abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130532268
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_130532351
Mn stage is echt geweldig O+ leuke mensen en leuk werk en omg wat een verlichting om met INTERESSANTE dingen bezig te zijn (itt bij bijbaantjes).

Dit weekeinde mn thesis ingeleverd dus nu bidden dat ik niet veel meer hoef aan te passen en dan lijkt afstuderen dichtbij te komen! Maar wel lange dagen en treinen en mn baby maar half uurtje zien voor slapen gaan. Morgen gelukkig vrij met zn drieen en lekker naar CB dus ik doe mee met woensdag-statdag!
pi_130532496
Oh het valt mee dus, relaxed! Duimen voor je thesis, spannend ^O^
pi_130532620
En yo, het is alweer tijd voor een meeting want IK was er niet. Zijn jullie er al aan toe elkaar weer te zien? :P
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:35:44 #5
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130532850
Ik duim voor een goede thesis!

Waar en wanneer is de volgende meet? :)
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_130532916
Wel jammer trouwens dat we verlies draaien op mn stage want extra dag opvang en lage stagevergoeding. Het begin te dagen waarom er mensen zijn die pas babies krijgen ná afstuderen :+

Maar mijnese is zo geweldig vrolijk de laatste week, zooooo leuk om thuis te komen en dat ze me dan tegemoet kruipt en kraait en tegen mn benen aanklimt! O+
pi_130533191
Olf, je bent niet echt lekker bijgelezen want ik heb je wel degelijk gemist :+

En met 2 kinderen op pad is voor mij tegenwoordig een relaxt dagje :@
Luierwas zit standaard vol. Meestal graai ik nog even snel wat speelgoed en koekjes mee en thats it.
pi_130533476
Jaaaaaa dat zag ik later inderdaad, kyara miste me, jeeeee! Dat is lief :)

Nog een suffe vraag. Mn vader wil pertinent geen 'opa' genoemd worden. Heeft een van jullie ouders dat ook? Wij noemden hem ook altijd bij zn voornaam maar op een of andere stoort het me zo dat hij die eretitel niet wil dragen voor mijn dochter! Ik weet ook wel dat het onbelangrijk is maar toch vind ik het stom. :')
pi_130533590
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:44 schreef Olf het volgende:
Jaaaaaa dat zag ik later inderdaad, kyara miste me, jeeeee! Dat is lief :)

Nog een suffe vraag. Mn vader wil pertinent geen 'opa' genoemd worden. Heeft een van jullie ouders dat ook? Wij noemden hem ook altijd bij zn voornaam maar op een of andere stoort het me zo dat hij die eretitel niet wil dragen voor mijn dochter! Ik weet ook wel dat het onbelangrijk is maar toch vind ik het stom. :')
Ik vind het stom net alsof hij zich schaamt Opa te zijn.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_130533770
Mijn moeder vindt oma ook te oud klinken. Ze noemt zichzelf "bommetje" (als in: bon-mama-tje) :D
pi_130533791
Wij noemden hem dus ook geen papa maar bij zn voormaam en mn moeder wel mama, met als reden dat je niet bent wat je functie/relatie is, maar ik vind opa en oma juist echt heel eervol en speciaal en wens dat ik ook ooit zo genoemd zal worden. Nouja, niet heel boeiend maar ik snap het gewoon niet.
pi_130533874
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:49 schreef Mangostine het volgende:
Mijn moeder vindt oma ook te oud klinken. Ze noemt zichzelf "bommetje" (als in: bon-mama-tje) :D
Dat klinkt juist weer superschattig O+
pi_130533968
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:40 schreef Kyara het volgende:
Olf, je bent niet echt lekker bijgelezen want ik heb je wel degelijk gemist :+

En met 2 kinderen op pad is voor mij tegenwoordig een relaxt dagje :@
Luierwas zit standaard vol. Meestal graai ik nog even snel wat speelgoed en koekjes mee en thats it.
ik neem aan dat je luiertas bedoelt. Als je wasbare luiers gebruikt met 3 stuks ben je echt een opperheldin wmb.
pi_130534073
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:50 schreef Olf het volgende:

[..]

Dat klinkt juist weer superschattig O+
gek genoeg dekt het ook de lading, als je mijn moeder zou kennen O+
pi_130534102
Oma/opa is toch juist heel mooi? Snap het ook niet :?

Oh en D rolt *O*
Ze rolde zelfs even door zodat ze naast het kleed kwam. Ze schrok er zelf van. Nog een reden om je zus stevig vast te houden ;)
pi_130534195
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:51 schreef Mangostine het volgende:

[..]

ik neem aan dat je luiertas bedoelt. Als je wasbare luiers gebruikt met 3 stuks ben je echt een opperheldin wmb.
Autocorrect iPad. En ik heb al genoeg was dus wij sponsoren de afvalverwerkende industrie.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:54:27 #17
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130534213
*O* voor een rollende D!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_130534255
D! *O* rollend kom je nog eens ergens. Nu kan je op zoek naar je broer en hem ook eens knijpen om je zus te verlichten. *;
pi_130534281
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:49 schreef Olf het volgende:
Wij noemden hem dus ook geen papa maar bij zn voormaam en mn moeder wel mama, met als reden dat je niet bent wat je functie/relatie is, maar ik vind opa en oma juist echt heel eervol en speciaal en wens dat ik ook ooit zo genoemd zal worden. Nouja, niet heel boeiend maar ik snap het gewoon niet.
ik ben het volledig met je eens, maar misschien boeit het je kind later niets. Die weet niet beter toch?
pi_130534398
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:53 schreef Kyara het volgende:
Oma/opa is toch juist heel mooi? Snap het ook niet :?

Oh en D rolt *O*
Ze rolde zelfs even door zodat ze naast het kleed kwam. Ze schrok er zelf van. Nog een reden om je zus stevig vast te houden ;)
over dr zus heen rollen! *O*
pi_130534426
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:55 schreef Mangostine het volgende:

[..]

ik ben het volledig met je eens, maar misschien boeit het je kind later niets. Die weet niet beter toch?
Ik vind het klinken alsof ze uit elkaar zijn als ik zeg, 'kom, we gaan naar oma en *voornaam*'. Mijn voorstel was 'opa *voornaam*' maar dat werd ook niet geaccepteerd. Ze zal het vast doorstaan, maar toch. :(
pi_130534447
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:53 schreef Kyara het volgende:
Oh en D rolt *O*
O+
pi_130534603
Kwisted!!! Top gefeliciteerd hoor.... En ik hoop toch ook nog heel ff met je mee te posten in Z&G over een paar maandjes :)

Olf is terug! Nu wil ik zo'n Olf vraag van de dag (ehmz nacht)!
En nu dan de vraag... Waar is XM?

Kyara, die foto van je meisjes O+
En ook een hele schattige foto van Danic :)

Verder weet ik t niet meer..

Ow. Had vanochtend geen koorts meer en lag weer lachend in bed. Dus we zijn naar de dierentuin geweest. Hij vond het echt leuk!
Maar in de loop van de avond weer koorts en ontzettend overstuur, zo heb ik hem nog niet eerder meegemaakt. Dus dacht geef hem maar een paracetamolletje en bleek de koorts weer weg te zijn! (In 2 uur tijd van 38.6 naar 37.0.... Raar)
Hij moest heel hard lachen toen ik de paracetamol inbracht, echt schaterlachen!! Mijn baby is soms een beetje raar ;)
Maar toch ben ik blij dat ik volgende week rond deze tijd bij de ka ben geweest en weet of er toch wat is met mn baby of dat ik gewoon een overbezorgde moeder ben:)

Maar Ow is leuk hoor!!!! (Heb soms t idee dat er alleen maar "stomme" dingen over Ow schrijf!)
pi_130534690
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:57 schreef Olf het volgende:

[..]

Ik vind het klinken alsof ze uit elkaar zijn als ik zeg, 'kom, we gaan naar oma en *voornaam*'. Mijn voorstel was 'opa *voornaam*' maar dat werd ook niet geaccepteerd. Ze zal het vast doorstaan, maar toch. :(
true, true. Jammer dat ie ook met dat voorstel niet akkoord ging, was een mooi compromis geweest :Y
pi_130534707
Sorry. Vandaag helemaal niet goed bijgelezen. Alles heel vluchtig.

Ik zag
mooie stats *O*
Een blije Kwisted
Een good en een evil tweeling O+
Wat slechte nachten :*
Een Mango waar ik een kookcursus bij wil volgen
Reisdoekjes bij de Ikea die ik nu direct wil hebben
Coco die gewerkt heeft en een awesome baby heeft O+
Riley is ook awesome. Dat heeft ze van mij (en Barney Stinson uit how I met your mother die ik stiekem als vader van Riley voorstelt O-) )
Olf welkom.

Inca ik las in het vorige topic (quoten lukt niet meer :( ) dat je bij de eerste van lijstjes uitging en nu niet meer. Ik ben juist begonnen met lijstjes. In de vakantie ging ik een keer weg. Ik had netjes een flesje, koud water en warm water meegenomen. Alleen de KV was ik vergeten. :@
Ik moest daar echt om huilen. Dus meteen maar een lijstje gemaakt die ik voortaan naloop
En wat betreft luiers. Gisteren naar de dokter had ik niks bij me, want net schone luier en maar heel kort van huis. Prompt poepte ze haar luier

En bedankt voor de beterschapswensen. :* Vandaag hebben mijn zus en moeder haar opgehaald bij het KDV. Mijn moeder belde dat ze heel vrolijk was. Zij zong klap eens in je handjes en Riley probeert dan te klappen O+
En ook toen ik thuiskwam was ze heel vrolijk.
En morgen gaat ze niet naar het KDV, maar passen mijne ouders en zus op. O+
pi_130534832
Daar was de Olf vraag al ;)...
Ik heb hier drie opa's en die vinden het fantastisch om zo genoemd te worden. Mijn opa vindt t wel erg om opapa genoemd te worden, dus die noemen we ook opa.
Iedereen zn ding denk ik altijd maar....
Ik word namelijk ook liever geen tante "loj" genoemd, zeg maar loj :)

D rolt!!!!! Woei wat knap!!

En ik heb altijd onderin mn kinderwagen een luierzakje met 1 luier en een kleine verpakking met billendoekjes. Heeft al vask zn nut bewezen :)
pi_130534890
Wat zijn Olf vragen. Ik ben nieuwsgierig. :o
pi_130534902
Hier hebben we oma, oma *naam* en opa.
pi_130534988
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:05 schreef Omentielvo het volgende:
What, heb je die 3 weken afwezigheid niet bijgelezen? :o
Waar blijft die megamegamegapost??? :P
pi_130535044
Ik vind tante juist wel leuk! O+ (haha ik besef nu pas dat dat misschien al duidelijk was :+)
Mijn ouders moeten nog wat wennen en zeggen nog giechelend opa en oma O+ vind het wel leuk, snap ook wel dat het even wennen is. Het voelt weer als een nieuwe levensfase (zeggen ze).
pi_130535185
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:05 schreef Omentielvo het volgende:
Je hebt nog veel daily olfs in te halen hoor! Diepzinnige vragen, vol ruimte voor debat over moederschap in het algemeen en onze babies in het bijzonder ;) :7

Speciaal voor omen dan een: naar welke fase kijk jij het meest uit van het ouderschap/je kind? Waarom? Welke leeftijd lijkt je juist het minst leuk/het zwaarst?
pi_130535319
Ja omen, vertel eens? :7
pi_130535403
Wil iemand mij even van de bank schuppen, ik moet nog een was uithangen (slaapzak, oa ;( ) en een aanrecht opruimen en morgen weer vroeg op.
pi_130535458
Mijn antwoord; ik heb over het algemeen niet zoveel met kinderen rond 7-9 jaar...zoveel oninteressante verhalen, het schattige is er af maar je kan er ook nog niet iets zinnigs mee bespreken ;) van 0 tot 5 en boven de 12 lijkt alles me geweldig. Hoewel me dat ook juist de zware periodes lijken.

Wel lijkt de babyfase van een eventueel volgend kind me heftig omdat er dan nog een rondloopt, dus dat eerste jaar lijkt me heel heftig.

Nu weet ik overigens wel zeker dat mijne ook op 7-jarige leeftijd geweldig is natuurlijk, en is er vast heel veel leuks dat ik nog niet weet maar ik vond oppassen op kinderen van die leeftijd altijd het heftigst.
pi_130535494
Ik moet ook de was nog ophangen! Kom, doen we 't samen.
pi_130535517
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:15 schreef Mangostine het volgende:
Wil iemand mij even van de bank schuppen, ik moet nog een was uithangen (slaapzak, oa ;( ) en een aanrecht opruimen en morgen weer vroeg op.
Ja joh, sta eens op om een wijn in te schenken en mijn vraag te beantwoorden ;(. En jij ook zucchero.
pi_130535576
Ik kan niet kiezen. Vanaf een maand of negen tot ze het huis uit gaan lijkt me het leukst eigenlijk. En bij F ook de maanden ervoor :+ Alleen de eerste en tweede klas lijkt me zwaar. Dan verandert er zoveel en dan worden ze ineens zo volwassen en zelfstandig.

En ik heb geen zin in vriendjes en vriendinnetjes die komen spelen.
pi_130535582
Begin je nou ook nog over wijn? ;(
pi_130535626
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:18 schreef Mangostine het volgende:
Begin je nou ook nog over wijn? ;(
Ja hallo, ik kan niet om 0.00 alleen proosten op coco's b-day :9
pi_130535725
Tot de puberteit kijk ik eigenlijk uit na elke fase. Ik kan me bijvoorbeeld verheugen op haar eerste verjaardag of momenten dat ze voor het eerst kan lopen. En meteen hoop ik dat dat nog heel lang duurt, omdat ik zo van het nu geniet. Klinkt erg stom geloof ik. :@

En de puberteit zie ik dus wel tegenop. In mijn hoofd heb je ze voor die tijd zoveel mogelijk meegeven en opgevoed en hoop je vanaf die tijd dat je het allemaal een beetje goed gedaan hebt en dat ze niet al te stomme dingen gaan doen
pi_130535778
Mij lijkt alleen de puberteit best lastig, bij tijd en wijle. Ik verheug me het meest op de wijsheden en uitspraken waarmee een kind op elke leeftijd zo kan verrassen. En op de momenten dat ie heel groot is en toch ook nog een kind. En andersom. O+

Ok als ik een fase moet kiezen: peutertijd? Nee fuck it, ik kies niet. :6
pi_130535852
Ik doe een nieuwe poging. Maar ik vind het zo lastig omdat het nu om F gaat en die is altijd fantastisch *)
Van 1,5 tot 4 jaar vind ik geweldig bij andere kinderen en ik kan niet wachten tot F met de tuinslang rond rent en trots is op zijn grote bed omdat hij dan ook een kussen heeft net als grote mensen. En dat je grapjes maakt en hij ook, en dat hij gaat praten.

Ouder vind ik ook leuk omdat het dan nog meer echte mensen worden.
Ik heb even voor de klas gestaan en toen vond ik groep 4-6 ook super. Je kunt bijna volwassen gesprekken voeren maar als het nodig is kun je ze ook nog prima voor de gek houden.
pi_130535853
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:19 schreef Olf het volgende:

[..]

Ja hallo, ik kan niet om 0.00 alleen proosten op coco's b-day :9
Gulara staat je bij! Die staat dan toch net op ofzo.
pi_130535913
En nu ga ik plat. Proost! c_/
pi_130535946
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:18 schreef Suikertante het volgende:

waarom niet? :o
pi_130536249
En voordat ik ga slapen:

Tot 8 maanden geleden had ik het minst met de baby's, maar ik met zeggen dat ik het helemaal mis had :)

Ik verheug me het meest op de kleutertijd en op de beginnende pubers. (Bovenbouw juf :) )
pi_130537829
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:26 schreef Mangostine het volgende:

[..]

waarom niet? :o
Die heb ik niet gemaakt!
Ik ga er maar vanuit dat ik daar vanzelf in groei. Jullie baby's vind ik tenslotte ook leuk, terwijl ik helemaal niet van baby's houd ;)
pi_130538119
Ach, later speelt jouw Fje zo lief met zijn vriendinnetje, en terwijl je ze tegen elkaar hoort kletsen over regenwormen vangen sta je echt wel keihard weg te smelten. Komt wel goed O+
pi_130538162
Het is morgen/ vandaag, dus: feli de peli Coco *O*
pi_130538252
Hoera, Coco *O*
Misschien mag je het drakenpak wel even aan! O+
pi_130538391
Ik ben zó benieuwd naar die onesie :P
pi_130540997
Ik kan niet slapen. Mijn gedachten zijn op hol geslagen over van alles en nog wat en ineens dacht ik aan onderstaande post van mij

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:02 schreef Omentielvo het volgende:

Reisdoekjes bij de Ikea die ik nu direct wil hebben

Schoot me ineens te binnen dat ik een tautologie gemaakt had. En toen twijfelde ik of het nou niet contaminatie of die andere waarvan ik de naam altijd vergeet (pleonasme) was. Haal ik altijd door elkaar.

Geheel offtopic. Maar je moet wat als je niet kan slapen

Ontopic ook dan maar. Riley slaapt.

Coco gefeliciteerd *O*
  woensdag 28 augustus 2013 @ 02:13:52 #53
381212 Gulara
From the future
pi_130541373
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Gulara op 28-08-2013 02:14:25 ]
  woensdag 28 augustus 2013 @ 02:14:03 #54
381212 Gulara
From the future
pi_130541377
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:32 schreef Olf het volgende:
En yo, het is alweer tijd voor een meeting want IK was er niet. Zijn jullie er al aan toe elkaar weer te zien? :P
Ja ahum, ahum! De volgende meeting is pas als ik weer in het land ben hoor. Maar aangezien de helft van jullie dan vast geen baby's meer hebben doop ik het alvast de down-under-in-de-polder-meet.

En tot die tijd wordt er niet gemeet ja! }:|

:'(
  woensdag 28 augustus 2013 @ 02:21:16 #55
381212 Gulara
From the future
pi_130541468
Ja sorry Coco ik was pas laat. Mijn baby ligt dus gewoon rustig een uur naast mij te keuvelen zodat ik rustig kan wakker worden. Lekker jong!

Maar...

Tromgeroffel...

JE BENT JARIG! Hier al best lang eigenlijk!

Dus wat ga je doen vandaag? Hele dag werken? Trakteren? Is er taart? Wat voor cadeau heb je gevraagd? Komt er visite? En wie dan? En hoe oud (ik gok jong) ben je eigenlijk geworden?
Vragen, vragen!

Maar gefeliciteerd! *O* c_/ >:O ^O^ w/ :D >:O *O*
  woensdag 28 augustus 2013 @ 02:28:13 #56
381212 Gulara
From the future
pi_130541534
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:18 schreef Suikertante het volgende:

Ja bied nu je excuses aan Pi aan. }:| Die zag het al helemaal zitten om een keer met F. te spelen. -O-

Hoe is het afgelopen met de appeltaart, of heb ik daar overheen gelezen?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 02:32:21 #57
381212 Gulara
From the future
pi_130541581
En ontopic.

Ik vind kinderen in general wel tof. Mits ze gevoel voor humor hebben. Dat is echt heel belangrijk. Zeik- en zeurkinderen trek ik niet, maakt niet uit welke leeftijd.

Ik heb een groot zwak voor zesjarigen. O+ Maar alles erboven en eronder is ook leuk.

Maar nu kijk ik wel uit naar een jongetje dat kan praten en lopen. O+

Ooh en een *O* voor D.
Kom je het Pi even voordoen? *;
  woensdag 28 augustus 2013 @ 02:34:17 #58
381212 Gulara
From the future
pi_130541604
Oh ja en ik ging nog even een :* voor Riley, hopelijk ben je snel helemaal beter. En gelukkig mag je lekker bij je tante en oma blijven. Die gaan je vast goed vertroetelen.

En hoi Olf, ik zat me wel af te vragen waar je was. Je stage klinkt tof, jammer van de financiele aderlating en het missen van je moppie.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 02:55:36 #59
381212 Gulara
From the future
pi_130541743
En verder nog wat vulsel omdat jullie dat blijkbaar fijn vinden tijdens de ochtendvoeding. c_/

Pi was vanochtend weer happy. Wel weer een berg melk terug, ik ga hem denk ik maar steeds kleine beetjes geven, dat werkte gisteren ook beter.

Nachten gaan veel beter. Elke drie uur (soms iets langer) en 's ochtends wordt ie met een grote glimlach wakker en laat mij dan nog even snoozen. O+
Overdag slaapt ie maar weinig. Zo'n een à twee keer per week doet ie een slaapdagje met wat twee-uursdutjes. Maar hij is meer een powernapper.

Hij rolt afentoe lafhartig naar z'n zij, maar dat was het ook. Hij kan wel heel goed zitten.
Druk doen is echt het allerleukste. Vliegtuigje spelen is leuk. Maar liever nog straaljagertje of raketje!
Er wordt veel gelachen, gegrinnikt en geschaterd. En ook je tong uitsteken is tof.

Vanochtend samen gedoucht en dat is ook steeds meer een onderneming. Alles is interessant dus niks is meer veilig. Heb het scheermesje maar vervangen door een paar badspeeltjes.
Nu ligt ie lekker te slapen. En als ie wakkker wordt gaan we met een vriend lunchen. In een heel leuk tentje waar ik al steeds naartoe wilde maar het nog niet van is gekomen.
Ik kan niet wachten tot ie ook wat mag gaan eten. Pi ook niet volgens mij. Aankomend weekend maar eens even op kinderstoelenjacht en het weekend daarop beginnen. En dan is ie al weer bijna zes maanden! :o

Einde dagboek, en jullie allemaal je nest uit en ontbijten! Hup! c_/
pi_130541884
Dank voor de post Gulara, vrolijkt me op om zo om half 4 's nachts te lezen.
Wat doet pi t goed! En al bijna een half jaar! Wow!!!

En verder is het volgens mijn baby sinds een uur geleden alweer ochtend dus: goedemorgen volgens mijn baby...
pi_130542019
Coco heppie bursdeej! Pics van jou in dat drakenpak!

Hoe is het met Riley?

Ik was vroeger een beetje bang voor kleuters. Nu heb ik er een, en het is een supertoffe leeftijd vind ik. Vooral de diepzinnige vragen des levens zijn hilarisch. Waarom vallen we niet van de aarde af? Waarom is ons bloed rood en niet blauw? Als we geen neus hadden, zouden we dan met onze oren ruiken? Und so weiter O+ Of dat je liefdesbriefjes krijgt, inclusief tekening van een smal poppetje met lang haar en twee ENORME meloenen op borsthoogte.. 'Dat ben jij mam!' Ja hoor, het leven met een vijfjarige is leuk!

Mijn baby en ik moeten nu gaan slapen. (hij vindt van niet ;( )
pi_130542020
Een half jaar Pi al! Hoe is dat gebeurd? En hij kan al zitten, hoe tof! *O*
pi_130542075
Coco HBD!!! En ik las dat je rammelt,misschien tot in z&g dan!!

Hier zijn de nachten voortaan heel goed, van 19-7uur. Heelijk! En dan nog ga ik om 22u slapen en doe vaak overdag n dutje mee haha.

Vandaag naar de kapper terwijl schoonvader gaT fietsen met F. Ik ben zenuwachtig, want hij is enorm klunzig! Maar ook heel enthousiast wel.
pi_130542077
Coco gefeliciteerd!

Gulara. Thx voor het leesvoer. Telefoon reageert vreselijk vandaag dus ik ha later inhoudelijk reageren... Het is vroeg.... :O
pi_130542113
Coco van harte gefeliciteerd!! *O* *O*
Ennuh, volgens mij deel je je verjaardag met Enf, dus Enf ook van harte! *O* *O*

Hele fijne dag vandaag allebei O+
pi_130542142
Zo... even een normaal toetsenbord gevonden ;)
Femmemeisje was vroeg vanochtend... en ik zit nu al helemaal klaar, maar het is gewoon zelfs te vroeg om al naar het zwembad te gaan. Het is pas om 7:00u open!
En slecht 4,5 uur slaap gaat me vast ergens rond lunchtijd opbreken, maar voor nu heeft het geen zin om nog 3 kwartier te gaan slapen...

Dat klinkt lekker Kwisted O+ Ongeveer toen ik positief testte, besloot Lars dat middagdutjes out of fashion waren. En juist toen had ik ze zo graag met hem meegedaan... Veel plezier bij de kapper!

Ik kijk echt uit naar de kleutertijd, en een beetje daarna. Het lijkt me zo heerlijk om van die hele verhalen met je kind(eren) te kunnen houden. Van die filosofische ook, de uit-de-hand-gelopen waarom-vragen enzo. Lars begint nu al te waarommen, heerlijk!
Zo vanaf een jaar of 10 lijkt me nog een beetje eng. En dan eigenlijk niet mijn eigen kinderen, maar meer de rest. Klasgenootjes enzo. In mijn beleving is dat ongeveer de leeftijd waarop er al echt gemeen gepest kan worden op school enzo, en aangezien ik vroeger zelf gepest ben, ben ik nog altijd huiverig voor die kinderen. Ze zijn tegenwoordig op straat ook al zo brutaal enzo...

quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 02:55 schreef Gulara het volgende:
En verder nog wat vulsel omdat jullie dat blijkbaar fijn vinden tijdens de ochtendvoeding. c_/
;) Je bent lief :* Maar inderdaad is het fijn om iets te lezen te hebben tijdens de voeding. Niet teveel tegenwoordig, want Femmetje drinkt steeds sneller. Net was ze ook in een minuut of tien al klaar... met beide borsten! Ben best benieuwd of ze zo genoeg binnen krijgt. Morgen weer wegen...

Wat klink je verliefd O+ En wat doet Pi het ook goed! Vliegtuigje is inderdaad maar saai als straaljagertje of raketje ook mogelijk is...

Omen, heb je nog een beetje kunnen slapen? Gek he, waar je al niet mee bezig kunt zijn als je eigenlijk probeert te slapen...

Goed... als ik nu ga, ben ik precies om 7:00 in het zwembad. Heb ik zelfs tijd voor een paar baantjes extra ;)
pi_130542253
Oh enf echt? Snert! Wist ik niet!

*O* *O* hoeraaaaaa!!

En Gulara dat was lekker bijlezen O+ en Pi is natuurlijk een uitzondering, ging ervan uit dat Pi dat wel telepathisch had begrepen? :+

Omen jij denkt echt teveel na, dat lukt mij nu nog niet.

L-E nu wil ik ook een kleuter! :D

En nu doe ik nog even snel mijn ogen dicht.
pi_130542291
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk dan het is écht :D En nu moet ik even een potje heel hard gaan huilen :'( :'( O+
pi_130542304
Kwisted :* hormoonbom :P

Enf en Coco gefeliciteerd *O*

En kudo's voor Gulara voor het vullen van deze pagina O+
Sarcasme. Herken het.
pi_130542311
Olf wat jammer dat je vader geen opa genoemd wil worden. Ik zou daar wel verdrietig van worden. Dan idd maar opa *naam* Hier wel allemaal opa en oma, maar mn zusje is 'tantie' O+
Kwisted *O* *O* *O*
Kyara wat goed van D *O*
Loj ook juf, wat leuk :W jij ook weer beginnen dan? -O-

quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:51 schreef Omentielvo het volgende:
\Schoot me ineens te binnen dat ik een tautologie gemaakt had. En toen twijfelde ik of het nou niet contaminatie of die andere waarvan ik de naam altijd vergeet (pleonasme) was. Haal ik altijd door elkaar.
:D 8)7 ga slapen!!

Gulara bedankt voor je dagboekpost O+ superleuk om te lezen! En zitten?? Weet je hoe knap dat is??

Coco en Enf *O* gefeliciteerd! Fijne dag!
pi_130542355
Weg [/spoiler]

niet quoten aub, haal hem straks weer weg!

[ Bericht 44% gewijzigd door Kwisted op 28-08-2013 21:27:45 ]
  woensdag 28 augustus 2013 @ 07:24:04 #72
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130542362
Wat een mooie grote zus! O+

Maar ook nog wel heel lief klein daar linksboven...
pi_130542376
Gefeliciteerd Coco en Enf! Foto van drakenpak is een Must. Omen, niet wakker liggenvan pleonasmes ;) Ik hoop dat het met R al beter gaat!

Gulara, de altruïst die voor de nachtbrakers leesvoer regelt O+ fijn dat Pi je wat meer slaap.gunt! En dat hij zo gaaf is natuurlijk 8-)

LE die tekening :D is hij te coulant voor je met die meloenen?

De rest lees ik straks op de laptop bij. Wij zijn gisteravond met Silvijn naar mijn vader 'gevlucht'. Om een lang verhaal kort te maken is er al lang een procedure bezig om mensen die vorig jaar zomer naast ons zijn geplaatst door een rechter ("normale gezinswijk, dan kunnen ze goed in de gaten gehouden worden of zelfs hun leven beteren") eruit te laten gooien. Dealen, geluidsoverlast etc zijn aan de orde van de dag. Nu dient vandaag de rechtszaak en daarom besloot 'een vriend van de familie' gisteravond even bij ons langs te komen om te vertellen dat we een grote fout hebben gemaakt, dat we niet weten met wat voor mensen we te maken hebben en dat er represailles zullen volgen die hij niet eens onder woorden durfde te brengen.

Doodeng dus en hoewel we ons niet uit ons huis weg willen laten jagen en we voor 90% zeker zijn dat het bluf is, kunnen we met kind gewoon niet dat risico lopen. Dus Silvijn na wat beraad uit bed geplukt en met de hele inboedel naar mijn vader gereden. En nu maar hopen dat ons huis er nog staat :P . Vandaag dus rechtszaak en donderdag mogelijke uitzetting. Dus er volgen wat spannende dagen.
pi_130542390
Wow spees, dat is een klote situatie. Stomme rechter :( Jeetje. Gelukkig kon je zo lang even bij je vader terecht, en hopelijk is het snel opgelost. :*
pi_130542436
Jeetje Spees wat vreselijk! Walgelijk zulke mensen.
Kwisted ze is zo mooi O+ en straks heb je er 2 van die (of 3 :+ ) O+ Ik zou ook wel eens willen zien wat voor jommetjes jij bakt hoor!

Mijn baby ligt op het kleed zelf een boekje te lezen O+ dan slaat ie de bladzij om, heel verhaal (blublublubrrrrrrblu) , en dan volgende blz :D
  woensdag 28 augustus 2013 @ 07:36:32 #76
381212 Gulara
From the future
pi_130542447
Loj volgens mij moet je em even resetten. Dat is meer nacht namelijk. :z

L-E ik hoop dat je weer lekker bent gaan slapen.

En hij is bíjna zes maanden, nog twee weekjes. Zo gek want ik had toch durven zweren dat ie er m'n hele leven al was! O+

Kwisted goeie nachten hoor. Ze oefent alvast voor grote zus denk ik. O+ Opa gaat vast heel voorzichtig met haar zijn hoor.

Enf ben je ook jarig?
*O* c_/ >:O :D w/ >:O *O* >:O
Hoe oud? En zo!

Jij ook een fijne dag L0t!

Shandaly hier is het zwembad om 5:30 open. Ik wil geheel naar jouw voorbeeld ook gaan zwemmen.

Suiker, ik denk dat z'n telepathische radar even uit stond.

Kwisted jij krijgt een baby! O+ *O* O+

Spirit goeiemorgen! c_/ Graag gedaan.

Fieder, de jounes kan rollen, das pas knap! :o volgens mij heb ik je gespot op fb, naam van het liedje toch?

En lunch was lekker! :9 Pizza... :')

Ooh en nog iets knaps. Ik zing altijd een vast rijmpje met Pi. En tegenwoordig gaat ie "meezingen"! Ik ben enorm onder de indruk! *O*
  woensdag 28 augustus 2013 @ 07:42:14 #77
381212 Gulara
From the future
pi_130542494
Kwisted wat een mooierd is ze toch. Ik denk dat d'r broertje of zusje kaal wordt ter compensatie. Ze heeft haar voor twee! Lekker ding! O+

Spees wat eng!
Kan me helemaal voorstellen dat je bent gevlucht, met een baby wil je geen risico lopen. Echt wat een droeftoeters zijn er toch. Hopelijk zijn ze snel weg. :*
pi_130542501
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 07:36 schreef Gulara het volgende:
Fieder, de jounes kan rollen, das pas knap! :o volgens mij heb ik je gespot op fb, naam van het liedje toch?

Ooh en nog iets knaps. Ik zing altijd een vast rijmpje met Pi. En tegenwoordig gaat ie "meezingen"! Ik ben enorm onder de indruk! *O*
Ja van het liedje :D doe ns toevoegen plz? *O*
Ahh wat leuk dat hij meezingt O+ :'( O+ daar word ik zomaar een beetje emo van! Weet niet goed waarom eigenlijk :P Ik vind het gewoon zo bijzonder dat je steeds meer echt contact krijgt met zo'n kleintje

Edit: Mn zusje en ik typen altijd 'is' ipv 'eens' voor de grap in berichtjes, maar ik betrap mezelf er steeds vaker op buiten dat :o maar eens mee op gaan houden :') )

[ Bericht 10% gewijzigd door Fieder op 28-08-2013 07:52:01 ]
pi_130542566
Suiker wat een goeie F spam O+ ohhh die spekkiessssss :Y)
Hij verandert idd! Grote jongen
pi_130542595
Kwisted wat is ze mooi O+

Spees want eng.

Met Riley ging het goed. Ze wilde niet uit bed om 6.15. Want dat is veels te vroeg uiteraard. Maar zodra ik haar op de kleed lag om de fles lag was het 'klagen' want 30 seconden wachten op een fles duurt te lang. O-)
En nu is ze bij mijn ouders. En wat voelt dat fijn om haar daar achter te laten. Ik ben echt heel blij met het KDV waar ze zit. Maar dit voelt echt nog beter gewoon
pi_130542601
Enf jij ook gefeliciteerd!!

Gulara lieve reacties dankjewel!

Ik ga terug voor n dutje.
pi_130542663
Spees, wat een vreselijk verhaal! Hebben jullie melding gemaakt van die bedreiging? (Mijn man is laatst ook bedreigd door onze buurman, dit hebben we gemeld bij de politie.. ik vind zulke dingen toch wel eng hoor) Het lijkt wel een slechte film, zo'n waargebeurd rtl-4 verhaal, bah ;(

En mijn borsten zijn niet klein (normaal cup E, nu ik bv geef past de E-cup niet meer..), naar mijn mening te groot voor mijn tengere lichaam. First world problems, I haz them!

Mijn baby heeft gisteren geslapen van 18 tot 22 uur! Daarna was het weer elke 3 uur vannacht, maar toch ben ik trots! O+!
pi_130542681
Enf en Coco gefeliciteerd!

Brr Spees dat klinkt naar. Geef je groot gelijk!

Vandaag terug met Djenna voor controle spreidbroek. Misschien wel de laatste keer?

Kwis hoe cool! Nu is het echt echt echt!

Mijn vent rammelde. helemaal de pan uit toen ik jouw verhaal vertelde.

En tepels zijn schijnbaaar tof om in te knijpen... Aldus Djen.
pi_130542692
Oh, Enf ook gefeliciteerd! *O*
pi_130542722
Oh ik wilde shandaly nog veel succes en plezier wensen met zwemmen!
pi_130543106
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 08:05 schreef Fieder het volgende:
Oh ik wilde shandaly nog veel succes en plezier wensen met zwemmen!
Te laat, ik zat al lang en breed achter m'n bureau weer ;) Het is om 7:00u gewoon drukker in het zwembad dan om 7:30u... er zijn gewoon nog meer van die gekken die zo vroeg gaan! Maar het was wel weer lekker O+

Enf, ook gefeliciteerd! Het wordt een prachtige dag om jarig te zijn!

Twinkle, spannend! Zou mooi zijn als het voor de laatste keer is...

Spees, wat creepy! Groot gelijk dat je even uit logeren gaat, maar durf je straks nog wel terug dan? Na de eventuele uitzetting? Of sterker nog, als die uitzetting helemaal niet doorgaat, wat dan?

Hehe.. die Riley.. heel herkenbaar, dat ongeduldige. Dat heeft Femke ook regelmatig. Zolang ze nog op het aankleedkussen ligt is alles prima en leuk, maar zodra ze op schoot zit om te eten, dan moet ze die tepel ook direct en wel NU! Ze maakt het behahaakje nog net niet zelf open ;)

Kwisted, wat een prachtige foto O+ Zo helder en duidelijk, en vooral die tekst...
Ow, en de foto's van je mooie meisje zijn natuurlijk ook geweldig! Dat haar.. met zo'n speldje... *zwijmel*

Tijd voor een bakkie en some serious business nu... c_/
pi_130543192
Pfoeh wat veel bijleeswerk!

En mijn hoofd is kapot vandaag.

Maar Enf en coco gefeliciteerd *O*

Kwisted wat heb je toch een ontzettend mooie dreumes :D echt hoor behalve die linksboven idd daar mag ze nog beetje mooie baby heten. Oh en het is echtechtechtecht *O*

Mango :o *O* spannend!

Spees wat eng! Das echt het allervervelendst als je dat soort buren hebt. En dan ook nog bedreigen! Wel aangifte doen hoor.

Olf ik zou ook opa liever opa willen kunnen noemen en het toch stiekem ook flauw vinden als dat niet 'mag', geuzennaam om trots op te zijn idd.

Goeie nachten en avonden *O*

En nou een klaagpost... Ik ben zo verkeerd uit bed gestapt vanochtend echt niks gaat goed, misschien maar gewoon er weer in en wachten tot vandaag over is. :(
Mini leek weer aan beterende hand (+ 7e tand rijker) dus ik denk spuitluiers hebben we wel weer even gehad. Leg ik hem net op de commode om aan te kleden komt werkelijk zijn hele fles melk weer terug, wat zielig, zo ziek. Even in bad om alle zure melk weer weg te poetsen moest ie keihardhuilen terwijl hij dat normaal heel leuk vindt. En daarna maar weer in bed gelegd en toen kon ik de temp niet meten want ik had hem net in bad gedaan en niet ervoor bedacht te tempen (maar warm voorhoofd dus zal wel koorts zijn).
Kom ik beneden wil ik de vuilnisbak aan straat zetten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zitten er allemaal heule vieze maden op en in de bak :o
Wil ik daarna een kopje koffie zetten om van de schrik te bekomen, heb ik grove maling koffie gehaald (welke idioot geeft dat nou bijna dezelfde verpakking en welke muts leest dat dan niet gewoon beter als ze dat weet). Heb ik 2! pakken van gehaald. :') Heb maar gewoon dubbele hoeveelheid koffie erin gegooid. En het smaakt niet al te slecht.
Ik ga maar even in een hoekje zitten :'(
pi_130543208
Oh Shandaly dat vind ik zo stoer, gewoon voor het werk even gaan zwemmen!
pi_130543262
Oh Shandaly je ging voor je werk :o dat had ik niet begrepen. Wow! Ik mag denk ik al van geluk spreken als ik niet in pyjama verschijn morgen :@

Twinkle hopelijk voor het laatst

Zolena, zucht. En zulke dagen duren ook altijd extra lang lijkt het wel

Oh en ik hou van marktplaats! 3 combisleepers en een draagzak gekocht, mezelf even bijna 300 euro bespaard *O*
pi_130543526
Zolena, je hebt er al een dag op zitten zo ongeveer hè? :* Hopelijk iets onschuldigs bij je mini.

Tof kwis, het staat er echt echt echt O+

Spees, gaan jullie wel melding maken idd? Wat een stress idd, en zeker met kind wil je geen risico nemen. Bah! :*

Shan, jij bent altijd zo ijverig, en dan nog mopperen dat het niet goed genoeg is :D

Enf, van harte! *O*

Twinks, hopelijk de laatste keer idd, ik duim ^O^

Gulara dank voor je bijdrage, weer iemand die ik moest onthouden }:| ;)

sorry dat het niet in chronologische volgorde staat ;(

Heb mijn baby net in bed gelegd, staat ie in bed bij het raam naar buiten te kijken. Boefje. O+
SPOILER
pi_130544581
Ohh das lief Mango!

Mijn kleine aap was gister trouwens alweer tien (!!!) Maanden... heul niet leuk zo snel als het gaat.
pi_130544716
Mango wat cute O+ Is-ie wel nog gaan liggen uiteindelijk?
pi_130544812
Hij heeft nog wel een hazenslaapje gedaan, is net weer wakker.

Twink, 10 maanden :o *O*
pi_130544841
Hihi Mango wat schattig! O+ kleine stiekemerd
Twink jeeeetje 10 mnd *O*
pi_130545151
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:11 schreef Olf het volgende:
Speciaal voor omen dan een: naar welke fase kijk jij het meest uit van het ouderschap/je kind? Waarom? Welke leeftijd lijkt je juist het minst leuk/het zwaarst?
Ik zie wel een beetje op tegen 2 dreumessen en 1 peuter of 3 peuters met dito driftbuien, slecht luisteren, alle kanten op rennen etc. Aan de andere kant is die leeftijd ook weer ontzettend leuk. Je kunt steeds meer doen en er is steeds meer interactie.

En 2 meisjes in de puberteit....pffff......

Ik denk dat elke fase zijn leuke en zijn minder leuke kanten heeft. Ik ben zelf heel benieuwd naar volgend jaar, als de meisjes de leeftijd van M hebben. Ik kan ook niet langer dan een jaar vooruit kijken want dat is het "onbekende".
pi_130545218
We hebben gisteren aangifte gedaan, paar keer met de politie aan de lijn gezeten. Als wij het algemene nummer of 112 bellen komt er de melding bij hun in beeld dat er direct politie moet komen. Ik heb vanochtend mijn vriend met Silvijn afgezet bij mijn schoonouders voordat ik naar mijn werk ging. Ik ben echt boos dat ze ons en onze andere (over)buren met zo'n probleem opzadelen. Dat we ons eigen fucking huis uit worden gejaagd omdat die paupers zonodig een 2e 10e kans moeten krijgen. De rechtszaak begint over 4 minuten en mijn vriend is nu langs ons huis om onze poezen eten te geven en de brievenbus dicht te maken.

Sorry, ik reageer straks ook wel even op de rest, ik moet nu weer aan mijn werk.
pi_130545269
Kwisted gefeliciteerd meid O+ Je beseft hopelijk wel dat je al het haar voor je kroost al hebt gekregen, dus nu een kale baby mag verwachten? :+

Spees ik vind het echt doodeng klinken. Je huis is zo'n belangrijke veilige plek. Wat een hufterlullen. Ik vind de vraag: 'wat na het proces?" ook best wel terecht. Of denk je dat dit een laatste poging was om jullie alles in te laten trekken? Succes vandaag en ik hoop op een goede uitslag!! :*

Twinkle ik hoop dat Djenna nooit meer op controle hoeft na vandaag!

Omen ik kan me helemaal voorstellen dat het totaal anders voelt vandaag!

Ik heb vannacht gedroomd dat we een feestje hadden bij onze gastouder en dat iedereen kneitertjestrak stond en dat ze F snel een pilletje gaf zodat ie lekker rustig zou blijven en hem toen meenam naar de babykamer. Die ik daarna niet meer kon vinden terwijl ik hem zo snel mogelijk weg wilde halen uit dat hol ;'( Toch een beetje spannend wel, voor het eerst naar de gastouder! Volgende week donderdag geloof ik.

Zolena wat een ochtend!! Vanaf nu kan het alleen maar beter gaan ;) :*

Mango jouw foto van je boef O+ :D

Kyara ik zeg ook maar wat inderdaad, ik kijk nu naar mijn neefje en die vind ik geweldig, nog leuker dan mijn suikernichtje van 1,5. dus daarom noem ik die leeftijden. Maar je weet het pas echt als je eigensten die leeftijd hebben natuurlijk O+
pi_130545449
Gulara, O+ altijd leuk om te lezen

Spees :o wat eng! Kan me voorstellen dat jullie weg zijn gegaan. Hopelijk eind van de week meer rust....

Coco en Enf gefeliciteerd!

En toen was ik weer afgeleid door dreumes dus niet meer verder gelezen :@
  woensdag 28 augustus 2013 @ 11:16:36 #100
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130546609
Happy birthday voor Coco en Enf!!! *O*

Wat een mooierds Kwisted en Mango. Ze wordt vast een hele trotse grote zus!

Wat heftig allemaal Spees, hopelijk worden je buren morgen uit hun huis gezet en kunnen jullie rustig terug naar huis terugkeren.

En pi ook al weer een half jaar oud!!! *O*

Net bij het cb langsgeweest, 4 maanden oud en 6700 gram en 63 cm :D!
pi_130546635
Mja zoals ik eigenlijk al verwachtte.. alleen nog snachts voor de komende zes weken. Maar daarna noooooit meer! Kan hij mooi in haar herinneringen-kist :)
pi_130546703
Ooooh wat fijn!!!!
  woensdag 28 augustus 2013 @ 11:22:18 #103
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130546743
Twinkle, je mini alweer 10 maanden!!! Nog maar een paar weken voor je de eerste verjaardag kan vieren!!!
pi_130546873
Jeeeeeee Twinkle!
pi_130546973
Juud is ook jarig vandaag! *O*
pi_130547155
Mooie stats mandy, dat is precies op de middellijn of niet??

Twinkle wat fijn!

Juud?! Jemig wat een populaire verjaar-dag! *O* *O*
pi_130547177
Juud jarig, Coco jarig, Enfermera jarig, driewerf HOERA!

En Djenna verdient ook wel een hoeraaaaaa want overdag van de spreidbroek af, super.

En geweldige foto's van F. kwisted, ze is echt prachtig.
pi_130547195
Juud ook al! Gefeliciteerd!

Ja jezus over twee maanden alweer een jaar. Aan de ene kant een mijlpaal.. aan de andere kant vind ik der niks an haha. Gaat veel te hard!
  woensdag 28 augustus 2013 @ 11:39:18 #109
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130547231
ik moet het nog even invoeren op de grafiek, maar vorige keer zat hij idd op de middellijn.

Hoera voor Juud!
pi_130547314
Hier terug van CB, was een leuke afspraak. Beetje geshowt wat ze kan met blokjes vastpakken, en optrekken tot staan enzo. D'r grove en fijne motoriek gaan echt hartstikke goed en snel, daar loopt ze een beetje mee voor. Met praten en klanken doet ze het wat rustiger aan.

Stats ook prachtig, weer even de hoogte ingeschoten. Gewicht staat even stil maar dat komt denk ik door ziek zijn en beweeglijkheid.

woensdag 28 augustus 2013 @ 11:44:17 #111
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130547404
Mooie stats olf!
pi_130547464
Oh, alles in losse posts, maar wilde ook nog even reageren op Gulara en Spees!

Gulara, echt fijn dat de nachten iets beter gaan. Overdag heeft het bij ons ook heeeeel lang geduurd voor de slaapjes beter werden, maar het is nu eigenlijk best prima. 2 x 1,5 uur slapen overdag. Ook fijn dat de nachten wat beter gaan, elke 3 uur wakker is nog steeds redelijk wat maar gaat wel al de goede kant op. Mijne is over het algemeen ook elke 3,5 a 4 uur wakker, behalve vannacht, van 0.00 tot 5.30 geslapen, wauw!

en Spees, echt afschuwelijk. Je onveilig voelen in je eigen huis is zonder kind supererg, maar met baby nog veel erger. Hopelijk trekt het snel bij of donderen ze op. 2e kans krijgen is hartstikke leuk en goed enzo, maar die met beide handen aangrijpen moet dan wel gebeuren. Sterkte!
pi_130547543
Netjes Olf!
En feli ook Juud!

Zo, mijn kind heeft net een schilderij van de muur getrokken en de kat achterna gezeten. Enfant terrible. Maar als ie slaapt O+ (nu dus)
pi_130547544
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:44 schreef -mandy- het volgende:
Mooie stats olf!
Die van D ook! Onze zijn dan ongeveer even groot (niet nu maar wel toen mijne zo oud was als de jouwe), mijne was bij 4 maanden 6800gram en 64 cm zie ik net. Losse getallen zeggen me vaak niet zoveel, maar nu had ik de statistieken van de mijne bij de hand ;)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 11:50:56 #115
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130547643
Ik ga zo of anders vanmiddag de statistieken nog even invoeren op de pc en dan ga ik de grafiek hier ook wel posten, maar aangezien mijn kleine man net de fles had wou dat niet net.
pi_130547903
Olf dat ziet er supernetjes uit! En leuk he pronken met je kind O+

Mango dat denk je maar, kijk maar eens op het scherm! Die staat lekker te zonnen voor het raam! :+
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:00:59 #117
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130547969

pi_130549518
Mooie stats Olf en Mandy!

foto's in het fototopic trouwens.
pi_130550183
Mandy en Olf, mooie stats!
Juud gefeli *O*
pi_130550380
Enf, ook gefeliciteerd

Zolena, :*

Fieder wat leuk dat je jezelf zoveel bespaard hebt *O*. Ik doe bijna nooit dingen kopen via Martkplaats

Mango O+

Twink nog gefeliciteerd voor de 10 maanden *O*
Ik wil nog een *O* voor Riley. Die was afgelopen vrijdag 7 maanden, maar toen was ik nog op vakantie :9 O-)

Spees, succes. Hopelijk komt het gauw goed en zijn die paupere buren snel weg :*

Suiker wat een droom :*

Mandy mooie stats.

Twinkle wat fijn *O*

Juud ook gefeliciteerd met je verjaardag

Olf mooie stats. En fijn dat ze het zo goed doet

Mango wat een ondeugd is die van jou. En dan nog net geen jaar oud. Dat belooft wat. Ik denk dat je straks het dreumestopic vol gaat spammen met deze ondeugd :D
pi_130550540
Bedankt voor de felicitaties!

Omen, fijn dat Riley zo vrolijk is! Hopelijk voelt ze zich alweer een stuk beter dus :)

*O* voor het rollen van Kyara's D!

Dat geen-opa-genoemd-willen-worden zou ik ook echt jammer vinden. Geloof dat vooral mijn moeder niet kon wachten tot ze zich echt oma mocht noemen :+ En de andere opa's en oma's vinden het ook heel leuk. Ouders van M. zijn gescheiden, en zijn moeder+vriend heten oma en opa 'naam', en de andere twee heten opa + 'naam'. Maar de vrouw van mijn schoonvader heeft zelf geen kinderen en is nog wat jonger, dus snap best dat het dan raar is om oma genoemd te worden. De vriend van mijn schoonmoeder vindt het geloof ik juist heel erg bijzonder dat we hem ook als een echte opa zien :)

Oh, en onze ouders heten allemaal gewoon opa & oma. Denk dat we er de plaatsnaam aan gaan toevoegen om onderscheid te maken. Maar niet mijn ouders 'opa & oma', en dan mijn schoonouders 'opa & oma - met een toevoeging'. Dan lijkt het net of de ene opa en oma méér opa en oma zijn dan die met toevoeging ofzo. Althans, in onze beleving.

Mango, ik krijg verdorie geen onesie meer ;( Vrienden hadden 'm binnen gekregen, en zij had 'm gepast en toen bleek 'ie veel te groot (vooral qua lengte) te zijn. In de maat s al zelfs. Ik vind het serieus echt jammer ;(

quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 02:21 schreef Gulara het volgende:
Dus wat ga je doen vandaag? Hele dag werken? Trakteren? Is er taart? Wat voor cadeau heb je gevraagd? Komt er visite? En wie dan? En hoe oud (ik gok jong) ben je eigenlijk geworden?
Vragen, vragen!
Werken, tot een uur of vier. Taart! En vlaai enzo. En hoerentaart! :D
Cadeau? Niks eigenlijk. Hoef niks te hebben. Kreeg vanmorgen allemaal kusjes van Saar en dat was al meer dan genoeg O+
Hoe oud denk je dat ik geworden ben? :s) Ben wel benieuwd hoe ik overkom :P

SPOILER
Zittende Pi van een half jaar oud! *O*

Ik ben trouwens een beetje random aan het bijlezen en reageren, want heb nu even pauze en moet dan snel weer verder.

Kwisted, geweldige foto's van F. weer! Ze is echt prachtig O+

Spees, wat klinkt dat eng! Hopelijk snel opgelost allemaal. Sterkte/succes!

Enf & Juud ook jarig! Gefeliciteerd *O*

Nette stats Olf & Mandy!

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 28-08-2013 13:48:02 ]
pi_130550578
Twinkle, goed zeg! *O*

Mini's van Olf en Mandy beiden keurig volgens het lijntje. *O*

Juud ook gefeliciteerd.

Riley alweer 7 maanden *O*
pi_130551537
*O* voor 7 maanden oude Riley!

Coco NEEE je onesie wat doen ze ;(
ik jij had je er zo op verheugd! En zo'n cadeau kan nooit overtroffen worden.

Omen, denk je werkelijk dat ik nog tijd heb om te spammen zodra die van mij los loopt en wegrent?
:{w
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:55:57 #124
381212 Gulara
From the future
pi_130552065
Even zonder op de rest te reageren.

Hoerentaart?!

Waar kan ik dat kopen? :7

SPOILER
pi_130552629
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:55 schreef Gulara het volgende:
Even zonder op de rest te reageren.

Hoerentaart?!

Waar kan ik dat kopen? :7

SPOILER
Bij de Hema.

Ik wilde 'hiep hiep hoera', en toen ik klaar was met typen zag ik dit :') Paste de 'a' blijkbaar niet meer. Dus heb 'm gewoon zo besteld.

Domper: M. heeft 'm inmiddels opgehaald en ze hebben blijkbaar de 'a' er gewoon aan vastgemaakt :(
pi_130552634
Hallooo!! Weer terug in de bewoonde wereld met bereik enzo. Ik ga vanavond (bijna) alles maar eens terug lezen en weer aanhaken.

Gefeliciteerd Juud, Enfermera en Coco (geniet van je hoerentaart).

Vakantie was heerlijk en mijn baby wordt alleen maar toffer! 2 hoektanden, kruipen als een malle, optrekken aan alles wat daar enigszins voor in aanmerking komt, flirten van uit de drager met zo'n beetje iedereen die voorbij loopt en zwaaien als je dagdag zegt O+ .
pi_130552656
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:41 schreef Mangostine het volgende:
Coco NEEE je onesie wat doen ze ;(
ik jij had je er zo op verheugd! En zo'n cadeau kan nooit overtroffen worden.
Ja, erg he? Ik baalde stiekem echt een beetje toen ze dat vertelde :D :')

Te groot? Kanniet! Ikwillem! Tis een onesie, die mogen te groot zijn. Charmant zal 't toch niet zijn :D :+
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:12:25 #128
381212 Gulara
From the future
pi_130552888
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:07 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Bij de Hema.
[ afbeelding ]
Ik wilde 'hiep hiep hoera', en toen ik klaar was met typen zag ik dit :') Paste de 'a' blijkbaar niet meer. Dus heb 'm gewoon zo besteld.

Domper: M. heeft 'm inmiddels opgehaald en ze hebben blijkbaar de 'a' er gewoon aan vastgemaakt :(

Ooh ik moest zo hard lachen, nu kan ik rustig gaan slapen. :z
pi_130553150
Hahaha coco je hoerentaart! Grappig dat ze dachten dat t n foutje was en de a eraan hebben geplakt. Jammer van je onesie, die zijn cool!

Enf en wat doe jij allemaal vandaag?

Mango die foto dat M naar buiten kijkt is komisch!

Ik wil meer fotooos zien!!!

Het fietsen van F met opa vanmorgen ging goed! En ik ben lekker naar de kapper geweest en heb boodschappen gedaan.
pi_130555121
Kwis wil meer foto's. Oke. :+

Wie had gisteren een schommel foto? Danic? Ik bedacht me ineens dat ik nog een stoeltje had liggen in de garage...

-weg-

[ Bericht 43% gewijzigd door Cathmar op 28-08-2013 22:48:11 ]
Met een meidenkwartet
pi_130555226
oooh wat leuk Cathmar!

M vindt de schommel helemaal fantastisch. Ben bang dat als de meisjes er in kunnen, het te koud en te nat is om te schommelen.

Die hoerentaart :D Toch een beetje jammer dat de Hema je heeft willen helpen eigenlijk ;)
pi_130556095
Haha Coco ik zou mn geld terugvragen :+ dit is niet wat je besteld had! En dan keihard in de hema roepen: "Ja maar ik wilde hiep hiep HOERRRRRR"
Cathmar mooie meiden O+
Nu wil ik ook een schommel
pi_130556262
Lila welkom thuis!

Cathmar wat leuk die schommelfoto's! O+

Lekkere vrienden heb jij Coco :{w

Hier staat de high-risk-appeltaart in de oven. Ben benieuwd, het ruikt in elk geval lekker (maar voor een lekkere geur in huis is het wel veel werk).
pi_130556455
Oh ja Lila welkom terug!
Suiker, is dat die taart waar je gister aan begonnen was? :P

Morgen weer werken, ik ben er gewoon misselijk van :@ L blijft thuis met mijn man, dat is wel fijn (hoop ik, hij heeft nooit langer dan een uur opgepast :') )
pi_130557271
Ik was gisteren begonnen met nadenken ja. :P

Fieder geen zorgen en dat is ook heel leuk voor je man!
pi_130557480
Soms kijk ik naar mijn meiden en vind ik ze totaal niet op elkaar lijken en soms.... zie ik dubbel:

pi_130559038
Fieder, vervelend dat je je zo voelt. Hopelijk morgen een leuke eerste dag. :*

Terug van CB: een ruime 10 kilo en 77 cm. (Ik heb geen grafiekjes)
M was redelijk uit zijn doen. Reageerde eerst al op een ander huilend kindje, met zelf een keel op te zetten. Doettie vaker: dan wordt ie aangestoken door gehuil van een ander. Mijn emo. :')
Toen bij de vpk een pruillip en later ook tranen. Gelukkig hadden we de pincetgreep etc toen al gedemonstreerd :7 Maar het leek werkelijk alsof hij zich gaandeweg realiseerde wat er zou gaan gebeuren, alsof ie het zich herinnerde.
Nou en toen moesten de prikken dus nog. Hij ging echt volledig over de zeik :'( Hij heeft zich nasnikkend en hikkend laten aankleden en is thuis direct gaan slapen. Het zit er weer op, pff.

Mijn verhaal over vrolijke baby dus compleet ondermijnd hè. "Nou, dat doet ie anders nooit!" :P
pi_130559091
Kyara, dat je dat verschil niet ziet zeg :{w
Heb jij die ringen korter gemaakt?
pi_130559128
Kyara die foto! :D Wel tof hoor zo in spiegelbeeld O+

Mango wat een drama :'( Heel sneu en trouwens ook volkomen terecht dat hij van tevoren al sip werd. Het is ook heel stom.

Alle kleine ringetjes hebben een opening he ;) Ik hang ook altijd de helft aan de mc.
pi_130559135
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:44 schreef Mangostine het volgende:
Kyara, dat je dat verschil niet ziet zeg :{w
Heb jij die ringen korter gemaakt?
Ja.... zodat ze allebei een snoer hebben /fail
pi_130559154
Wat sneu Mango! Hopelijk heeft ie niet al teveel last van de prikken.
pi_130559228
quote:
17s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:45 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja.... zodat ze allebei een snoer hebben /fail
handig, dan hebben ze er 2 om samen te delen *;
pi_130559346
En! Mijn zoon heeft me weer aangestoken. Ik ben echt al voor de 10e keer dit jaar verkouden. Zo van die vervelende snotter die in je keel begint en dat je binnen een dag dichtslibt.
Schijnt een eerstejaarsdingetje te zijn, KDV- kindjes en hun ouders lopen kennelijk vanalles op (M en ik snotteren ook altijd synchroon) :|W
Herkenbaar?
pi_130559391
Nee, maar wij hadden dat wel afgelopen najaar. M heeft gesnotterd van 9 tot 12 maanden of zo (en ik dus ook).
pi_130559489
Mango toen F nog geen week oud was werd hij heel snotterig en sneu en dat heeft voor mijn gevoel heel lang geduurd. In elk geval twee weken. (dat was toen heel lang, namelijk langer dan de helft van zijn leven :') )

Een maand geleden kreeg ik precies wat jij omschrijft, beetje pijn in keel maar dan weet je het al: volgende dag ben je dichtgeslibt, gaat keel iets open stijgt het ineens op naar je neus, duurt best lang. Was het net over, begint F. Hij rochelt nog steeds maar sinds gisteren kan hij er wel doorheen slapen. Daarvoor slurpten we hem leeg en helemaal in het begin gebruikten we neusspray voor de fles.

Geen KDV hier maar ik probeer wel langs te gaan bij veel andere kleintjes en we zijn bij de gastouder langsgeweest en daar was ook een snotbaby. (een hele lieve O+ )

[ Bericht 9% gewijzigd door Suikertante op 28-08-2013 17:02:40 ]
pi_130559652
Ik word er zo moe van!
Wil iemand mij even leegslurpen dan? ;(
pi_130559759
Nee hoor, dank je.
pi_130559852
Ja hier ook, mini en wij afwisselend, tegelijk / vlak na elkaar ziekig. En dat hangt ook meestal samen met kwaaltjes die heersen op het kdv. Maar goed, ik heb gehoord dat ouders van niet-kdv-kindjes het in het eerste basisschooljaar precies hetzelfde krijgen. Het zal allemaal wel, goeie weerstandkwekers die baby's in ieder geval.

Hoertaart _O-
pi_130560286
Enf, coco en juud gefeliciteerd! En ook nog een *O* voor de 7 maanden van riley.

Die hoerentaart _O- ik kwam niet meer bij! En wat ontzettend balen van die onesie! Ik keek echt al uit naar foto's.

Verder zag ik goeie stats van Olf en Mandy en hele leuke foto's.
Oh en cathmar, dat was ik niet (hoewel wij ook zo'n schommel hebben als jij op de foto), volgens mij was het becky.

En een opa die geen opa genoemd wil worden -O- zou mij echt verdriet doen.
Wij hebben hier opa "voornaam" en oma "voornaam" voor onze beide ouders. Verder heeft ze nog een derde oma "voornaam" (de tweelingzus van mijn schoonmoeder ;) ) en eenn overgrootoma, door eva heel liefdevol omgedoopt tot "ouwuh oma". Gelukkig vindt ze dit zelf prima.

Ik ben net met Rosalie bij de kinderarts geweest ivm het moeilijk poepen. Bij toeval poepte ze daar haar luier vol en deed dat onder een hoop gehuil en gekrijs van de pijn. Ik stond zelf ook met tranen. God wat voelde ik me machteloos :'(
Ze moet nu 3 dagen achter elkaar een klisma en de lactulose wordt opgehoogd naar 2x 5 ml. Mag zelfs nog baar 2x 10 ml.
Volgende week donderdag terug.

Verder is het hier even prut. Ik ven ziek geweest en sta nog wat wankel op mijn benen. Gisteravond toen we naar bed gingen werd eva wakker en die werd met de seconde warmer toen ik haar vast had. 10 minuten later kotste ze me onder :X. Mijn vriend volgde vannacht dus die liggen samen op bed. Eva vannacht bij ons totdat mijn vriend ook ziek werd, toen is hij naar zolder verhuist.
Maar goed, ook dit gaat weer voorbij :')

Bij de kinderarts ook nog gemeten en gewogen. Gewicht weet ik niet meer exact maar was iets can 6636 volgens mij (eerste 2 cijfers kloppen) bij 66 cm.
Vandaar dat mt 68 dus al goed zit :o

Spees, ze heeft vandaag haar paarse smafolk jumpsuit aan O+ hij staat haar echt mooi!

Ik ga dus nu de zolder op om alle 68 uit een doos te halen. Vond al dat er zo weinig in haar kast hing....

Oh en Spees, vergeet ik bijna op jouw creepy situatie te reageren. Maar wat een eng verhaal joh! Ik zou me echt niet velig voelen.
Wanneer weet he iets over die rechtszaak?

Heb net een bod gekregen op mijn positiekleding die ik op marktplaats had gezet. Bod is mijn vraagprijs dus prima.
Maar ik heb ineens ff moeite met het accepteren ervan. Wordt wel heel definitief zo ;(
pi_130560344
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:18 schreef danic het volgende:
Heb net een bod gekregen op mijn positiekleding die ik op marktplaats had gezet. Bod is mijn vraagprijs dus prima.
Maar ik heb ineens ff moeite met het accepteren ervan. Wordt wel heel definitief zo
Ach joh, als je (stiekem toch) nog een keer zwanger wordt dan koop je toch gewoon nieuwe kleding?
pi_130560447
Jee danic, het houdt ook niet gewoon eens op hè? :*
Wat sneu van Rosalie bij de ka, hoop dat het nieuwe plan beter resultaat heeft.
Beterschap ook voor je andere ziekjes!
pi_130560544
quote:
17s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:19 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ach joh, als je (stiekem toch) nog een keer zwanger wordt dan koop je toch gewoon nieuwe kleding?
Ja dat is ook wel zo. En het ruimt lekker op.
Maar toch....

Morgen ook nog maar eens een afspraak maken bij de huisarts. Volgens mij zit er bij iets niet helemaal goed. Ik zei pas al dat ik mijn ijzer wilde laten prikken. Maar ik ben inmiddels al 10 dagen overtijd, val ook geen gram af ondanks goede inzet en ben regelmatig duizelig.
Misschien ook mijn schildklier ff laten checken.
pi_130560578
Ik zou inderdaad even goed je hb laten checken. :*
pi_130560915
Ja maar tis toch maf dat ik geen menstruatie krijg? Of niet?
De eerste keer was die extreme keer dat ik op de ha-post belande. Daarna een opgewekte versie door de primolut die ik voorgeschreven had gekregen, daarna eentje met 32 dagen......
Zou dit gewoon een lange versie zijn? Ik zit nu op dag 41......
pi_130562379
Mango wat sneu zeg! En wat vervelend dat je steeds samen ziek bent.
Danic wat zielig dat het poepen nog zo'n probleem is. (en ga eens snel naar de dokter! :* )
pi_130563183
Mango wat zielig! Hoe gaat t nu met M?

Danic, ja zou zomaar je schildklier kunnen zijn. Goed om te checken. Zit t in je familie?
Zielig van t poepen!
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:03:37 #157
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130563734
Zonder ff op de rest te reageren even een dikke :* voor danic! Mens, wat een ellende met die verstopping ;( en dan ook nog jijzelf en de andere twee ziek... en overtijd. Stress!

Hopelijk is het gauw over :*
pi_130565104
Cathmar, op eerdere foto's vond ik je tweelingmeisjes niet zo op elkaar lijken, maar op de schommelfoto's zie ik duidelijke overeenkomsten! Leuk!

Bij Kyara zie ik dan weer geen verschil, en vind ik het eigenlijk op al je foto's heel lastig. :@

Lilalauuuuuu welcome back! Heeeeeeuj! Waar was je eigenlijk geweest?

En danic, ziekenboeg dus bij jou thuis. Echt kut. Maar helemaal naar van je kleine meisje, dat het zo'n pijn doet steeds. Lijkt me heel moeilijk om te zien. :'( Misschien wel 'goed' dat de kinderarts het nu dus gezien heeft, hoe het gaat? En hoe heftig het dus is?

Wij vandaag met zn drieën naar Artis geweest, superleuk! Mn meisje vond het aquarium prachtig!
pi_130565447
Terug gelezen vanaf het vorige topic en dit wilde ik even kwijt!

Ten eerste: Kwisted gefeliciteerd! Echt super leuk :) nog zo'n mooierd.

MouseMickey, hoe bevielen de yoghurt en de stoepstengels?

Omen, je kent mij ook nog niet denk ik. En ik jou niet natuurlijk, maar ik vind je verhaal bijzonder om te lezen en je meisje echt heel schattig. Stoer dat je voor een tweede wilt gaan zeg. En cool dat Barny Stinson je baby daddy is!

Incantrix, hoe is het met de vlekjes van Isabel? Je methode om het huis te verlaten klinkt eigenlijk heel goed.

Kleurdoos gefeliciteerd met je prachtige kleine meisje.

Mango wat een spannend plan zeg!

Coco weer aan het werk. fijn dat je een toffe baan hebt en nog fijner dat je zo'n tof kind hebt :)

Olf wat goed dat je een stage gaat doen, en ik hoop met je mee voor je thesis. Heb je hier verteld wat je studeerde (ja verleden tijd, we gaan er gewoon van uit dat je lekker klaar bent nu)? Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn vader geen opa genoemd wilde worden hoor. Maar als je het gewoon een beetje op z'n beloop laat gaan verzint je dochter misschien zelf wel een leuk koosnaampje voor hem.

Gulara fijn van je nachten! En je Pi klinkt super leuk!

Fieder wat gaaf, een boekenwurmpje. Ik ben dol op lezen, maar vooralsnog is N. meer van de boekjes eten dan de boekjes lezen.

Spees wat vreselijk zeg. Echt eng :(. Hopen dat ze snel lekker uit dat huis worden gegooid.

Twinkle ook goed nieuws! (heb even gemist waar het over ging).

Suiker je droom! Het kan in het echt nu alleen maar meevallen gelukkig, bij de gastouder.

Zolena klinkt als een echte baaldag ja. Maar nu is het avond. En woensdag wijndag.

En dan Danic nog even beterschap voor jezelf en je baby. niet leuk :(
pi_130565522
Cath de schommelfotos zijn leuk!! Gave schommel ook zeg. En wat lachen ze lief!

Ik zat nrt barbie terug te kijken op tv :'). Zit ze gewoon met dat kind op schoot achter in de auto. Wat een dom wijf!! Ik heb t meteen afgezet. Dat snap je toch niet!!
pi_130565790
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:37 schreef Olf het volgende:
Cathmar, op eerdere foto's vond ik je tweelingmeisjes niet zo op elkaar lijken, maar op de schommelfoto's zie ik duidelijke overeenkomsten! Leuk!

Bij Kyara zie ik dan weer geen verschil, en vind ik het eigenlijk op al je foto's heel lastig. :@

Lilalauuuuuu welcome back! Heeeeeeuj! Waar was je eigenlijk geweest?

En danic, ziekenboeg dus bij jou thuis. Echt kut. Maar helemaal naar van je kleine meisje, dat het zo'n pijn doet steeds. Lijkt me heel moeilijk om te zien. :'( Misschien wel 'goed' dat de kinderarts het nu dus gezien heeft, hoe het gaat? En hoe heftig het dus is?

Wij vandaag met zn drieën naar Artis geweest, superleuk! Mn meisje vond het aquarium prachtig!
Dank u Dank u. Weekje Texel met slecht internet (en ik vond het wel even lekker totaal offline te zijn). N. heeft in zijn blote billen in de zee gezwommen, we hebben heerlijk gefietst en allemaal andere dingen gedaan die ik 2 jaar geleden suf en burgerlijk gevonden had O+ .

Artis is zo leuk! Ik heb een abo. En hier ook een vissenfan
pi_130565832
Lilalau Djenna heeft sinds dat ze 3,5 maand was een spreidbroek ivm heupdysplasie. In het begin 24 uur per dag om .. vond .het ver-schrik-ke-lijk maar zij wist niet beter. Iedere keer als we terug gingen naar het ziekenhuis boekte ze beetje bij beetje vooruitgang.. ook omdat wij als ouders zeer consequent waren. Langzaam mochten we afbouwen... eerst 1 uur per dag af.. toen 2 .. etc. En nu ze dus 10 maanden is zitten we op het punt dat ze hem alleen. snachts om hoeft :)
En ik kreeg net een filmpje van mijn man dat ze loopt aan de tafel bank etc. Dus ondanks het ding doet ze qua ontwikkeling niet veel onder. :)

Zit mobiel en weet even niet hoe ik dit onder een spoiler moet zetten.

Danic aaauw dat klinkt naar voor je kleintje :(
pi_130566005
Ah Twink wat zielig! lijkt me echt naar ja, als moeder. Gelukkig dat ze er zelf niet zo veel last van heeft gehad. En wat knap van haar dan dat ze nu aan het stappen is zeg.
pi_130566577
Jeeeuj goed bezig Djenna!!
  woensdag 28 augustus 2013 @ 20:20:31 #165
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130567065
Wauw twinkle wat fijn! Stoere meid heb je!

Verder gefeliciteerd aan de jarigen! En moest ik hardop lachen om coco's hoerentaart en suikers hufterlullen :') en daardoor ben ik de rest vergeten :@

E was gisteren best sneu van de prikjes, heeft zich vandaag supergoed gehouden toen moeders en ik met dr op stap waren, maar heeft net 2x gespuugd :? Nu eerst maar even laten liggen voor ik haar weer voed.
pi_130567894
Hehe... die hoerentaart... zonde dat ze 'm verbeterd hebben ;)
Wij hadden bij Lars' geboorte iets soortgelijks... Zo'n vrolijke slinger aan het raam, maar doordat ons voorraam uit 3 stukken bestaat, vielen er wat letters weg... Van buitenaf stond er "Hoer een ongen!" Ik ben er maar vanuit gegaan dat iedereen wel wist wat we bedoelden ;)

*O* voor Djenna! Nog maar net zonder spreidbroekje en meteen al staan en rond de tafel stappen... stoere meid!
(spoilers maak je door [ spoiler][ /spoiler] rondom de te spoileren tekst te zetten, uiteraard zonder de spaties)

Sneu van het spugen LB, misschien gewoon even teveel gegeten? Of was het echt overgeven?

Welkom terug Lila! Zo'n weekje offline op Texel klinkt heerlijk O+

Kwisted, ik kan daar dus ook echt niet naar kijken he.. Zoveel domheid in 1 programma, daar springen de tranen me van in de ogen. Dat moet toch bijna geacteerd zijn, zó dom kan een mens toch niet zijn?

Olf lekker naar de dierentuin geweest. Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren of ik ooit in Artis ben geweest... slecht he?

Jee, Danic.. gaat niet echt lekker daar he? Heb je al een afspraak voor jezelf bij de huisarts gemaakt? Wel doen he? Misschien is het allemaal wel heel simpel op te lossen met een pilletje en dan heb je spijt dat je er zo lang over getreuzeld hebt. :*

En weer prachtige foto's van Kyara.. ook in het fototopic.. Mens wat maak jij prachtige foto's!
pi_130568087

Dit is toch geen baby meer???
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_130568250
Dat zeg ik al dagen Tico!
Kleuter! Wel een knappe kleuter O+
pi_130568346
Maar als hij dan in de ochtend tegen me aan kroelt en ligt te drinken is hij toch nog wel een mini hoor.

Vandaag een dagje Monaco. Lekker veel gelopen. We waren een bezienswaardigheid met een duowagen en nog een kind lopend. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_130568557
Geen baby, maar wel een leukerd! Hoe oud is hij? Monaco is leuk!. De hele cote d'azur is trouwens heel fijn :). Je brengt me op een idee
pi_130569195
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:42 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is toch geen baby meer???
:o O+
pi_130570097
Ik wist niet wat een onesie was. Maar nu ik het weet wil ik het ook

Cathmar leuke foto's

Mango mooie stats. Gaat het nu weer beter met M? :*
En :* voor je verkoudheid. :*

Danic fijn dat ze toevallig daar poepte. Hopelijk gaat het gauw beter met Rosalie
En beterschap voor het hele gezin :*

Lila welkom op het forum. Hoe oud is de jouwe? En je weekje Texel klinkt lekker

Olf leuk dat je naar de dierentuin geweest ben. De laatste keer dat ik geweest ben was in maart toen Riley een week of 8 was.

Tico dat is inderdaad geen baby meer. Bram is toch maar een week of drie ouder dan Riley geloof ik. Maar door die tandjes en die blik lijkt dat veel meer. Maar hij is echt O+
Op ons werk hebben wij een factuatiepakket dat Monaco heet. En dat is niet leuk als je daar een dagje mee bezig ben. Maar de Monaco waar jij bent geweest lijkt me wel heel gaaf
pi_130572947
Er werd vandaag ergens hier om meer foto's geroepen he?
Kijk nou.. broer en zus in hetzelfde pyjamaatje O+ O+

Femke is de laatste dagen zo'n heerlijk knuffelmeisje O+ Kan bijna niet stoppen met knuffelen en kusjes geven... Roze wolk had wat vertraging, maar is dan toch echt gearriveerd O+
(Sidenote: ze is de laatste week ook ontzettend fan van wildplassen en -poepen... Het lijkt echt alsof ze het erom doet.. "Ow, luier af? Daar komt ie!!" Gelukkig kan de wasmachine het aan ;))
pi_130573057
Wauw Tico, wat een grote vent! Dat haar, die ogen, die tandjes... O+ Die ogen lijken nog extra blauw door de blauwe achtergrond ook... Fijne vakantie!
pi_130573403
Wat gaaf Sandaly. En jouw kindjes zijn echt verschillend. Maar beide zo cute O+
En fijn dat die roze wolk er nu toch is O+
pi_130573756
Wat een lieve foto's!!!!
En die Bram, wat een mooierd.... Maar Bram is maar een weekje ouder dan Ow toch?? Dat is echt geen baby meer!

Enf, Coco en Juud.... Hiep hiep hoerA op de valreep!

Mooie stats zag ik nog voorbij komen. Ik wil ze hier nog steeds in een grafiekje zetten, ben een beetje lui. Maar Ow groeit zo snel dat ikbijna ga denken dat het te snel is.

Spees, wat eng :( Hoe is de rechtzaak afgelopen?

Welkom terug Lil

Danic sterkte

En de rest ben ik weer eens vergeten... Oja iemand vroeg of ik ook juf was. Ja dus, morgen mn klasje inrichten en vergadering. Dan vanaf woensdag weer echt aan de slag. Heb er ook wel zin in hoor, ik vind mn werk leuk :)

Nou, ik ga hier nu voor t eerst een keer een avondpapje geven. Anders kom ik vannacht Gulara weer tegen (best gezellig hoor, maar toch liever niet)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 22:33:21 #177
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130574620
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 22:04 schreef Shandaly het volgende:
Er werd vandaag ergens hier om meer foto's geroepen he?
Kijk nou.. broer en zus in hetzelfde pyjamaatje O+ O+
[ afbeelding ]

Ohh O+ En wat een andere koppies! :D

E plast ook heel vaak als je de luier losmaakt :Y
  woensdag 28 augustus 2013 @ 22:41:59 #178
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130575134
2 nachtjes nog, dan is mn leven weer gewoon O+ Ik red t prima in mn eentje, en het was gezellig met mn moeder, maar ik ben toch wel heel erg gehecht aan mn normale leventje hoor :@
pi_130575150
Wat een lieve foto's Shandaly! Zo bijzonder als ze dezelfde kleding dragen hè?

En over die foto's.... Zet je ze in hetfototopic, reageert amper iemand :( misschien omdat ze verstopt staan in een spoiler, of gewoon nietleuk genoeg (of teveel van hetzelfde, kan ook)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 22:44:07 #180
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130575260
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 22:42 schreef Kyara het volgende:

En over die foto's.... Zet je ze in hetfototopic, reageert amper iemand :( misschien omdat ze verstopt staan in een spoiler, of gewoon nietleuk genoeg (of teveel van hetzelfde, kan ook)
Het helpt niet dat het fototopic vanavond is ontploft! :o

For what it's worth, ik vind ze prachtig :Y Die tweede van M O+ O+
pi_130575655
Ik vond ze ook echt prachtig. Zowel je kids als de foto's O+
pi_130575695
Ik ben speciaal gaan kijken!! En ze zijn mooi!
  woensdag 28 augustus 2013 @ 22:55:00 #183
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130575872
Ok, Cold Mountain kijken was geen goed idee... huilende baby in de film en nou zit ik ook te janken :')
pi_130576055
Jullie zijn lief :*
pi_130579265
Ik had toch meteen gereageerd? :@ Ik ga meteen even kijken.

Spees ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat :*

Danic verdient ook nog een :*

Verder weet ik het niet meer, ik ben moe! Naar Schiphol geweest om met F mijn ouders op te halen (verrassing), was erg leuk!

:z trusten!
  donderdag 29 augustus 2013 @ 00:03:36 #186
381212 Gulara
From the future
pi_130579368
Niet bijgelezen. Kop vol snot, keelpijn, hoofdpijn. En natuurlijk een dramanacht. -O-

En nu is Pi ook nog flink door z'n luier heen gelekt. :X Dus we gaan eerst maar eens douchen en de boel open stomen, daarna terug naar bed en uitgebreid op jullie reageren.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 00:09:09 #187
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130579598
Ohjee... sterkte gulara! :*

En welterusten suiker! Leuke verrassing! ^O^
pi_130582406
Sterkte Gulara....
Hier helpt de papfles niet ;)
Mijn baby zegt weer goedemorgen;)
  donderdag 29 augustus 2013 @ 05:14:15 #189
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130584406
Nog lekker geslapen Loj? 01:43 is écht nog geen ochtend!!

Mijn baby lag net de binnenkant van haar wieg te bevoelen, dus ik werd wakker van gekras :')
pi_130584445
Suiker leuke verrassing

Gulara :*

Loj kan die van jou nog steeds geen klok kijken dan? :P Wat een tijd om goedemorgen te zeggen. Is hij daarna nog wel een beetje gaan slapen? :*

LB. Is ook wel interessant om je wieg te bevoelen. O+
En Cold Mountain ken ik niet. Maar na mijn zwangerschap huil ik wel makkelijker om films. En vooral als er iets met kinderen of dieren gebeurt
pi_130584456
Nee :s misschien moet ik maar van die klokkijkboekjes gaan halen ;)
Hij is om 2.32 weer gaan slapen en werd om 5.01 weer wakker...
T is een fase zullen we maar zeggen ;) en ik heb tot nu toe al 4,5 uur slaap gehad vannacht en ik weet dat er moeders zijn met minder slaap
pi_130584666
:* voor Loj voor de slechte nacht. En voor de andere mama's met slaap tekort.

Hier lijkt het erop dat we eindelijk een fijn en goed nachtritme te pakken hebben, maarja ik weet dat dat volgende week weer anders kan zijn :P

F.leur is al zeker een kwartier met haar pop aan het knuffelen en kussen. Zo schattig! O+ :D
pi_130587085
Zo, goedemorgen allemaal :7 even kijken wat ik nog weet.
Sowieso Djenna met goed nieuws over de spreidbroek!! Fijn zeg!

Een aantal prima curves, een enfant terrible van Mango, Riley heeft haar vermaanddag gehad, een door de neus geboorde Onesie van Coco ( -O- ) en de hoerentaart. Dus toch op eigen initiatief verbeterd! :+

Danic wat enorm sneu zeg voor Rosalie. Sowieso is er wel wat algehele malaise nu in de familie Danic lees ik. Sterkte ermee! (Wel een klein lichtpuntje dat de Smafolk zo mooi staat, leuk!!)

Lila welkom terug! Lekker in zee gezwommen O+

Shandaly, broer en zus: wat een verschillende gezichten op die foto! Fijn dat de roze wolk is gearriveerd :)

Loj, c_/ voor je crappy nacht, en ook nog een dubbele espresso voor Gulara. Jammer dat het zo'n dramanacht was, hoop dat het stomen helpt :*

Kwisted wat lief :D

Nou, een update over de rechtszaak. De rechter heeft gisteren de zaak geschorst omdat hij wil dat alle verklaringen die er nu liggen onder ede door de getuigen worden bevestigd. Hij was duidelijk not amused over die pauperlui, maar wil dus die verklaringen nog onder ede hebben. Allemaal leuk en aardig, maar die mensen die weten nu dat de rechtszaak weer verder gaat op het moment dat wij met naam en toenaam die verklaringen afleggen. Dus niet echt heel goed voor de gemoedsrust zeg maar. We zijn gisteren de hele dag en avond van huis geweest dus we hebben ze niet meer gezien. Wel klote dat de rechter pas op 11 september weer plaats in zijn agenda heeft dus nu zitten we nog 2 weken met die dreigende buren }:|

Wij hebben vannacht weer thuis geslapen maar we durfden het nog niet aan om Silvijn ook thuis te laten slapen. Wilden eerst nog een nacht zelf thuis slapen om te kijken of het rustig was. Ik baal ervan dat mijn eigen kindje door zulke mensen niet eens thuis kan slapen :'( maar gelukkig krijg ik wel veel foto's O+ en ze hebben zo'n gave babyfoon met camera dus ik krijg ook filmpjes dat ie aan het keten is in zijn bed *O* *;

pi_130587131
Later reageer ik uitgebreider (en ook op anderen), maar de 11e is mijn verjaardag! *O* Dat is een teken hoor Spees, dat gaat helemaal goedkomen. En die foto's zijn O+
pi_130587427
Nou Suiker, als dat geen teken is idd!! O+
pi_130587506
Nasty zaakje Spees! Nog 2 weken... En suiker, ik vind het ook een teken :Y

Kyara, je hebt mooie kindjes (met mooie ogen, stuk voor stuk!) en je bent ook nog eens goed in foto's maken van ze! Ik had ze helemaal gemist in het topic. Nu ben ik ook niet zo helder momenteel, maar toch sorry!
pi_130587982
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 05:58 schreef Loj het volgende:
Nee :s misschien moet ik maar van die klokkijkboekjes gaan halen ;)
Hij is om 2.32 weer gaan slapen en werd om 5.01 weer wakker...
T is een fase zullen we maar zeggen ;) en ik heb tot nu toe al 4,5 uur slaap gehad vannacht en ik weet dat er moeders zijn met minder slaap
Tuurlijk zijn er altijd mensen die het zwaarder hebben. Maar dit klinkt toch wel echt als een vrij beroerde nacht hoor :*

O en ik ga het fototopic zoeken!

Hier zijn de nachten ook nog steeds niet echt wat het zijn moet. Wat voor mij wel werkt is gewoon niet op de klok kijken en niet de keren tellen dat hij wakker wordt. Maar goed, die van mij gaat op zich wel altijd weer snel slapen, dus dan kan je alles ook min of meer op de automatische piloot een beetje doen.

Wat leuk Suiker! Hoe reageerde je ouders?

Sterkte Gulara, kan je vandaag een beetje rustig aan doen?

Wat een lief pyamaatje en lieve kinders Shandaly. En inderdaad, totaal verschillend. Leuk!

LB slaapt ze daarna nog verder? 5 uur is ook nog wel aan de veel te vroege kant toch?

Wow Spees wat een rot situatie. Fijn dat het vannacht dan rustig was, maar het is gewoon echt niet tof. Echt een verlies-verlies situatie dus. Als je geen verklaring aflegt gaan ze niet weg. Als je dat wel doet weten ze wie je bent en waar je woont natuurlijk. En het stomste van alles is dat Silvijn ook nog eens gewoon niet thuis kan slapen. = :(
pi_130590838
Loj wat een nacht, 4,5 uur slaap pff.

Gulara en lilalau ook te weinig slaap :*

Spees wat stom en naar dat het zo lang duurt allemaal. Ik hoop dat het de 11e allemaal opgelost wordt voor jullie.

Danic beterschap voor iedereen thuis :* Echt vervelend allemaal brak zijn.

Kwisted pop knuffelen O+

Hier nog steeds zieke mini, hij heeft eerst papa onder gespuugd en daarna mij, tis wat. Maar goed, oppasheld - moet ik schone kleren voor mezelf meenemen vroeg ze :D :@ :Y - georganiseerd, en zit weer op mijn werk.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 12:40:50 #199
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130591081
Ah, zielig dat ie zo spuugt Zolena -O-

Kwisted, wat klinkt dat lief! Ik hoop dat E ook van poppen gaat houden O+

Oh en E slaapt wel weer verder na 5 uur, maar helaas moest ik vrij snel daarna alweer opstaan voor mn werk. Nu dus een hoge koffiebehoefte ;)
  donderdag 29 augustus 2013 @ 12:42:58 #200
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130591147
Ohja Spees, wat een klotesituatie zeg! :{ Echt niet tof dat je Silvijn daar niet durft te hebben nu. Hopelijk bedaren ze snel.
pi_130591524
Loj 4,50 uur slapen is niet lang. Werk je nu ook alweer? Dat weet ik nu even niet :@

Kwisted fijn dat er een nachtritme is. Hopelijk blijft die nu zo
En wat lief dat ze zo aan het knuffelen is O+

Spees niet fijn. En wat duurt het dan nog lang totdat het 11 september is. Slaapt hij nu daar totdat het de elfde is? Sterkte :*

Lila, voor jouw nachten ook :*

Zolena hopelijk is jouw baby gauw weer opgeknapt :*

LB sterkte vandaag :*
pi_130591635
Meh heb vanmorgen de eerste klysma aan Rosalie gegeven. Ik was voorbereid op een grote hoeveelheid zoals de arts zei. Netjes binnen 10 minuten een spuitluier maar de hoeveelheid was normaal. Dus of alles er nu uit is?
Daarna was ze erg huilerig en heeft ze slecht gedronken, maar ik denk dat ze er echt buikpijn en kramp van had. Mijn zieligert ;(

Later nog eens zitten denken over de kinderarts en achteraf vond ik het best gek gaan. Hij dacht dat we kwamen voor de uitslag van de echo van haar heupen 8)7 die echo was 1 juli al gemaakt, maar wel raar dat er niets in de afspraak stond over de reden.
Verder vroeg hij niet naar haar voeding en kwam dus ook niet met de optie om dat eventueel te veranderen, maar begon gelijk over de lactulose. Haar slechte drinken was ook geen punt. Ze kreeg fenoeg binnen en zo niet dan moesten we maar ors geven :?
Dat ze van 850cc naar een krappe 650cc is gegaan was niet boeiend.

Volgende week faat er dus een speen mee zodat ik helder kan denken en dit kan aankaarten, want vind het nu eigenlijk een beetje kort door de bocht.
Ben dus ook vergeten te vragen wat zijn visie is over bijvoeding.

En mijn smurf is vandaag 5 maanden :o *O*
pi_130591665
Oh en eva kruipt net weer op schoot, die wil weer aardbeien gaan zoeken :D (suiker!).
pi_130591717
Jeetje Spees... hadden we het er gister over dat Bram al zo groot lijkt.. maar die van jou lijkt ook al bijna een kleuter zo! O+
Wat een k*tsituatie met die buren zeg. Hoe is het met de rest van de straat? Zijn jullie alleen de 'boeman' tov die aso's, of staat de rest er ook achter? En doen ze ook mee met de verklaringen enzo?

Arme Rosalie... maar wel al 5 maanden! *O* Succes volgende week! Misschien helpt het om je vragen op te schrijven en het papiertje ook echt mee te nemen daarheen.

En hoe is het met jezelf?
pi_130591792
Dat papiertje meenemen :D maar dat is wel typisch iets voor mij. Alles opschrijven en dan het briefje vergeten :')

Ik heb vanmorgen de ha gebeld. Die is !#/%××¥_% :( nog steeds op vakantie. Maandag nog een keer.
pi_130591794
Arme Rosalie :*
En *O* voor de vijf maanden
pi_130591845
Zul je ook altijd zien he.. stomme huisartsen... Die van mij is er ook nooit als je ze nodig hebt -O-
Maar goed dat je gebeld hebt!
pi_130592817
Kyara, ben jij al begonnen met rijstebloem toevoegen aan de laatste fles? En hoe ging dat, enzo?

Ik heb nog niet bijgelezen. Moe, ziek, schoolmoeders die op de stoep fietsen en tekeer gaan tegen mij omdat ik als voetganger met kinderwagen niet wilde wijken... dit is nieeeet mijn dag.

Heeft XM zich al gemeld eigenlijk?
pi_130593038
Ik ben vanmorgen met Luuk naar de huisarts geweest. Hij zat al even aan zijn oren te trekken, was wat hangerig en at slecht. Hij is ook enorm verkouden. Vannacht was het drama. Hij bleef maar huilen/krijsen. Net zoals toen hij de waterpokken had.
Een van zijn oren is geiriteerd en hij heeft verhoging, ws een virusje. De huisarts wilde wel ab voorschrijven, maar het zou zijn herstel niet heel veel bespoedigen. Dus daar maar niet voor gekozen. Hij is nu wel naar de opvang. Ze zouden bellen als het niet ging.
*poef* nu is het weg
pi_130593187
Spees wat een rot situatie zeg. Kan me voorstellen dat je nu niey lekker thuis zit.

:* voor de slechtte nachten.

Danic wat sneu voor Rosali. Hopelijk doet de klisma toch zijn werk.
Wat ik nog wel wil benoemen is dat het niets hoeft te betekenen dat ze nu minder drinkt. Kyan ging rond de 4/4,5 maand ook minder drinken. En heb het er van meer gelezen die rond die leeftijd minder gingen drinken.
En ik las idd dat ze goed groeit dus ik zou daar dan aan vast houden.

Le hoop dat de dag dan snel voorbij is en morgen een nieuwe goede dag.

KJ luuk ook al niet lekker. Arm mannetje.
pi_130593720
En stiekem nog een enorme mijlpaal vandaag. Luuk is nu net zo lang uit de buik als hij erin gezeten heeft. 39 weken en 3 dagen.
*poef* nu is het weg
pi_130594501
Lurker hier, met ook een Rosalie die vandaag precies 5 maanden is O+

Ik lees trouw mee (erg leuk ook vanwege de herkenbaarheid met Danic's Rosalie) maar kom er eigenlijk niet aan toe om te reageren (en weet vaak ook niets nuttigs te zeggen :@).

Maar ik wil wel alle ziekige kindjes, vermoeide mama's en wie het nog meer kan gebruiken sterkte wensen!

Stiekem is dit natuurlijk een ordinaire tvp :@
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_130594658
Dank jullie wel :) Maar mijn nachten zijn best te doen hoor! Het zou fijn zijn als hij door zou slapen, maar ik denk dat ik per wakker wordt keer (3 keer ofzo per nacht) misschien 5 of 10 minuutjes bezig ben.

Danic ik hoop echt dat die klysma's hun werk gaan doen, en dat je volgende keer wat meer antwoorden in plaats van extra vragen krijgt. O en dat je huisarts van dat strand afkomt.

Beterschap voor Luuk! En wat een leuke mijlpaal. *O* Nu baal ik echt een beetje dat ik die niet eerder bedacht heb zodat ik er bij stil kon staan ;( . Net een weekje te laat.

De Rosalie's 5 maanden! *O* *O*

miss Isis was het nou jouw man? die ik tegengekomen kon zijn op de introductie van de pabo?
pi_130594675
Leuke mijlpaal KJ.

Miss isis. Gewoon meeposten hoor. Ik kom er vaak ook niet aan toe. Maar zo eens in de zoveel tijd reagger ik ook.
pi_130595822
Nu maak ik me wel een beetje zorgen om XM, ze is volgens mij ook niet echt actief op FB. Of is ze op vakantie?
pi_130595949
*O* KJ leuke mijlpaal!

:* voor de mini's van Zolena en Danic!

*O* En ook 5 maanden alweer, de mini van Danic! En die van miss_Isis!
pi_130596286
Wil wel proberen mee te posten, want ik vind het echt leuk om alle herkenbare verhalen hier te lezen en zo. Maar ik ben een beetje bang dat ik dan een dag of wat niet online ben en dat de klad er dan weer ik komt. Ging ook zo toen ik mee probeerde te posten in Z&G namelijk :@

Maar ik lees in ieder geval (bijna) alles mee!

En meteen maar een vraagje... Hoe lang duurt het gemiddeld voor een baby van op de buik liggen en heel hard proberen naar actief tijgeren/kruipen gaat? Sinds Rosalie zich van rug naar buik kan rollen probeert ze héél hard om vooruit te komen. Het lukt zelfs al een beetje, want ik moet haar om de haverklap weer terug op haar speelkleed leggen (en laatst heeft ze in ons bed zelfs 2 meter afgelegd voor ze er uit viel :@ ). Maar het gaat haar denk ik niet snel genoeg want ze begint regelmatig enorm hard en gefrustreerd te gillen :') Iemand een idee hoe lang het nog duurt voor ik de honden en katten in veiligheid moet brengen? :+

En lilalau, ik denk niet dat het mijn man was, die doet niets met de pabo iig!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_130596614
Ohhh heel herkenbaar Isis! Op de gladde woonkamervloer zet ze zich af met haar handen en schuift ze achteruit. Op het bed kan ze zich beter af zetten met haar voeten en komt ze enigszins al vooruit, maar het frustreert haar dan ook dat het nog niet helemaal lukt :D Geen idee hoe lang het zal duren, dus ik ben ook benieuwd naar de ervaringen!
pi_130598816
Even heel snel *O* voor de mijlpalen, nieuw verworven vaardigheden en gewoon voor alle leuke baby's O+

:* Voor zieke kindjes, zieke mama's, slechte nachten en voor kloteburen -O-

Ik lees wel mee maar kom er niet aan toe om actief mee te posten, gaat te snel hier en voelt lullig om niet op iedereen te reageren..

Ik heb het zo druk met werk, het afronden van mijn opleiding tot december en de voorbereidingen van de vervolgopleiding die ik al in oktober start. Daarnaast nog huishouden en een sociaal leven dat ik nog enigszins in stand wil houden en natuurlijk J. O+ die veel aandacht van mij verdient maakt dat ik een beetje overloop in mijn hoofd. Zal blij zijn als het januari is, ik ben toe aan RUST.

[ Bericht 0% gewijzigd door L0t.. op 29-08-2013 16:22:38 ]
  donderdag 29 augustus 2013 @ 16:17:11 #220
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130599241
Heeey L0t! Ik had ook al bedacht dat jij veel afwezig was! Jammer dat je het zo druk hebt, klinkt pittig met die twee opleidingen die elkaar overlappen. Niet té druk doen he! :*
pi_130599545
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:58 schreef danic het volgende:
Meh heb vanmorgen de eerste klysma aan Rosalie gegeven. Ik was voorbereid op een grote hoeveelheid zoals de arts zei. Netjes binnen 10 minuten een spuitluier maar de hoeveelheid was normaal. Dus of alles er nu uit is?
Daarna was ze erg huilerig en heeft ze slecht gedronken, maar ik denk dat ze er echt buikpijn en kramp van had. Mijn zieligert ;(

Later nog eens zitten denken over de kinderarts en achteraf vond ik het best gek gaan. Hij dacht dat we kwamen voor de uitslag van de echo van haar heupen 8)7 die echo was 1 juli al gemaakt, maar wel raar dat er niets in de afspraak stond over de reden.
Verder vroeg hij niet naar haar voeding en kwam dus ook niet met de optie om dat eventueel te veranderen, maar begon gelijk over de lactulose. Haar slechte drinken was ook geen punt. Ze kreeg fenoeg binnen en zo niet dan moesten we maar ors geven :?
Dat ze van 850cc naar een krappe 650cc is gegaan was niet boeiend.

Volgende week faat er dus een speen mee zodat ik helder kan denken en dit kan aankaarten, want vind het nu eigenlijk een beetje kort door de bocht.
Ben dus ook vergeten te vragen wat zijn visie is over bijvoeding.

En mijn smurf is vandaag 5 maanden :o *O*
Ik heb als volwassene (24) 2x een klysma gehad, en ik vond het een drama, de 1e keer werkte niet voldoende daarom dus dezelfde dag een grotere gehad, mocht het gewoon thuid doen, gevoelsmatig zijn ze aan het slingeren met je darmen, die zetten op door t klysma, en dat zorgt voor misselijkheid en buikkramp,
Ik kan mij dus ontzettend voorstellen dat je kleine zich alles behalve lekker voelt.

Arm ding...
S. 2014
J. 2016
pi_130599613
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:54 schreef Omentielvo het volgende:
Spees niet fijn. En wat duurt het dan nog lang totdat het 11 september is. Slaapt hij nu daar totdat het de elfde is? Sterkte :*
Nee, we willen hem in principe niet teveel bij anderen laten slapen. Ik vind twee weken van huis wel heel erg lang en ook wel wat heftig voor Silvijn. Vannacht en vandaag is het super rustig, zo rustig is het nog nooit geweest. Ze zullen wel denken dat ze daarmee indruk kunnen maken op de rechter ofzo. Maar we kijken nu per dag/avond hoe we de situatie inschatten en als er onrust is kunnen we hem altijd naar mijn zusje, vader of schoonouders brengen gelukkig.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 13:00 schreef Shandaly het volgende:
Jeetje Spees... hadden we het er gister over dat Bram al zo groot lijkt.. maar die van jou lijkt ook al bijna een kleuter zo! O+
Wat een k*tsituatie met die buren zeg. Hoe is het met de rest van de straat? Zijn jullie alleen de 'boeman' tov die aso's, of staat de rest er ook achter? En doen ze ook mee met de verklaringen enzo?
Gelukkig zijn er nog twee actieve buren die aan alles meewerken en verklaringen afleggen. Maar jammer genoeg zijn er ook buren die wel last hebben van de situatie maar er niets mee doen. Onze buurman aan de andere kant, daar hebben we het echt mee getroffen. Die stond bij die actie van gisteren al in de deuropening voor het geval dat (hij had die man gezien en dacht dat ik alleen thuis was) en die kunnen we dag en nacht bellen en dan staat hij er.

Druk hoor Lot, succes met alles. Hoop voor je dat de tijd voorbij vliegt tot januari.

Danic wat sneu zeg van dat klysma, dat dat pijn oplevert ;( Jammer dat je achteraf het idee hebt dat niet alles besproken is, volgende keer alles wat je wil vragen even opschrijven?

Iedereen ook sterkte met de off days en zieke baby's :{
pi_130600828
Danic, wat rot! Stom dat je ha op vakantie is ook -O- En Rosalie 5 maanden *O*

Spees, wat irritant dat je nog zo lang moet wachten zeg. Echt nare situatie. :*

quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 13:31 schreef L-E het volgende:
Kyara, ben jij al begonnen met rijstebloem toevoegen aan de laatste fles? En hoe ging dat, enzo?
Nee, toen ik daarmee ging dreigen besloten ze prompt om tot minimaal 6 uur door te slapen, daarna ook weer verder te tukken tot een uur of 9. En M slaapt al een hele week uit tot 9 uur dus ik kom wel aan mijn nachtrust. Durf het bijna niet neer te zetten /fokwet en zo.

En :* voor de rest van je post. Op de stoep fietsen, lekker voorbeeld voor je kinderen dan.

KJ, beterschap voor Luuk! En mijlpaal *G*

Lilalou :*

quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 14:20 schreef Lilalau het volgende:
miss Isis was het nou jouw man? die ik tegengekomen kon zijn op de introductie van de pabo?
dat is een andere Isis _Isis_ geloof ik ;)

L0t, succes met alles!

Ik ben ook heel benieuwd hoe het met XM is inderdaad, hopelijk gaat alles goed.

Ik ben vandaag een dagje naar de stad geweest, helemaal alleen. Lekker naar de kapper en gewinkeld. Vond ik toch wel even lekker eigenlijk. Ben toch 6 uurtjes weggeweest, daarna stonden mijn borsten op klappen. Maar sinds ze minder voedingen hebben (om de 4 uur) is het best te doen (oma heeft een flesje gegeven tijdens mijn afwezigheid).
pi_130601111
Fijn spees dat je wel uitwijk mogelijkheden hebt. Al wil je hem het liefst thuis hebben natuurlijk.
En wat fijn van je buurman.

Kyara heerlijk even alleen er op uit. Ik merk dat ik ook 1 dag rust wil. Even gewoon niets. Ben moe en heb weinig voor mezelf op dit moment.
Zou morgen met mijn moeder naar de film gaan. Maar er draait niets leuks althans niet op het goede tijdstip.

Ach ja. Peuter gaat maandag weer naar de psz. Dat geeft iets meer ruimte.
pi_130601242
Danic hoe gaat ie? Klote als er voor je gevoel eigenlijk niet goed genoeg geluisterd wordt. Ik ben zo'n neuroot die altijd een briefje meeneemt en afwerkt. Kun je aan het eind nog even checken (dan ben ik dus altijd minimaal 2 vragen vergeten te stellen).

Olf en Lila, ik heb ook een abonnement op Artis gehad (we moesten er vaak tekenen voor school) gehad maar ik vind alle hokjes er altijd zo klein :@ Toch is de sfeer wel geweldig en romantisch!

LB hoe gaat het nu met E? Dat wildplassen is hier trouwens al een hele poos over! Hij had het laatst een keer maar toen was ik ook al vijf minuten poep weg aan het poetsen. :') Enne.. nog maar één nachtje!

Bram heeft er altijd zin in :D Een dagje Monaco klinkt best wel decadent (en tof)! O+

Shandaly wat leuk die foto's in hetzelfde pakje! (ik haat Winnie, maar ik kijk gewoon naar de streepjes :+ )

Loj ik vind dat maar bar weinig slaap eigenlijk. Er zijn altijd mensen die het zwaarder hebben, maar jij relativeert wel heel erg :D

Kwisted wat leuk, wat voor pop is het?

Zolena hoe is het nu, nog iets van de oppas gehoord of ben je alweer thuis?

KJ *O* en :'( Wat een sneutje net op deze feestdag!

Hoi Miss Isis :) Lekker meeposten hoor, gewoon soms. Het zijn er maar weinig die dit soort lijsten posten, je kunt best een beetje ego doen ;)

Ik begin te vermoeden dat meisjes misschien wat sneller zijn met tijgeren enzo want F doet niet meer dan twee maanden geleden op dat gebied :D

L0t dat klinkt inderdaad druk, leuk dat je even iets laat horen! Blijven doen hoor O+

Kyara wat heerlijk zeg even wat meer nachtrust voor jou, het is je zo gegund! :Y en ook nog een Kyaradag O+

As kan je moeder morgen dan niet oppassen en dat jij even alleen de stad in gaat? Of is dat een egoïstisch voorstel ;)
pi_130601363
En dan nu weer een voedingsvraag, jaha daar is ze weer hoor! *O*

Die kleine van mij drinkt al twee weken als een hoera. Hij neemt drie slokken, gaat piepen, kijkt om zich heen, drinkt weer drie slokken, duwt de fles weg, gaat met zijn hoofd slingeren, bijt op de speen, wil echt niet drinken, wordt boos als je de fles aanbiedt, dan ineens gaat hij piepen, mond open, fles in zijn mond, drie slokken etc etc. En dat terwijl hij net twee dagen zijn flessen leegdronk en aan 5 flessen genoeg had }:|

Wat we al doen:
-boven gaan zitten -> weinig afleiding
-medium speen geprobeerd, *dan drinkt hij vrij rustig drie slokken maar dan verslikt hij zich *repeat vanaf hier
-proberen fles geven als hij net wakker wordt > meer energie? Helpt niet.
-proberen fles te geven vlak voor hij gaat slapen > meer honger? Helpt niet.
-deel fles geven als hij net wakker wordt, tweede helft als hij weer gaat slapen. Dit is eigenlijk de enige mogelijkheid om hem normale hoeveelheden te laten drinken nu.

Het is vast weer een of andere fase die voorbij gaat, maar iemand nog tips?
pi_130601739
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 16:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik heb als volwassene (24) 2x een klysma gehad, en ik vond het een drama, de 1e keer werkte niet voldoende daarom dus dezelfde dag een grotere gehad, mocht het gewoon thuid doen, gevoelsmatig zijn ze aan het slingeren met je darmen, die zetten op door t klysma, en dat zorgt voor misselijkheid en buikkramp,
Ik kan mij dus ontzettend voorstellen dat je kleine zich alles behalve lekker voelt.

Arm ding...
Oh wat fijn om te lezen. Nou ja. ...om uitleg te krijgen over wat er gebeurt. Dit verklaart heel veel. Dank je wel! :*

En een datumtweeling met dezelfde naam O+ hoe tof is dat!
Ik ben wel heel benieuwd of ze ook op elkaar lijken. Foto?
pi_130601744
As, hoop dat het lukt om nog wat te regelen.

Suiker, volgens mij beschrijf je precies de 4 maanden dip :D
Buitenwereld is interessanter, snel afgeleid. Komt vanzelf goed. Gewoon blijven aanbieden. :*
pi_130601815
:D Oh echt? Is dat weer zo'n sprongetje? Dan ga ik die even googlen!

Hij kan trouwens wel ineens veel meer. Niet qua kruipen ofzo maar vooral wat coördinatie en contact betreft, als hij iets doet kijkt hij je tussendoor even aan O+ Of als ik gek doe dan kijkt hij ook even naar mijn vriend. Hij heeft door dat een stoffen boekje bladzijdes heeft. En hij kan hard lachen! O+
pi_130601873
Nou je omschrijft echt precies hoe Rosalie drinkt :o is die dan gewoon sloom met dr 4 maanden dip :P

(En had je nog gelezen van eva die aardbeien wil zoeken op mijn telefoon? )
pi_130601875
Ik heb geen idee of het een sprongetje is, weet wel dat bijna alle baby's (of in elk geval veel) rond die leeftijd beetje dippen in hun gewicht. Alsof de buitenwereld ineens interessant is.

Ik heb vandaag best veel gelopen in de stad en nu ontzettend last van net iets boven mijn linkerbil. Net naast mijn stuitje. Is dat mijn bekken?
pi_130601891
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:32 schreef danic het volgende:
Nou je omschrijft echt precies hoe Rosalie drinkt :o is die dan gewoon sloom met dr 4 maanden dip :P

(En had je nog gelezen van eva die aardbeien wil zoeken op mijn telefoon? )
Oh ja!! :D O+ Ik vond het geweldig en dacht: daar ga ik straks even op reageren. En toen ben ik het vergeten :@
pi_130601902
Klinkt als een spier kyara. Misschien een beetje overbelast?
pi_130601917
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:33 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Oh ja!! :D O+ Ik vond het geweldig en dacht: daar ga ik straks even op reageren. En toen ben ik het vergeten :@
:D
pi_130601919
Ik weet het niet Kyara, klinkt inderdaad als een verrekt/overbelast spiertje maar dat zit natuurlijk wel rond je bekken.
pi_130601956
quote:
17s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:32 schreef Kyara het volgende:
Ik heb geen idee of het een sprongetje is, weet wel dat bijna alle baby's (of in elk geval veel) rond die leeftijd beetje dippen in hun gewicht. Alsof de buitenwereld ineens interessant is.

Ik heb vandaag best veel gelopen in de stad en nu ontzettend last van net iets boven mijn linkerbil. Net naast mijn stuitje. Is dat mijn bekken?
Het kan. Althans het klinkt precies zoals de bekkenpijn die ik tijdens mn zwangerschap had. Maar om even spuit 11 te zijn kan het ook een spiertje zijn :+
pi_130602034
Volgens mij hoort het er een beetje bij. Alhoewek kyan hier vanaf 2 maanden aan het klote is met zijn flessen. En steeds op een andere manier.

Ik wil mijn moeder niet laten oppassen omdat ze al zo vaak oppast. En eigenlijk wil ik niet weg. Maar wil ik een dag op de bank/bed hangen in mijn eentje.
Maar dat is lastig met twee kinderen. Maar dit dipje waait ook wel weer over.

Volgende week begint het sporten ook weer. En ik ben aan het afvallen. Ik moet gewoon even energie opdoen.

Kyara van bekken heb ik geen verstand.
pi_130602055
Ja, het voelt ook een beetje hetzelfde als tijdens mijn zwangerschap.
Maar, nu is er over nadenk: dat was ook een spiertje :D

ik heb vandaag een nieuwe bh gekocht in de sale: cup F :X :X :X
(vlak voordat ik zwanger werd van M had ik nog een B cup....)
pi_130602070
Whut, dat is een goede stijging! Ik ben gewoon weer terug bij B, maar dan wel een lekkere brede maat :')
pi_130602085
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:38 schreef As1981 het volgende:
Volgens mij hoort het er een beetje bij. Alhoewek kyan hier vanaf 2 maanden aan het klote is met zijn flessen. En steeds op een andere manier.

Ik wil mijn moeder niet laten oppassen omdat ze al zo vaak oppast. En eigenlijk wil ik niet weg. Maar wil ik een dag op de bank/bed hangen in mijn eentje.
Maar dat is lastig met twee kinderen. Maar dit dipje waait ook wel weer over.

Volgende week begint het sporten ook weer. En ik ben aan het afvallen. Ik moet gewoon even energie opdoen.

Kyara van bekken heb ik geen verstand.
Gaan ze naar een kdv? Anders een keer een dagje/middagje vrij nemen terwijl zij weg zijn?
pi_130602098
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:39 schreef Suikertante het volgende:
Whut, dat is een goede steiging! Ik ben gewoon weer terug bij B, maar dan wel een lekkere brede maat :')
Ik stop nooit meer met borstvoeding! *O* :')
pi_130602136
Niemand zag dat he? :@
pi_130602206
Ik had m gezien!!! :D
pi_130602209
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:41 schreef Suikertante het volgende:
Niemand zag dat he? :@
Nee maar nu ben ik wel nieuwsgierig
pi_130602223
Ik zeg niks maar het begint met een z en eindigt op wangerschapstest
pi_130602247
Het was een typo. Maar eigenlijk niet, eigenlijk was het een gênante fout en wist ik ineens niet meer hoe het moest.
pi_130602260
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:44 schreef Spees_Eend het volgende:
SSssssst! Ik had me er net zo goed uitgekletst! :D
pi_130602278
Zo dat is een verschil kyara :o

Nee geen kdv. Oudste gaan naar de psz. Ik werk via het uzb (en werk op dit moment weinig) dus ben eigenlijk altijd thuis met ze.

En als mijn man of mijn moeder een uurtje alleen met ze zijn, zijn ze gesloopt. En ik heb zede hele dag.
Begrijp me niet verkeerd hoor. Het zijn schatten. Maar mijm oudste is zo druk op het moment. En Kyan maakt zo'n drama van zijn flessen. Ik vind het echt niet leuk om te geven en hik tegen het moment van geven aan :@
pi_130602280
En dan nu lekker indruk willen maken met je aksantsirkomflex op je genant!
pi_130602294
o|O Ik durf nu niks meer te schreiven.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 17:55:32 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130602551
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:44 schreef Spees_Eend het volgende:
_O-

Suiker, t gaat goed met E hoor! Nog geen groene poep gezien na de prikjes eergisteren. Wel heeft ze gisternacht geslapen van 23 tot 7 :o O+

Wat je beschrijft over F's drinken klinkt wel wat bekend; E is ook sneller afgeleid :Y schijnt erbij te horen, een faaaaaase inderdaad oO<
pi_130602594
Dan laat ik hem maar lanterfanten! Het is geen scharminkel dus ik maak me geen zorgen O+ Fijn dat het met E goed gaat! En dat is onze gemiddelde nacht, fijn zijn ze he? :D
  donderdag 29 augustus 2013 @ 18:01:45 #253
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130602773
Ohja, dat vond ik wel sneu; E heeft nog steeds dikke bulten waar de prikjes zijn gezet... en een blauwe plek bij eentje. Lijkt niet zeer te doen gelukkig.

Volgende afspraak geen prikjes! *O*
pi_130605019
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:28 schreef danic het volgende:

[..]

Oh wat fijn om te lezen. Nou ja. ...om uitleg te krijgen over wat er gebeurt. Dit verklaart heel veel. Dank je wel! :*

En een datumtweeling met dezelfde naam O+ hoe tof is dat!
Ik ben wel heel benieuwd of ze ook op elkaar lijken. Foto?
Ja, cool he? :D Ik vond het echt grappig om te lezen toen ik na mijn bevalling weer op Fok kwam dat er nog een Rosalie was geboren op 29 maart.

En foto:

SPOILER
Ze heeft wel echt 2 gewone beentjes hoor, maar ik heb schijnbaar geen goede foto's waar allebei haar benen fatsoenlijk op staan :')

Qua ontwikkeling gaan ze volgens mij wel redelijk gelijk op, mijne heeft ook een fase gehad waarin ze erg onrustig dronk. Nu is dat al weer wat beter, maar ik voed nog wel voornamelijk boven in bed, dan houdt ze haar aandacht er wat beter bij. Volgens mij kon jouw Rosalie wat eerder omrollen, de mijne kent dat trucje nu sinds drie weken. En de mijne heeft nu net een tandje :)

Wat sneu dat E zulke bulten krijgt van de prikjes, LB! Hopelijk trekt het snel weg.
pi_130605714
Wat een geweldige snoet zeg, hapwangen! O+
pi_130605878
Ging goed met oppas (m's tante die is er vaker). Een keer spuitpoep, maar niet gespuugd. Maar ook maar weinig gegeten. Ging echt niet, ons veelvraatje gaat ineens huilen als ie de fles ziet. Ook alleen maar melk gehad. Maar goed meer vocht en makkelijk verteerbaar dus is vast wel ok.

Rotdagen, ook zieke baby's enzo allemaal :*

Datumtweeling met zelfde naam :o hoe toevallig.

Suiker die faaase hadden we hier ook rond 4 maanden.

Lb even geen prikjes meer *O*
pi_130607666
Ik zie net op mijn FB een bericht je van iemand met kindjes even oud als de mijne. Voor de eerste keer een lange vinger :o Reactie er onder: wat? nu pas? :')

Ik vraag me dan echt af van een kind van 7 maanden met een lange vinger moet.....al die suiker.... :X
pi_130608289
Inderdaad, ik kan me er echt niks bij voorstellen!

quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
..
XM!! We maken ons een beetje bezorgd, gaat het wel goed daar? Druk met al die voedingen hopelijk? ;)
pi_130609205
quote:
17s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:00 schreef Kyara het volgende:
Ik zie net op mijn FB een bericht je van iemand met kindjes even oud als de mijne. Voor de eerste keer een lange vinger :o Reactie er onder: wat? nu pas? :')

Ik vraag me dan echt af van een kind van 7 maanden met een lange vinger moet.....al die suiker.... :X
Nee dat zou ik dan ook niet doen. Moet zeggen dat Kyan ineens sinds gister het eten door heeft. Dus soepstengel en brood krijgt hij al wel.
Ook geef ik hem soms een stukje liga van 4-6 maanden.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 20:41:03 #260
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130609409
Lange vinger... tsja waarom niet een soepstengel inderdaad? 8)7

Zolena, nog wel echt ziek dus! Hopelijk knapt je ventje gauw op.
pi_130609909
L-E. :*
Mij is dat ook wel opgevallen dat mensen geen stap opzij willen doen als je met een kinderwagen loopt. Dus meestal wijk ik maar uit

KJ :*. En hele leuke mijlpaal ook *O*

Miss. *O*

Lot wat een drukte. Ik snap dat je er niet veel bent :*
Ik hoop alleen dat het nog even duurt voordat het januari is. Ik ben nog niet toe aan een dreumes :D

Spees. Gelukkig dat ie niet elke dag ergens anders hoeft te slapen.
En fijn dat je een paar fijne buren hebt

Kyara fijn dat je zo genoten hebt van je dagje
Ik zou wel eens een avondje bioscoop willen doen. Heb ik zo zin in.
Op 11 oktober ga ik trouwens naar Nick en Simon en passen mijn ouders op. Eerst wilde ik Riley daar laten slapen. Maar ik ben daar nog niet toe. De nachten wil ik haar nog thuis

Suiker doet ie dit bij jullie allebei? Riley heeft een tijdje terug gehad dat ze alleen van mij de fles wilde als ik de buurt was
Oh zie nu over de vier maandendip. Ik kwam er pas later achter dat dit de reden is dat de bv bij mij is gestopt.

quote:
17s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:40 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik stop nooit meer met borstvoeding! *O* :')
Haha ik zie nu voor me dat je straks twee pubers heb die nog steeds bv krijgen en jij ondertussen op dubbel z zit om aan de voedingsvraag te kunnen voldoen

As :*

Miss wat een schatje O+

Zolena fijn dat de oppas goed ging. Jammer dat je veelvraat nu minder dronk

quote:
17s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:00 schreef Kyara het volgende:

Riley kreeg dat al toen ze net geboren was. Ze moest toch eten? :D
Maar serieus. Het eerste jaar al suiker geven. Dat doe ik dus echt niet. Wat ik wel soms doe is zo'n babykoekje versnipperen bij de banaan.
pi_130610025
Fruit gaat hier wel goed, vandaag hebben ze samen een halve perzik op. Maar van groente moeten ze niks hebben. Misschien toch eens een potje proberen, dat is qua substantie misschien net iets anders of zo.

En anders dan krijgen ze wel een stroopwafel. Lange vingers :{w
pi_130610074
Suiker, hier precies zo met drinken, maar ze is alsnog wel lekker aangekomen, onze spek O+ Ze weegt nu 6300! Gewoon al meer dan 2x haar geboorte gewicht én boven de 6kg :o Anyway, dat drinken is dus niet zo gek volgens mij!

En ik moet ook een stoffen boekje! Die hebben wij nog niet!
pi_130610349
Stoffe boekjes zijn leuk. Kyan gaat er nu echt op af (er liggen er twee in zijn bed bij het voeteneind). Als hij wakker is gaat hij daar gelijk naar toe.

Omen, fijn dat je ouders dan bij jullie oppassen. ik vind ergens anders slapen geen probleem, zolang het is met een reden. Voor zomaar vind ik het niet nodig.
Alhoewel mijn oudste het liefst elke week uit logeren gaat bij opa en oma.
Heb je voldoende oppasmogelijkheden om er ook een keer uit te gaan voor de bios?

Ik raak hier trouwens echt gefrustreerd van de flesjes. Ik ga morgen een poging doen om het te filmen, ook voor het CB volgende week. Het is echt niet normaal hoe hij te keer gaat bij die fles. Alleen de twee keren dat ik vandaag wilde filmen ging hij ineens drinken.
pi_130610388
En wat fijn dat ze zo goed groeit Belle en wat een kleintje was ze dan O+
pi_130611023
Jeetje As, dat is wel heel heftig met de flessen dan! Hopelijk komt er snel ergens een oplossing vandaan :*
  donderdag 29 augustus 2013 @ 21:12:00 #267
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130611056
Haha As, da's een goed wapen dus die camera :D

Belle, wauw wat een spekje heb je! _O_ goed man! Hoe lang is ze?

E vindt dr stoffen boekjes ook geweldig, maar vandaag waren de knuffels in haar box helemaal het einde. Ze heeft heerlijk aan de staart van de kat liggen kluiven :Y)

Omen, die visuals van jou zijn hilarisch! :D Hoe is het met Riley nu?
pi_130611110
N. is meer van de gevulde of roze koeken.

Lekker dat je oppas hebt voor N&S Omen! En zo af en toe vind ik een nachtje logeren voor N. wel lekker hoor! Uiteten, bios, drankje in de stad, lekker slapen en ergens ontbijten. En dan heel blij zijn om mijn O+ baby O+ weer te zien.

Ik stop ook nooit met borstvoeding. Ik vrees namelijk echt wel een behoorlijke ravage. Net als Kyara van B naar F gegaan. Lekker dat je meiden beter slapen! en dat je een fijne middag gehad hebt.

Belle, je kleintje al weer twee keer zo zwaar! Lekker dat ze zo goed groeit.

As met je Trollbaby. Net als je wil filmen weer wel goed drinken. Maar vervelend dat het drinken niet zo goed gaat. Wel een goed idee om het te filmen.

En het schatje van Miss Isis O+

LB sneu van die plekjes. Prikken zijn echt helemaal niks he.
pi_130611210
Ja het is echt zielig. En dit gedrag is gelukkig pas van de laatste week. Hiervoor dronk hij dus wel slecht of niet, maar nu gaat hij dus al huilen en krijsen als hij de fles ziet. Maar hij wil em wel, want ook honger.
Maar het is echt hard en heel zielig.

Hij probeert dan te drinken, maar krijgt er niets uit lijkt het. Dus huilen. Maar de fles zit niet verstopt. Het was ook nooit een probleem. We hebben ook al verschillende flessen geprobeerd, maar hij gedraagt zich bij allemaal hetzelfde. En dan ineens pakt hij hem wel en drinkt hij hem in 1x leeg in 10-15 min.
Echt zo vreemd. Maar dat compleet overstuur huilen is zo zielig en hij is dan ook niet te troosten.

En het duurt tussen de 10 - 30 min voordat hij dan ineens de fles wel pakt.
pi_130611275
Wat een enorme hoeveelheid slecht drinkende kindjes zeg! Hier valt het mee, hij drinkt goed, alleen stopt hij niet gewoon als hij klaar is maar gaat heel zielig jammeren inclusief sad face, alsof we hem met bruut geweld een tepel in zijn giechel dwingen :') Als ik hem dan van de borst haal is het weer prima.

Omen, ik wijk met alle liefde uit met de kinderwagen, geen probleem. Maar niet voor moeders die op de stoep (van nog geen meter breed!) voor de deur van de kleuterklassen fietsen terwijl daar allemaal kindertjes rond rennen. Ik ben geen heilig boontje, maar ik vind het idioot dat mijn kleuter opzij moet springen omdat anderen zich niet kunnen gedragen.

LB, wat sneu, die plekjes! ;(

Mijn baby heeft sinds een tijdje enorme last van krampen, zo vanuit het niets. Infacol lijkt goed te werken gelukkig, dus dat gebruiken we maar even bij elke voeding. Hij is ook erg schrikkerig, vindt alle geluiden als we op straat lopen eng, kan zich helemaal lam schrikken als ik hem heel zachtjes op ons bed neer leg.. ik word er gewoon een beetje verdrietig van. Het lijkt alsof hij het leven even heel zwaar vindt, zo sneu. Hij slaapt ook meer dan normaal, ik bedenk me nu dat ik dit vorige week ook al hier schreef. Groeispurtje? Sprongetje? Een faaaaase die er gewoon bij hoort?
pi_130611296
Wat sneu As :{

Hier een Nijntje knisperboekje. Daar wordt ook om gevochten. En M vindt hem ook nog steeds leuk dus die gaat er geregeld ook mee vandoor :')
pi_130611510
Knuffels zijn ook om op te knagen LB. Hier valt hij er ook op aan alsof het, het lekkerste eten ooit is :D

Wat sneu LE dat hij zo'n last heeft van die krampen, maar fijn dat de infacol helpt. Ze worden zich dan ineens wat meer bewust van hun omgeving en geluiden he. Dat schrikachtige is waarschijnlijk gewoon een fase idd. Maar wel zielig.

En baby speelgoed is sowieso de bom, althans mijn peuter speelt ook ineens weer met dingen waar hij nog nooit naar heeft omgekeken :D

En dat drinken is inderdaad sneu, omdat hij de rest van de dag eigenlijk gewoon gezellig is.
pi_130611601
As, heeft hij geen maagpijn ofzo? Dat hij drinken associeert met pijn? En uiteindelijk overstag gaat vanwege de honger, oid?
  donderdag 29 augustus 2013 @ 21:21:45 #274
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130611602
As, kan het zijn dat het drinken pijn doet? Tandjes, keelpijn...? Buis van Eustachius?

LE, dat klinkt ook al zo zielig! ;(

Wat is E dan toch een zondagskindje zeg. Letterlijk, maar volgens mij ook figuurlijk :Y
pi_130611683
L-E die infacol wordt helemaal afgebroken, dus is helemaal niet schadelijk ofzo. Niet dat je meteen naar hulpmiddelen moet grijpen maar ik ben zo blij met infacol. We stoppen elke maand een keer en dan beginnen we na een week weer omdat hij toch weer krampjes krijgt. Hopelijk is de komende keer de laatste!
pi_130611750
LB, ze is 59 cm! Ons propje <3
En knuffelen doe je met je mond, is hier het motto!

Ik hoor het al ja, zo'n boekje dus!

As, echt heel sneu! Gelukkig is ie wel vrolijk de rest van de dag. Maar je voelt je zelf er gewoon ook naar van, zulke dingen... En wat de rest zegt, zou het ergens pijn doen?

L-E, klinkt wel alsof het een groeispurtjesprongetje kan zijn!

Hier is het zelfgemaakte label-lintjes wolkje een groot succes, evenals de kruitvat ringen!
pi_130611786
Ja dat denk ik dus niet. Want water en thee uit een tuitbeker gaat bv prima. Of uit een halve literfles water.

En eten gaat eigenlijk ook goed. Dus slikken lijkt ook geen probleem te zijn. En als hij dus eenmaal drinkt is het ook geen probleem en drinkt hij hem zo op en is er daarna ook niks aan de hand,
Maar hij gedraagt zich wel alsof hij pijn heeft, maar hij doet dat dus al voordat hij praktisch iets op heeft.

Ik had het er gisteren met Sonnetje over, dat ze eerst dachten aan reflux (rond de 4 maanden deed hij dit ook zo heftig) maar dat hij zich verder totaal niet zo gedraagt. Bij terug geven van melk krijg je bijna de grootste lach en het is niet zo dat hij alleen maar wil drinken om te blijven slikken.
Hij stelt me echt voor raadsels.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 21:28:06 #278
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130611967
Oh nee dan weet ik t ook niet As :{ wat raar inderdaad dat t alleen bij melk is.

Kun je dat anders uit een tuitbeker geven? Of water uit de fles? Kun je zien waar t probleem nou zit.
pi_130611979
Ik zal morgen wel dat filmpje proberen te plaatsen als het me gelukt is om te filmen. Dan maakt eea misschien duidelijker.

Ik hoop gewoon dat hij snel goed gaat eten en dan een fles laat vallen. Terwijl de fles met mijn oudste echt ons rust/knuffel momentje was.
Nu drinkt hij zijn fles sowieso al vanaf 3/4 maanden niet gezellig. Hij wil het liefst plat op de bank liggen. Helemaal niet in je armen ofzo. Dat voelt ook al niet goed :'( :'(
pi_130612061
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 21:28 schreef LadyBlack het volgende:
Oh nee dan weet ik t ook niet As :{ wat raar inderdaad dat t alleen bij melk is.

Kun je dat anders uit een tuitbeker geven? Of water uit de fles? Kun je zien waar t probleem nou zit.
Water uit de fles drinkt hij wel, maar dat zijn geen grote hoeveel heden.

Melk uit de tuitbeker kreeg ik ook als tip van sonnetje, maar om een hele fles uit de tuitbeker te doen is ook niet haalbaar. Want liggend krijgt hij te snel te veel binnen en om hem in de kinderstoel zo alle flessen te laten drinken of een hele fles gaat hij ook nog niet redden vrees ik.

niet om alle tips gelijk van de hand te doen hoor. Maar meer dat ik er al over heb nagedacht. Wil niet de zeurder lijken die ergens mee zit maar niet iets wil proberen ofzo :@
pi_130612132
De 12-weken sprong zou het hier kunnen zijn. Ik heb niet zo veel met sprongen en dat soort dingen, maar het idee dat dit redelijk normaal is en vermoedelijk tijdelijk vind ik wel prettig :@
pi_130612185
Geef je hem de melk altijd warm? Heb je al geprobeerd daarin iets te veranderen?
  donderdag 29 augustus 2013 @ 21:34:00 #284
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130612285
As, je zeurt niet hoor! :o Ik zou t ook ff niet meer weten, en wie weet zit de gouden tip er wel tussen. Maar misschien ook wel niet en heeft t even tijd nodig. Ik hoop dat ze je op t cb kunnen helpen :*

LE, ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat t een sprongetje is. En die gaan inderdaad over, en dan heb je vast een nóg toffere baby! O+
pi_130612288
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 21:32 schreef L-E het volgende:
Geef je hem de melk altijd warm? Heb je al geprobeerd daarin iets te veranderen?
Wisselend. Thuis maak ik hem altijd warm. maar onderweg krijgt hij hem vaak ook lauw/koud. Met water uit een flesje water zonder op te warmen. Beide drinkt hij.
Het is zelfs vaak zo dat hij dus pas zijn flesje veel later drinkt dat dat hij hem aangeboden krijgt, dus dan ook weer koud is. Het lijkt dus geen verschil te maken.
pi_130612386
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 21:34 schreef LadyBlack het volgende:
As, je zeurt niet hoor! :o Ik zou t ook ff niet meer weten, en wie weet zit de gouden tip er wel tussen. Maar misschien ook wel niet en heeft t even tijd nodig. Ik hoop dat ze je op t cb kunnen helpen :*

LE, ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat t een sprongetje is. En die gaan inderdaad over, en dan heb je vast een nóg toffere baby! O+
Nou ja, dit dus!
pi_130612400
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 21:34 schreef LadyBlack het volgende:

Ik vrees van niet. Want toen hij 4 maanden was speelde dit ook en toen ook besproken. Zij stond ook voor een raadsel. Maar eigenlijk had ze zo iets, van ja vervelend geen idee wat het is. Maar hij drinkt het uiteindelijk wel en hij groeit goed. Misschien alleen eerder beginnen met bijvoeden (wilde wachten tot 6 maanden).

Daarom wil ik het ook nu op film om duidelijk te maken dat het niet alleen even geen zin hebben in de fles is.
Maar 4x per dag echt een oorverdovend en bijna tranentrekkende strijd is.
pi_130612467
In elk geval voet bij stuk houden As en je niet laten afschepen. Ook niet als het niet lukt om te filmen. Dan moet de wvpk maar even komen kijken of zo.
pi_130612570
Wat Kyara zegt. Ik merk steeds vaker dat ik moet schreeuwen voor iemand luistert. En dan gaat alles ineens veel sneller.
pi_130612632
Alles gelezen maar moeeeeeeee. Werken ging wel, vanmorgen moest ik wel huilen maar toen ik er eenmaal was was dat ook over.

Even een hart onder de riem voor As, wat ontzettend naar. Ik dacht nog even; zou hij last van zijn nekje hebben? Omdat je zei dat hij het liefst plat ligt. En tijdens het drinken drukt zijn nek natuurlijk op je arm. Zomaar een idee En wat Kyara zei

En ook nog even voor Spees, wat een ontzettende )(&&(*^( situatie

En nog een hoop mooie foto's gezien O+
pi_130612637
quote:
17s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 21:37 schreef Kyara het volgende:
In elk geval voet bij stuk houden As en je niet laten afschepen. Ook niet als het niet lukt om te filmen. Dan moet de wvpk maar even komen kijken of zo.
Ik hoop gewoon dat het snel weer over gaat. Hij heeft dus al vanaf dat hij 2 maanden is steeds iets met die flessen. Dit is extreem, gelukkig is het ook wel minder extreem. Maar relaxed flessen voeden is het niet.
Terwijl de eerste twee maanden hij niet te houden was met drinken.

Maar hoe wanhopig is soms ook word, mijn oudste heeft de eerste 4 maanden bijna alleen maar gehuild. En dan voel je, je de hele dag wanhopig. En beide zijn het verder hele leuke mannetjes O+
pi_130612675
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 21:34 schreef As1981 het volgende:

[..]

Wisselend. Thuis maak ik hem altijd warm. maar onderweg krijgt hij hem vaak ook lauw/koud. Met water uit een flesje water zonder op te warmen. Beide drinkt hij.
Het is zelfs vaak zo dat hij dus pas zijn flesje veel later drinkt dat dat hij hem aangeboden krijgt, dus dan ook weer koud is. Het lijkt dus geen verschil te maken.
Ik dacht, misschien vindt hij het gewoon niet lekker als het warm is. Maar goed, daar past zo'n heftige reactie dan ook niet echt bij..
pi_130612732
Ohja, wij gaan morgen ook even naar het cb. Volgens mij is L. zijn hoofdje rechts aan het afplatten, ik wil even dat er iemand naar kijkt.
pi_130612748
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 21:40 schreef Fieder het volgende:
Alles gelezen maar moeeeeeeee. Werken ging wel, vanmorgen moest ik wel huilen maar toen ik er eenmaal was was dat ook over.

Even een hart onder de riem voor As, wat ontzettend naar. Ik dacht nog even; zou hij last van zijn nekje hebben? Omdat je zei dat hij het liefst plat ligt. En tijdens het drinken drukt zijn nek natuurlijk op je arm. Zomaar een idee En wat Kyara zei

En ook nog even voor Spees, wat een ontzettende )(&&(*^( situatie

En nog een hoop mooie foto's gezien O+
Omdat hij hem dan meer naar achter moet houden? Ja nooit over nagedacht. Maar zou hij het dan ook niet moeten hebben over de rest van de dag? Hij is juist zo heel sterk in zijn nek?

Fijn dat het werken wel ging. Even huilen mag. Morgen gaat het vast een stuk relaxter al.
pi_130612785
Goed om er op tijd bij te zijn LE. Dus even naar kijken kan geen kwaad.
pi_130612801
Fieder, fijn dat het werken ging. Het is toch weer een nieuw evenwicht zoeken he.

L-E succes morgen! Hopelijk valt het mee.
pi_130612815
En nog even een happy post:

We gaan in het najaar een midweekje weg. Net geboekt *O*
pi_130612866
Leuk!! Naar een huisjespark?
pi_130612901
Lekker Kyara, even er tussen uit? Waar?
pi_130613031
Oh leuk Kyara! Goed zeg dat je dat gewoon doet! :@
pi_130613039
dus...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo