abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130769646
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_130769721
Gisteren:
O: gebakken ei met twee witte boterhammen, bodempje champagne
L: 3 bth, bak salade
T: 2 appels
D:2 vegaburgers met veel groente koolsalade(heb weinig groente gegeten dit weekend) en een 2 broodjes of wat andere KH
T:5 zoute stokjes

Toch iets meer gegeten dan de bedoeling was.

Vandaag:
O: volle kwark met muesli
T: appel
L: koolsla, 3 boterhammen
T: banaan, appel
D: 2-3 boterhammen met tomaat/sla/komkommer
S: hardlopen, 8-9 km denk ik

Goedemorgen trouwens :).
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_130769736
Ik had een zalm prei quiche :) dan eet ik de vulling uit het bladerdeeg :9

Prei, zalm, crème fraiche, kaas, bladerdeeg. Volgens mij

:)

En een Griekse salade waarbij ik beetje om de kaas heen at!
Worry is a misuse of imagination
pi_130769804
Die kat doet me denken aan de Dude!

pi_130769808
Unrelated nieuws: als alles meezit ga ik over ongeveer 8 maanden weer werpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130769874
En de wereld is al zo overbevolkt :N :P

Voorzichtige feli dan maar! :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:14 schreef Quinazoline het volgende:
Gisteren:
O: gebakken ei met twee witte boterhammen, bodempje champagne
L: 3 bth, bak salade
T: 2 appels
D:2 vegaburgers met veel groente koolsalade(heb weinig groente gegeten dit weekend) en een 2 broodjes of wat andere KH
T:5 zoute stokjes

Toch iets meer gegeten dan de bedoeling was.

Vandaag:
O: volle kwark met muesli
T: appel
L: koolsla, 3 boterhammen
T: banaan, appel
D: 2-3 boterhammen met tomaat/sla/komkommer
S: hardlopen, 8-9 km denk ik

Goedemorgen trouwens :).
Misschien overheen gelezen, maar hoe ging het van 't weekend?!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_130769922
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:23 schreef V1z0R het volgende:
En de wereld is al zo overbevolkt :N :P

Voorzichtige feli dan maar! :)

[..]

Misschien overheen gelezen, maar hoe ging het van 't weekend?!
Het ging echt veel beter dan ik dacht! Heerlijk gelopen, samen met iemand met hetzelfde loopritme als ik. Heb onderweg de hele tijd met haar gepraat, en daardoor heel ontspannen gelopen en het was gewoon echt leuk, mooie route door het bos ook! Ik heb wel weer vertrouwen in de halve marathon dus :D, thanks for asking!

En wow, Coco, dat wilde je ook graag, toch (niet zo vroeg dan misschien)? Is een voorzichtige felicitatie op zijn plaats?
pi_130769944
Mijn lijstjes zijn wel prut op het moment. Eet vaak alleen en neem dan niet de moeite om echt te koken. Veel te vaak dus simpel sla ofzo, en weinig andere groente. Heb me voorgenomen dat ik op niet-sportdagen dus gewoon iets fatsoenlijk moet maken voor mezelf.
pi_130770019
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:27 schreef Quinazoline het volgende:
Mijn lijstjes zijn wel prut op het moment. Eet vaak alleen en neem dan niet de moeite om echt te koken. Veel te vaak dus simpel sla ofzo, en weinig andere groente. Heb me voorgenomen dat ik op niet-sportdagen dus gewoon iets fatsoenlijk moet maken voor mezelf.
Herkenbaar!
pi_130770052
Vandaag heb ik mijn eerste echte college. Ben bij vriendje in de klas geplaatst.. Wilde ik niet maar waren de beste docenten.. Doe nu een aangepast programma..

Ik vind dat zooooooo eng. Hij kent die mensen al een jaar en ik wil gewoon onzichtbaar ergens in een hoekje zitten. Help
  dinsdag 3 september 2013 @ 09:34:14 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130770065
Coco O+ Ook hier gefeliciteerd!!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130770073
Ik lees mooi nieuws O+ Een voorzichtige felicitatie Coco :)!
pi_130770120
Who000tt, Coco! Wat leuk, feli! :*
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Vis een optie? dinsdag 3 september 2013 @ 09:40:57 #14
70532 loveli
N
pi_130770160
Coco O+ O+ O+
crap in = crap out
pi_130770217
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:26 schreef Quinazoline het volgende:
En wow, Coco, dat wilde je ook graag, toch (niet zo vroeg dan misschien)? Is een voorzichtige felicitatie op zijn plaats?
Oh, willen absoluut :Y

Maar door de keizersnede moesten we eigenlijk al een jaar wachten, en toen kwam de longembolie er tussendoor... Anders waren we waarschijnlijk al eerder ervoor gegaan (als Saar een half jaar was ofzo).

