abonnement Unibet Coolblue
pi_130629183
Besteeeeeeeee Fokkers.

Graag uw mening. Ik zou graag volgende TV willen aanschaffen: http://tweakers.net/price(...)ilver/specificaties/

Ik wil hier in de toekomst mijn PS4 op aansluiten en nog meer van dat. Denken jullie dat ik hiermee een goede keus maak? Ik zit een beetje te twijfelen om de CMR van 100Hz (dat irritante verkooppraatje). Stel de PS4's gaan echt 1920x1080 60P beelden produceren dan kan deze tv dat absoluut niet aan.

Ik heb een 700euro te besteden. Hebben jullie suggesties voor goede tv's. Ik heb een lichte neiging naar Samsung :)

TIA!

Giga
pi_130629798
quote:
Ik wil hier in de toekomst mijn PS4 op aansluiten en nog meer van dat. Denken jullie dat ik hiermee een goede keus maak? Ik zit een beetje te twijfelen om de CMR van 100Hz (dat irritante verkooppraatje). Stel de PS4's gaan echt 1920x1080 60P beelden produceren dan kan deze tv dat absoluut niet aan.
Voor gamers is Hertz onbelangrijk. Sterker nog, Hertz, of eigenlijk beeld interpolatie, is voor gamers juist een nadeel omdat het een hogere input latentie creëert.

Daarom hebben de meeste televisies tegenwoordig een game-modus waarin de beeld interpolatie wordt uitgeschakeld voor een lagere input latentie. Dat zorgt wel dat de bewegingsresolutie lager wordt.
quote:
Ik heb een 700euro te besteden. Hebben jullie suggesties voor goede tv's. Ik heb een lichte neiging naar Samsung :)
Gamers hebben altijd een voordeel met plasma betreft de bewegingsresolutie. Waar dit bij LCD afhankelijk is van het aantal frames van het spel (30 FPS of 60 FPS), is dat bij plasma niet het geval. Daar is de bewegingsresolutie altijd hoog. Daar biedt een hogere frame rate voornamelijk een vloeiender beeld.

Panasonic Viera TX-P42GT50

Voor het geld wat jij te besteden hebt, krijg je niet iets beters.
pi_130630042
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 11:51 schreef Dimens het volgende:

[..]

Voor gamers is Hertz onbelangrijk. Sterker nog, Hertz, of eigenlijk beeld interpolatie, is voor gamers juist een nadeel omdat het een hogere input latentie creëert.

Daarom hebben de meeste televisies tegenwoordig een game-modus waarin de beeld interpolatie wordt uitgeschakeld voor een lagere input latentie. Dat zorgt wel dat de bewegingsresolutie lager wordt.

[..]

Gamers hebben altijd een voordeel met plasma betreft de bewegingsresolutie. Waar dit bij LCD afhankelijk is van het aantal frames van het spel (30 FPS of 60 FPS), is dat bij plasma niet het geval. Daar is de bewegingsresolutie altijd hoog. Daar biedt een hogere frame rate voornamelijk een vloeiender beeld.

Panasonic Viera TX-P42GT50

Voor het geld wat jij te besteden hebt, krijg je niet iets beters.
Bedankt, zeer nuttig! Heb ook zo bar weinig verstand van TV's meer :D Die Viera is zeker een optie. Zou je ook eens je mning kunnen geven over dit paardje?: http://tweakers.net/price(...)e40eh6030-zwart.html
pi_130630964
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 11:57 schreef Giga_ het volgende:

[..]

Bedankt, zeer nuttig! Heb ook zo bar weinig verstand van TV's meer :D Die Viera is zeker een optie. Zou je ook eens je mning kunnen geven over dit paardje?: http://tweakers.net/price(...)e40eh6030-zwart.html
Hetzelfde verhaal als met de F6200. Voor gamen minder geschikt dan plasma en ook zonder gamen een lagere bewegingsresolutie dan een Full HD plasma.

Daarnaast een matig model. Een van de weinige voordelen van die televisie is dat het een 100Hz paneel heeft tegen een lage prijs. Maar verder is het niet zo'n interessant model.

Interessante linkjes als je iets over televisies wil leren:

DIG / Waar moet ik op letten bij aanschaf nieuwe tv? - Over LCD en Hertz.

DIG / Deze tv bestellen of niet? - Over LCD en bewegingsresolutie tijdens gamen.
pi_130631357
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 12:24 schreef Dimens het volgende:

[..]

Hetzelfde verhaal als met de F6200. Voor gamen minder geschikt dan plasma en ook zonder gamen een lagere bewegingsresolutie dan een Full HD plasma.

Daarnaast een matig model. Een van de weinige voordelen van die televisie is dat het een 100Hz paneel heeft tegen een lage prijs. Maar verder is het niet zo'n interessant model.

Interessante linkjes als je iets over televisies wil leren:

DIG / Waar moet ik op letten bij aanschaf nieuwe tv? - Over LCD en Hertz.

DIG / Deze tv bestellen of niet? - Over LCD en bewegingsresolutie tijdens gamen.
Weet je ook waar ik op moet letten dan als ik voor een game tv ga kijken? Ik vind dan bijvoorbeeld dit: http://www.plasma-discoun(...)msung-ps43f4900.html. Een hele nette prijs voor een plasma tv.. Maar wat zijn hier dan de nadelen van? Kan ik jou persoonlijk ergens bereiken ?

Ik zie het al. Geen FullHD...

[ Bericht 1% gewijzigd door Giga_ op 30-08-2013 12:40:30 (ahjaa) ]
pi_130632648
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 12:37 schreef Giga_ het volgende:

[..]

Weet je ook waar ik op moet letten dan als ik voor een game tv ga kijken? Ik vind dan bijvoorbeeld dit: http://www.plasma-discoun(...)msung-ps43f4900.html. Een hele nette prijs voor een plasma tv.. Maar wat zijn hier dan de nadelen van? Kan ik jou persoonlijk ergens bereiken ?

Ik zie het al. Geen FullHD...
Precies. En aangezien de nieuwe generatie consoles deze resolutie zullen hanteren, is dat een gemis.

Bij gamen is de input latentie, ook wel input lag genoemd, de belangrijkste rolspeler. De input latentie is wat vertelt hoe lang het duurt voordat een televisie het beeld van een input, zoals een game-console of een Blu-Ray speler, weergeeft.

Er zijn meerdere soorten input latentie maar voor gamers is de input latentie in de game-modus belangrijk. Die zorgt ervoor dat alle beeldprocessen die de televisie uitvoert, zoals randverbetering, beeld interpolatie etc.. uitgeschakeld worden. Het uitvoeren van deze beeldprocessen kost namelijk tijd en een gamer heeft die tijd niet.

Nu verschilt het wel per spel in hoeverre die input latentie opvalt. Bij een shooter telt de input latentie meer mee dan bij een racer of FIFA / PES. Moet je voorstellen dat je een shooter aan het spelen bent en je ziet op het scherm iemand voorbij lopen die je, op het moment dat hij in het vizier loopt, schiet. De console is ondertussen al verder en jij schiet dus te laat, en op het scherm van de televisie zie je het schieten dus ook later dan dat jij op de knop schieten hebt gedrukt.

Helaas wordt de input latentie niet bij de specificaties meegegeven. Dit moet apart getest worden en is ook niet voor iedere televisie verkrijgbaar. Alhoewel een speculatie toch ook wel een redelijke indicatie kan geven.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag
http://www.displaylag.com/display-database/

Via deze twee linkjes heb je al een redelijke database met televisies, en ook monitoren, en hun input latentie.
pi_130634903
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 13:14 schreef Dimens het volgende:

[..]

Precies. En aangezien de nieuwe generatie consoles deze resolutie zullen hanteren, is dat een gemis.

Bij gamen is de input latentie, ook wel input lag genoemd, de belangrijkste rolspeler. De input latentie is wat vertelt hoe lang het duurt voordat een televisie het beeld van een input, zoals een game-console of een Blu-Ray speler, weergeeft.

Er zijn meerdere soorten input latentie maar voor gamers is de input latentie in de game-modus belangrijk. Die zorgt ervoor dat alle beeldprocessen die de televisie uitvoert, zoals randverbetering, beeld interpolatie etc.. uitgeschakeld worden. Het uitvoeren van deze beeldprocessen kost namelijk tijd en een gamer heeft die tijd niet.

Nu verschilt het wel per spel in hoeverre die input latentie opvalt. Bij een shooter telt de input latentie meer mee dan bij een racer of FIFA / PES. Moet je voorstellen dat je een shooter aan het spelen bent en je ziet op het scherm iemand voorbij lopen die je, op het moment dat hij in het vizier loopt, schiet. De console is ondertussen al verder en jij schiet dus te laat, en op het scherm van de televisie zie je het schieten dus ook later dan dat jij op de knop schieten hebt gedrukt.

Helaas wordt de input latentie niet bij de specificaties meegegeven. Dit moet apart getest worden en is ook niet voor iedere televisie verkrijgbaar. Alhoewel een speculatie toch ook wel een redelijke indicatie kan geven.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag
http://www.displaylag.com/display-database/

Via deze twee linkjes heb je al een redelijke database met televisies, en ook monitoren, en hun input latentie.
Weet je wat jij bent? Geweldig!! Ik ga op zoek
pi_130634998
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 14:09 schreef Giga_ het volgende:

[..]

Weet je wat jij bent? Geweldig!! Ik ga op zoek
pi_130635120
Wat is nou een goede reactietijd voor gamen? Ik neem aan dat 20- tot 30ms acceptabel is? Stel ik vind een FullHD led tv met deze latency. Wat weerhoud mij nog van koop?
pi_130635875
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 14:16 schreef Giga_ het volgende:
Wat is nou een goede reactietijd voor gamen? Ik neem aan dat 20- tot 30ms acceptabel is? Stel ik vind een FullHD led tv met deze latency. Wat weerhoud mij nog van koop?
bij latency is het altijd hoe lager hoe beter.

voor de reguliere console speler maakt t niet veel uit. voor t oog zal het er goed uitzien. Die hard pc gamers die fpshooters spelen willen graag lage latency in zowel netwerk als scherm
:]
pi_130636220
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 14:16 schreef Giga_ het volgende:
Wat is nou een goede reactietijd voor gamen? Ik neem aan dat 20- tot 30ms acceptabel is? Stel ik vind een FullHD led tv met deze latency. Wat weerhoud mij nog van koop?
Met LCD heb je dan altijd nog te maken met de bewegingsresolutie. Of je nou 50Hz, 100Hz of 200Hz hebt, de bewegingsresolutie hangt af van het aantal frames van het spel.
pi_130636748
Input Lag (Camera) Lag (Leo Bodnar)
40 ms 43 ms

Ik zal vast shooters gaan doen op de PS4. Ik heb zelf een hoogwaardig netwerk liggen van 25ms dus daar ligt het niet aan.

quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 14:47 schreef Dimens het volgende:

[..]

Met LCD heb je dan altijd nog te maken met de bewegingsresolutie. Of je nou 50Hz, 100Hz of 200Hz hebt, de bewegingsresolutie hangt af van het aantal frames van het spel.
Ik wil er uiteraard ook wel wat meer mee dan gamen en ik speel voornamelijk FIFA. Heel misschien een potje BF3. Ik neem daarbij ook aan dat de PS4 op 60fps gaat draaien in sommige games, alhoewel ik ook denk dat ze voor mensen met een slechtere tv ook optimaliseren voor de 30fps.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-ue40f6400-201305042929.htm

Stel je voor; niet zon gruwelijke geek qua games. FIFA14, later misschien The Division maar dat is het dan wel. Zal ik het merken?
pi_130641253
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:02 schreef Giga_ het volgende:
Input Lag (Camera) Lag (Leo Bodnar)
40 ms 43 ms

Ik zal vast shooters gaan doen op de PS4. Ik heb zelf een hoogwaardig netwerk liggen van 25ms dus daar ligt het niet aan.
40ms is vrij hoog voor een televisie en is merkbaar. Gangbaar is onder de 30ms input latentie.
quote:
Ik wil er uiteraard ook wel wat meer mee dan gamen en ik speel voornamelijk FIFA. Heel misschien een potje BF3. Ik neem daarbij ook aan dat de PS4 op 60fps gaat draaien in sommige games, alhoewel ik ook denk dat ze voor mensen met een slechtere tv ook optimaliseren voor de 30fps.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-ue40f6400-201305042929.htm

Stel je voor; niet zon gruwelijke geek qua games. FIFA14, later misschien The Division maar dat is het dan wel. Zal ik het merken?
Dan nog heb je doorgaans niet de bewegingsresolutie die je met plasma wel hebt. Wat zich dus uit in motion blur.

pi_130643741
Jij bent een beetje pro plasma haha. Een plasma gaat het niet worden omdat ik niet zoveel geld ga neerleggen voor een TV waarmee ik alleen goed kan gamen en bijvoorbeeld leuke features als SmartTV mis ofzo. Gamen is nou ook weer niet zo belangrijk en ik neem aan dat FIFA14 op de PS4 wel speelbaar gaat worden op TV's mt een latency van 40.. >40 inch past gewoon niet op de plek waar die moet. Dat speelt ook nog mee.

Ik denk dat die 10ms - 20ms mij niet zo heel veel gaan uitmaken. Ik zoek wel een goede repsonsetijd maar dat wordt wel in de LED sfeer. Ik twijfel dus nog erg zoals je ziet. Ik weet in iedergeval al waar ik naar moet kijken, daar en voor je uitgebreide advies natuurlijk zeer dankbaar en ik zal nog wel een paar keer je geniale tv kennis willen gebruiken haha.
pi_130646285
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 18:41 schreef Giga_ het volgende:
Jij bent een beetje pro plasma haha.
Klopt. Maar met een rede.

Ik ben een televisie fanaat en ken televisies van binnen en van buiten. Ik ken de technieken en ik weet wat de voor- en nadelen van televisies zijn.

Het is dus ook niet voor niets dat ik een grote voorkeur heb voor plasma, en met name de plasma televisies van Panasonic. De beeldkwaliteit is nog altijd superieur, alhoewel een aantal LCD televisies nu wel in de buurt komen.
quote:
Een plasma gaat het niet worden omdat ik niet zoveel geld ga neerleggen voor een TV waarmee ik alleen goed kan gamen en bijvoorbeeld leuke features als SmartTV mis ofzo.
Zoiets als SmartTV is niet LCD-only. De eerder genoemde plasma televisie heeft bijvoorbeeld ook SmartTV functionaliteit. Misschien zelf nog beter dan dat van de F6400 aangezien de F6400 en middeklasse televisie is en de GT50 een High-end model (processorkracht)
quote:
Gamen is nou ook weer niet zo belangrijk en ik neem aan dat FIFA14 op de PS4 wel speelbaar gaat worden op TV's mt een latency van 40..
Een latentie van 40ms is echt hoog en valt absoluut niet onder de categorie "game".
quote:
>40 inch past gewoon niet op de plek waar die moet. Dat speelt ook nog mee.
Het verschil tussen de UE40F6400 en de TX-P42GT50 is maar 6,4 centimeter in de breedte. Is dat echt al teveel?
quote:
Ik denk dat die 10ms - 20ms mij niet zo heel veel gaan uitmaken. Ik zoek wel een goede repsonsetijd maar dat wordt wel in de LED sfeer. Ik twijfel dus nog erg zoals je ziet. Ik weet in iedergeval al waar ik naar moet kijken, daar en voor je uitgebreide advies natuurlijk zeer dankbaar en ik zal nog wel een paar keer je geniale tv kennis willen gebruiken haha.
Ik wil niet vervelend overkomen of zo, maar je zegt dat je nu weet waar je op moet letten maar ik zie het je nog niet gebruiken. Ik heb je nu het advies gegeven maar het lijkt alsof je er niets mee doet.
pi_130673113
Het valt me wel op dat als ik een game speel met weinig fps (zoals Assasin's Creed 1 en 2) op mijn plasma tv, dat ik dan dubbele beelden te zien krijg. In zo'n geval helpt motion blur juist om het gebrek aan frames te verbergen.
pi_130675015
Staar je niet blind op smart opties. Een HTPC erbij, weet je, zelfs je nieuwe console kan al die dingen soepeler, sneller en beter.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:01:16 #18
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_130675045
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:00 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Staar je niet blind op smart opties. Een HTPC erbij, weet je, zelfs je nieuwe console kan al die dingen soepeler, sneller en beter.
of een android stick/box. Die smarttv dingen werken vaak echt kak.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_130678543
Voor jouw budget is die Samsung een prima keus, of de UE40ES6100. LG 42LM620S is ook goed, beiden werden dit jaar als beste getest in een uitgebreide mid-range test van hardwareinfo.nl. Geeft ook een mooi overzichtje waar op te letten.

Vergeet plasma, bijna geen hond koopt dit nog. Ook Panasonic kapt nu als een van de laatsten helemaal met deze verouderde techniek. LED en OLED is de toekomst.

http://nl.hardware.info/r(...)nch-getest-conclusie
pi_130679061
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 19:01 schreef lukaon het volgende:
Vergeet plasma, bijna geen hond koopt dit nog. Ook Panasonic kapt nu als een van de laatsten helemaal met deze verouderde techniek. LED en OLED is de toekomst.

http://nl.hardware.info/r(...)nch-getest-conclusie
pi_130682968
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 19:01 schreef lukaon het volgende:
of de UE40ES6100.


Zijn we ook weer direct klaar wat betreft jouw kennis over televisies.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 21:58:46 #22
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_130685189
quote:
zit wel iets in, maar de eerste drie jaar kan je voor sub 1000 euro geen fatsoenlijke oled kopen gok ik.

(Deze uitspraak kan me overigens in de kont gaan bijten)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_130685720
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 21:58 schreef Catch22- het volgende:

[..]

zit wel iets in, maar de eerste drie jaar kan je voor sub 1000 euro geen fatsoenlijke oled kopen gok ik.

(Deze uitspraak kan me overigens in de kont gaan bijten)
Wie weet. De technologie gaat snel.
Maar goed, TS wil nu een TV, dus dat hele gelul over LED en OLED zijn de toekomst heeft hij niks aan.
  zondag 1 september 2013 @ 01:00:40 #24
230788 n8n
Pragmatisch
pi_130691828
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 19:01 schreef lukaon het volgende:

Vergeet plasma, bijna geen hond koopt dit nog.


Drogredenering. Plasma veegt lcd weg als het om beeldkwaliteit gaat alsof het niks is.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_130747862
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 21:02 schreef Dimens het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zijn we ook weer direct klaar wat betreft jouw kennis over televisies.
Wat ben je weer negatief, wil je weer graag wat aandacht? Een test van februari aanhalen en de modellen zijn nu al niet meer leverbaar, het gaat reuze rap.

Wat is de beste LED-TV? Niet wetenschappelijk onderbouwd tot 10 achter de komma, maar gewoon door en voor consumenten. Handig overzicht: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/wat-is-de-beste-led-tv-20101015/#
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')