abonnement Unibet Coolblue
pi_130749552
Na aanleiding van een discussie pasgeleden over mensen die voor een trein springen dit topic.

Want als voor een trein springen volgens velen zo verkeerd is, hoe zou iemand zijn leven dan beter kunnen beëindigen?

Met andere woorden, hoe zou jij je leven beëindigen als je ervoor koos er niet meer mee verder te gaan?

Graag serieuze reacties en geen onzin praat.

Zelf zou ik de voorkeur geven aan een kogel door het hoofd. Maar aangezien het hier in NL moeilijk wordt gemaakt om aan een wapen te komen is dat niet zo gemakkelijk.
pi_130749565
Hang 'm toch
pi_130749590
Luchtdrukgeweer door je hart is dodelijk gok ik? Dus kan wel..
pi_130749611
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:51 schreef HulkHeld het volgende:
Hang 'm toch
Loop je wel risico op hersenschaden indien het niet lukt, of verlamming tot aan de nek.
  maandag 2 september 2013 @ 18:53:33 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_130749624
Denk dat ik het op geen enkele manier zou durven.
pi_130749628
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 18:52 schreef d4v1d het volgende:
Luchtdrukgeweer door je hart is dodelijk gok ik? Dus kan wel..
Zou je denken..?
pi_130749659
F16 jatten en dwars door de arloflat heen vliegen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_130749664
Euthanasie
pi_130749722
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 18:54 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Euthanasie
Alsof je dat zomaar krijgt in dit land :')
pi_130749749
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:56 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:

[..]

Alsof je dat zomaar krijgt in dit land :')
Je wilde toch een normaal antwoord.
pi_130749753
Ik las dat je aan een overdosis water ook kunt sterven. Best gemakkelijk leek me. Maar ook daarbij weer kans op hersenschade en toch wakker worden.
pi_130749795
Over twee jaar kan men zich aanmelden voor een commerciele ruimtereis van vijf minuten. Lijkt me wel wat om de eerste te zijn die zich in de ruime heeft opgehangen oid. Suicide in space. Mooie krantenkop, me dunkt.
pi_130749803
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:57 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Je wilde toch een normaal antwoord.
Vooral een realistisch antwoord.

Die treinspringers hadden euthanasie ook niet als optie, dus ik vind het een dom antwoord.
pi_130749840
quote:
5s.gif Op maandag 2 september 2013 18:51 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
Na aanleiding van een discussie pasgeleden over mensen die voor een trein springen dit topic.

Want als voor een trein springen volgens velen zo verkeerd is, hoe zou iemand zijn leven dan beter kunnen beëindigen?

Met andere woorden, hoe zou jij je leven beëindigen als je ervoor koos er niet meer mee verder te gaan?

Graag serieuze reacties en geen onzin praat.

Zelf zou ik de voorkeur geven aan een kogel door het hoofd. Maar aangezien het hier in NL moeilijk wordt gemaakt om aan een wapen te komen is dat niet zo gemakkelijk.
Kogel is idd het beste, hoog kaliber holle kogel...dan moet het wel lukken. Anders een hoog gebouw opzoeken...andere opties brengen geen zekerheid.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_130749866
de overtuiging heeft gekregen dat er sprake was van een vrijwillig en weloverwogen verzoek van de patiënt
Niet moeilijk.
de overtuiging heeft gekregen dat er sprake was van uitzichtloos en ondraaglijk lijden van de patiënt
Als dit niet het geval is zie ik geen reden tot zelfmoord.
de patiënt heeft voorgelicht over de situatie waarin deze zich bevond en over diens vooruitzichten
Formaliteit.
met de patiënt tot de overtuiging is gekomen dat er voor de situatie waarin deze zich bevond geen redelijke andere oplossing was
Anders pleeg je geen zelfmoord.
ten minste één andere, onafhankelijke arts heeft geraadpleegd, die de patiënt heeft gezien en schriftelijk zijn oordeel heeft gegeven over de zorgvuldigheidseisen, bedoeld in de onderdelen 1 tot en met 5, en
de levensbeëindiging of hulp bij zelfdoding medisch zorgvuldig heeft uitgevoerd.

Formaliteit.

Ik snap het probleem niet?
pi_130749907
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 19:00 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
de overtuiging heeft gekregen dat er sprake was van een vrijwillig en weloverwogen verzoek van de patiënt
Niet moeilijk.
de overtuiging heeft gekregen dat er sprake was van uitzichtloos en ondraaglijk lijden van de patiënt
Als dit niet het geval is zie ik geen reden tot zelfmoord.
de patiënt heeft voorgelicht over de situatie waarin deze zich bevond en over diens vooruitzichten
Formaliteit.
met de patiënt tot de overtuiging is gekomen dat er voor de situatie waarin deze zich bevond geen redelijke andere oplossing was
Anders pleeg je geen zelfmoord.
ten minste één andere, onafhankelijke arts heeft geraadpleegd, die de patiënt heeft gezien en schriftelijk zijn oordeel heeft gegeven over de zorgvuldigheidseisen, bedoeld in de onderdelen 1 tot en met 5, en
de levensbeëindiging of hulp bij zelfdoding medisch zorgvuldig heeft uitgevoerd.

Formaliteit.

Ik snap het probleem niet?
Bij je 2de vraag ga je al de fout in...waar jij geen probleem in ziet ziet een ander die wel. En jij kan onmogelijk voor een ander praten. tada
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  maandag 2 september 2013 @ 19:01:37 #17
404584 Coco24
Bl0Nd mAAr ni3t d0m!
pi_130749933
Dan zou ik voor het eerst in m'n leven heroine inspuiten en dan steeds iets meer, tot ik gelukzalig in slaap val :Y
pi_130749934
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 19:00 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
de overtuiging heeft gekregen dat er sprake was van een vrijwillig en weloverwogen verzoek van de patiënt
Niet moeilijk.
de overtuiging heeft gekregen dat er sprake was van uitzichtloos en ondraaglijk lijden van de patiënt
Als dit niet het geval is zie ik geen reden tot zelfmoord.
de patiënt heeft voorgelicht over de situatie waarin deze zich bevond en over diens vooruitzichten
Formaliteit.
met de patiënt tot de overtuiging is gekomen dat er voor de situatie waarin deze zich bevond geen redelijke andere oplossing was
Anders pleeg je geen zelfmoord.
ten minste één andere, onafhankelijke arts heeft geraadpleegd, die de patiënt heeft gezien en schriftelijk zijn oordeel heeft gegeven over de zorgvuldigheidseisen, bedoeld in de onderdelen 1 tot en met 5, en
de levensbeëindiging of hulp bij zelfdoding medisch zorgvuldig heeft uitgevoerd.

Formaliteit.

Ik snap het probleem niet?
Ze zijn echt niet zo snel overtuigd. Zeker niet als het een 20er betreft bijvoorbeeld.
pi_130749939
In mn blote reet -ergens in een afrikaans natuurpark- leeuwen of luipaarden uitdagen lijkt mij ook wel tof.
pi_130749940
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:01 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Bij je 2de vraag ga je al de fout in...waar jij geen probleem in ziet ziet een ander die wel. En jij kan onmogelijk voor een ander praten. tada
Ja, want ondraaglijk leiden is niet te herkennen?
pi_130749979
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:01 schreef Coco24 het volgende:
Dan zou ik voor het eerst in m'n leven heroine inspuiten en dan steeds iets meer, tot ik gelukzalig in slaap val :Y
Jij weer met je heroïne :|W

Je kent de werking van dat spul niet eens. Hoe wil jij nou weten welke dosis je nodig hebt om het fataal te laten zijn.
pi_130750022
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 19:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ja, want ondraaglijk leiden is niet te herkennen?
Wat noem jij ondraaglijk lijden? Fysiek?

Sommige mensen zijn het leven gewoon zat. Staan 's ochtends altijd op met tegenzin.
  maandag 2 september 2013 @ 19:03:53 #23
404584 Coco24
Bl0Nd mAAr ni3t d0m!
pi_130750023
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:02 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:

Hoe wil jij nou weten welke dosis je nodig hebt om het fataal te laten zijn.
Beter dan voor de trein springen iig ;) Gewoon blijven inspuiten toch? Tot het mis gaat?
pi_130750046
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:01 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:

[..]

Ze zijn echt niet zo snel overtuigd. Zeker niet als het een 20er betreft bijvoorbeeld.
Zelfs delen uit je lijf snijden doen ze nog eerder dan euthanasie. Als je volgepompt ligt met morfine codeine, bloedverdunners en spierverslappers...dan kom je uiteindelijk in aanmerking voor euthanasie...maar in bijna alle gevallen is dat maar enkele weken voor de natuurlijke dood...Wat dus inhoudt dat die mensen ontzettend veel geleden hebben...Die regels zouden eigenlijk versoepelt moeten worden...Mensen die uberhaupt niet willen leven zijn ook extreem contra-productief...Mijn mening.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_130750047
Polsen doorsnijden is lastig, je moet iig in de lengte van je arm snijden en niet overdwars zoals veel mensen doen.
Overdosis is de kans te groot dat je alleen tijdje slaapt/bewusteloos bent. Met drank erbij is wel succesvoller vaak. Paracetamol is in grote hoeveelheid erg gevaarlijk, maar zelfs 3000 mg hoesttabletten kan dodelijk zijn.
Ophanging kan mislukken en dan heb je je nek gebroken.
Jezelf wurgen/laten stikken is ook lastig.
Jezelf verdrinken of van een hoog gebouw springen is het makkelijkst.
Jezelf doodschieten is hier in NL lastig, tenzij je vergunning hebt als jagen je hobby is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')