Dus we zijn echt wel blij hoor! Maar voorzichtig blij idd, omdat we nog niet helemaal zeker weten hoe&wat.
pi_130770235
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:44 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh, willen absoluut :Y

Maar door de keizersnede moesten we eigenlijk al een jaar wachten, en toen kwam de longembolie er tussendoor... Anders waren we waarschijnlijk al eerder ervoor gegaan (als Saar een half jaar was ofzo).

Dus we zijn echt wel blij hoor! Maar voorzichtig blij idd, omdat we nog niet helemaal zeker weten hoe&wat.
Gefeliciteerd! O+ *O*
pi_130770241
Quin, fijn dat het zo lekker is gegaan :Y

Prob, jij kunt dat makkelijk. Succes :*
pi_130770274
Wow Coco, gefeliciteerd! O+ Ik duim voor jullie dat alles goed gaat. :)
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_130770308
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:26 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Het ging echt veel beter dan ik dacht! Heerlijk gelopen, samen met iemand met hetzelfde loopritme als ik. Heb onderweg de hele tijd met haar gepraat, en daardoor heel ontspannen gelopen en het was gewoon echt leuk, mooie route door het bos ook! Ik heb wel weer vertrouwen in de halve marathon dus :D, thanks for asking!

^O^

Wat betreft groente ben ik zo lui als maar kan. Maak zondags voor de hele werkweek salade klaar en doe maar minimaal groente naast m'n vlees. Behalve donderdags, dan eet ik een grote pot bruine bonen met ui en zigeunersalade :')
pi_130770342
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:49 schreef V1z0R het volgende:

[..]

^O^

Wat betreft groente ben ik zo lui als maar kan. Maak zondags voor de hele werkweek salade klaar en doe maar minimaal groente naast m'n vlees. Behalve donderdags, dan eet ik een grote pot bruine bonen met ui en zigeunersalade :')
Ik vind dat echt niet lekker eigenlijk :@, zo ver vooruit gemaakte salade. Ik eet het vaak hooguit een dag later nog op, maar bewaar het echt niet langer dan dat, want dan smaakt het toch minder lekker.

Ik vond net een foto van de finish van zaterdag. Charmant is anders, maar omg, ik ben best blij met mezelf :D.
pi_130770390
Hier is mijn geplande lijstje voor vandaag, het enige wat ik nog niet echt heb zijn gezonde T's. Suggesties zijn welkom! Bedenk alleen wel dat ik net pas weer begin en het ook niet wil overdrijven. Het doel is niet om zo snel mogelijk 10 kilo lichter te zijn, eerst maar weer eens het bewuster eten in mijn systeem krijgen.

O: magere yoghurt met muesli, nootjes en rozijnen
T: waarschijnlijk alvast een snee brood van de lunch, net als Puff eet ik die meestal in meerdere etappes op
L: 2 sneetjes brood met geitenkaas en 2 met beenhamsalade, allemaal dun belegd
T: ?
D: wraps uit de oven met kipfilet, veel groente en een beetje sour cream en kaas bovenop
T: ? misschien hoeft er wel niks meer bij, of wel?
Everything has changed
pi_130770435
Fruit mini? Wat dat zie ik niet echt in je lijstje...
Sterkheidsbaas van alles.
  Vis een optie? dinsdag 3 september 2013 @ 10:00:41 #23
70532 loveli
N
pi_130770502
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:49 schreef V1z0R het volgende:

[..]

^O^

Bruine bonen als groente? Hmmmz...
crap in = crap out
pi_130770519
Gefeliciteerd Coco! Wat leuk! :D

Ik heb nog de ultieme pulptip voor Laureline: Bridalplasty! Over bruiden die de perfecte bruid willen zijn en in de show strijden voor zoveel mogelijk plastische chirurgie. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_130770545
Coco, gefeliciteerd. :)
pi_130770565
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:51 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Ik vind dat echt niet lekker eigenlijk :@, zo ver vooruit gemaakte salade. Ik eet het vaak hooguit een dag later nog op, maar bewaar het echt niet langer dan dat, want dan smaakt het toch minder lekker.

Ik vond net een foto van de finish van zaterdag. Charmant is anders, maar omg, ik ben best blij met mezelf :D.
Met ijsberg- of kropsla heb je dat vrij snel inderdaad maar spinazie of rucola blijft best een poos goed.
Oh, en dat de feta dan lekker doorweekt is met balsamico en de zwarte peper in de tomaat is getrokken :9~
pi_130770621
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:04 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Met ijsberg- of kropsla heb je dat vrij snel inderdaad maar spinazie of rucola blijft best een poos goed.
Ook dat vind ik toch wel snel drassig worden eigenlijk. Zeker als er andere natte dingen inzitten (tomaat enzo).

Maar goed iedereen moet doen wat ie lekker vindt natuurlijk ;). Ik denk dat ik gewoon wat beter moet plannen/voorbereiden, zodat ik al wat in huis heb en niet meer met trek boodschappen hoef te doen.
pi_130770633
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:57 schreef Lonaa het volgende:
Fruit mini? Wat dat zie ik niet echt in je lijstje...
Nu je het zegt, dat is wel zo ja! Ik ben echt geen fruit-eter, vind het vaak te lastig om mee te nemen, maar ik zal eens kijken wat handig en toch gezond is. Vroeger at ik wel veel appels, maar sinds ik ooit heb gelezen dat daar eigenlijk maar weinig nuttigs in zit denk ik laat maar. :+
Everything has changed
pi_130770660
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:08 schreef Mini. het volgende:

[..]

Nu je het zegt, dat is wel zo ja! Ik ben echt geen fruit-eter, vind het vaak te lastig om mee te nemen, maar ik zal eens kijken wat handig en toch gezond is. Vroeger at ik wel veel appels, maar sinds ik ooit heb gelezen dat daar eigenlijk maar weinig nuttigs in zit denk ik laat maar. :+
Ik ben ook geen echte fruiteter, vandaar dat het me opviel denk ik. Of nog iets meer groente, een paprika tussendoor ofzo. (Met een beetje roomkaas. nomnom).

Qua fruit waar veel nuttigs in zit kom ik niet veel verder dan bosbessen.
pi_130770844
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik ben ook geen echte fruiteter, vandaar dat het me opviel denk ik. Of nog iets meer groente, een paprika tussendoor ofzo. (Met een beetje roomkaas. nomnom).

Qua fruit waar veel nuttigs in zit kom ik niet veel verder dan bosbessen.
Bosbessen, da's wel een goeie! Die kan ik gewoon door m'n ontbijt gooien.
Voor overdag kom ik niet verder dan citrusvruchten (die ik toch niet achter m'n bureau ga eten, ik ken mezelf) en kiwi's (die altijd keihard zijn als je ze koopt en dan als je even niet kijkt stiekem te rijp worden). Nee, ik vrees dat het nooit iets zal worden met fruit en mij. :@
Nu je het zegt, misschien kan ik morgen wel een salade meenemen als lunch. Dan maar extra groente inderdaad. :)
Everything has changed
pi_130770905
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:20 schreef Mini. het volgende:

[..]

Bosbessen, da's wel een goeie! Die kan ik gewoon door m'n ontbijt gooien.
Voor overdag kom ik niet verder dan citrusvruchten (die ik toch niet achter m'n bureau ga eten, ik ken mezelf) en kiwi's (die altijd keihard zijn als je ze koopt en dan als je even niet kijkt stiekem te rijp worden). Nee, ik vrees dat het nooit iets zal worden met fruit en mij. :@
Nu je het zegt, misschien kan ik morgen wel een salade meenemen als lunch. Dan maar extra groente inderdaad. :)
Net als nectarines. Keihard en zuur en dan ineens BAM overrijp, fruitvliegjes, schimmel, de hele rimbam. :(

Bosbessen kun je natuurlijk ook zo weg eten. Best lekker. :9

Maar ik snap je probleem dus wel. :P
pi_130770931
Zal ik ook eens in Slank een lijstje posten?

O: 2 spelt. 1 rauwe ham, 1 smeerkaas.
L: Salade. Even kijken wat er in de koelkast ligt.
T: Nectarine. Als ie rijp is.
D: Bieflapje, champignons, courgette, spinazie met wat zure room.
T: Een biertje of een wijntje.
pi_130771079
Leuk voor jullie, Coco! Hoop voor je dat de gezondheidsshizzle goed komt.
Ja doei.
pi_130771084
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:07 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Ook dat vind ik toch wel snel drassig worden eigenlijk. Zeker als er andere natte dingen inzitten (tomaat enzo).

Maar goed iedereen moet doen wat ie lekker vindt natuurlijk ;). Ik denk dat ik gewoon wat beter moet plannen/voorbereiden, zodat ik al wat in huis heb en niet meer met trek boodschappen hoef te doen.
Ik heb gisteren courgette gebakken, prei gestoofd, sperziebonen gekookt, sla gecentrifugeerd en zonder dressing in een plastic bak gedaan, de rest staat ook in plastic bakken in de koelkast. Daar kan ik dan wel een paar x van eten. Ik heb nl. ook geen zin soms om nog uitgebreid te koken als ik thuiskom, dus los ik het zo op. Gisteren bv sperziebonen, courgette en prei opgewarmd in de resten marinade van de kip. Was echt lekker.

Gisteren:
O: gekookt eitje, 2 eiwitkaascrackers met boter en kaas
L: restje groenten (van de vorige batch, die was met ui/paprika en courgette) met een roerei
T: wodka, olijven
D: gegrilde kipdijfilet met sperziebonen/prei/courgette
T: 30 gram gemengde noten

Vandaag:
O: gekookt eitje, 1 eiwitkaascracker met boter en kaas
L: koude kipdijfilet met botersla en ui
T: gekookt eitje
T: wodka, olijven
D: ribkarbo met champignonroomsaus sperziebonen/prei/courgette
pi_130771117
Oh, zou ik het bijna vergeten: hoera voor de nieuwe coco mini in wording! w/
pi_130771346
Coco *O* O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_130771558
O1: kontje brood met hagelslag
O2: 2 boterhammen hagelslag
T: banaan
L: kom soep, iets van een salade
T: boterham met hagelslag
D: veggie burgers van de Hairy Bikers (gemaakt met kikkererwten, kidneybonen, etc.), met wat aardappeltjes

Carbdagje, maar dat is eigenlijk altijd zo als ik m'n dagje uni heb. Daar gaat vanaf oktober wel verandering in komen, want dan kan ik niet 3/4 dagen in de week zo'n ultra-carb-dag hebben. Gelukkig staan er in het Hairy Bikers - boek ook genoeg meeneemreceptjes!
Ja doei.
pi_130771626
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:26 schreef Lonaa het volgende:
Zal ik ook eens in Slank een lijstje posten?

O: 2 spelt. 1 rauwe ham, 1 smeerkaas.
L: Salade. Even kijken wat er in de koelkast ligt.
T: Nectarine. Als ie rijp is.
D: Bieflapje, champignons, courgette, spinazie met wat zure room.
T: Een biertje of een wijntje.
Weinig mis mee toch?
Beetje laag in de KH's maar bij geen sport geen probleem verder.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:07 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Ja daarom. Ooit eens voor iemand spinazie gemaakt (van te voren wel gevraagd of ze dat lustte), dus ik dat gewoon koken maar niet tot pap met zachtgekookt ei er overheen en een visje ernaast.
Werd naar gekeken alsof er water brandde. :D
pi_130771679
Coco! Alvast een voorzichtige felicitatie!
One shot, one goal :D :+
pi_130771703
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:04 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Weinig mis mee toch?
Beetje laag in de KH's maar bij geen sport geen probleem verder.

Ik probeer ook wat laag in KH's te zitten. Bevalt me wel goed. Geen KH's in mijn lunch maakt dat ik eigenlijk de hele middag geen honger heb. Vind ik wel prettig. Laatst een keer wel een broodlunch gehad en toen had ik de hele middag neiging tot snaaien. Maar dat kan natuurlijk ook in mijn hoofd zitten.

Bij mijn avondeten zit wel pasta (voor vriendlief) dus misschien eet ik 2 happen pasta, maar veel meer ook niet. Ligt er maar net aan of ik er zin in heb. Ben niet zo'n pasta en rijstfan. Wel van aardappels, dus die eet ik meestal wel.
pi_130772038
Mij bevalt weinig carbs ook goed. Ik zou sneller afvallen als ik alleen sla zou eten, maar op deze manier, dus dat ik wel alle groenten eet, ook die met wat meer koolhydraten, vind ik prettiger. Ik heb meer energie, want geen suikerdipjes meer. Er is nu 4,7 kilo af in ruim anderhalve maand, dat lijkt me ook wel een goed tempo.
pi_130772041
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:51 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Foto? Zien! :P
pi_130772113
En feli familie Coco!
pi_130772130
M'n maat 40 spijkerbroek gaat wat losser zitten, reeds! :o En ik wil niet geloven dat dat komt van het dragen en dat spijkerstof altijd wat uitrekt als je 't eenmaal draagt. :6

Tevens, gisteren per ongeluk wat oude foto's teruggezien, van zomer 2009 die hier op FOK! in een reisverslag staan, mén wat was ik toen slank! Máár, ik zit weer nagenoeg op dat niveau bedenk ik me net, want heb hetzelfde truitje aan als op deze foto, en hij zit eigenlijk net zo goed!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
pi_130772343
Gefeliciteerd CoCo! spannend!

En ziet er goed uit, blootje!

