Ja, ik was het eerst ook, want hoe kun je nou vóór een dictator zijn? Welnu, na de 'lente' in Egypte op het journaal te hebben gezien begrijp ik maar al te goed waarom Assad doet wat hij doet.
Ja, hij is een dictator. Jij, hij gebruikt momenteel geweld tegen zijn volk. Maar terecht. Hij hield het land jarenlang stabiel, iets waar de bevolking baat bij had - als je mocht kiezen tussen religieuze waanzinnigen aan de macht, of een militaire dictator, geef mij dan maar het laatste.
Kijk nu naar de situatie in Egypte. Daar willen ze de sharia gaan invoeren! Maar goed dat het leger weer ingreep, maar nee, dan beginnen de mensen weer te zeiken dat ze de democratisch gekozen president afzetten

Die mensen in die zandbaklanden zijn helemaal nog niet klaar voor democratie. De extremistische moslims leven geestelijk nog in de middeleeuwen. Als het aan hen lag kwam er een of andere imam aan de macht en werden gematigde Moslims en Christenen het land uit gejaagd of zelfs gedood. Nee, dan liever de stabiliteit die Assad geeft.
En dan deze nieuwe propaganda met chemische wapens, geloven jullie nou echt dat Assad zo achterlijk is om ze in te zetten vlak nadat er VN-inspecteurs het land binnen zijn, twee straten van hun hoofdkwartier vandaan?

Of doorgestoken kaart of uitgevoerd door andere partijen om zodoende een inmenging van het Westen uit te lokken.
Ter illustratie van de achterlijkheid van de rebellen
http://www.liveleak.com/view?i=6c5_1377374025ALLAHOE AKBAR!!1!!