Fieder, wat relaxed dat het allemaal zo goed is gegaan! En dat L. het ook goed naar z'n zin heeft gehad

Becky, hier verschilt het gemopper per keer. Vaak valt ze al in slaap van de borst, maar soms niet. Poging twee is mijn lief die haar pinkelt, waardoor ze dan alsnog in slaap valt. Maar als ze echt niet wil gaan slapen en blijft mopperen dan helpt het hier om haar óf in de draagdoek te doen tot ze slaapt, óf weer even uit bed te halen, desnoods slechts voor een kwartiertje, en dan het hele slaapritueel opnieuw te doen. Een soort als 'de douche van Suiker' even resetten en een verse poging!
Net stonden wij op ons balkonnetje aan de bartafel te hangen, samen met Nin, toen mijn lief zei: "Het lijkt me best relaxed om Nin te zijn

". Om daar vervolgens aan toe te voegen: "maar dan mogen wij als ouders nog wel iets meer ontspannen zijn! Dan zou ik het nog leuker vinden!". En dat vond ik wel een leuk, maar ook best leerzaam of zelfs therapeutisch idee, om door de ogen van mijn kind te kijken naar mezelf. Wat zou ik als baby vinden van mezelf als moeder? De opmerking van mijn lief maakte me er heel erg van bewust dat ik inderdaad eigenlijk ook vind en zie dat ik een betere/lievere/leukere mama kan zijn, wanneer ik me (onder andere) nog meer ontspannen kan voelen in die taak! En die bewustwording voelt best wel goed. Dus vandaar dat ik deze ook even hier met jullie wil delen!
Dus, als een soort van Daily Olf
(zonder toestemming
) bij deze de vraag:
Wat zou jij als baby, vinden van jezelf als mama?
Uiteraard hoef je niet per se hier antwoord op te geven, maar wie weet wat voor perspectieven het weer biedt voor jezelf om eens te proberen!