abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130771379
Ik moet binnenkort een nieuw gestucte muur en een bestaande muur en plafond met muurverf schilderen. Ik lees een hoop over de verschillende soorten rollers die er zijn voor muurverf. De verf die ik ga gebruiken is Sikkens Alphatex SF voor op de muren en Sikkens Alphacryl voor op het plafond (kan dit eigenlijk wel 'samen'?).

Kan ik gewoon elk type vachtroller bij de DHZ winkel of bouwmarkt halen? Of zijn er rollers van betere kwaliteit die ik bv beter/goedkoper online kan bestellen?
pi_130803275
De wat duurdere rollers rollen wel makkelijker maar het belangrijkste is gewoon dat je je roller goed nat houd ivm de structuur in je muur.
It's nice to be important but it's important to be nice!!!
pi_130838103
Voor dit soort vragen ben ik altijd blij dat er een verfspeciaalzaak in de buurt zit. Natuurlijk, de verf is er wat duurder, maar een echt advies krijg je er gratis bij. Dat is heel wat anders dan één of andere bouwmarktpuber een vraag stellen over iets wat hij zelf nog nooit gedaan heeft.

Als je verf toevallig uit een winkel komt waarvan je het advies vertrouwt: gewoon vragen!
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
pi_130844527
in die hele goedkope zit veel verschil, die van de gamma pluizen als een gek, die van praxis minder..

ik heb mijn rollers allemaal bij de verf zaak (lees groothandel)gekocht, daar de goedkoopste (5 euro) is te vergelijken met die hele dure bij de praxis.. Ik neem aan dat je je verf ook niet bij de praxis haalt? want daar wordt vaak mee gerommeld, in de zin dat er meer water in zit.

ik haalde ook daar het goedkopere spul (atlanta volgens mij) was net zo duur als flexa en dergelijke bij de Praxis, maar rolt veel lekkerder, dekt veel beter en is ook veel wit (als je wit wilt natuurlijk)
pi_130851612
Als je goede verf gebruikt is het echt zonde om je rollers bij de gpk bouwmarkt te halen, dat is echt rommel. Laat allerlij pluisjes etc los en kost ook nog eens de hoofdprijs. Ben zelf niet zo gek op texxen dus welke roller je het beste kan gebruiken kan ik je niet vertellen.
pi_130873948
Ik was van plan om de Sikkens muurverf bij zo'n online winkel te kopen (sikkensvoordelig). Ik begrijp dat ik dan moet inleveren qua advies/garantie etc, maar dat is het me voorlopig wel waard als je naar de veel lagere kosten kijkt. Het hoort bij dhzdiscount dus daar kan ik dan de verfbenodigdheden zoals rollers etc bestellen. Ik zie allemaal merken, maar weet niet wat het beste is bij dit soort verf. Ik was niet van plan de benodigdheden bij de DHZ/bouwmarkt te kopen, daar heb ik niet zulke beste ervaringen mee qua kwaliteit.

Ik zie op een van de sites een lijstje merken langskomen: Copenhagen Gold, Anza en Master

Is zo'n muurverfroller Anza 18cm voor ¤4.13 bijvoorbeeld gewoon prima om te gebruiken?

Of de muurverfroller Super (polyamideroller, vachthoogte 18 mm. goede verfopname en -afgifte. voor gladde tot matig ruwe ondergrond. voor afwerking. vachthoogte 18 mm roller: 12 mm.)?

Het merk Copenhagen Gold heeft een roller van schapenvacht, maar die kost meteen ¤17 en dat is wel wat aan de dure kant....krijg je dat wel in kwaliteit terug?

[ Bericht 0% gewijzigd door Veelzijdigmaleisie op 06-09-2013 09:21:52 ]
pi_130874634
Maar je hebt nieuw gestucte wanden en plafonds? Ik neem aan glad gepleisterd?

Waarom niet (laten) spuiten? Vele malen mooier, strakker en sneller.
pi_130878567
Een deel van de muren is nieuw gestuct, niet allemaal. Laten spuiten is een idee, maar heeft vooralsnog niet mijn voorkeur...
pi_130904588
Anzo is prima
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')