zijn dood is ook een complot hequote:Op woensdag 4 september 2013 12:15 schreef Japie77 het volgende:
Trouwens wel grappig dat je George Carlin aanhaalt in je onderschrift aangezien George Carlin een bekende gelover was van complottheorieen.![]()
Puur en alleen omdat ik vind dat het belangrijk is dat je open staat voor nieuwe informatie. Als ik tegen iemand vertel dat de huidige mens is ontstaan doordat wij genetisch gemanipuleerd zijn door buitenaardse wezens dan denken de meeste mensen gelijk, die is gek.quote:Op woensdag 4 september 2013 14:09 schreef Grumpey het volgende:
Ik vraag me altijd af wat er precies zo aantrekkelijk is aan de alternatieven? Waarom zijn de alternatieven wel overtuigend? Waarom zijn die overtuigender dan de meest gangbare uitleg?
Er zijn toch oude aarde rollen over gevonden dat is het enig wat ik ervan vindt. En niburu kon alleen gered worden door veel goud te verzamelen en dat deden ze op aarde. Daarna gingen ze weer terug lieten de aarde overstromen want ze wouden niet dat ze bekend bleven. Zo luidt het verhaal dit is wat ik er allemaal van weet.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Puur en alleen omdat ik vind dat het belangrijk is dat je open staat voor nieuwe informatie. Als ik tegen iemand vertel dat de huidige mens is ontstaan doordat wij genetisch gemanipuleerd zijn door buitenaardse wezens dan denken de meeste mensen gelijk, die is gek.
Totdat je er meer over gaat lezen en erachter komt dat dit verhaal beschreven staat in de oudste geschriften op Aarde. En ik zeg niet dat dat dan wel DE WAARHEID is. Maar het verklaart bv gelijk de missing link uit de evolutietheorie. Plus een heleboel andere dingen.
Sta open voor de alternatieven, ga zelf op onderzoek uit. Er zijn duizenden zo niet honderd duizenden boeken geschreven over dit soort dingen. Allemaal door onderzoekers die heel goed onderzoek hebben gedaan. Er is veel meer aan de hand in de wereld dan dat je in eerste instantie geleerd word. Er zijn zoveel geheimen in deze wereld. Ook de geheime kennis van de religies bv.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conscience do cost.
quote:Op woensdag 4 september 2013 17:16 schreef ems. het volgende:
Je hebt geen enkel benul wat de waarheid is. Waarom zou hij dan vreemd zijn?Omdat de waarheid vaak niet in de makkelijkste hoek ligt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
Jesus was a spaceman.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Puur en alleen omdat ik vind dat het belangrijk is dat je open staat voor nieuwe informatie. Als ik tegen iemand vertel dat de huidige mens is ontstaan doordat wij genetisch gemanipuleerd zijn door buitenaardse wezens dan denken de meeste mensen gelijk, die is gek.
Totdat je er meer over gaat lezen en erachter komt dat dit verhaal beschreven staat in de oudste geschriften op Aarde. En ik zeg niet dat dat dan wel DE WAARHEID is. Maar het verklaart bv gelijk de missing link uit de evolutietheorie. Plus een heleboel andere dingen.
Sta open voor de alternatieven, ga zelf op onderzoek uit. Er zijn duizenden zo niet honderd duizenden boeken geschreven over dit soort dingen. Allemaal door onderzoekers die heel goed onderzoek hebben gedaan. Er is veel meer aan de hand in de wereld dan dat je in eerste instantie geleerd word. Er zijn zoveel geheimen in deze wereld. Ook de geheime kennis van de religies bv.
Ja Tribal boeken als:quote:Op woensdag 4 september 2013 17:16 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Er zijn toch oude aarde rollen over gevonden dat is het enig wat ik ervan vindt. En niburu kon alleen gered worden door veel goud te verzamelen en dat deden ze op aarde. Daarna gingen ze weer terug lieten de aarde overstromen want ze wouden niet dat ze bekend bleven. Zo luidt het verhaal dit is wat ik er allemaal van weet.
Maar ik betwijfel het nog. Maar mensen moeten niet vergeten dat de waarheid veel vreemder is dan hij is. Wat voor boeken lees je dan die hier over gaan en die in de bieb staan.
Er zijn ook vele wetenschappers die boeken schrijven over het meest gangbare verhaal. Wat maakt dat de boeken die een alternatief verhaal vertellen jou wel overtuigd hebben?quote:Op woensdag 4 september 2013 17:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 4 september 2013 18:07 schreef ems. het volgende:
Je hoeft alleen maar een pot pindakaast te openen om te begrijpen dat evolutie onzin is.
Ik neem aan van wel, ze gaan in op het argument dat de evolutietheorie meer leven zou creëeren door natuurlijke invloeden, maar dat is net zo min evolutietheorie als dat potje pindakaas.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:24 schreef motorbloempje het volgende:
Dat moet een grap zijn, toch? Dat filmpje?
quote:Op woensdag 4 september 2013 18:07 schreef ems. het volgende:
Je hoeft alleen maar een pot pindakaast te openen om te begrijpen dat evolutie onzin is.
quote:Op woensdag 4 september 2013 17:04 schreef ems. het volgende:
Ik sta er ook voor open dat er elk moment een koe uit de lucht op mijn hoofd kan vallen. Immers moet je niets uitsluiten.
Moeilijk. Het is een proces wat je doorgaat. Dat hoor je bij iedereen die voornamelijk de alternatieve media volgen. Ik ben zelf ongeveer 5 jaar geleden voor het eerst in contact gekomen met alternatieve media en daar gelijk helemaal ingedoken. En dat gaf mij de verklaring waar ik altijd naar gezocht had. En dan ben je niet van de een op de andere dag veranderd maar dat gaat geleidelijk.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:51 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Er zijn ook vele wetenschappers die boeken schrijven over het meest gangbare verhaal. Wat maakt dat de boeken die een alternatief verhaal vertellen jou wel overtuigd hebben?
En daaraan gerelateerd, is het in jouw ogen mogelijk om iets zeker te weten? Gewoon in het algemeen. Kan je zeker weten dat je vanochtend hebt ontbeten? Is er een enkele waarheid aanwezig?
En dat proces duurt niet voor iedereen even lang.quote:Op woensdag 4 september 2013 21:41 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Moeilijk. Het is een proces wat je doorgaat. Dat hoor je bij iedereen die voornamelijk de alternatieve media volgen. Ik ben zelf ongeveer 5 jaar geleden voor het eerst in contact gekomen met alternatieve media en daar gelijk helemaal ingedoken. En dat gaf mij de verklaring waar ik altijd naar gezocht had. En dan ben je niet van de een op de andere dag veranderd maar dat gaat geleidelijk.
En verder is het natuurlijk zo dat veel gangbare wetenschap gesponsord wordt door de bedrijven en daarom per definitie minder betrouwbaar is omdat er dan enorme belangen achter zitten.
Wat je tweede vraag betreft, die snap ik niet helemaal. Lijkt me wel dat je zeker kan weten dat je ontbeten hebt als je voedsel hebt genuttigd toch?
Precies, ik kwam er al vrij snel achter dat de meeste van de 'bronnen' in de 'nieuwe media' complete kolder zijn.quote:Op donderdag 5 september 2013 18:16 schreef tribalwars het volgende:
[..]
En dat proces duurt niet voor iedereen even lang.
Aardige utopie, leuk filosofische gedachte.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:06 schreef tribalwars het volgende:
In mijn ideale wereld wordt er niet aan oorlog gedaan of aan winst. Winst bestaat niet want zorgt alleen maar voor problemen on oneerlijkheid want er moet ook iemand zijn die verlies lijdt. Nee in mijn maatschappij gaat het om gelijkheid in goederen. Om gelijkheid in rechten. Om broederschap. En in mijn ideale maatschappij werk je niet als slaaf maar werk je aan je eigen. En nee je bent geen gevaar zoals in Nederland waarin een rotje afsteken al als crimineel wordt gezien en waarin 5 km per uur te hard rijden als gevaarlijk wordt gezien.In mijn ideale maatschappij is dat niet daarin hebben we niet van de regels die nergens op slaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |