abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_131026650
de leningen met 18% rente komen bij de banken vandaan
  dinsdag 10 september 2013 @ 16:30:41 #77
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_131026735
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:25 schreef macondo het volgende:

[..]

Dus VISA geeft geen credit cards uit?
Het krediet komt niet van Visa.

Visa legt het betalingsnetwerk aan. Elke keer als een consument betaalt met een visa kaart dan wordt die info via hun "pijpleidingen" verstuurt naar de bank. Het geld wordt van de bank afgeschreven of geleend bij de betreffende bank. Visa rekent kosten over de transactie. Hoe meer geldtransacties zij verwerken, hoe groter hun omzet.

Het daadwerkelijke krediet met woekerrente's wordt verschaft door de banken.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_131026924
is er nog groei voor visa dan ? in Europa heeft niemand een creditcard
  dinsdag 10 september 2013 @ 17:00:21 #79
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_131027611
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:38 schreef arjan1212 het volgende:
is er nog groei voor visa dan ? in Europa heeft niemand een creditcard
Ikke wel. Anders kan ik geen spullen bij amazon bestellen ^O^
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 10 september 2013 @ 17:01:12 #80
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_131027640
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:38 schreef arjan1212 het volgende:
is er nog groei voor visa dan ? in Europa heeft niemand een creditcard
Genoeg groei, de wereld gaat de komende jaren steeds meer van cash naar plastic. De opkomende economieën krijgen steeds meer te besteden. 70% van hun transacties is debit, 30% is credit.

Vrijwel iedere verkoper moet visa aanbieden, ze dragen niet het ondernemers risico, ze zetten zo'n kastje aan de bar en klaar is Visa met hun taak.
Visa heeft een balans met 0,0 schuld.
Geen krediet risico, dat draagt de bank, ze harken gewoon de fees naar binnen.
Hoe meer euro's/dollars er door hun systeem gaat, hoe meer fees, oftewel de perfecte inflatie hedge.

Tot slot, je hebt twee soorten bedrijven:
• Het bedrijf dat 5 miljard winst maakt en daarvan 4.5 miljard terug moet investeren om de boel draaiende te houden. Een staal fabrikant of een vliegtuigmaatschappij bijvoorbeeld. Hierdoor blijft er maar een fractie over om te groeien, dividenden te betalen, schulden af te betalen etc.
• Het bedrijf dat 5 miljard verdient en slecht 0,3 miljard terug moet investeren om de boel draaiende te houden. Waardoor er 4,7 miljard overblijft om te groeien, om aandeelhouders rijker te maken met dividenden en aandelen terugkoop. Visa.

Visa, mooi bedrijf. :)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  dinsdag 10 september 2013 @ 17:08:23 #81
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_131027884
Alleen jammer dat je er 25 keer de vrije kasstroom voor moet betalen.
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 10 september 2013 @ 17:19:25 #82
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_131028252
Ja, de prijs is wat minder. :{
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_131030929
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:01 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Genoeg groei, de wereld gaat de komende jaren steeds meer van cash naar plastic. De opkomende economieën krijgen steeds meer te besteden. 70% van hun transacties is debit, 30% is credit.

Vrijwel iedere verkoper moet visa aanbieden, ze dragen niet het ondernemers risico, ze zetten zo'n kastje aan de bar en klaar is Visa met hun taak.
Visa heeft een balans met 0,0 schuld.
Geen krediet risico, dat draagt de bank, ze harken gewoon de fees naar binnen.
Hoe meer euro's/dollars er door hun systeem gaat, hoe meer fees, oftewel de perfecte inflatie hedge.

Tot slot, je hebt twee soorten bedrijven:
• Het bedrijf dat 5 miljard winst maakt en daarvan 4.5 miljard terug moet investeren om de boel draaiende te houden. Een staal fabrikant of een vliegtuigmaatschappij bijvoorbeeld. Hierdoor blijft er maar een fractie over om te groeien, dividenden te betalen, schulden af te betalen etc.
• Het bedrijf dat 5 miljard verdient en slecht 0,3 miljard terug moet investeren om de boel draaiende te houden. Waardoor er 4,7 miljard overblijft om te groeien, om aandeelhouders rijker te maken met dividenden en aandelen terugkoop. Visa.

Visa, mooi bedrijf. :)
Ik zou meer op Gemalto inzetten.

Beveiliging voor smart/payphones etc. daar zie ik over een jaar of 5 wel veel omzet in.

;)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 september 2013 @ 19:18:47 #84
78918 SeLang
Black swans matter
pi_131032321
Visa gata kapott dat wordt allemaal Bitcoins!!!1111EINZ!!! _O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_131032373
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:01 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Genoeg groei, de wereld gaat de komende jaren steeds meer van cash naar plastic. De opkomende economieën krijgen steeds meer te besteden. 70% van hun transacties is debit, 30% is credit.

Vrijwel iedere verkoper moet visa aanbieden, ze dragen niet het ondernemers risico, ze zetten zo'n kastje aan de bar en klaar is Visa met hun taak.
Visa heeft een balans met 0,0 schuld.
Geen krediet risico, dat draagt de bank, ze harken gewoon de fees naar binnen.
Hoe meer euro's/dollars er door hun systeem gaat, hoe meer fees, oftewel de perfecte inflatie hedge.

Tot slot, je hebt twee soorten bedrijven:
• Het bedrijf dat 5 miljard winst maakt en daarvan 4.5 miljard terug moet investeren om de boel draaiende te houden. Een staal fabrikant of een vliegtuigmaatschappij bijvoorbeeld. Hierdoor blijft er maar een fractie over om te groeien, dividenden te betalen, schulden af te betalen etc.
• Het bedrijf dat 5 miljard verdient en slecht 0,3 miljard terug moet investeren om de boel draaiende te houden. Waardoor er 4,7 miljard overblijft om te groeien, om aandeelhouders rijker te maken met dividenden en aandelen terugkoop. Visa.

Visa, mooi bedrijf. :)
Ebay is een mooi bedrijf met Paypal onder zijn hoede. Ik voorzie meer groei voor Paypal.
pi_131034182
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:18 schreef SeLang het volgende:
Visa gata kapott dat wordt allemaal Bitcoins!!!1111EINZ!!! _O-
:')
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_131145372
M'n Aegon Obligatie staat nu op + 25% en die van ASR op + 15% dat had ik toen niet echt verwacht :o
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_131146213
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:18 schreef SeLang het volgende:
Visa gata kapott dat wordt allemaal Bitcoins!!!1111EINZ!!! _O-
bedankt voor de tip. Ben nu 50% long in bit coins en 50 % short in visa.
Beneath the gold, the bitter steel
  zaterdag 14 september 2013 @ 01:34:28 #89
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_131152690
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:20 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Ebay is een mooi bedrijf met Paypal onder zijn hoede. Ik voorzie meer groei voor Paypal.
ik niet
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 14 september 2013 @ 01:36:09 #90
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_131152723
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:17 schreef Kirov het volgende:

[..]

bedankt voor de tip. Ben nu 50% long in bit coins en 50 % short in visa.
Dacht jij je geld met toeslagen verdiende.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_131155329
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 01:36 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Dacht jij je geld met toeslagen verdiende.
Que?
Beneath the gold, the bitter steel
pi_131178662
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 12:58 schreef SeLang het volgende:
Tapering bitchez! >:)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
wat ik interessant vind ik heb een analyse gevonden dat REITS zoals NLY allemaal gaan imploderen binnenkort omdat rente gaat stijgen en alle forecasten van de FEDs zijn van rates van 4%+ binnen 2 jaar en dat al die mensen die REIT verkopen oplichters zijn omdat deze als zogenaamde veilige belgging (30jaar bonds bull markt) wordt verkocht en de top van bonds lange termijn in 2012 was. Willem Middelkoop heeft hierin wel gelijk. mensen snappen niet dat bonds de slechte investering is want de bull market is voorbij na 30 jaar.
pi_131178953
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:59 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

wat ik interessant vind ik heb een analyse gevonden dat REITS zoals NLY allemaal gaan imploderen binnenkort omdat rente gaat stijgen en alle forecasten van de FEDs zijn van rates van 4%+ binnen 2 jaar en dat al die mensen die REIT verkopen oplichters zijn omdat deze als zogenaamde veilige belgging (30jaar bonds bull markt) wordt verkocht en de top van bonds lange termijn in 2012 was. Willem Middelkoop heeft hierin wel gelijk. mensen snappen niet dat bonds de slechte investering is want de bull market is voorbij na 30 jaar.
Interessant, aangezien NLY en andere mReits hun renterisico gehedged hebben, en het gaat om de steilte van de curve, en de mate van prepayments, die hun resultaat bepaalt, en niet het renteniveau.

Ik weet daarentegen wel wie de oplichter is :)

Mensen die mReits niet begrijpen (en niet begrijpen wat het verschil tussen een Reit en mReit is) en zomaar wat roepen :D
so long and thanks for all the fish
pi_131180125
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 22:06 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Interessant, aangezien NLY en andere mReits hun renterisico gehedged hebben, en het gaat om de steilte van de curve, en de mate van prepayments, die hun resultaat bepaalt, en niet het renteniveau.

Ik weet daarentegen wel wie de oplichter is :)

Mensen die mReits niet begrijpen (en niet begrijpen wat het verschil tussen een Reit en mReit is) en zomaar wat roepen :D
dat kwam inderdaad in de analyse naar voren. mensen zeiden je hebt hebt fout want de risico's zijn gehedged. daarna zei deze man dat de hedgers niet gek zijn en de prijs van hedges zo explosief gaan stijgen dat hedging duurder is dan niet hedging
oftewel same story als CDO's. mensen dachten ze waren gehedges totdat counterparties allemaal defaulten. dus REITS zijn gehedged totdat de markt erachter komt dat ze niet meer gehedges kunnen worden daarna imploderen deze onzinproducten zij de man van de analyse.
pi_131180361
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 22:33 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

dat kwam inderdaad in de analyse naar voren. mensen zeiden je hebt hebt fout want de risico's zijn gehedged. daarna zei deze man dat de hedgers niet gek zijn en de prijs van hedges zo explosief gaan stijgen dat hedging duurder is dan niet hedging
oftewel same story als CDO's. mensen dachten ze waren gehedges totdat counterparties allemaal defaulten. dus REITS zijn gehedged totdat de markt erachter komt dat ze niet meer gehedges kunnen worden daarna imploderen deze onzinproducten zij de man van de analyse.
Weet je wat die hedges zijn? :D

Short treasuries. Succes met defaulten van de counterparties dan. Gaat de USA defaulten. Nou nog beter ;) Dat is winst in die hedge ;)

Je praat ontzettende poep, maar dat schijnt de tendens te zijn in dit topic :) Beetje onderbuik kreetologie, zonder je om de feiten te bekommeren of je daarin te verdiepen. Bah :)

Misschien moet je voor de grap eerst eens beginnen met het onderscheid tussen Reits en mReits te begrijpen en je vervolgens eens drie seconden te verdiepen in wat ze op de balans hebben staan, ipv deze bagger te verspreiden onder het motto 'zij zeiden dat'

Wie trouwens echt wil weten hoe mReits in elkaar zitten, alsmede hoe ze gehedged zijn is deze reeks van artikel een aanrader. http://seekingalpha.com/author/scott-kennedy/articles

[ Bericht 5% gewijzigd door crashbangboom op 15-09-2013 11:55:28 ]
so long and thanks for all the fish
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 15 september 2013 @ 11:18:32 #96
78918 SeLang
Black swans matter
pi_131190806
Even een preview wat betreft de naderende "tapering" waar iedereen het over heeft...

Ik heb hier al vaak het punt gemaakt dat QE (en dus eventuele tapering) nauwelijks relevant is. Natuurlijk heeft het wat tweede orde effecten en het helpt het sentiment, maar het is imo niet wat de huidige bullmarket heeft gedreven.

De voornaamste driver imo is de recordhoge winstmarges van corporaties. En die worden tegenwoordig vooral gedreven door overheidstekorten. Hoe dat werkt heb ik uitgebreid hier beschreven.

Overheidstekorten lopen momenteel fors terug door belastingverhogingen en door de sequester. En een nieuwe debt ceiling deal moet de komende paar maanden worden bereikt. De meeste mensen zien dalende tekorten als iets positiefs. Zelf zie ik ook graag een overheid die niet boven haar stand leeft. Maar dalende begrotingstekorten zijn een negatieve factor voor winstmarges van corporaties en daarmee ook voor aandelenkoersen.

Het zou okee zijn als het dalende overheidstekort wordt gecompenseerd door dissaving, een nieuwe investment boom, een export boom of een consumerboom. Maar ik zie dat momenteel nog niet echt gebeuren. Daarom verwacht ik -in tegenstelling tot de concensus voorspelling- dalende winstmarges. Mocht dit waarheid worden, dan ben ik benieuwd hoe een sterk overgewaardeerde aandelenmarkt reageert op die dalende winstmarges.

Ik heb hier mijn nek uitgestoken door tegen de consensus (Goldman Sachs, Jeremy Siegel, etc) in te gaan en kan het natuurlijk helemaal fout hebben, maar het komende jaar krijgen we the proof of the pudding :Y). Wat de uitkomst ook gaat worden, ik ga het met veel belangstelling volgen - vanaf de zijlijn.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 15 september 2013 @ 15:35:55 #97
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_131198868
Is het mogelijk dat de Fed volgende week vriend en vijand verrast door niet of nauwelijks te "taperen"? Het kan niet dat de Fed staat te springen om de oplopende rente (nekkend voor de herstelde/herstellende huizenmarkt) en de bijna crash van opkomende markten. Of heeft de Fed überhaupt geen keuze en moet ze wel taperen door het teruglopende tekort (= minder bonds beschikbaar om op te kopen)?

Overigens staat er in the economist van deze week nog een leuk verhaal over Wells Fargo:
http://www.economist.com/(...)l-crisis-riding-high

[ Bericht 12% gewijzigd door JimmyJames op 15-09-2013 15:41:46 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_131199430
quote:
3s.gif Op zondag 15 september 2013 11:18 schreef SeLang het volgende:
Even een preview wat betreft de naderende "tapering" waar iedereen het over heeft...

Ik heb hier al vaak het punt gemaakt dat QE (en dus eventuele tapering) nauwelijks relevant is. Natuurlijk heeft het wat tweede orde effecten en het helpt het sentiment, maar het is imo niet wat de huidige bullmarket heeft gedreven.

De voornaamste driver imo is de recordhoge winstmarges van corporaties. En die worden tegenwoordig vooral gedreven door overheidstekorten. Hoe dat werkt heb ik uitgebreid hier beschreven.

Overheidstekorten lopen momenteel fors terug door belastingverhogingen en door de sequester. En een nieuwe debt ceiling deal moet de komende paar maanden worden bereikt. De meeste mensen zien dalende tekorten als iets positiefs. Zelf zie ik ook graag een overheid die niet boven haar stand leeft. Maar dalende begrotingstekorten zijn een negatieve factor voor winstmarges van corporaties en daarmee ook voor aandelenkoersen.

Het zou okee zijn als het dalende overheidstekort wordt gecompenseerd door dissaving, een nieuwe investment boom, een export boom of een consumerboom. Maar ik zie dat momenteel nog niet echt gebeuren. Daarom verwacht ik -in tegenstelling tot de concensus voorspelling- dalende winstmarges. Mocht dit waarheid worden, dan ben ik benieuwd hoe een sterk overgewaardeerde aandelenmarkt reageert op die dalende winstmarges.

Ik heb hier mijn nek uitgestoken door tegen de consensus (Goldman Sachs, Jeremy Siegel, etc) in te gaan en kan het natuurlijk helemaal fout hebben, maar het komende jaar krijgen we the proof of the pudding :Y). Wat de uitkomst ook gaat worden, ik ga het met veel belangstelling volgen - vanaf de zijlijn.
Met alle respect, nu sla je de plank toch even volledig mis.
Royce heeft het mooi verwoord in een artikel van afgelopen zaterdag, nu is juist de tijd om in aandelen te stappen.

quote:
De recessie voorbij: koop achterblijvers
door Royce Tostrams
AMSTERDAM -

Op deze plaats heb ik het al diverse malen gemeld: de Vierjarige Businesscycle signaleert dat het dieptepunt in de recessie al lang achter ons ligt. Laat u zich dus niet van de wijs brengen door de sombere macro-economische voorspellingen van Rutte en c.s.

Over een lange periode heeft onze Businesscycle immers altijd goed aangegeven wanneer er sprake is van aantrekkende economische groei en dus wanneer een risicozoekende aanpak interessant is. Dit wordt bevestigd nu de rentedaling definitief voorbij is terwijl aandelen juist uit het dal zijn gekropen. Dan moet men dus geen obligaties aanhouden, maar juist aandelen. Ik zie thans vooral enkele achterblijvers als interessante ‘runner ups’.


_O_ Royce
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_131204810
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 22:38 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Weet je wat die hedges zijn? :D

Short treasuries. Succes met defaulten van de counterparties dan. Gaat de USA defaulten. Nou nog beter ;) Dat is winst in die hedge ;)

Je praat ontzettende poep, maar dat schijnt de tendens te zijn in dit topic :) Beetje onderbuik kreetologie, zonder je om de feiten te bekommeren of je daarin te verdiepen. Bah :)

Misschien moet je voor de grap eerst eens beginnen met het onderscheid tussen Reits en mReits te begrijpen en je vervolgens eens drie seconden te verdiepen in wat ze op de balans hebben staan, ipv deze bagger te verspreiden onder het motto 'zij zeiden dat'

Wie trouwens echt wil weten hoe mReits in elkaar zitten, alsmede hoe ze gehedged zijn is deze reeks van artikel een aanrader. http://seekingalpha.com/author/scott-kennedy/articles

ik heb dit gevraagd en hij zegt dat de leverage te hoog is tot wel 1 tot 10 en dit is unhedgable als je niet op tijd hedged voordat de kosten rijzen. de management van mreits is volgens hem niet slim genoeg om te hedgen.
pi_131206945
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 18:29 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

ik heb dit gevraagd en hij zegt dat de leverage te hoog is tot wel 1 tot 10 en dit is unhedgable als je niet op tijd hedged voordat de kosten rijzen. de management van mreits is volgens hem niet slim genoeg om te hedgen.
Stuur Bokito die link ook maar door dan ;)
so long and thanks for all the fish
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')