abonnement Unibet Coolblue
pi_130676617
Vandaag naar de bouwmarkt toe gegaan om onze vermoeiende kraan in te ruilen voor eentje die meer solide is. De hals van dit exemplaar bleef telkens, na stevig aandraaien een week vast zitten, daarna begon hij los te raken. Thuis aangekomen het nieuwe spulletje uitgepakt en netjes gemonteerd volgens het boekje. Maar nu blijft deze kraan een seconde of twee doorlopen nadat de kraan helemaal dicht gezet wordt. Je snapt dat dit heel wat gvd's ter gevolg heeft gehad ;( .

Iemand een idee hoe dit nu mogelijk is ;) ?
Het gaat hier twee keer om een kraan van het merk AquaVive, meer mensen met slechte ervaringen bij dit merk?
pi_130676686
Weet niet wat voor soort kraan het is...

Vaak is er dan een sifonwerking die het water uit de kraan trekt. Dan trekt hij ergens lucht aan de aanvoerzijde, er zit geen kopje op de kraan of zoiets.

Mijn keukenkranen doen het ook als ik dat eindkopje eraf haal. Ze lopen als het ware leeg.
Laat die handjes wapperen!
pi_130677630
Om precies te zijn gaat het om deze kraan;
http://www.aquavive.eu/nederlands/kranen/cid%28115%29/shire

de vorige kraan;
http://www.aquavive.eu/nederlands/kranen/cid%28128%29/japura

de vorige kraan had dit absoluut niet..
pi_130678169
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 18:31 schreef Matsu87 het volgende:
Om precies te zijn gaat het om deze kraan;
http://www.aquavive.eu/nederlands/kranen/cid%28115%29/shire

de vorige kraan;
http://www.aquavive.eu/nederlands/kranen/cid%28128%29/japura

de vorige kraan had dit absoluut niet..
Zoals je voorganger al zegt, syfonwerking. Verder niet druk om maken.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_130689067
Kan mij voorstellen dat dit vervelend is. Normaal zit er een zeefje in de uitloop die voorkomt dat de kraan doorloopt. Zit deze erin? Anders een andere kopen, misschien lost dat het op, kost niet meer dan een paar euro geloof ik.
pi_130689847
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:27 schreef usernaamvergeten het volgende:
Kan mij voorstellen dat dit vervelend is. Normaal zit er een zeefje in de uitloop die voorkomt dat de kraan doorloopt. Zit deze erin? Anders een andere kopen, misschien lost dat het op, kost niet meer dan een paar euro geloof ik.
Kleine aanvulling, je bedoelt een perlator, en die zijn inderdaad los te koop.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_130693154
Daar waar de hals in de kraan gaat zit een O ring als daar speling in komt trekt hij daar lucht aan en daardoor druppeld hij dus na.

Als hij dat al doet als hij nieuw is dan houd je hart maar vast als hij dadelijk een paar maandjes ouder is !

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2013 02:06:15 ]
pi_143623055
Wij hebben exact dezelfde kraan en ook exact hetzelfde probleem. Ik was eigenlijk benieuwd of er een oplossing voor dit is gevonden?
Wij hebben perlator al vervangen, maar dit heeft helaas niet geholpen :( Ik hoop dat iemand een oplossing heeft (behalve de kraan vervangen voor een andere). Mijn ouders hebben exact dezelfde kraan, maar hebben het probleem niet.
pi_143633226
De volgende keer gewoon een fatsoenlijke Grohe of Venlo kraan kopen?
Standaard uitvoeringen zijn écht niet zo duur, en kwaliteit beter dan die bouwmarkt troep.
pi_143634690
Tja, de laatste druppel komt altijd moeizaam.
Hier staat niets.
pi_143738298
doet mijn keukenkraan ook alleen om die 5 druppeltjes ga ik mij niet druk maken
pi_147335240
Ik heb met een Venlo-kraan hetzelfde probleem. Wie heeft een goede oplossing?
pi_147341665
Ik heb exact dezelfde kraan maar bij mij doet ie dat niet. Alle aansluitingen goed luchtdicht aangesloten en stevig genoeg aangedraaid?
  zondag 7 december 2014 @ 00:21:14 #14
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147350047
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 16:47 schreef Miepie2 het volgende:
Ik heb met een Venlo-kraan hetzelfde probleem. Wie heeft een goede oplossing?
De O-ringen van de uitloop invetten met zuurvrije vaseline wil wel eens helpen.
Share your talent, move the world.
pi_147702487
is bij deze kraan niet een automatische leegloopfunctie ingebouwd? tegen salmonella ebola nee legionella. die was het???
  donderdag 18 december 2014 @ 13:27:23 #16
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_147704003
Aquavive is een budgetmerk van oa Praxis, als je het bonnetje nog hebt zou ik je willen aanraden dat ding te gaan ruilen tegen een fatsoenlijke Grohe / Franke / Damixa / Etc. Ja die zijn een stukje duurder dan die "design" dingen van 60euro. Maar dat heeft een goede reden.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')