Vrouwen zijn net zo hoor ;-).quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 19:27 schreef redboyke het volgende:
een man ziet elke afspraak als potentiele date
ratquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 19:27 schreef redboyke het volgende:
In mijn ervaring toch niet hoor... Maar dat komt wellicht doordat ik er over het algemeen vanuit ga dat de vrouw waarmee ik heb afgesproken heteroseksueel is.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 19:30 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Vrouwen zijn net zo hoor ;-).
Dat .quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 19:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
elke samenkomst met een vrouw waar je ook maar enigszins in geïnteresseerd bent als man zijnde, word beschouwd als een date.
Zelfs als dat niet zo uitgesproken word.
Mannen zijn simpele wezens immers.
Mannen doen hier niet met opzet aan zoals vrouwen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 19:23 schreef VerwardKloontje het volgende:
Hoe ik signalen moet interpreteren, welke signalen er überhaupt zijn en of er dus potentieel wederzijds interesse is heb ik geen idee van.
Harp spelen is niet mijn dingquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 19:44 schreef Watertornado het volgende:
Als hij je via via heeft gevonden (of tenminste de benodigde gegevens) dan heeft hij moeite in je gestoken, dus hij is op een manier in je geïnteresseerd. Vast niet omdat je zo goed harp kan spelen. (Tenzij je heel goed harp kan spelen)
Thanks! Ik denk dan dat hij gewoon met me af wil spreken omdat hij denkt dat ik aardig ben (vriendschappelijk dus) maar gezien jullie reacties moet ik dat idee misschien bijstellen...quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 19:46 schreef Sjaakz het volgende:
Goede samenvatting! Als hij met je af wil spreken is hij vast geintersseerd, en anders kun je altijd nog je troefkaart 'ik ben lesbisch' trekken. Succes gegarandeerd.
Ja, dat is lastig te zeggen. Vooral omdat ik (terugkijkend) vanaf de eerste ontmoeting al een bepaalde aantrekkingskracht voelde. Enerzijds de uitstraling, de manier waarop hij naar mij kijkt, zijn lach, de wijze waarop hij communiceert en dat soort dingen. En tegelijkertijd heb ik het idee dat ik heel erg op 1 lijn zit met hem, veel wederzijdse interesses maar het is ook weer geen kloon van me. Nja, hij is gewoon heel erg leuk en als ik iets van hem hoor (of juist niet) of hem zie dan merk ik dat mijn lichaam de reacties behorende bij dit gevoel geeft.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:00 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vraag me dan af wat het dan is dat jou zo sterk tot hem aangetrokken maakt.
Oh ja, tip: gewoon zeggen dat je hem leuk vindt. Niet aannemen dat hij dat moet zien.
Ik bedoelde ook niet met opzet. Maar zijn er niet zowel vanuit het mannelijk als het vrouwelijk geslacht bepaalde signalen die (onderbewust) aanwezig zijn als je iemand aantrekkelijk vindt? In lichaamshouding bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:04 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Mannen doen hier niet met opzet aan zoals vrouwen.
Verwacht dus ook niet dat hij "hints" van jou zal begrijpen ofzo.
Thanks voor je uitgebreide reactie. Ja, die mogelijke biseksualiteit is natuurlijk hetgeen wat het voor mij lastig heeft gemaakt om deze gevoelens te accepteren. Niet dat biseksualiteit nou zoiets ergs is maar het is toch nogal een verandering in hoe ik mezelf zie.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:42 schreef Scootmobiel het volgende:
...
Heel veel sterkte en succes ermee!
Het feit dat hij en niet jij de contactgegevens hebt bemachtigd zegt naar mijn mening al genoeg. Het is ook nog eens viavia gebeurd, dus ik dit is meer dan alleen "vriendschappelijke" interesse. Je kunt het gewoon zien als een date en als ik jou was zou ik het het gewoon over mij heen laten komen, wat kan er überhaupt mis gaan?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 19:23 schreef VerwardKloontje[b]Uiteindelijk heeft hij viavia mijn contactgegevens weten te bemachtigen.
Dat is erg kort door de bocht. Mensen zijn in de regel altijd anders dan jezelf en zekerheden bestaan niet in dit leven. Zelf vind ik afspraken die alleen met vriendschap te maken hebben beduidend makkelijker en comfortabeler als man zijnde dan echte dates. Ik ben gewoon een introvert iemand die eerst iemand moet vertrouwen voordat ik me bloot kan geven (letterlijk en figuurlijk). Natuurlijk werkt drie kwart van de mannen anders, maar ik geef het maar meequote:Op zaterdag 31 augustus 2013 19:27 schreef redboyke het volgende:
Jij neemt wel de tijd voor je reacties zie ik zoquote:Op zondag 1 september 2013 01:52 schreef EricOscuro het volgende:
Allereerst wil ik zeggen dat ik het volledig eens ben met Scootmobil. Hij of zij heeft al veel dingen gezegd die ik willen noemen.
Ook kwam ik een aantal reacties tegen als "niemand is zo makkelijk te doorgronden als een man" of iets in die richting.
En daar zit ook wel iets in, veel mannen volgen hun lul. En ja, eerlijk is eerlijk... een lesbische versieren en "omturnen" tot een hetero vrouw is voor sommigen de hoofdprijs. Hm, vraag maar aan een aantal vrouwen, want die willen ook vaak graag een homo bekeren. Dit is op een of andere manier nog steeds een issue.
Maar je hebt nu een leeftijd bereikt waarop iedereen gelukkig iets serieuzer is betreft relaties aangaan.
"All bets are off" zoals ze in de Engelstalige landen zeggen... wat in dit geval betekent dat men veel minder in hokjes denkt.
Kortom je kunt met iets minder wantrouwen naar die man kijken als dat je 5 jaar geleden misschien zou doen.
En ja, wat Scootmobiel zei over "langzaam kennismaken" dat zou ik je ook aanraden.
Ik zou jouw lesbisch verleden/ of eventueel biseksueel zijn nog niet in de eerste paar afspraakjes noemen. Laat hem eerst maar gevoelens ontwikkelen naar jou toe, zonder die wetenschap...
Ik hoop dat je verder een goede timing hebt, dat je aanvoelt wanneer je het er wel over kunt hebben.
Vergeet niet, dit is jouw leven, maar het is ook zijn leven. Die kaarten zullen toch eens op tafel komen. Maar timing is belangrijk. Vertrouw het hem toe wanneer zowel jij als (voor zover je kunt inschatten) hij er ook aan toe is, maar blijf de geruchtenmachine voor.
En verder...waarschijnlijk is die man net zo onzeker als jij. Lach gewoon een beetje met hem mee als hij in al zijn stunteligheid met helemaal niet leuke grapjes probeert te scoren...
Verder wens ik je veel geluk en succes, voor wie je ook kiest!![]()
Eric
Dit is voor de TS ook een belangrijk onderwerp. Misschien wel een onderwerp dat haar hele leven kan beïnvloeden.... en ja, daar neem ik graag te tijd voor. Ik heb mijn levenservaring niet opgedaan om slechts mee te nemen in mijn graf.quote:Op zondag 1 september 2013 01:52 schreef Topiek het volgende:
[..]
Jij neemt wel de tijd voor je reacties zie ik zo
Hmm, wat kan er überhaupt misgaan. Er zijn genoeg dingen natuurlijk die bij me opkomen maar dat is niet zoveel anders als bij het daten van vrouwen. In mijn ervaring is het nadenken over blauwtjes lopen enzo uiteindelijk vaak destructief. Dit is alleen een stukje enger omdat het zo nieuw is voor me.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:14 schreef Wolfs het volgende:
[..]
Het feit dat hij en niet jij de contactgegevens hebt bemachtigd zegt naar mijn mening al genoeg. Het is ook nog eens viavia gebeurd, dus ik dit is meer dan alleen "vriendschappelijke" interesse. Je kunt het gewoon zien als een date en als ik jou was zou ik het het gewoon over mij heen laten komen, wat kan er überhaupt mis gaan?
Ik wens je veel succes!
Als het wel zo zwart-wit en zeker zou zijn zou dat alles een stuk eenvoudiger maken. Maar die spanning die ik voel in dergelijke situaties hoort er natuurlijk juist bij. En zonder die spanning zou het waarschijnlijk een stuk minder leuk zijn.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:25 schreef jaha het volgende:
[..]
Dat is erg kort door de bocht. Mensen zijn in de regel altijd anders dan jezelf en zekerheden bestaan niet in dit leven. Zelf vind ik afspraken die alleen met vriendschap te maken hebben beduidend makkelijker en comfortabeler als man zijnde dan echte dates. Ik ben gewoon een introvert iemand die eerst iemand moet vertrouwen voordat ik me bloot kan geven (letterlijk en figuurlijk). Natuurlijk werkt drie kwart van de mannen anders, maar ik geef het maar mee
Het is wel zo dat mannen meer van directe communicatie zijn, daar is onderzoek naar gedaan, en dat is ook wetenschappelijk bewezen: mannen begrijpen hints niet of verkeerd. Dat houdt niet in dat je meteen moet zeggen: Hoi ik vind je leuk, neuken?, maar expliciet benoemen dat de persoon tegenover je meer dan alleen interessant is, maar ook gewoon een geweldige persoonlijkheid heeft en een super uiterlijk: laat dat gewoon weten. Er zijn genoeg manieren om mannenharten te laten smelten en meestal lukt vrouwen dat buitengewoon goed. Gewoon je gevoel volgen en goed reageren op wat hij zegt
Ik stel het in ieder geval zeer op prijs dat je de tijd neemt voor je reactie! Ik heb zeker wel wat aan je tips. Nooit verwacht eigenlijk dat het 'omturnen' zo'n issue kon zijn. Dat zou toch ook niet lukken, dat ik me aangetrokken voel tot deze man betekent absoluut niet dat ik opeens hetero ben.quote:Op zondag 1 september 2013 01:52 schreef EricOscuro het volgende:
...
Verder wens ik je veel geluk en succes, voor wie je ook kiest!![]()
Eric
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop