abonnement Unibet Coolblue
  PR en moderator donderdag 31 december 2015 @ 17:51:44 #151
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_158719365
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 17:35 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, de zaak van m'n ouders en m'n huis afgebroken ;(
Al woon ik nu in het centrum ook wel lekker hoor, alleen de leegstand is zo treurig.
Ja, eeuwig zonde. En dan zie je het terrein vervolgens jaren braakliggen en vervolgens nog jarenlang leegstaande nieuwbouw. Dan denk je ook "en daarvoor moest je mijn huis afbreken? :') "
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_158719375
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 17:17 schreef Moira. het volgende:

[..]

Er zat toen ook zo'n klein paardrij-zaakje naast de Boni waar ik altijd mijn paardrijspullen kocht toen ik als klein meisje nog bij de Nieuwe Heuvel reed O+

Edit: Oh je quote die andere post :D Maar idd, ik ook zou best graag eens door het Ede van 1900 willen lopen :o
De Nieuwe Heuvel! O+ Ook nog gereden.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  PR en moderator donderdag 31 december 2015 @ 17:52:50 #153
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_158719406
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 17:52 schreef Tamashii het volgende:

[..]

De Nieuwe Heuvel! O+ Ook nog gereden.
Ik weet nog dat er een kleine donkerbruine pony Bronno liep O+ Mijn all time favorite O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_158719550
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 17:51 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja, eeuwig zonde. En dan zie je het terrein vervolgens jaren braakliggen en vervolgens nog jarenlang leegstaande nieuwbouw. Dan denk je ook "en daarvoor moest je mijn huis afbreken? :') "
Ze hebben er wel meteen wat opgezet en daar zitten nu ook nog wel winkels en woningen, maar ik zie er soms oo Facebook nog foto's van langskomen en dan word ik wel even nostalgisch ;(
Tap tap tap
  PR en moderator donderdag 31 december 2015 @ 17:57:53 #155
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_158719591
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 17:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ze hebben er wel meteen wat opgezet en daar zitten nu ook nog wel winkels en woningen, maar ik zie er soms oo Facebook nog foto's van langskomen en dan word ik wel even nostalgisch ;(
Die Foto's Oud-Ede pagina is/was wel tof!
Ben alleen uit die groep gestapt toen mensen foto's van hun eigen huis en familie gingen posten en niet zo zeer meer van gebouwen voor 1980 :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_158719658
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 17:57 schreef Moira. het volgende:

[..]

Die Foto's Oud-Ede pagina is/was wel tof!
Ben alleen uit die groep gestapt toen mensen foto's van hun eigen huis en familie gingen posten en niet zo zeer meer van gebouwen voor 1980 :')
Ja echt he, een hele zut familiefotos die niets met het dorp te maken hebben. Ik had nog nooit van die familie gehoord. Daar is ook wel wat van gezegd dat ie ermee moest stoppen dus ik zie ze niet meer langskomen. Mn vader laat nog weleens wat foto's van die pagina aan m'n oma zien, vooral de heel oude foto's. Van de bomen die m'n overgrootvader gepoot heeft en de oude oude winkel.
Tap tap tap
  PR en moderator donderdag 31 december 2015 @ 18:02:45 #157
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_158719720
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 18:00 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja echt he, een hele zut familiefotos die niets met het dorp te maken hebben. Ik had nog nooit van die familie gehoord. Daar is ook wel wat van gezegd dat ie ermee moest stoppen dus ik zie ze niet meer langskomen. Mn vader laat nog weleens wat foto's van die pagina aan m'n oma zien, vooral de heel oude foto's. Van de bomen die m'n overgrootvader gepoot heeft en de oude oude winkel.
Ja zo'n tjap heeft toen z'n eigen pagina gemaakt "Foto's Oud-Edenaren" ofzo. Maar ik vond de echt oude pareltjes steeds zeldzamer worden.
Ik vind de markt van 1983 veel minder interessant dan het station in 1905 weetjewel.

Wel tof ja! Mijn opa is geboren in het huis waar ik ook 15 jaar gewoond heb (en mijn 70-jarige vader nu nog steeds woont). Dus 't is wel leuk om van m'n vader dan al die verhalen te horen over het échte oude Ede van de jaren 50, en verhalen van zijn vader van de jaren 20 enzo :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_158720463
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 18:02 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja zo'n tjap heeft toen z'n eigen pagina gemaakt "Foto's Oud-Edenaren" ofzo. Maar ik vond de echt oude pareltjes steeds zeldzamer worden.
Ik vind de markt van 1983 veel minder interessant dan het station in 1905 weetjewel.

Wel tof ja! Mijn opa is geboren in het huis waar ik ook 15 jaar gewoond heb (en mijn 70-jarige vader nu nog steeds woont). Dus 't is wel leuk om van m'n vader dan al die verhalen te horen over het échte oude Ede van de jaren 50, en verhalen van zijn vader van de jaren 20 enzo :D
Ik heb dezelfde slaapkamer gehad als m'n vader, alleen hingen er bij mij posters van take that en leonardo dicaprio aan de muur km plaats van the beatles :P
Tap tap tap
  vrijdag 15 januari 2016 @ 10:39:53 #159
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_159119007
Vind ede erg verpauperd aandoen. En zeker niet het gevoel geven van een Veluws stadsdorpje. Eerder als een 30 in een dozijn dorp uit de polder. Erg sfeervol!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  † In Memoriam † vrijdag 15 januari 2016 @ 11:11:47 #160
230491 Zith
pls tip
pi_159119612
Ede is dan ook het slechte van beide: geen geschiedenis (zoals Wageningen eronder dat wel heeft, op de map van 1815 op www.topotijdreis.nl word Ede aangegeven als plek met een kerk, het geschiedenis hoofdstuk van Ede op Wikipedia bestaat uit 5 zinnen en gaat over 3 doden bij ENKA in 1925,die van Wageningen heeft 8 paragrafen en gaat over Romeinen en kastelen)... en een enorme bevolkingsgroei in de jaren dat lelijke eenheidsworst gebouwen standaard Was (wat veluwse dorpjes niet hadden).

Dus geen eeuwenoude herenhuizen en overheidsgebouwen in het centrum maar vooral veel grijze vierkante bakstenen. Een soort Almere op de veluwe. Woon er al meer dan een jaar maar ben nog maar 2x in de winkelstraat geweest.

[ Bericht 9% gewijzigd door Zith op 15-01-2016 11:29:07 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † vrijdag 15 januari 2016 @ 11:28:14 #161
230491 Zith
pls tip
pi_159119977
Oh en we worden gegijzeld door de gereformeerden in ede en de dorpen erom, hierdoor 1 van de minst gevaccineerde gemeenten in Nederland waardoor je eigen kinderen ook gevaar lopen, mocht je ze hebben. :r

Toch woon ik in een mooie, nette straat met 400m2+ grond voor minder dan 200k euro. Hoef je in Wageningen niet te proberen :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_159120932
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 10:39 schreef hierissieweer het volgende:
Vind ede erg verpauperd aandoen. En zeker niet het gevoel geven van een Veluws stadsdorpje. Eerder als een 30 in een dozijn dorp uit de polder. Erg sfeervol!
Ach Lunteren was vroeger ook erg mooi en leuk. Tegenwoordig is dat dorp ook verpauperd en verstedelijkt.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_159121251
Echt sfeervol is Ede niet, maar ik woon er al m'n hele leven zowat en m'n ouders en grootouders komen hier vandaan, dus heb er iets meer 'gevoel' bij, anders zou ik er denk ik niet zo snel gaan wonen.
Soms denk ik nog wel dat ik misschien beter toch naar Wageningen had kunnen gaan, iets meer sfeer.
Tap tap tap
  vrijdag 15 januari 2016 @ 17:54:37 #164
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_159127906
Ik kom ook uit een edesch geslacht. Maar ben 8 jaar geleden naar Wageningen gegaan. Midden in het centrum gaan wonen in een oud pand. En ben 2 naar gelegen gaan samenwonen in Amersfoort. Ik kan niet zeggen dat ik Ede mis. Ook al wint hek mijn familie er nog een liggen mij roots er. Ik beschouw Wageningen dan nog meer als mijn thuishaven.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  vrijdag 15 januari 2016 @ 17:57:19 #165
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_159127952
En indd Lunteren wordt ook steeds stedelijker. Maar weet iets meer de balans te vinden dan ede stad.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  vrijdag 15 januari 2016 @ 17:58:54 #166
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_159127982
Het gemeentehuis in ede vind ik dan wel weer een prachtig gebouw. Dat zat en goede visie achter. Alleen jammer dat de kuil een dergelijke zijn veranderd. Dat gaf het gebouw juist een extra architectonische dimensie...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zondag 24 januari 2016 @ 06:04:14 #168
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_159349639
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 17:58 schreef hierissieweer het volgende:
Het gemeentehuis in ede vind ik dan wel weer een prachtig gebouw. Dat zat en goede visie achter. Alleen jammer dat de kuil een dergelijke zijn veranderd. Dat gaf het gebouw juist een extra architectonische dimensie...
Het gemeentehuis een goede visie?

Wat ik heb begrepen is dat het gemeentehuis gebouwd moest worden en ze dus een architect nodig hadden. Ze zijn toen gaan kijken en kwamen een architect tegen die nog een gebouw had liggen voor een kustplaatsje wat uiteindelijk vanwege geldgebrek niet gebouwd is.
Dat ontwerp kon Ede dus voor een prikkie overkopen, en dat is de reden dat het gemeentehuis op een grote boot lijkt qua ontwerp terwijl heel Ede niets met boten heeft.

Maar misschien is dat dus maar een broodje aap :P
  maandag 25 januari 2016 @ 23:24:01 #169
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_159397480
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 06:04 schreef Jovatov het volgende:
Maar misschien is dat dus maar een broodje aap :P
Dat.

De plaats voor het nieuwe gemeentehuis is uitgezocht door de architect zelf, Bakema, omdat hij gebruik wilde maken van de glooiing van de Paasberg.
pi_165415814


Apart dat niemand in dit topic over bovenstaand heeft terwijl het toch dit weekend plaatsvond op de welbekene Ginkelse heide. Moet wel zeggen dat het verder lag dan verwacht zo komende van het CS in Ede. Wel rijkelijk bebost als je daar rijdt. Oh ja



Vlakbij de Ginkelse heide lag dit restaurant als enige horeca daar in de buurt en wat een arrogante uitbater is dat zeg als je wat vd tap wil die aangesloten was maar hij alleen maar flesjes verkoopt die dag van de Airborn dropping. Oh ja en een flesje bier,gewoon Heineken,kostje 5 euro die dag. Afzetter! Niks bestelt en bij het Pannenkoekenhuis richting Ede de schade ingehaald.
pi_165416040
Ik woon hier al m'n hele leven en heb de dropping nooit gezien :@. Heb op die dag ook altijd een familiedag en kan dan alleen de vroege dropping zien, dus als het weer dan niet meezit kan ik weer naar huis zonder ik iets gezien heb.
Bij de oefening donderdagochtend was het weer prachtig en kwamen de vliegtuigen over m'n huis, zaterdagochtend hoorde ik ze wel maar zag ik ze niet eens.
Tap tap tap
  PR en moderator zondag 18 september 2016 @ 21:46:48 #172
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_165416062
quote:
2s.gif Op zondag 18 september 2016 21:39 schreef Iwanius het volgende:
Apart dat niemand in dit topic over bovenstaand heeft terwijl het toch dit weekend plaatsvond op de welbekene Ginkelse heide.
Als Edenaar heb je al zo veel keer de Airborne meegekregen dat het weinig bijzonder meer is om over te praten :P
Geldt voor mij iig wel :')
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 21:46 schreef CherryLips het volgende:
Ik woon hier al m'n hele leven en heb de dropping nooit gezien :@. Heb op die dag ook altijd een familiedag en kan dan alleen de vroege dropping zien, dus als het weer dan niet meezit kan ik weer naar huis zonder ik iets gezien heb.
Bij de oefening donderdagochtend was het weer prachtig en kwamen de vliegtuigen over m'n huis, zaterdagochtend hoorde ik ze wel maar zag ik ze niet eens.
Whehe precies, je krijgt er altijd wel iets van mee (met overvliegende vliegtuigen enzo) :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 18 september 2016 @ 21:56:05 #173
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_165416379
quote:
2s.gif Op zondag 18 september 2016 21:39 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

Apart dat niemand in dit topic over bovenstaand heeft terwijl het toch dit weekend plaatsvond op de welbekene Ginkelse heide.
Elk jaar hetzelfde hè, niet echt interessant meer als Edenaar.

quote:
Oh ja

[ afbeelding ]

Vlakbij de Ginkelse heide lag dit restaurant als enige horeca daar in de buurt
Juffrouw Tok en Gonzales gemist? :o. Die zijn wel een stukje dichter bij de 'happening' dan Planken Wambuis.

quote:
en wat een arrogante uitbater is dat zeg als je wat vd tap wil die aangesloten was maar hij alleen maar flesjes verkoopt die dag van de Airborn dropping. Oh ja en een flesje bier,gewoon Heineken,kostje 5 euro die dag. Afzetter! Niks bestelt en bij het Pannenkoekenhuis richting Ede de schade ingehaald.
Nog nooit geweest, maar altijd al een raar restaurant gevonden met hun standaard bord 'onbeperkt mosselen eten' midden in de bossen op de Veluwe. :{w
  PR en moderator zondag 18 september 2016 @ 22:04:25 #174
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_165416693
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 21:56 schreef Zelva het volgende:
Nog nooit geweest, maar altijd al een raar restaurant gevonden met hun standaard bord 'onbeperkt mosselen eten' midden in de bossen op de Veluwe. :{w
Ik at daar vroeger wel eens mosselen met m'n vader :@ Was te jong om er wat van te vinden though :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 18 september 2016 @ 22:34:13 #175
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_165417841
quote:
2s.gif Op zondag 18 september 2016 21:39 schreef Iwanius het volgende:
Niks bestelt en bij het Pannenkoekenhuis richting Ede de schade ingehaald.
Vandaar dat het zo druk was, ik wilde daar vandaag eten maar het zat bomvol :+
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')