abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:09:19 #226
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132480120
Het hele stukje van de voorzitter:
http://www.tennis.nl/nieu(...)we-competitieplannen

Mijn reactie:
quote:
Ik kan me in alle 3 de voorstellen niet vinden.
Het spelen o.b.v. actuele rating is vragen om foutieve invulling van formulieren. Zeker bij de mensen die wat minder in de digitale wereld thuis zijn. Het spelen op actuele rating neemt ook de mogelijkheid tot een tactische opstelling weg. Je krijgt dus in theorie wel spannendere wedstrijden, maar het haalt wel een stukje tactiek weg.

Het niet spelen van een 3de set neemt ook een belangrijk onderdeel weg. Één van de belangrijkste kerneigenschappen van tennis is uithoudingsvermogen. Dit wordt op deze manier gedegradeerd tot een eigenschap die niet zo belangrijk is aangezien 2 sets je sowieso moet kunnen volhouden. De (champions)tie-break hoef je daar niet bij op te tellen.

De optie "no-ad" neemt ook een belangrijk standpunt weg in de puntentelling. Is het namelijk niet zo dat de hele puntentelling van het tennis gebaseerd is op het winnen van 2 punten achter elkaar?

Daarnaast hoor ik veel klachten over de lengte van de competitiedagen en niet over de lengte van de wedstrijden. Als een competitiedag te lang is, moet je niet een wedstrijd op een manier veranderen dat je een minimale tijdwinst krijgt. Ik denk namelijk dat de hoeveelheid tijdwinst die geboekt wordt helemaal niet zo groot is daar het alleen gevolgen heeft op lange games en 3 setters.
Als je tijdwinst wilt boeken moet je wedstrijden gaan schrappen. Op die manier blijf je van de opbouw van een wedstrijd af en kun je echte tijdwinst boeken.

Veel mensen die gemengd willen spelen gaan naar de zaterdag gezien het aantal wedstrijden dat gespeeld moet worden. Daar is dus (letterlijk en figuurlijk) winst te boeken, niet in het aanpassen van de wedstrijden zelf.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:43:18 #227
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132543923
Nog iets om op te oefenen?

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  † In Memoriam † vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:27:05 #228
21636 Feestkabouter
pi_132546723
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:43 schreef Komakie het volgende:
Nog iets om op te oefenen?

voetfout!

verder op zich wel grappig
pi_132726404
Zijn hier mensen die op zondag zomercompetitie spelen? Ik heb altijd op de zaterdag gespeeld maar wegens omstandigheden zal ik me nu voor de zondag inschrijven. Ik hoor altijd dat er op de zondag een veel hoger niveau is?
  † In Memoriam † woensdag 30 oktober 2013 @ 15:53:02 #230
21636 Feestkabouter
pi_132727272
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:30 schreef Gruisman het volgende:
Zijn hier mensen die op zondag zomercompetitie spelen? Ik heb altijd op de zaterdag gespeeld maar wegens omstandigheden zal ik me nu voor de zondag inschrijven. Ik hoor altijd dat er op de zondag een veel hoger niveau is?
de klasses zaterdag en zondag kun je niet met elkaar vergelijken, heb ik altijd begrepen.
net zoals je klasses heren en mix ook niet met elkaar kunt vergelijken.

maar bij de speelsterkte van je team hoort gewoon een klasse, dus dan is er niet te zeggen dat het niveau hoger is of zo.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 16:47:30 #231
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132729075
Je hebt een lijst waarin je kunt zien welke klasse op welk niveau staat.
staat ergens op de KNLTB site, maar kan hem even niet vinden...
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:06:44 #232
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_132742411
Ik dacht overgens dat bij de voorjaarscompetitie de indeling van de klasses niet op speelsterkte ging, maar op promoveren en degradatie. Najaar en wintercompetitie wel op speelsterkte.
Zo zijn we met het mixteam afgelopen voorjaar kampioen geworden in de 1e klasse (en spelen we volgend jaar hoofdklasse) terwijl we in het najaar en in de winter elke keer in de 1e klasse spelen (ongeacht of we kampioen worden of niet). Maar het ene jaar teams treffen met 3-tjes 4-tjes en 5-jes, en andere jaren 5-jes en 6- jes.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:15:19 #233
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132742884
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:06 schreef tja77 het volgende:
Ik dacht overgens dat bij de voorjaarscompetitie de indeling van de klasses niet op speelsterkte ging, maar op promoveren en degradatie. Najaar en wintercompetitie wel op speelsterkte.
Zo zijn we met het mixteam afgelopen voorjaar kampioen geworden in de 1e klasse (en spelen we volgend jaar hoofdklasse) terwijl we in het najaar en in de winter elke keer in de 1e klasse spelen (ongeacht of we kampioen worden of niet). Maar het ene jaar teams treffen met 3-tjes 4-tjes en 5-jes, en andere jaren 5-jes en 6- jes.
Gaat ook niet op speelsterkte.
Ik bedoelde meer dat je kunt zien wat de verschillen zijn tussen de verschillende competities. Ze hebben zo'n lijst waar op staat wat de sterkste competitie is.
Zoiets als:

ere divisie gemengd
Hoofdklasse gemengd
Hoofdklasse heren
Eerste klasse gemengd
tweede klasse gemengd
eerste klasse heren

etc, etc, etc
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:16:54 #234
342627 tja77
pi_132742963
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:15 schreef Komakie het volgende:

[..]

Gaat ook niet op speelsterkte.
Ik bedoelde meer dat je kunt zien wat de verschillen zijn tussen de verschillende competities. Ze hebben zo'n lijst waar op staat wat de sterkste competitie is.
Zoiets als:

ere divisie gemengd
Hoofdklasse gemengd
Hoofdklasse heren
Eerste klasse gemengd
tweede klasse gemengd
eerste klasse heren

etc, etc, etc
Ahzo, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
  vrijdag 1 november 2013 @ 08:57:26 #235
342627 tja77
pi_132785662
Ik krijg het zo 1 2 3 niet gevonden op de KNLTB site, maar wanneer worden de nieuwe speelsterktes voor 2014 bepaalt? Niet voor mezelf hoor, want er verandert voor mij geen fuck.
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:29:02 #236
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132786138
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 08:57 schreef tja77 het volgende:
Ik krijg het zo 1 2 3 niet gevonden op de KNLTB site, maar wanneer worden de nieuwe speelsterktes voor 2014 bepaalt? Niet voor mezelf hoor, want er verandert voor mij geen fuck.
November dacht ik.
pi_132788318
Gister zat ik met een bonds gedelegeerde om te loten voor ons open toernooi.

Die vertelde dat de "nieuwe" regels zo goed als rond zijn en de bond dit gewoon lekker wil doordrukken, met of zonder de ledenraad.
Omdat er volgens de bond bijna geen kritiek op is gekomen.

Toen ik vroeg of ze daar wel de poll hadden gezien vroeg ze welke poll?
Ze zitten echt met de chineesemuur voor hun kop daar bij de KNLTB..

Omdat we overvol zaten met de inschrijvingen van het toernooi wilde ze het ook voorstellen om toe te passen bij het toernooi.
Maar even duidelijk gemaakt dat ik dan liever het toernooi op doek dan daar aan mee werk.
  vrijdag 1 november 2013 @ 13:50:31 #238
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132792500
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 11:10 schreef R-JL het volgende:

Die vertelde dat de "nieuwe" regels zo goed als rond zijn en de bond dit gewoon lekker wil doordrukken, met of zonder de ledenraad.

Omdat we overvol zaten met de inschrijvingen van het toernooi wilde ze het ook voorstellen om toe te passen bij het toernooi.
Maar even duidelijk gemaakt dat ik dan liever het toernooi op doek dan daar aan mee werk.
Leuke mensen die KNLTB :(
pi_132796797
quote:

:')
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_132799673
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 16:25 schreef Norrage het volgende:

[..]

:')
Inderdaad. Stuk minder zin in de voorjaars nu..
  † In Memoriam † zaterdag 2 november 2013 @ 00:47:10 #241
21636 Feestkabouter
pi_132814044
quote:

I rest my case!
dit sluit naadloos aan bij de indruk die ik al die tijd al van de KNLTB als organisatie heb.
  zaterdag 2 november 2013 @ 01:36:46 #242
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132815325
Om eerlijk te zijn heb ik ook het idee dat die bonds gedelegeerde een beetje uit haar nek zit te kletsen.
Als het hele verhaal langs je heen is gegaan dan heb je echt niet op zitten letten.
De bond heeft uitgebreid gereageerd op de plannen en de negatieve reacties daar op.

Wil niet zeggen dat ze het er makkelijk door kunnen drukken, maar toch...
  † In Memoriam † zaterdag 2 november 2013 @ 01:55:05 #243
21636 Feestkabouter
pi_132815608
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 01:36 schreef Komakie het volgende:
Om eerlijk te zijn heb ik ook het idee dat die bonds gedelegeerde een beetje uit haar nek zit te kletsen.
Als het hele verhaal langs je heen is gegaan dan heb je echt niet op zitten letten.

ben ik helemaal met je eens, maar het zegt wel wat als een bondsgedelegeerde zulke dingen zegt over die kutorganisatie
  † In Memoriam † zaterdag 2 november 2013 @ 10:47:51 #244
21636 Feestkabouter
pi_132818137
quote:

Geef me het goeie nieuws R-JL!!
of hoe laat kan ik het emailtje verwachten?
ik hoef niet meteen te weten wanneer ik moet spelen, ik wil gewoon weten aan hoeveel/welke onderdelen ik mag meedoen.
  zaterdag 2 november 2013 @ 10:56:18 #245
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132818217
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 01:55 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ben ik helemaal met je eens, maar het zegt wel wat als een bondsgedelegeerde zulke dingen zegt over die kutorganisatie
Daarnaast is een bondsgedelegeerde niets meer dan een vrijwilliger die een cursusje heeft gevolgd en niet eens in dienst is van de KNLTB. Of in ieder geval niet in die functie.

Grote kans dus dat de beste man/vrouw weinig weet van wat er echt afspeelt binnen de bond.
  † In Memoriam † zaterdag 2 november 2013 @ 11:25:04 #246
21636 Feestkabouter
pi_132818706
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 10:56 schreef Komakie het volgende:

[..]

Daarnaast is een bondsgedelegeerde niets meer dan een vrijwilliger die een cursusje heeft gevolgd en niet eens in dienst is van de KNLTB. Of in ieder geval niet in die functie.

Grote kans dus dat de beste man/vrouw weinig weet van wat er echt afspeelt binnen de bond.
ja weet ik en snap ik..... maar toch zie ik die bondsgedelegeerden een beetje als het medium om een beetje een feeling te krijgen wat er bij de bond speelt. het zal per BGD verschillen.
onze eigen bondsgedelegeerde volgt heel nauwgezet wat er bij de bond gebeurt, dus hoe groot de hekel ook is die ik aan haar heb (ze is echt mijn type niet), in de periode van ons open toernooi krijg ik daar wel wat van mee.
  † In Memoriam † zaterdag 2 november 2013 @ 18:37:40 #247
21636 Feestkabouter
pi_132829139
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 10:47 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Geef me het goeie nieuws R-JL!!
of hoe laat kan ik het emailtje verwachten?
ik hoef niet meteen te weten wanneer ik moet spelen, ik wil gewoon weten aan hoeveel/welke onderdelen ik mag meedoen.
zondagavond, ik mag 1 onderdeel meedoen, blij mee (hield er al rekening mee dat ik voor beide zou worden uitgeloot).
pi_132880590
Het was een zware loting maar zoveel mogelijk voor tenminste een onderdeel in proberen te loten.

De BGD kwam net van tennisvakantie terug, daar waren ze allemaal positief over de veranderingen. :X
  maandag 4 november 2013 @ 09:23:04 #249
342627 tja77
pi_132881289
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 08:20 schreef R-JL het volgende:
Het was een zware loting maar zoveel mogelijk voor tenminste een onderdeel in proberen te loten.

De BGD kwam net van tennisvakantie terug, daar waren ze allemaal positief over de veranderingen. :X
Tis gewoon een kutbond....
pi_132881358
Laat me raden: allemaal 50+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')