Ik moet de broekriem weer aantrekken. Figuurlijk dan, letterlijk is het dus niet nodig. Tijd om weer op te gaan letten....Ik heb het deze maand druk, maar wil niet in de trap vallen dat ik daarom slecht ga eten. Lijsjte voor vandaag:

O: 3 zuurdezemboterhammen met yoghurt
S: 2 uur college geven
L: sla met feta, spekjes, komkommer en pruim
T: evt. een stukje kip ofzo
T: yoghurt met muesli
D: pasta met gegrilde courgetten en aubergine, tomatenpesto saus.
T: beetje zelfgemaatk yoghurt ijs

Morgen weer een B, of als ik tijd heb vanavond een rondje hardlopen, maar dat verwacht ik niet.
pi_130772416
Ik vond je iig in je jurkje supermooi en -slank! O+
Ja doei.
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:51:35 #47
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_130772763
Coco, gefeliciteerd. Hoop dat alles goed gaat!

Appel is juist erg gezond net zosls alle vruchten. Elk vrucht (en fruit) heeft zijn eigen goede vitamines en ook micro voedingsstoffen.
Bramen kan je nu heel goed langs de berm vinden
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? dinsdag 3 september 2013 @ 12:04:58 #48
70532 loveli
N
pi_130773105
In de zomer genieten van alle andere soorten fruit die je kunt vinden, in de winter wordt het stervensduur.
crap in = crap out
pi_130774472
Bramenstruik hebben we in de tuin geplant, maar ik denk dat we mazzel hebben als we 5 bramen kunnen oogsten :').

Coco!! Ook hier een voorzichtige feli *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130774618
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:51 schreef uniekhoorn het volgende:
Coco, gefeliciteerd. Hoop dat alles goed gaat!

Appel is juist erg gezond net zosls alle vruchten. Elk vrucht (en fruit) heeft zijn eigen goede vitamines en ook micro voedingsstoffen.
Bramen kan je nu heel goed langs de berm vinden
Niet waar ik woon. ;( Maar gelukkig is er de AH.
Zijn die doosjes ingevroren vruchten eigenlijk nog goed qua gezondheid? Ik bedoel, het ziet er niet uit maar als de nuttige stofjes er nog wel in zitten vind ik dat niet zo erg, vers fruit is zoveel duurder...
Everything has changed
pi_130774980
Wow Coco! Gefeliciteerd, heel voorzichtig, alvast ;). Om dit soort dingen lees ik dus nog steeds mee.

OT: Nog steeds op 60.5 kg. Lijkt er niet op dat ik snel weer aan ga komen, dus misschien binnenkort maar wat broeken shoppen ofzo. Pas nog maar 1 broek, een skinny die heel vet is maar niet voor elke dag.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  Vis een optie? dinsdag 3 september 2013 @ 13:17:09 #52
70532 loveli
N
pi_130775076
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:58 schreef Mini. het volgende:
Niet waar ik woon. ;( Maar gelukkig is er de AH.
Zijn die doosjes ingevroren vruchten eigenlijk nog goed qua gezondheid? Ik bedoel, het ziet er niet uit maar als de nuttige stofjes er nog wel in zitten vind ik dat niet zo erg, vers fruit is zoveel duurder...
Vers is bederfelijk, ingevroren fruit veel minder dus goedkoper. Nuttige stofjes gaan niet of nauwelijks verloren door invriezen. Verhitten is wel 'slecht'.
crap in = crap out
pi_130775517
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:17 schreef loveli het volgende:

[..]

Vers is bederfelijk, ingevroren fruit veel minder dus goedkoper. Nuttige stofjes gaan niet of nauwelijks verloren door invriezen. Verhitten is wel 'slecht'.
Okee, dus zolang je een toepassing vindt waarbij ze niet verhit worden én het niet uitmaakt dat de structuur niet meer zo lekker is, is bevroren fruit ook goed? Moet te doen zijn. :P
Everything has changed
pi_130775890
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:34 schreef Mini. het volgende:

[..]

Okee, dus zolang je een toepassing vindt waarbij ze niet verhit worden én het niet uitmaakt dat de structuur niet meer zo lekker is, is bevroren fruit ook goed? Moet te doen zijn. :P
Dat bevroren fruit doet het prima in kwark of yoghurt en ook in smoothies!
pi_130775895
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:49 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat bevroren fruit doet het prima in kwark of yoghurt en ook in smoothies!
QFT!
Ja doei.
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:15:48 #56
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_130778025
Rijsttafeltje kopen?

Staat: gebruikt, wordt van de hand gedaan wegens darmklachten :') !
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:16:30 #57
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130778041
Oh dat was zondag al op de radio idd :D. Lolbroek.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130778291
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
Rijsttafeltje kopen?

Nog mijn post gelezen over de Chicken Bhuna?

Was lekker, maar veel te veel vocht. Had al 500 bouillon gebruikt ipv 600, maar volgende keer echt maar 250 proberen! :)
Ja doei.
pi_130778484
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
Rijsttafeltje kopen?

Ik dacht heel even dat jij het er op had gezet. :@
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:34:58 #60
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_130778511
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:26 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nog mijn post gelezen over de Chicken Bhuna?

Was lekker, maar veel te veel vocht. Had al 500 bouillon gebruikt ipv 600, maar volgende keer echt maar 250 proberen! :)
Oh good to know! Hoef geen chicken bhuna soep :D Even teruggelezen, blij dat het wel lekker was!

quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:33 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik dacht heel even dat jij het er op had gezet. :@
Would I ever :o :D
pi_130778837
hahaha, voor de snelle beslisser nog wat extra Atjar O+

Lijstje voor vandaag:
O: kwark met rozijntjes, halve banaan en havermout
L: broodje kipfilet met sla, komkommer, tomaat en een soort yoghurtdressing
T: kwark met perensmaak
S: rondje Vondelpark (5 km)
D: moet ik nog even over nadenken, maar nog geen inspiratie. Iemand een idee? Requirements zijn: snel, gezond en lekker :)

Vanochtend 65.8 op de weegschaal, waarbij het goede nieuws is dat mijn project afgelopen lijkt na deze week.
pi_130779084
Ik ga hier ook maar eens proberen mijn lijstjes bij te houden en misschien hebben jullie ook allerlei tips voor mij?

O: 2 bruine boterhammen pindakaas, kop thee
T: 2 bruine boterhammen met ham, 1 banaan
L: 2 bruine boterhammen met pindakaas
T: Appel
D: Pasta met groentes, ui/champ/prei/knof
S: 1 uur body combat / tae bo
Voor het slapen gaan 1 kom magere kwark.

Mijn gewicht is nu 59 kg, vetpercentage is 31,5% en mijn bmi is 21,70
pi_130779385
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:52 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik ga hier ook maar eens proberen mijn lijstjes bij te houden en misschien hebben jullie ook allerlei tips voor mij?

Hoi! Lijstje ziet er prima uit en je BMI ook, dus wat valt er nog te verbeteren? :) Wat zijn je doelen?
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:03:35 #64
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_130779425
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:52 schreef Cyntiaa het volgende:

Wat is je doel? Op zich is hier niks mis mee.. Beter dan menig mensch.
Wat vind je lekker? Wil je een boterham minderen? Je kan een salade maken of augurkjes met ham. Gekookt eitje.
Zelf vind ik dit een overzichtelijk en goed vol te houden lijst.

Rijsttafel was al op Qmusic inderdaad.

DIDO, spinazie in de aanbieding bij Lidl.
Was er net maar alles was op verdorie,... en authistisch als ik ben was ik een beetje in de war want wilde spinazie eten :')
Als troost heb ik lekker een bloemkool gekocht... en sperziebonen :6
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_130779458
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:02 schreef anna82 het volgende:

[..]

Hoi! Lijstje ziet er prima uit en je BMI ook, dus wat valt er nog te verbeteren? :) Wat zijn je doelen?
Ik wil graag gezonder gaan eten, dit ook volhouden, en mijn vetpercentage naar beneden krijgen tot een "normaal" aantal procenten. ( na mijn zwangerschap is het niet meer hetzelfde geworden :{ )
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:06:34 #66
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_130779521
Anna :D

Heb je een oven trouwens?
Dan gekruide aardappeltjes (of krieltjes) bakken, 2 teentjes knoflook poffen, 4 kwarten ui erbij.
Daarbij een stukje gekruide kipfilet mee op de plaat
Wat groente koken/roerbakken en op tafel nog wat fris erbij. komkommersalade ofzo (zilveruitjes, augurk)
pi_130779656
:9 Dat klinkt wel goed! Ham & augurk ga ik onthouden. Ik zal de voorgaande topics ook eens doorspitten mbt recepten :Y)
pi_130780226
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:06 schreef uniekhoorn het volgende:
Anna :D

Heb je een oven trouwens?
Dan gekruide aardappeltjes (of krieltjes) bakken, 2 teentjes knoflook poffen, 4 kwarten ui erbij.
Daarbij een stukje gekruide kipfilet mee op de plaat
Wat groente koken/roerbakken en op tafel nog wat fris erbij. komkommersalade ofzo (zilveruitjes, augurk)
Ja heb ik! Klinkt lekker! Misschien dat ik de aardappeltjes schrap en dan nog wat extra groenten erbij :9 ivm de carb-politie ;)
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:34:22 #69
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_130780329
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:30 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ja heb ik! Klinkt lekker! Misschien dat ik de aardappeltjes schrap en dan nog wat extra groenten erbij :9 ivm de carb-politie ;)
Wat ik dan wel eens doe is een paprika vullen met knoflook, plakjes champignon, ui, kruiden, citroensap, plakje tomaat en dat erbij in de oven doen, lekker de paprika zwart laten worden, heerlijk zoet, lekkere smaken van binnen
pi_130780402
Coco! :o. Gefeliciteerd! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:40:39 #71
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_130780544
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
Coco! :o. Gefeliciteerd! O+.
Hoe is het met jou DaD? En met je kinderwens? (als je het te brutale vraag vind moet je het zeggen hoor).

V1, hoe gaat het eigenlijk met jou? Trek je het nog een beetje, het zit je de laatste tijd niet mee :N :*
pi_130782847
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:40 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Hoe is het met jou DaD? En met je kinderwens? (als je het te brutale vraag vind moet je het zeggen hoor).

V1, hoe gaat het eigenlijk met jou? Trek je het nog een beetje, het zit je de laatste tijd niet mee :N :*
Goed hoor. :Y . Helemaal naar m'n zin in ons huisje en op m'n werk. En dat vind ik geen brutale vraag, ik heb daar zelf ook niet bepaald een geheim van gemaakt. :+. Eind oktober gaan we beginnen!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_130783310
Gefeli Coco! Hier zit de vakantie er bijna op...tot die tijd geniet ik nog volop van de taartjes uit Lalaland. Om nom nomz :Y)

Mijn familie heeft ook veel fruitbomen, dus we hebben de afgelopen week lekkere verse pruimen, appels en peren gehad. :9
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 3 september 2013 @ 18:24:26 #74
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_130783865
Spannend DaDtje!

Verse fruitjes :9 Wat voor taartjes hebben ze in Lalaland? :D
  Vis een optie? dinsdag 3 september 2013 @ 18:30:50 #75
70532 loveli
N
pi_130784070
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wat voor taartjes hebben ze in Lalaland? :D
Met suiker :r
crap in = crap out
  dinsdag 3 september 2013 @ 18:31:19 #76
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_130784087
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:30 schreef loveli het volgende:

[..]

Met suiker :r
:9 O+
pi_130784162
Mijn eerste collegedag viel heel erg mee.

Gister moest ik nog heel hard huilen van de spanning

:')
pi_130786052
Komt straks vast wel goed Prob!
Vanochtend met voorstellen enzo vond ik het ook wel spannend :')

Ontopic
S: bodypump :o
pi_130787911
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:31 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

:9 O+
Die Hairy Biker Veggie Burgers zien er veelbelovend uit! :9 Later meer!
Ja doei.
pi_130788049
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:40 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Niet verkeerd :)

Als het ineens stil is als je ergens een ruimte op het werk in komt heb je wel het gevoel dat ze het over je hadden. Dat is wat minder :{

SPOILER
En "de Ruud" is weer terug, dus veel spierpijn :') box squat jumps met dumbells en zo. Zal morgen wel niet meer normaal kunnen lopen...
pi_130788082
Zitten trouwens kidneybonen in. Die zijn ook bruin.
Ja doei.
pi_130788139
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
Komt straks vast wel goed Prob!
Vanochtend met voorstellen enzo vond ik het ook wel spannend :')

Ontopic
S: bodypump :o
Ik zat gelijk ik een groepje en ik ging gelijk mee pauze houden dus dat was wel heel fijn. Ging echt veel soepeler dan verwacht.

Ja snap ik. Was het een leuke dag?
pi_130788211
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:08 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Niet verkeerd :)

Als het ineens stil is als je ergens een ruimte op het werk in komt heb je wel het gevoel dat ze het over je hadden. Dat is wat minder :{

SPOILER
En "de Ruud" is weer terug, dus veel spierpijn :') box squat jumps met dumbells en zo. Zal morgen wel niet meer normaal kunnen lopen...
Oh meh. Ja snap ik..
pi_130788452
V1z, lijkt me echt naar -O- Vlot t zoeken?

Prob: ja het is een leuk groepje, en heb ook nog gekletst met een oude collega, leuk dat we allebei zijn aangenomen.

Nog brood halen en de taken voor vandaag zijn wel weer gedaan. En ben het rooster aan het uitpluizen op wat voor schema ik kan opstellen voor sporten.
pi_130788931
Coco! Ik duim dat het minstens zo hard plakt als Kukident-de-eerste :D.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_130788955
Kukident is de poepmasjien van XM!
Ja doei.
  Vis een optie? dinsdag 3 september 2013 @ 20:29:35 #87
70532 loveli
N
pi_130789020
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:27 schreef motorbloempje het volgende:
Plakte goed, toch?
crap in = crap out
pi_130789054
Ik heb de voorraadkast op orde en volgesleept met allerlei eetwaar. En schone opbergruimte vrij voor nog vanalles wat nog van de bomen komt en uit de moestuin. Nu de beide vriezers nog, zodat er over 6 weken een varken in kan en dan in de loop van de winter nog een stuk of zeven rammetjes (hoewel ik hoop er 1 of 2 in hun geheel te slijten en niet zelf hoef in de vriezer.

SPOILER
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_130789069
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:27 schreef motorbloempje het volgende:
Dat boeit toch niet? (Ze zijn allemaal gelijk joh)
pi_130789094
Oh, ik dacht dat je refereerde naar S. en dat die Kukident was gedoopt! :+
Ja doei.
pi_130789186
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:31 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, ik dacht dat je refereerde naar S. en dat die Kukident was gedoopt! :+
Onthou jij dat soort details? Namen, welke bij wie hoort, geboortedata?
pi_130789202
Nee, alleen Kukident is wel blijven plakken :+
Ja doei.
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:36:18 #93
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_130789303
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, alleen Kukident is wel blijven plakken :+
Heel speciale naam ook!

Sigme, iets leuks >>> iets stoms, dus als je het financieel kan lijen...! :D Life's short :+
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:37:58 #94
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_130789389
V1 toch... kan het mij goed voorstellen.
Hoop dat er snel weer wat positiefs in het vooruitzicht kom :Y

Prob, lastig is dat he? zo'n 'eerste' dag. Gelukkig ging het goed

Puff, pomp ze *O* good busy!

Klinkt goed Mo? receptjes als het echt lekker is (vertrouw jou wel met goede smaakjes)

Jammer Sigme dat de koes niet naar de slacht gingen, had graag een tong van je gekocht :9
pi_130789438
Heb fotootjes gemaakt :) dus zal 't wel op m'n blogje zetten :Y
Ja doei.
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:41:10 #96
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_130789562
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:36 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Heel speciale naam ook!

Sigme, iets leuks >>> iets stoms, dus als je het financieel kan lijen...! :D Life's short :+
Doodgaan doen we toch dus dan maar wat leuks van maken inderdaad, al "kost" het geld.

* uniekhoorn heeft de vakantie al bijna rond voor maart op Tenerife :') maar eerst een paar dagen schaatsen Bonte wever en een paar dagen hotel gewoon omdat het kan in november. Maar straks eerst 2 week Rhodos
pi_130790265
Wat fijn zoveel vakantie Uniek!
Eten was lekker!
Net brood gehaald, was alleen nog ongesneden. Dus morgenochtend een dikke plak met pindakaas :9
  Vis een optie? dinsdag 3 september 2013 @ 21:00:44 #98
70532 loveli
N
pi_130790561
Hoe vond je bodypump?
crap in = crap out
pi_130790644
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat fijn zoveel vakantie Uniek!
Eten was lekker!
Net brood gehaald, was alleen nog ongesneden. Dus morgenochtend een dikke plak met pindakaas :9
Zwaar :P Maar ik kan het wel qua pasjes enzo. Sh'bam en zumba dat ga ik niet meedoen :')
pi_130790851
Mijn vriend zag vandaag op funda een leuk huisje te koop staan in een dorp waar wij graag willen wonen (naast ons dorp). Dus wij na het avondeten stiekem even kijken, want er loopt een bruggetje langs dus we dachten wel even te kunnen spieken. :+ Maar de eigenaar had ons door, want die woonde in het huis ernaast. Dus mochten we ook binnen even kijken en vertelde hij van alles.

En nu zitten we er nog serieus over na te denken ook O+. Maar goed, eerst maar even wat nachtjes slapen.

Ontopic. Keurig lijstje (al zeg ik het zelf) na een weekend vol taartjes, drank, uit eten, lekker ontbijtjes, enz.

O: bakje kwark met muesli
T: 2 rijstwafels pindakaas, appeltje
L: klein bakje tomaat/komkommer/feta + boterham appelstroop
T: gekookt eitje + boterham appelstroop
D: gevulde paprika (met gehakt) + salade tomaat/komkommer/avocado
S: *O* 6 km hardgelopen *O* (in 34:50)
T: half bakje kwark met gedroogde cranberries en lijnzaad
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')