abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130479815
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
Sarcasme. Herken het.
pi_130479884
Ah, belle, spirit zegt inderdaad wat ik bedoelde! Ik wou absoluut niet zeggen dat Nin lastig is :*
pi_130479893
Oja ik ben bij jou thuis geweest Spirit, dat is misschien ook niet zo geschikt. Maar jij hebt wel een deur in de slaapkamer! Huren jullie? Wij moeten eerst nog maar eens bedenken of we ons huis nog kunnen verkopen of beter kunnen verhuren en dan zelf ook ergens huren..

LB ik heb iets gemist geloof ik, weekje alleen? Zie je er tegenop?

Belle, we willen nog niet met bijvoeding beginnen. Begint wel te kriebelen maar vind het gewoon nog niet nodig. Hij heeft al darmkrampen van melk en hij moet nu al huilen bij het poepen, hij drinkt zijn flessen niet leeg. Ik denk niet dat het zin heeft om hem nu iets te geven. Het is dan een tussendoortje, maar ik ben bang dat het zijn gewone voedingen beïnvloedt. Misschien is het over twee weken weer helemaal anders hoor, we zien wel!

Ohja daar valt ook nog wat voor te zeggen Tante, met fruit of groente beginnen. Ze adviseerde juist fruit omdat hij dat waarschijnlijk lekker vindt. Maar ik snap jouw overweging eigenijk ook wel. Ach, tijd zat om nog te bedenken wat we willen! Heb me er ook nog niet zo erg in verdiept eigenlijk.
pi_130479983
Mijn dochter en ik hebben net de Ikea onveilig gemaakt oO< O+
Had alleen verwacht dat het rustig zou zijn. Guess again... :') toeristende bejaarden en kamerinrichtende studenten bij de vleet! :X Ohja, en hoogzwangere vrouwen O+

Suiker, een tweede zou hier prima passen, we hebben 3 slaapkamers boven en nog een extra kamertje beneden. We zouden dan alleen wel wat moeten herorganiseren en weggooien :+ Maar we wonen op een bovenwoning, en zijn daarom wel op zoek naar een ander huis :Y
pi_130480020
En ja, weekje alleen :Y Afgelopen week ook, toen waren het 3 nachtjes, nu 5. Maar t gaat prima denk ik! Vorige week vond ik vooral zwaar omdat ik ook 4 dagen moest werken.
pi_130480068
Suiker, wat een mooie curve heeft F!

*O* voor alle rammelaars!

LB, wat stoer, met baby naar de Ikea!
pi_130480111
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:54 schreef Suikertante het volgende:
Oja ik ben bij jou thuis geweest Spirit, dat is misschien ook niet zo geschikt. Maar jij hebt wel een deur in de slaapkamer! Huren jullie? Wij moeten eerst nog maar eens bedenken of we ons huis nog kunnen verkopen of beter kunnen verhuren en dan zelf ook ergens huren..
_O- Ja een glazen deur ja, en een glazen wand tussen woon- en slaapkamer :') Er zou, met een beetje proppen, nog wel een bedje bij kunnen, maar handig is anders. We zijn weer rustig op zoek. Ik wil sowieso dat Isa in een wat kindvriendelijker omgeving dan hier opgroeit. Gelukkig huren we, dus we hebben al vrijheid om iets te kopen dat we mooi vinden :)
Sarcasme. Herken het.
pi_130480133
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:42 schreef Suikertante het volgende:
Hee nu lees ik je andere bericht en ben je nog niet into een baby. Maar stiekem dus wel. Of je juicht voor de lol.
Nee, nu niet, maar binnen een jaar wel :+ Denk ik. Binnen een jaar zwanger dan he, niet binnen een jaar een kind. Misschien heb ik je verkeerd begrepen. Wij hebben 3 slaapkamers en een ruime zolder dus het zou sowieso kunnen. Al willen we wel binnen een jaar of 3-4 naar een durp verhuizen.

LB, volgens mij is het bij IKEA altijd druk -O- is het bij jullie nog zomervakantie?
pi_130480182
Ik kom ff binnenvallen zonder bijgelezen te zijn. Onze hele familie lijkt een virusje opgepikt te hebben en helaas is Rosalie nu ook aan het overgeven. Ze begon te kokhalzen bij het uit bed halen en net tijden het drinken heeft ze enorm overgegeven.
Ze heeft geen koorts en is verder vrolijk.
Wat zouden jullie doen?
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:06:23 #10
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130480204
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:03 schreef Spees_Eend het volgende:
LB, volgens mij is het bij IKEA altijd druk -O- is het bij jullie nog zomervakantie?
Geen idee eigenlijk :?

De universiteit had al wel keiweek vorige week, en ik zie regelmatig wat verdwaasde, viezige en brakke ontgroeningsslachtoffers als ik 's ochtends naar mijn werk ga :') maar hoe het met de scholen staat weet ik niet.
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:07:34 #11
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130480234
Agos Rosalie ;(

Volgens mij moet je vooral opletten dat ze niet teveel spuugt en uitdroogt toch?
pi_130480260
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:05 schreef danic het volgende:
Ik kom ff binnenvallen zonder bijgelezen te zijn. Onze hele familie lijkt een virusje opgepikt te hebben en helaas is Rosalie nu ook aan het overgeven. Ze begon te kokhalzen bij het uit bed halen en net tijden het drinken heeft ze enorm overgegeven.
Wat zouden jullie doen?
Ik zou letten op de plasluiers en vochtinname maar verder niets. :@ ik vind hoe ze zich gedragen eigenlijk het belangrijkste en zou mij er geen zorgen om maken.
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:09:31 #13
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130480285
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:05 schreef danic het volgende:
Wat zouden jullie doen?
Wat sneu -O-. Toen E.lin ontzettend overgaf toen ze een maand of 4 was, zijn we naar de HAP geweest (buikvirusje). We moesten haar toen vooral veel drinken aan blijven bieden en het liefst iets verdund (dus zeg maar 1 schepje minder dan normaal). Opletten dat ze blijft plassen en ook op de mond (speeksel) en oogjes (tranen bij huilen) letten. Beterschap voor jullie!
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:14:49 #14
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130480471
Ik heb E, die op mijn arm in slaap was gevallen, boven in haar ledikantje gelegd (voor het eerst!) en het is stil! :o

Ze werd wakker toen ik haar neerlegde, maar ze was nog wel soezelig, dus ik heb haar even geaaid en ben toen weggelopen.

-edit- ok, ze kwaakt alweer :') maar dat kijk ik nog even aan.
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:20:27 #15
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130480639
Sneu Danic. Ik zou plasluiers en temp in de gaten blijven houden. Gelukkig is ze er zelf wel vrolijk onder!
pi_130480725
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:03 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Nee, nu niet, maar binnen een jaar wel :+ Denk ik. Binnen een jaar zwanger dan he, niet binnen een jaar een kind. Misschien heb ik je verkeerd begrepen. Wij hebben 3 slaapkamers en een ruime zolder dus het zou sowieso kunnen. Al willen we wel binnen een jaar of 3-4 naar een durp verhuizen.

Oo. Ga je terug naar je roots?
pi_130480791
Danic ik sluit me aan bij de rest!

LB heeft ze nog helemaal nooit in haar ledikantje gelegen?

En jullie begrijpen me allemaal goed. Jullie willen dus allemaal binnen twee jaar na de geboorte van je eerste zwanger zijn van je tweede. Dus voor de derde verjaardag van de eerste al een tweede baby hebben. Dat is toch best snel? Verder hartstikke leuk natuurlijk! O+ Maar sneller dan de gemiddelde ouder in mijn omgeving :Y
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:28:58 #18
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130480894
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:25 schreef Suikertante het volgende:
Danic ik sluit me aan bij de rest!

LB heeft ze nog helemaal nooit in haar ledikantje gelegen?

En jullie begrijpen me allemaal goed. Jullie willen dus allemaal binnen twee jaar na de geboorte van je eerste zwanger zijn van je tweede. Dus voor de derde verjaardag van de eerste al een tweede baby hebben. Dat is toch best snel? Verder hartstikke leuk natuurlijk! O+ Maar sneller dan de gemiddelde ouder in mijn omgeving :Y
Zeker :Y. Het liefst wilde ik ong. 2 jaar ertussen hebben maar de tijd gaat sneller dan je denkt. Mijn zusje en ik schelen 4 jaar en dat heb ik persoonlijk altijd als heeel veel ervaren. We zitten en zaten steeds in een heel andere levensfase en daardoor hebben we nooit een echte klik gehad. Ook ivm mijn endometriose 'mogen' we niet al te lang wachten dus dat weegt ook wel mee hoor.
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:32:51 #19
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130481020
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:23 schreef mootie het volgende:

[..]

Oo. Ga je terug naar je roots?
Mijn roots liggen in Eindhoven, daarna heb ik in een groot durp gewoond waar ik niet naar terug wil. Is niet zoveel aan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En klopt Suiker, is dat snel? :) Bij ons in de omgeving is de standaard zo'n beetje twee jaar ertussen.
pi_130481027
Mijn broertje van drie jaar jonger was ook echt mijn kleine broertje en we hebben menig gevecht gehad op de achterbank, maar we waren ook broer en zus, geen vrienden. Een klik vind ik wel veel om te verwachten van je kinderen, of vonden jullie elkaar echt niet leuk? Wij konden ook wel lol hebben. Op de middelbare school groeiden we steeds dichter naar elkaar toe en nu snappen we elkaar eigenlijk minder dan ooit maar waarderen we elkaar meer dan ooit O+

Mijn neefje is 13 en mijn nichtje 7 en die zijn echt zo klef dat ik het een beetje eng vind. -O-
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:37:56 #21
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130481195
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:33 schreef Suikertante het volgende:
Mijn broertje van drie jaar jonger was ook echt mijn kleine broertje en we hebben menig gevecht gehad op de achterbank, maar we waren ook broer en zus, geen vrienden. Een klik vind ik wel veel om te verwachten van je kinderen, of vonden jullie elkaar echt niet leuk? Wij konden ook wel lol hebben. Op de middelbare school groeiden we steeds dichter naar elkaar toe en nu snappen we elkaar eigenlijk minder dan ooit maar waarderen we elkaar meer dan ooit O+

Mijn neefje is 13 en mijn nichtje 7 en die zijn echt zo klef dat ik het een beetje eng vind. -O-
Nouja, het is natuurlijk altijd maar afwachten of het überhaupt klikt maar mijn zusje en ik vonden (en vinden) elkaar echt niet zo leuk. In ons geval is 4 jaar gewoon teveel. Zij is ook wel jong in haar gedrag hoor en ik was al snel volwassen, dat speelt ook mee. Ik weet dat het geen garanties biedt maar naar mijn gevoel 'heb je meer aan elkaar' als je qua leeftijd wat dichter bij elkaar zit. Mijn man en zijn zus schelen 2 jaar en een beetje en die hebben altijd al een fijne band gehad, terwijl die elkaar ook behoorlijk het leven zuur hebben gemaakt :'). Al met al, 4 jaar vind ik persoonlijk teveel maar dat is misschien meer gebaseerd op gevoel dan op ratio. Ik zie nl ook wel de voordelen hoor, oudste kindje naar school, begrijpt meer etc.

Te klef is ook niet helemaal de bedoeling nee :N

Leuk dat je broertje en jij elkaar zo waarderen O+. Fijn klinkt dat!
pi_130481517
Mijn zusje en ik schelen nog geen 11 maanden. Ik kan je vertellen dat dat ERG weinig is en dat dat een constante rivaliteit met zich mee heeft gebracht. Daar zijn we nu wel overheen, maar echt klikken doen we nog steeds maar zelden. We moeten elkaar gewoon niet te vaak zien, dan is kan het heel leuk zijn. En niet teveel van elkaar verwachten. Ach, je weet toch nooit of je kinderen het goed kunnen vinden of niet :)
Sarcasme. Herken het.
pi_130481768
Het lijkt me ook wel leuk als ze niet teveel in leeftijd verschillen, maar ik en mijn zusje schelen 4 jaar en dat gaat ook prima, dus eigenlijk maakt me dat niet uit. Er volgend jaar weer voor gaan betekent natuurlijk niet automatisch dat het gelijk lukt. Ik hoop het, zou fantastisch zijn, maar als het wat langer duurt is dat nu ook nog niet zo erg. En in mijn omgeving zit er bij de meesten juist weer 2 jaar ongeveer tussen.
pi_130482185
Eigenlijk zit in alle verhalen wel wat :D Vier jaar verschil lijkt me ook best lekker inderdaad, dat de oudste al naar school gaat. Maar aan de andere kant lijkt het me zo lekker als ze allebei wat ouder zijn. En dan duurt het dus nog jaren voordat ik de laatste baby heb gehad.
Dit klinkt nogal ondankbaar, zo bedoel ik het niet. Volgens mij zijn er meer mensen die liever alle baby's snel na elkaar krijgen en daarna kunnen genieten van een aantal spelende kinderen in plaats van nog jaaaren de zorg voor een baby erbij te hebben omdat er telkens weer eentje wordt geboren.
pi_130482542
Bedankt meiden. Nu ik het lees weet ik het weer ja. Maar ben zelf ook ziek dus kon het ff niet meer verzinnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')