheektermijnen, dus dat centje pijn zie ik niet vanuit perspectief van de eigenaar.
Ze krijgen wel een deel bovenop wat ze van de bank kunnen krijgen en de bank komt niet zomaar met dat limiet.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een starter krijgt echt niet zomaar een onbeperkte lening.
Je moet nog steeds aan een flink aantal stevige voorwaarden voldoen. Dat maakt dat de risico's gewoon beperkt zijn.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:28 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Ze krijgen wel een deel bovenop wat ze van de bank kunnen krijgen en de bank komt niet zomaar met dat limiet.
Dat zeiden ze voor 2008 ook over al die subrime hypotheken, maarja de tijd zal het leren.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je moet nog steeds aan een flink aantal stevige voorwaarden voldoen. Dat maakt dat de risico's gewoon beperkt zijn.
En weer neem je een loopje met civiel en failissementsrecht. Echt onzin wat je hier weer schrijft.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:22 schreef HD9 het volgende:
[..]
Maar voor de bank is het prima, een volstrekt risicoloos geval
nee dat kan ze niet, waarom kan iemand wel x aan huur betalen, maar niet x minus y aan hypotheek?quote:Dit kan de corpotie mooi onderling regelen in termijnen
Nee hoor, dat zeiden ze in 2008 niet, het grote verschil is dat je daar namelijk helemaal niks hoefde te hebben, te verdienen, of aan te tonen. Zie je het verschil met Nederland?quote:Op woensdag 11 september 2013 11:40 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Dat zeiden ze voor 2008 ook over al die subrime hypotheken, maarja de tijd zal het leren.
Niet bepaald goede vergelijking.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:40 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Dat zeiden ze voor 2008 ook over al die subrime hypotheken, maarja de tijd zal het leren.
Je vraagt teveel ben ik bang.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:41 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zeiden ze in 2008 niet, het grote verschil is dat je daar namelijk helemaal niks hoefde te hebben, te verdienen, of aan te tonen. Zie je het verschil met Nederland?
Als er 50% onder geboden wordt, is dat toch weer 50% verdientquote:
de banmk heeft toch de garantie op de lening van de corporatie, dus die laat hem gewoon aflossen door de corporatiequote:Op woensdag 11 september 2013 11:40 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
En weer neem je een loopje met civiel en failissementsrecht. Echt onzin wat je hier weer schrijft.
Hoe kom je daar nou weer op, waar blijkt uit dat de bank een garantie van de corporatie heeft? Heb jij het contract gezien, of veronderstel je dat? Wat zijn de voorwaarden voor die zg. garantie dan? En wat is de garantieprovisie?quote:Op woensdag 11 september 2013 11:46 schreef HD9 het volgende:
[..]
de banmk heeft toch de garantie op de lening van de corporatie, dus die laat hem gewoon aflossen door de corporatie
Ik verwacht dat hij voornamelijk alleen nog maar inflatie corrigerende cao verhoging gaat krijgen. En dit jaar blijven we waarschijnlijk op de nullijn zitten of in ieder geval zijn de onderhandelingen over onze cao nog volop aan de gang.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je die keuze bewust maakt zie ik het probleem niet zo. Neem ook niet aan dat hij zijn leven lang op 30k blijft zitten qua salaris.
Ik hoop het ook dat dit uitzonderingen zijn, maar heb eigenlijk weinig vertrouwen meer in het rationeel kunnen denken van veel mensen als het om een huis en betaalbaarheid gaat. En ultiem hebben ze zichzelf er een stuk mee, maar indirect ook de maatschappij.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:12 schreef crashbangboom het volgende:
Hier geldt hetzelfde. Verhuizen naar een groter dorp vier kilometer verderop is zelfs niet bespreekbaarIk wist wel dat Nederland klein was, maar zo klein
Maar goed, eigenlijk hoop ik dat dat uitzonderingen zijn die de regel bevestigen, want die mensen hebben door dit soort waaneisen natuurlijk ultiem alleen zichzelf ermee. Hetzij door knarsetandend in een situatie te blijven zitten waar ze eigenlijk niet willen zitten, hetzij door mogelijk hun hand te overspelen. Het is wel een beetje alles of niks, redelijk compromis of best haalbare is een vies woord.
dat zijn die koopgaranties van corporatiesquote:Op woensdag 11 september 2013 11:48 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer op, waar blijkt uit dat de bank een garantie van de corporatie heeft? Heb jij het contract gezien, of veronderstel je dat? Wat zijn de voorwaarden voor die zg. garantie dan? En wat is de garantieprovisie?
Je 'verwart' de afspraken van corporaties met kopers met afspraken van corporaties met banken. Anders laat maar zien wat corporaties hebben afgesproken met banken en waaruit blijft dat dat risicoloos is en niet voor risico's betaald wordt.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:52 schreef HD9 het volgende:
[..]
dat zijn die koopgaranties van corporaties
garantieprovisie die vraagt een corporatie niet
Het zal niet riscoloos zijn, het voordeel voor de corporaties is dat ze veel meer woningen verkopen door de terugkoop garantie en dat men dan wel een lening van de bank krijgtquote:Op woensdag 11 september 2013 12:01 schreef crashbangboom het volgende:
. Anders laat maar zien wat corporaties hebben afgesproken met banken en waaruit blijft dat dat risicoloos is en niet voor risico's betaald wordt.
Feiten graag, geen veronderstellingen.
Die vent koop een nieuwbouwproject waarmee een wbv totaal niets van doen heeft. Wat een assumpties wederom.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:12 schreef HD9 het volgende:
ALs ie het niet red dan trekt de corporatie de lening in en hij gaat weer verder met huren, geen centje pijn
o dan hebben we het over iets anders, ik had het over verkopen van die 1..000.000 bestaande huurwoningen met terugkoopgarantiequote:Op woensdag 11 september 2013 12:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die vent koop een nieuwbouwproject waarmee een wbv totaal niets van doen heeft. Wat een assumpties wederom.
Welke verkoop van 1 miljoen bestaande huurwoningen met terugkoopgarantie?quote:Op woensdag 11 september 2013 12:34 schreef HD9 het volgende:
[..]
o dan hebben we het over iets anders, ik had het over verkopen van die 1..000.000 bestaande huurwoningen met terugkoopgarantie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |