abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 september 2002 @ 15:36:09 #1
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_5950111
Hallo mensen,

op 03.01.03 ga ik volgende reis maken:

- Victoria Falls-Botswana-Namibia-ZuidAfrika-Kaapstad 4 weken
- Kaapstad 1-2 weken
- 'Garden route' naar Durban 2-3 weken
- strandvakantie 3-4 weken

- Dubai 3-4 dagen (stop-over)
- Bangkok 1 week
- Thailand 4-6 weken
- Maleisie 4-6 weken
- ........................... en dan zien we wel hoeveel geld we nog hebben....

Alle tips, adviezen, aanmerkingen, opmerkingen, vragen, informatie zijn welkom....!!!!!

groetjes

Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 24 september 2002 @ 15:39:02 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_5950176
heb je nog een koffer met luchtgaatjes?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_5957542
Wat wil je allemaal gaan doen?
Hoe ga je rondreizen?
Heb je familie in Zuid Afrika, je hebt er een flinke periode voor ingepland!

Waar zou je na Maleisie nog heen willen?
Wat heb je allemaal al geregeld?
Ga je alleen?
Ga je een website bijhouden??

Kortom: we willen veeeeeeeeeeel meer weten!

woensdag 25 september 2002 @ 11:47:15 #4
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_5962837
ok, ik zal uitleggen wat de bedoeling is...

Ik ga samen met mijn vriendin op reis en we hebben zijn al allebei een jaar aan het sparen, zodat we over een ruim budget beschikken.
We hoeven niet op een bepaalde datum terug te zijn, zodat we zelf kunnen bepalen hoe lang we weg willen blijven.

Op 03.01 vliegen we naar Victoria Falls waar we op 10.01 aan een kampeersafari beginnen door Botswana, Namibia en Westelijk ZuidAfrika. (www.africantrails.co.uk/trip_pages/namibia.htm).

We zullen begin feb. in Kaapstad aankomen, waar we ong. 10 dagen willen blijven( youth hostels,B&B).

Vanuit Kaapstad willen we richting Durban reizen,( 2-3 weken, ter plaatse overnachting zoeken) waar we bij Port Shepstone gebruik kunnen maken van een huisje ( kost niets ).
Hier hebben we ong. 2 maanden voor uitgetrokken.

We weten nog niet of we met de 'Bazbus' ( hop-on hop-off
door-to-door-backpacker bus service; www.bazbus.com) reizen of een auto zullen huren.

Vanuit Port Shepstone willen we ook nog veel (dag)tochten maken, duik cursus gaan doen, enz...

Begin April willen we dan ter plaatse een one-way-ticket naar Bangkok kopen en een stop-over ( 3-4 dagen) in Dubai maken.

In Bangkok willen we ook 1-2 weken blijven om vervolgens rond te gaan trekken ( nog geen route) om uiteindelijk 1-2 maanden later in Maleisie aan te komen.
Ook hier willen we weer einige tijd ( 1-2 mnd. rondtrekken).

Wat we na Maleisie willen gaan doen weten we nog niet, we zien wel hoeveel geld/zin we dan nog hebben...misschien Indonesie of Australie....maar Vietnam kan ook....we zijn nergens aan gebonden....

Het is ook de bedoeling, dat we een website bij gaan houden met foto's enz.

Tot nu toe hebben we de heenvlucht en de safaritour geboekt; nu dit vaststaat, willen we ons gaan bezighouden met uitrusting, verzekering, GGD, enz, enz......

Nog steeds zijn alle adviezen, tips, vragen, aan/opmerkingen, enz. welkom !!!!!!

donderdag 26 september 2002 @ 13:26:42 #5
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_5981712
nou, dat schiet dus niet echt op...

echt niemand suggesties voor Victoria Falls, Dubai, Kaapstad, Bangkok, Kuala Lumpur...???????
met name leuke, aparte accomodaties...

groetjes

pi_5985240
quote:
Op donderdag 26 september 2002 13:26 schreef travelman het volgende:
nou, dat schiet dus niet echt op...

echt niemand suggesties voor Victoria Falls, Dubai, Kaapstad, Bangkok, Kuala Lumpur...???????
met name leuke, aparte accomodaties...

groetjes

Als je het zoeken gebruikt (helemaal boven in je scherm), je op deze plaatsten zoeken. Er zijn meerdere leuke en nuttige topics waar je wat aan hebt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_7498144
Je had al een topic aangemaakt! Dus hier mag je verder!
quote:
Op maandag 23 december 2002 13:29 schreef travelman het volgende:
na afgelopen week te zijn afgestudeerd !!!! kan ik me nu weer helemaal gaan richten op mijn reis.

Hier is een beschrijving van het eerste gedeelte van mijn reis
( Zimbabwe, Zambia, Botswana, Namibia, Zuid-Afrika)
www.africantrails.co.uk/trip_pages/namibia.htm

Heeft iemand hier ervaringen mee ??? Laat het me weten, wat je ervan vind ??

groetjes

maandag 23 december 2002 @ 14:10:24 #8
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_7498504
oh sorry....ok bedankt...
pi_7559358
Ik geloof dat ik afgelopen weken precies dezelfde route heb gevolgd van Fic Falls naar Capetown. Vooral Chobe park in Botswana en Namib desert in Namibie zijn de absolute aanraders. Probeer het te regelen dat je daar iets langer kan blijven. De Okavangadelta viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen. Niet echt veel wild gezien en ook vanuit een cessna weinig dieren in de delta gezien. Ik denk dat de verwachtingen na ons bezoek aan Chobe ook niet helemaal meer klopten. Daar hebben we nl zo verschrikkelijk veel gezien in een paar uurtjes. Veel nijlpaarden, Afrikaans Visarend, en heeel veel olifanten.
Ik heb het vermoeden dat die reis die jullie gaan maken met dezelfde lokale reisorganisatie is als waar wij mee zijn geweest, Which Way Adventures. Anders is het wel heel toevallig dat alles exact hetzelfde is.
In dat geval regelen zij toch ook je accomodatie. Wij hebben vooral veel gekampeerd en een enkele keer in een backpacker gezeten. Bij Fic Falls zaten we aan de kant van Zambia op een camping die "Waterfront"heette. We hebben daar de eerste avond een sunset cruise op de Zambezi gedaan en dat is meteen een goede binnenkomer om helemaal in de sfeer te komen. Daar hebben we direct al heel veel wild gezien.
En tja, wat moet ik er verder nog over vertellen.... Swakopmund is niet veel aan, Capetown daarentegen wel weer erg mooi.
Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel.....
Mama, dit is de lucht en dit is de zucht
pi_7561799
Heel veel plezier, Travelman. En post je ook je verslagen op Fok, of alleen op een eigen website??
  zondag 29 december 2002 @ 17:01:04 #11
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_7599487
als ik de mogelijkheid heb, dan post ik zeker ook mijn reisverslagen in het fok.forum.
De internetpagina is nog niet helemaal af, maar dat adres post ik dan ook hier....

nog 5 nachtjes slapen en dan

pi_7613142
quote:
Op zondag 29 december 2002 17:01 schreef travelman het volgende:
als ik de mogelijkheid heb, dan post ik zeker ook mijn reisverslagen in het fok.forum.
De internetpagina is nog niet helemaal af, maar dat adres post ik dan ook hier....

nog 5 nachtjes slapen en dan

nog 2
pi_7624370
quote:
Victoria Falls-Botswana-Namibia-ZuidAfrika-Kaapstad 4 weken
zorg dat je genoeg reservebanden bij je hebt.... heb veel rondgetrokken in die regio (incl zimbabwe en mozambique) en we zijn een keer op een stuk van 200km door 2 banden heengegaan, dan sta je daar in the middle of nowhere. toen geen pretje, nu wel een mooi verhaal
pi_7624487
o ja.. nog wat, er is echt belachelijk veel te zien in zuidelijk afrika, ik zie er absoluut het nut NIET van in om naar *thailand* te gaan

serieus, bespaar het geld voor dat ticket om daar nog wat langer (zelfstandig) rond te reizen! of ga wat noordelijker richting mozambique, tanzania, kenia...

maandag 30 december 2002 @ 21:56:38 #15
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_7626416
tegen de tijd, dat ik doorreis naar Thailand, ben ik al zo'n 5 maanden onderweg in Zuidelijk Afrika.
de reden, dat ik naar Thailand ga is omdat ik ik een zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk wil zien, meemaken en verschillende culturen proeven...als ik terugkom moet ik gaan werken...en dan is het maar de vraag of ik ooit weer zo lang op reis kan gaan...nu heb ik de tijd en het geld...

en nu nog maar 4 nachtjes slapen

[Dit bericht is gewijzigd door travelman op 30-12-2002 22:08]

woensdag 1 januari 2003 @ 22:23:55 #16
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_7657080
ok, hij is online..nog niet helemaal af...maar het begin is er...kijk op
www.fantasticvoyage.tk voor onze ervaringen op reis...
pi_7659313
Pfff nog net op tijd!

Je zegt dat je van Kaapstad richting durban gaat. Als je alleen met de auto gaat wil ik je even waarschuwen. Je moet dan namelijk langs de Wild Coast door de (voormalige) Transkei. Dit was vroeger een 'thuisland'. De wegen daar zijn nog niet zo ontwikkeld als in de delen van Zuid-Afrika die geen thuisland geweest zijn. Ook is het daar niet optimaal veilig. Ik zou dus wel even nadenken voordat ik daar zelf met een auto door zou rijden. Wij hebben daar namelijk ook gereden en het was best eng.

Verder is de Gardenroute echt een GROTE aanrader. Stop in Knysna, een prachtig dorp en lees meteen het boek "Kringe in 'n Bos' van Dalene Matthee. De Engelse versie ervan heet "Circles in a Forest'. Het is een nogal bekend boek en als je het gelezen hebt heb je meteen veel meer inzicht in wat er zich vroeger allemaal daar heeft afgespeeld.

Verder is Tsitsikamma National park ook erg mooi en je kunt daar in leuke blokhutten verblijven!

Port Elizabeth is ook aan te raden, er is daar een prachtig Aquarium. In Kaapstad heb je ook het Two Oceans Aquarium, dat moet je absoluut bezoeken! Om even in de kaap te blijven , Hermanus is een erg leuk visserstadje/dorpje waar je ontzettend lekker kunt eten en een grote kans hebt om walvissen te zien. Een absolute must is natuurlijk Cape Point en het reservaat waar je door moet rijden om er te komen.

Nog iets wat je absoluut moet doen is de Wine Route. Ik ben zelf in de buurt van Worcester bij de Slanghoek wynkelder geweest! En er zijn nog veeeel meer wijnboerderijen daar. Stellenbosch is ook een ontzettend leuk stadje. Het landschap in de wijnstreek is echt ontzettend mooi. In Worcester is een soort museum dat heet "Kleinplasie" het is een soort openluchtmuseum. Ook laten ze daar zien hoe Witblits (een drank met 60% alcohol) gemaakt wordt en natuurlijk moet je het proeven!

Dan nu even Durban en omstreken . Ik zelf heb daar heerlijke strandvakanties gehad in de buurt van Port Edward. De zee vond ik wel erg wild, maar het was erg mooi om af en toe in de verte dolfijnen te zien springen! De wat grotere badplaatsen hebben ontzettend mooie winkelcentra (Margate bijvoorbeeld). En in Southbroom heb ik een krokodillenboerderij bezocht! Dat is ook erg leuk om eens te zien.

Ik weet niet of je van plan bent om nog verder de noord-oostkust te gaan bekijken, maar de St. Lucia wetlands zijn ook erg mooi en als je daar bent kun je meteen het wildreservaat Hluhluwe Umfolozi bezoeken. Dit park is de redding van de witte neushoorn geweest en je zult daar dan ook veel neushoorns tegen komen.

Mocht je nog verder het binnenland van Zuid-Afrika in willen gaan dan kan ik je Blyde River Canyon aanraden en alle watervallen en uitkijkpunten daar in de buurt. Het is daar echt vreselijk mooi.

Als je in Zuid-Afrika bent mag je natuurlijk het Kruger National Park ook niet missen. Ook hiervoor heb ik een aantal tips:
Als je graag mooie ruige natuur wilt zien, maar het niet erg vind om misschien niet zo heel veel dieren (en mensen!!) tegen te komen, kan ik je de noordelijke kant van het park aanraden. Wil je gewoon veel dieren zien en ook mooie natuur (want dat is eigenlijk door het hele park!), dan kan ik je aanraden een paar dagen in Lower Sabie Camp te verblijven. Wil je absoluut olifanten zien, dan moet je in de buurt van Letaba zijn. Voor leeuwen heb je de meeste kans bij Satara.
Ik zelf vond het Lower Sabie camp erg mooi en als je daar heen gaat is het erg leuk om in de tent-huisjes te verblijven! Je hoort dan de hele nacht dierengeluiden en omdat je langs de sabie rivier zit hoor je heel veel nijlpaarden! Die maken een ontzettend grappig geluid!

Nou ja, als je nog vragen hebt over Zuid-Afrika dan hoor ik het wel

donderdag 2 januari 2003 @ 16:06:02 #18
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_7667466
Ik kreeg voor de feestdagen een mailtje van de organisatie dat we niet in VFa, Zim, maar vanuit Livingstone, Zambia vertrekken.

Op zich niet zo'n probleem, maar volgens mij is dit een Yellow Fever gebied en daar mag je alleen in als je daarvoor gevaccineerd bent.
( + bijhorende stempel)
Volgens de GGD is het geen Yellow Fever gebied meer, maar ik wil geen risiko lopen.
Weet iemand of je voor die landen een stempel ( dat je gevaccineerd bent) moet hebben ??????????

pi_7667540
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 16:06 schreef travelman het volgende:
Ik kreeg voor de feestdagen een mailtje van de organisatie dat we niet in VFa, Zim, maar vanuit Livingstone, Zambia vertrekken.

Op zich niet zo'n probleem, maar volgens mij is dit een Yellow Fever gebied en daar mag je alleen in als je daarvoor gevaccineerd bent.
( + bijhorende stempel)
Volgens de GGD is het geen Yellow Fever gebied meer, maar ik wil geen risiko lopen.
Weet iemand of je voor die landen een stempel ( dat je gevaccineerd bent) moet hebben ??????????

Waarom geloof jij itt het GGD dat er wel een gele koorts vaccinatie verplicht is?
  donderdag 2 januari 2003 @ 17:11:30 #20
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_7668867
ik ben 2-3 maanden geleden bij de GGD geweest om me te laten inenten. Ze zijn toen vergeten om me voor te lichten ( en evt. te vaccineren) tegen hondsdolheid en Hapatitis B. Ook een cholera stempel, slechts een formaliteit, zijn ze toen vergeten . ( wel nodig ).
Als malaria middel kreek ik voor 8 maanden Lariam voorgeschreven,maar dat leek me mou ook niet echt prettig.
Toen ik malarone wou, werd dit niet aan mij uitgeschreven.

dus ik twijfel nu een beetje aan de GGD..........

pi_7669378
Voor Zambia (Livingstone) heb je sinds deze zomer GEEN gele koorts vacinatie en stempels meer nodig.
Ben er net geweest, no problemo!

En volgens mij was malarone ook goed genoeg hoor! In ieder geval niet die nare bijwerkingen

donderdag 2 januari 2003 @ 18:51:38 #22
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_7670696
daar ben ik blij om...!!!!...merci...

en nu nog een nachtje slapen....

vrijdag 3 januari 2003 @ 01:04:19 #23
22309 goflow
all alone.
pi_7678305
kruger is echt 3x keer niks, kan je net zo goed naar artis gaan, alleen maar toeristen, beteerde wegen, aapjes kijken...

etosha (in namibie) vond ik veel mooier.

-edit-
malaria pillen zou ik ook niet aan beginnen, ik heb vier jaar in die regio gezeten en nooit geslikt, nooit ergens last van gehad. je moet natuurlijk niet dom gaan doen, er is namelijk wel malaria in sommige gebieden (wat noordelijker). dus gewoon goed insmeren+enkels bedekken als het wat koeler wordt.

o ja... en geniet er vooral ervan, ik wou dat ik weer terug kon!

[Dit bericht is gewijzigd door goflow op 03-01-2003 01:09]

pi_7680952
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 01:04 schreef goflow het volgende:
kruger is echt 3x keer niks, ...

etosha (in namibie) vond ik veel mooier.

-!

Als we nu toch aan het vergelijken zijn...... Chobe in het het noorden van Botswana, is toch echt het meest fantastische wat ik op die trip gezien heb. Qua beesten dan. Zo verschrikkelijk veel gezien
Het mooiste landschap: Sossusvlei in Namibië, zo surrealistisch!
Dus zorg er voor dat je genoeg fotorolletjes hebt als je daar in de buurt komt!
  vrijdag 3 januari 2003 @ 15:38:03 #25
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_7686503
allemaal bedankt voor de reacties...ff douchen en om 17.00 aanrijden naar Düsseldorf....vertrek om 19.55...!!!!!!.....

ik zal proberen hier regelmatig wat te posten....anders
www.fantasticvoyage.tk

Au revoir........................................

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')