Natuurlijk is die niet zo eenvoudig. Je moet ook je de bijtelling erbij doen. Bij een lease-auto van 1000 euro is dit als snel een euro'tje of 300-500. Die gaat ook direct van je salaris af.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:40 schreef Moogwai10 het volgende:
Hi all,
Hoe logisch is het dan dat je baas ¤ 600,- minder bruto loon zal willen geven? Of is de berekening leaseauto vs. bruto salaris niet zo eenvoudig.
Grtz,
Moogwai
Kijk dat bedoel ik. ¤ 600,- minder bruto salaris zou dus niet helemaal fair zijn vanuit de werkgever.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:58 schreef Knakker het volgende:
Bruto salaris kost de werkgever meer, omdat hij daarover ook werkgeverslasten, vakantiegeld en pensioen afdraagt. Ik zou zeggen dat 600 euro leasebudget ongeveer 400 euro brutosalaris is.
Wat rijd je nu dan? Dit ben je niet eens kwijt voor een E92 335d met afschrijving meegerekend (tenzij je hem nieuw gekocht hebt).quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:05 schreef Moogwai10 het volgende:
Momenteel rij ik privé een auto die me ¤ 1.100,- in de maand kost en met de ¤ 400,- reiskostenvergoeding meegerekend ¤ 700,-.
Ja dat zou je evt kunnen opvangen door te kijken naar een auto met 20,14 of zelfs 7% bijtelling. Bij een auto van 14 of 7% bijtelling. Dan is 400 euro extreem veel.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:05 schreef Moogwai10 het volgende:
Die ¤ 1.000,- lease is voor een BMW 3 serie ja incl. brandstofkosten op basis van 40.000 km per jaar.
Maximum leasebedrag is trouwens ¤ 975,- en dat mag dan nog 20% worden overschreden.
Momenteel rij ik privé een auto die me ¤ 1.100,- in de maand kost en met de ¤ 400,- reiskostenvergoeding meegerekend ¤ 700,-.
Ben nu even aan het kijken wat een leaseauto me eventueel zou gaan kosten. Puur op basis van leasebedrag ¤ 1.000,- en eigen bijdrage privé zou ik dan rond de ¤ 400,- netto uitkomen, maar ik vermoed dat mijn baas minder bruto salaris zal willen geven aangezien hij van ¤ 400,- naar ¤ 1.000,- zal gaan qua woon-werk verkeer kosten.
Dus uiteindelijk schiet ik daar dan niet veel me op qua maandelijkse vervoerskosten.
E60 met 220.000 op de teller of een hagelnieuwe 320 EDE met veel minder kosten per maand? Voor mij echt een makkelijke keuze.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:42 schreef Mike4Ever het volgende:
320d gaat zo ontzettend tegenvallen als je x35d gewend bent, zou ik nooit doen.
E90 schijnt beter te sturen dan de F30 (zelf nog geen F30 mogen rijden), F30 is meer op comfort gericht en ziet er gewoon dikker en frisser uit. E90 ben ik nooit fan van geweest qua looks, facelift gaat nog. E92 vind ik dan wel weer een tijdloos design
Even afgezien van die E60, is zo'n 320d F30 leasen echt voordeliger dan bv een 2dehands E9x 330d halen met 100k op de teller? Zou de berekening weleens willen zien, heb zelf geen ervaring met leasekosten. Overigens kan hij ook nog een E9x 320d halen, maar ik zou het zonde vinden als je van een x35d afkomt. Wordt echt afkicken.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:53 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
E60 met 220.000 op de teller of een hagelnieuwe 320 EDE met veel minder kosten per maand? Voor mij echt een makkelijke keuze.
Ik denk het wel. Met een 330d rijd je 1/12? Dan ben je met een prijs van 1,55 per liter al 13 cent per kilometer kwijt aan diesel. Dan heb je nog 6 cent per kilometer over voor belasting, verzekering, onderhoud en afschrijving. Anders ga je per kilometer ook nog toeleggen over zakelijke kilometers.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 00:09 schreef Mike4Ever het volgende:
[..]
Even afgezien van die E60, is zo'n 320d F30 leasen echt voordeliger dan bv een 2dehands E9x 330d halen met 100k op de teller? Zou de berekening weleens willen zien, heb zelf geen ervaring met leasekosten. Overigens kan hij ook nog een E9x 320d halen, maar ik zou het zonde vinden als je van een x35d afkomt. Wordt echt afkicken.
Tof, doe het dan ook meteen voor de E90 320d vs F30 320d lease voor een eerlijkere vergelijking.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 00:29 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Opzich wel een leuke om eens echt helemaal uit te rekenen, misschien doe ik dat morgenmiddag nog even.
Hij wil hem alleen voor woon-werkverkeer, en dus bijtellingsvrij.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 01:21 schreef IDONTWANNAKNOW het volgende:
wow de bijtelling zal zo een 10.000 per jaar zijn? dus als je een inkomen hebt van 40.000 wordt dit 50.000 waar je 42%(?) belasting over moet betalen.. even ruw gerekend, dit klopt toch?
Dus minder dan 500km per jaar prive? dan moet hij dat kunnen aantonen met registraties. wat ik heb gehoord is dat het een heel opgave is..quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 07:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij wil hem alleen voor woon-werkverkeer, en dus bijtellingsvrij.
Maar op basis van z'n huidige km-vergoeding zou dat woon-werkverkeer zo'n 25.000 km per jaar moeten zijn, dus het is me een raadsel waarom er bij de leaseauto van 40.000 km moet worden uitgegaan.
TS zal gewoon een goedkopere auto moeten kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |