TR maken of in het feedback topic van TRV de vraag stellen of ze hem kunnen reeksen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:33 schreef jaco het volgende:
Moderator: ik kon dit topic niet in de bestaande reeks plaatsen, omdat er twee #4 versies zijn en een daarvan nog niet gesloten is. Hopelijk kan dit topic alsnog in de reeks worden geplaatst.
Heb hem gereekst met diegene die net gesloten is. Dit lijkt mij de meest actieve (kan de andere niet zo snel terugvinden)quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:33 schreef jaco het volgende:
Moderator: ik kon dit topic niet in de bestaande reeks plaatsen, omdat er twee #4 versies zijn en een daarvan nog niet gesloten is. Hopelijk kan dit topic alsnog in de reeks worden geplaatst.
Bij Air Berlin wordt je inderdaad erg snel silver. Ik ben dat ook nog steeds. Deze maatschappij functioneert echter voor het grootste deel als een low cost carrier. Er is vaak geen business class, geen aparte check-in/drop-off en geen lounge aanwezig. Als enige voordeel van status blijft dan over: versneld sparen voor award flights.quote:Op maandag 26 augustus 2013 08:21 schreef XL het volgende:
[..]
Bij Air Berlin wordt je zilver met 24, dat is bijna niks... maar toch wat...
Business drop off en security check priority is alles wat je als silver bij Air Berlin hebt. Je bent echter ook sneller gold. Ik ben het afgelopen week geworden op basis van 1 retourtje naar Melbourne in Business en wat enkeltjes naar München die nog stonden. Het is interessanter dan niks krijgen met 24 vluchten bij M&M (waar de oorspronkelijke vraag over ging)quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:55 schreef jaco het volgende:
[..]
Bij Air Berlin wordt je inderdaad erg snel silver. Ik ben dat ook nog steeds. Deze maatschappij functioneert echter voor het grootste deel als een low cost carrier. Er is vaak geen business class, geen aparte check-in/drop-off en geen lounge aanwezig. Als enige voordeel van status blijft dan over: versneld sparen voor award flights.
Het kan zijn dat dit na hun reorganisatie en toetreding tot OneWorld anders is geregeld. Maar ik zou even goed nagaan of je iets aan status bij Air Berlin hebt.
Dan ben je gold bij Air Berlin, maar er zijn nog steeds geen lounges en priority boarding.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:30 schreef XL het volgende:
[..]
Business drop off en security check priority is alles wat je als silver bij Air Berlin hebt. Je bent echter ook sneller gold. Ik ben het afgelopen week geworden op basis van 1 retourtje naar Melbourne in Business en wat enkeltjes naar München die nog stonden. Het is interessanter dan niks krijgen met 24 vluchten bij M&M (waar de oorspronkelijke vraag over ging)
Als AB Gold mag je gewoon de OneWorld lounges binnen als je op een OneWorld vlucht onderweg bent. Bovendien heeft AB steeds meer lounges zelf. Bij AB zijn de award miles kut, maar ja... Met 24 vluchten per jaar bij M&M spaar je nog geen 20.000 miles... Uitgaande van europese retourtjes... Je hebt mazzel met 500 miles per vlucht.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:34 schreef jaco het volgende:
[..]
Dan ben je gold bij Air Berlin, maar er zijn nog steeds geen lounges en priority boarding.
Bij M&M krijg je wel degelijk wat: je spaart voor award miles ook al bereik je nooit een hoger level.
De vraagsteller moet daarom imho nagaan waar hij het snelste award miles spaart en waar hij deze nuttig kan besteden.
Het ligt eraan of die vouchers een beetje bruikbaar zijn, of dat die weer enkel te gebruiken zijn voor trips op volle prijzen, etc etc. En die 25,000 punten zijn bij KLM vrij weinig waard natuurlijk.quote:Op zondag 22 september 2013 12:31 schreef HomoSaabiens het volgende:
Er is nu een aanbieding om een AMEX Gold kaart te nemen via Flying Blue, waarbij je 25.000 kado krijgt. Jaar lidmaatschap kost 170 EUR. Naast de miles krijg je een KLM voucher van 50 EUR plus een Hertz voucher van 30. Aanbieding loopt t/m eind oktober.
Lijkt mij een prima deal, of zie ik dat verkeerd?
Dit dus. En het is wachten op het moment dat het alleen gratis is voor silver of hoger.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:13 schreef Bajskorv het volgende:
Gratis bagage zou standaard moeten zijn natuurlijk...
Knap werk, ik moet nog strijden om de 600 voor Silver-renewal te halen dit jaar.quote:Op woensdag 20 november 2013 11:23 schreef Bajskorv het volgende:
Eindelijk. Begin december haal ik de 5000 tier points bij BA, en word ik dus de happy, nerdy eigenaar van een Concorde Room Card. Altijd toegang tot de Concorde Room, feest.
Jazeker, ik zit op 1530 TP in de afgelopen 5 jaar waarvan de laatste 2 jaar rond de 600 (zo kwam in aan Silver). Om aan 5000 TP te komen moet je haast wel een paar keer F long-distance hebben gevlogen kan me niet inbeelden dat je dat met CE retourtjes haaltquote:Op woensdag 20 november 2013 11:52 schreef Bajskorv het volgende:
Net geen 15,000 geloof ik. Duurt helaas nog even, zo'n lifetime Gold is een fijne om te halen.
Ik vlieg tussen de 40 en de 70 sectors op jaarbasis (gemiddeld zo'n 70.000km) maar 95% zijn Europese vluchten in economy. De overige 5% is vakantie en vaak 1 lange trip intercontinentaal.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:48 schreef Bajskorv het volgende:
Ik vlieg inderdaad vrij regelmatig longhaul first of business, dat tikt nogal aan. Daarnaast tientallen vluchtjes business binnen Europa. Op welk adres heb je jezelf geregistreerd? NL of UK scheelt ook behoorlijk qua punten die je nodig hebt voor de verschillende tiers.
Nope 600 per jaar en dat blijft zo. Bovendien heb ik nog wat meer gelezen over "eurocheaten" en het kan niet als je een BA AMEX kaart hebt en ook niet met een HHA (HouseHold Account) en ik heb beide.quote:Op woensdag 20 november 2013 14:38 schreef Bajskorv het volgende:
Maar als je het nu nog omzet heb je wellicht wel direct een hogere status. En een hogere status houden vereist minder punten dan er eentje krijgen?
Ach, met silver heb je bij BA toch al fasttrack?quote:Op woensdag 20 november 2013 17:30 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Nope 600 per jaar en dat blijft zo. Bovendien heb ik nog wat meer gelezen over "eurocheaten" en het kan niet als je een BA AMEX kaart hebt en ook niet met een HHA (HouseHold Account) en ik heb beide.
Op zich is het wel bizar want als je zo veel short-haul vliegt als ik zit je dus minstens 1 a 2x per maand op het vliegveld, soms meer. Juist dan zou het easy moeten zijn om wat extra comfort te hebben in de vorm van een lounge & priority bij security/gate (fasttrack). Maar dat is juist met zo veel korte vluchten heel lastig te halen
Ik stuur even een mail aan een collega, die heeft er een gehad. Het duurde wel een maand of drie voordat de kaart in de post lag.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:04 schreef Bajskorv het volgende:
Iemand enig idee wie ik moet benaderen bij FB voor een status match? Vlieg binnenkort paar keer FB, dus wil eigenlijk een gold/platinum status bedingen
Ja. Heb paar jaar terug gold gekregen bij ze, maar da's inmiddels silver. Ben redelijk hoog bij Oneworld, zou met dezelfde vluchten per direct Platinum of whatever zijn bij FB. En ga waarschijnlijk steeds vaker vanuit Amsterdam vliegen. Gewoon printscreen sturen van je Oneworld account bijvoorbeeld.quote:
Klopt. Oneworld werkt vrij goed als 'startpunt', FB minder.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:49 schreef MartijnUK het volgende:
Andersom gaat niet zo makkelijk (FB naar Oneworld)
Volgens mij is het bij status matches zo dat ze je dat 1x per lifetime aanbieden.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:24 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ja. Heb paar jaar terug gold gekregen bij ze, maar da's inmiddels silver. Ben redelijk hoog bij Oneworld, zou met dezelfde vluchten per direct Platinum of whatever zijn bij FB. En ga waarschijnlijk steeds vaker vanuit Amsterdam vliegen. Gewoon printscreen sturen van je Oneworld account bijvoorbeeld.
Bij BA heb je d'r een anders een flink voordeel mee. Als je £20K uit geeft op de AMEX kaart (kost niks per jaar) - of £10K op de Platinum kaart (kost £150/jaar), dan krijg je een 2-4-1 voucher.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:12 schreef Bajskorv het volgende:
Ondankzij het vele reizen vind ik dat soort kaarten vrij onzinnig. Kost toch een hoop geld, punten heb ik genoeg, etc
Punten zijn leuke bijkomstigheid en gaan best hard. Zo'n 2000/3000 extra per maand. Heb de kaart met name voor de reisverzekering. Zeer goede voorwaarden.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:12 schreef Bajskorv het volgende:
Ondankzij het vele reizen vind ik dat soort kaarten vrij onzinnig. Kost toch een hoop geld, punten heb ik genoeg, etc
Welke bank?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:44 schreef Bajskorv het volgende:
Reisverzekering kost me nu niks, krijg ik volledig gratis al van de bank. Extra 2000-3000 punten is leuk, maar ik doe er al een veelvoud met normaal vliegen. Hou gewoon niet zo van Amex in general, net als meeste winkeliers. Heb een Mastercard van de bank, voldoet voor mij en is gratis.
Hsbcquote:
Wel eens geprobeerd naar SAS en destijds gekregen. Nooit echt de moeite waard geweest, vlieg er zelden mee. Wat voor status heb je?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:28 schreef Erasmusch het volgende:
Iemand ervaring met matchen van oneworld naar star alliance? Ik ben er totaal niet bekend mee dus vroef me af hoe ik dat het beste kon aanpakken.
Via Turkish Airlines kreeg mijn manager het vorig jaar. De rest doet zo arrogant als de luchtvaartmaatschappijen in de alliance.. sowieso 1world gold naar zilver en platinum naar gold...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:28 schreef Erasmusch het volgende:
Iemand ervaring met matchen van oneworld naar star alliance? Ik ben er totaal niet bekend mee dus vroef me af hoe ik dat het beste kon aanpakken.
Sapphire/gold over een paar weken. Dus je stuurt gewoon een mailtje naar customer service?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:40 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Wel eens geprobeerd naar SAS en destijds gekregen. Nooit echt de moeite waard geweest, vlieg er zelden mee. Wat voor status heb je?
Meestal wel, zal per airline verschillen. Maar met gold wordt je ws gematched naar silver, dus niet echt bijzonder.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:41 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Sapphire/gold over een paar weken. Dus je stuurt gewoon een mailtje naar customer service?
Bedoel je dat je meedoet aan het hotel programma van Radisson? Of gebruik je frequent flyer miles om hotelovernachtingen te betalen ?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:24 schreef Blik het volgende:
Ik merk echter al wel dat de hotelpunten erg goed van pas komen. Zit altijd in Radisson, en kan na een aantal tripjes al een paar gratis overnachtingen boeken voor mijn reis naar Zuid-Afrika. Erg relax
Dat schiet idd niet echt op. Zit op 70+ vluchten sinds april en mag nog steeds nergens de lounge in.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:13 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Meestal wel, zal per airline verschillen. Maar met gold wordt je ws gematched naar silver, dus niet echt bijzonder.
Klink als een best goede deal. Of moet je dan nog bijbetalen?quote:Op zondag 2 maart 2014 15:27 schreef static het volgende:
Misschien oud nieuws, maar was vanmiddag bij Oger, die (gaan) samenwerken met KLM.
Een maatpak (inclusief twee pantalons) voor 100.000 punten, of een maatoverhemd voor 17.800 punten.
Misschien wel interessant (heb niet uitgezocht hoeveel een punt nou eigenlijk waard is, maar dat terzijde).
Je vraag is niet helemaal duidelijk. Je zegt eerder over de miles... "Ik heb die op m'n account staan.". Uiteraard kun je dezelfde miles niet nogmaals claimen op de naam van iemand anders.quote:Op zondag 23 maart 2014 23:09 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb een domme fout gemaakt en vraag mij af of ik dit nog recht kan breien. Ik heb laatst een reeks vluchten gemaakt twv 17.000 mijl. Ik heb die op m'n account staan. Nu dacht ik dus een household account aan te maken en dan diezelfde miles te claimen op naam van mijn ouders en zusje waar ik dan via dat household account de beschikking krijg over alle miles en dus mooie reward kan boeken. Maar je kan dus blijkbaar niet met terugwerkende kracht claimen bij een partner (AA en executive club) als je tentijde van de vlucht geen lid was.
Kan ik hier NIETS meer aan doen of kan ik het nog redden? Zijn wel 50.000 mijlen die ik mis gelopen ben
Het zijn niet dezelfde miles.quote:Op maandag 24 maart 2014 02:53 schreef jaco het volgende:
[..]
Je vraag is niet helemaal duidelijk. Je zegt eerder over de miles... "Ik heb die op m'n account staan.". Uiteraard kun je dezelfde miles niet nogmaals claimen op de naam van iemand anders.
De deals zijn niet voordelig en het lijkt me slecht om je keuzes zo te laten bepalen door je miles. Uiteindelijk wil je reizen naar bestemmingen op je 'bucketlist' of waar je voor je werk moet zijn.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:32 schreef HomoSaabiens het volgende:
Zijn er tips om alsnog een voordelige deal te boeken? Anders kan ik beter een Lufthansa toilettas kopen in hun online shop. De punten verlopen in juni, dus ik zou eventueel deze maand wat moeten boeken.
Het ene sluit het andere niet uit natuurlijk, en sommige steden zijn voor herhaling vatbaar.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 03:51 schreef jaco het volgende:
[..]
De deals zijn niet voordelig en het lijkt me slecht om je keuzes zo te laten bepalen door je miles. Uiteindelijk wil je reizen naar bestemmingen op je 'bucketlist' of waar je voor je werk moet zijn.
Let in de online shop op of ze van plan zijn om verzendkosten te berekenen!
Ik heb zelf geen Miles & More, maar wat ik in vergelijkbare situaties doe, is het binnenkort aflopende saldo doneren aan een goed doel. De meeste programma's hebben zich aan zo'n doel verbonden.
Via M&M zijn er speciale tarieven voor vluchten die in de komende 14 dagen vertrekken, zoek daar naar als je per se wilt vliegen.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:32 schreef HomoSaabiens het volgende:
Een vraag met betrekking tot Miles & More. Ik heb hier nog 17,000 punten staan die binnenkort verlopen en dus zat ik te kijken wat ik er mee kan doen. Er is een actie waarmee je redelijk voordelig punten bij kan kopen, dus zodoende keek ik eens door de aanbiedingen heen (Meilenschnappchen). Qua voordeel valt het me tegen, ik heb het idee dat het nauwelijks loont om een dergelijk ticket te boeken. Twee voorbeelden:
Retourtje BRU-CPH: 12,000 punten plus EUR 138 tax.
Retourtje AMS-Montreal: 30,000 punten plus EUR 450 tax; dan zou ik nog voor ongeveer EUR 290 moeten bijkomen om voldoende punten te krijgen.
Zijn er tips om alsnog een voordelige deal te boeken? Anders kan ik beter een Lufthansa toilettas kopen in hun online shop. De punten verlopen in juni, dus ik zou eventueel deze maand wat moeten boeken.
Dit kan vziw niet.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:46 schreef werkman1 het volgende:
Stomme vraag waarschijnlijk maar ik kan toch niet echt een passend antwoord vinden:
Kan ik (indien ja, hoe) punten overzetten binnen een alliantie. Ik wil graag mijn Iberia punten overzetten naar mijn American account op de oneworld alliantie. Heb al wel een beetje gezocht maar zie niet echt een passend antwoord
Bedankt voor je snelle reactie, klopt het is geen noodzaak, echter heb ik een iberia account maar kreeg ik dubbele miles voor een vlucht bij american. Daarom heb ik een account aangemaakt. Wanneer ik de punten samenvoeg kom ik een schaal hoger....quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:10 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit kan vziw niet.
Er is ook geen noodzaak voor een dergelijke optie. Je kunt immers Iberia punten op American vluchten verdienen (en vice versa). Je kunt tevens je Iberia awards op American Airlines vluchten verzilveren (en vice versa). Het is dus niet logisch om binnen een alliantie aan meer dan 1 programma deel te nemen.
Alleen als je je vlucht ook bij KLM geboekt hebt (als onderdeel van een longhaul vlucht bijv. )quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:20 schreef werkman1 het volgende:
Vraagje, mijn transaviavlucht was gecodeshared met KLM, kan ik de miles claimen op mijn fying blue account?
Thanks, dacht al dat het daarvoor bestemd was, was te proberenquote:Op donderdag 17 juli 2014 10:24 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Alleen als je je vlucht ook bij KLM geboekt hebt (als onderdeel van een longhaul vlucht bijv. )
Toen ik daar werkte hadden ze ook Asia Miles, dat was gratis. Ze rekenen geloof ik op Marco Polo administratiekostenquote:Op zondag 24 augustus 2014 12:17 schreef static het volgende:
Ga binnenkort wat meer binnen Azie reizen, dus ik denk ik Cathay Pacific neem. Nu wil ik lid worden van die Marco Polo club, maar het lijkt dat je daarvoor moet betalen, of begrijp ik dat verkeerd?
Kan me alleen niet herinneren of Asia Miles ook oneworld status heeft. Waarom niet het programma van airberlin/British airways ofzo?quote:Op donderdag 4 september 2014 12:51 schreef static het volgende:
Asia Miles is zonder kosten, Marco Polo vragen ze 50 dollar.
Nee.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:13 schreef Vleuver het volgende:
Ik heb 2600 miles bij klm. Heb ik hier iets aan?
Die expiration date is normaal; ben zelf ook op 1 april vorig jaar teruggezet van Silver naar Ivory bij FB. Vervolgens in September weer mijn Silver status behaald en nu weer tot 1 April 2016 Silver status.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:05 schreef neliz2k het volgende:
Laatste ding is dat ik zag dat mijn nieuwe silver pas een *langer* expiratiedatum (maart 2016) dan wanneer je normaliter teruggezet wordt naar een andere klasse (per 1 januari.)
Dit vind ik niet extreem zuinig. Bij andere maatschappijen is het ook ongeveer die verhouding. Een business class ticket vertegenwoordigd nou eenmaal een hoge waarde.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:05 schreef neliz2k het volgende:
Heb 12 jaar bij China Airlines' Dynasty gezeten omdat mijn vrouw Taiwanees is. Uiteindelijk niets gedaan met de 'gespaarde' miles daar, vooral omdat de miles automatisch verlopen na 3 jaar en je zelfs met twee retourtjes per jaar naar Taiwan niet genoeg hebt voor een business class upgrade.
Voorbeeld: 6.000 voor een retourvlucht, maar een upgrade naar business is 40.000.
Ze kunnen de nieuwe kaarten pas na 1 januari verzenden omdat dan je level voor 2016 bekend is. Ze geven die 3 maanden extra zodat de deelnemers de gelegenheid hebben om hun pas te vervangen.quote:Laatste ding is dat ik zag dat mijn nieuwe silver pas een *langer* expiratiedatum (maart 2016) dan wanneer je normaliter teruggezet wordt naar een andere klasse (per 1 januari.)
Ik zou de verschillen tussen gold en platinum bestuderen. Daarna bekijken hoe vaak je de gold of platinum kaart zult gaan gebruiken. Dan tenslotte bepalen hoeveel geld en tijd het je waard is om platinum te verkrijgen, voordat je uitzoekt wat je moet investeren.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:30 schreef XL het volgende:
Ben wel erg tevreden met de gold status (en die is ook tot april 2016 zeker). Zal ik nu een mileage run doen voor platinum?
Je verdient geen miles op een reward vlucht. Wat betreft de upgrade die je noemt, verdien je vziw alleen de miles op economy niveau. Maar de upgrade kun je natuurlijk voor je comfort overwegen.quote:Ik heb nog 250.000 miles te besteden, maar dan verzamel ik zeker niks? Kan wel een economy retour new york kopen en die upgraden naar business. Best duur, weet niet of platinum me dat waard is.
Ik heb er dus vanaf gezien. Had er op dat moment geen zin in. Het idee is dat je een ticket aanbieding zoekt, waarbij (let op!) het aantal miles dat je verdient niet gereduceerd is. Het forum voor discussie over mileage runs: http://www.flyertalk.com/forum/quote:Hebben jullie wel eens mileage runs gedaan? Hoe doe je dat goed binnen oneworld? Hoe kom ik eenvoudig aan 8.000 punten? Biedt platinum meerwaarde over gold? Ik zit bij Airberlin.
Valt reuze mee, ik had het ook naar dezelfde bestemming kunnen doen maar kon niks voor die prijs retour krijgen zo laat (30 dagen voor de vlucht) en m'n vernieuwingsdatum komt eraanquote:
Zo heel veel opties naar Tromso heb je niet met Oneworld. Denk alleen Finnair via Helsinki. Als je je BA punten daar kunt besteden zou ik kijken of dat iets oplevert, zo niet gewoon iets normaals boekenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:14 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb 30.000 BA miles en ik snap niet hoe ik hier het meeste uit kan halen. Ik wil graag naar tromso oid maar ik kom eigenlijk via de planner van BA niet verder dan UK of allemaal losse vluchten met hele hoge toeslagen (duurder dan een ticket bij een andere maatschappij zonder mijlen te gebruiken). Wat kan ik beste doen?
Ik weet het. Maar AMS, via londen, naar Helsinki, dan weer door naar tromso is keiduur qua toeslagen. Op een of andere manier pakt hij de reward saver niet goed.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:01 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Zo heel veel opties naar Tromso heb je niet met Oneworld. Denk alleen Finnair via Helsinki. Als je je BA punten daar kunt besteden zou ik kijken of dat iets oplevert, zo niet gewoon iets normaals boeken
Noorderlicht!quote:
Kan ik me voorstellen. De extra voordelen van platinum die je noemde, leken mij ook wat magertjes. Bij andere maatschappijen spaar je bijvoorbeeld extra reward miles op het hoogste level.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:51 schreef XL het volgende:
Heb een vlucht die voor 325 euro op en neer gaat binnen 24 uur van Düsseldorf naar Novosibirsk, daarmee zou ik platinum halen en dus twee upgrade tickets, die in principe meer waard zijn.
Denk toch dat ik het niet ga doen... teveel gedoe en ik denk ook dat specialisten dit soort dingen veel beter kunnen vinden.... en dit dus niet mijn ding is...
Hebben ze, voor platinum èn voor gold. Platinum is wel een ander en eigen nummer. Dus niet dezelfde goldhotline. Dit jaar 1x door overlast een vlucht gemist en kreeg met gold al coulance omboeking aan de counter. Airberlin is echt fair!quote:Op woensdag 28 januari 2015 07:22 schreef jaco het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen. De extra voordelen van platinum die je noemde, leken mij ook wat magertjes. Bij andere maatschappijen spaar je bijvoorbeeld extra reward miles op het hoogste level.
Is er wellicht nog een speciaal platinum service nummer? Deze medewerkers weten dat je het hoogste level hebt en geven vaak daadwerkelijke service in plaats van je af te poeieren. Dit kan een voordeel zijn in het geval van vertragingen, stakingen, aswolken, sneeuwstormen, etcetera.
Mag ik je aanraken?quote:Op donderdag 9 april 2015 05:05 schreef El_Matador het volgende:
100.000 LifeMiles (StarAlliance) gehaald in krap 3 jaar tijd.
Je hebt lange armen?quote:
Ja. Ik heb nog nooit gehoord van miles die binnen een jaar al aflopen.quote:Op donderdag 9 april 2015 10:37 schreef corehype het volgende:
Kan je bij Turkish Airlines en Emirates je miles na een jaar ook nog inwisselen
Airberlin is 12 maanden geldigquote:Op vrijdag 10 april 2015 07:11 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja. Ik heb nog nooit gehoord van miles die binnen een jaar al aflopen.
Volgens hun voorwaarden is het 36 maanden:quote:
quote:2.5. Expiry of status/award miles:
Unless otherwise published in the topbonus communication media, award miles that have not been re¬deemed expire after a period of 36 months after the end of the quarter in which they were collected. Status miles expire 12 months after the service for which they were earned has been obtained. The decisive date is the date of the service that gave rise to the status/award miles being credited.
Ik heb mijn topbonus miles in het verleden altijd 36 maanden gehouden vziw. 12 maanden lijkt mij ook geen redelijke termijn. Zelfs voor veelvliegers wordt het dan lastig om je trips zo te plannen dat je de miles kan gebruiken.quote:Op zondag 10 mei 2015 08:26 schreef XL het volgende:
Vroeger was dat 12, dacht ik. Tegenwoordig hoef ik er niet op te letten, omdat ze bij status het verval uitzetten.
https://www.flyingblue.co(...)io_silver&Zoning=ALLquote:Veranderingen in priority-services voor Silver-deelnemers
Priority-services vanaf 5 januari 2016 beperkter beschikbaar voor Silver-deelnemers
De toegang tot priority-services voor Flying Blue Silver-deelnemers wordt aangepast om het groeiende aantal reizigers, dat gebruik maakt van deze services op de meer dan 1.000 luchthavens wereldwijd, beter te kunnen beheersen. Voor Schiphol betekent dit onder andere dat passagiers die reizen naar Schengenlanden en vertrekken vanuit Vertrekhal 1 geen gebruik meer kunnen maken van de speciale priority lanes bij de veiligheidscontrole. Ook zal voorrang bij bagageafhandeling met het gele priority bagagelabel verdwijnen. Andere services, die voor Flying Blue Silver-deelnemers komen te vervallen, zijn voorrang bij Ticketkantoren en transferbalies en voorrang bij douane.
Flying Blue Silver-deelnemers kunnen wel gebruik blijven maken van SkyPriority check-in, behouden voorrang bij bagageafgifte en bij het aan boord gaan door middel van Silver priority boarding. Flying Blue Silver deelnemers mogen als een van de eersten aan boord, direct na passagiers met SkyPriority. Overige Economy Class-passagiers volgen daarna.
Flying Blue Silver-deelnemers hebben ook nog steeds toegang tot de P2-loopbrug op Schiphol. Flying Blue Silver-deelnemers die online ingecheckt zijn, vertrekkend van gate B of C en reizend naar een Schengenland met alleen handbagage, kunnen vanuit Parkeergarage P2 rechtstreeks naar hun gate lopen via de loopbrug. Met deze doorsteek slaan zij de vertrekhal over en besparen zij veel tijd.
Had je toch die ene extra retourvlucht moeten pakken als milage runquote:
Blijkbaar wel ja, maar dat was ook de bedoeling in december. Alleen werd last-minute gecancelled...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
Had je toch die ene extra retourvlucht moeten pakken als milage run
Als je Flying Blue van Air France/KLM neemt, tellen alle vluchten binnen de Skyteam-alliantie mee. En niet alleen van KLM en Air France.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:01 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik zou me hier best graag in verdiepen, maar voor die 1 of 2 vluchten per jaar zal het niet lonen
Wat ik hier misschien wel kan vragen, is of er ergens een duidelijk overzicht van álle allianties te vinden is. Want er is (toch?) niet 1 systeem voor alle vluchten, dit gaat per "groep" toch?
Air France heeft dan weer zogenoemde mini fares (die weer niet mini in prijs zijn) maar waar je geen segementen mee spaart en ook geen miles.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:43 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Als je Flying Blue van Air France/KLM neemt, tellen alle vluchten binnen de Skyteam-alliantie mee. En niet alleen van KLM en Air France.
Same here. Ben ook overgestapt op TK. KLM gaat helaas erg achteruit.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:53 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Air France heeft dan weer zogenoemde mini fares (die weer niet mini in prijs zijn) maar waar je geen segementen mee spaart en ook geen miles.
Daarnaast zijn er allianties, bijvoorbeeld met Ukraine Airlines waar je dus geen level miles of segementen spaart waardoor je effectief ook weinig aan deze vluchten hebt.
Het afschaffen van de priority toegang voor silver member van flying blue tot de veiligheidscontrole op Schengen vluchten is vervelend, elke eerste 2 maanden van het jaar maak ik veel gebruik van KLM op Europese vluchten en moet ik rond 10.00 uur op zaterdag weg, en dat is nu net de dag dat er geen loopbrug open is, en de weekend trippers met hun handbagage ook weg gaan.
Al is het nog steeds in lijn van de minimale skyteam voorwaarden, ook met de steeds kariger wordende onboard service, mini blikjes cola, cakeje in plaats van broodje op bepaalde tijdsstippen, geen 2de koffieronde met koekje op langere Europese vluchten, naast het gehannes met handbagage (omdat men geen bagage meer mag inchecken), blijft mijn keus met Turkish Airlines ook dit jaar gehandhaafd, nu maar hopen dat het niet gaat sneeuwen....
Nooit begrepen waarom ze dat gedaan hebben. Wat is de meerwaarde dan nog van KLM boven Ryanair?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:53 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Air France heeft dan weer zogenoemde mini fares (die weer niet mini in prijs zijn) maar waar je geen segementen mee spaart en ook geen miles.
Daarnaast zijn er allianties, bijvoorbeeld met Ukraine Airlines waar je dus geen level miles of segementen spaart waardoor je effectief ook weinig aan deze vluchten hebt.
Het afschaffen van de priority toegang voor silver member van flying blue tot de veiligheidscontrole op Schengen vluchten is vervelend, elke eerste 2 maanden van het jaar maak ik veel gebruik van KLM op Europese vluchten en moet ik rond 10.00 uur op zaterdag weg, en dat is nu net de dag dat er geen loopbrug open is, en de weekend trippers met hun handbagage ook weg gaan.
Al is het nog steeds in lijn van de minimale skyteam voorwaarden, ook met de steeds kariger wordende onboard service, mini blikjes cola, cakeje in plaats van broodje op bepaalde tijdsstippen, geen 2de koffieronde met koekje op langere Europese vluchten, naast het gehannes met handbagage (omdat men geen bagage meer mag inchecken), blijft mijn keus met Turkish Airlines ook dit jaar gehandhaafd, nu maar hopen dat het niet gaat sneeuwen....
Op zich snappen de 'beancounters' bij KLM wel wat ze doen. Geen gratis bagage inchecken zorgt ervoor dat je een verhoging in opbrengsten ziet omdat men niet gelijk door heeft dat bagage niet is inbegrepen en bij het inchecken of vooraf deze extra kosten kunnen binnenhalen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nooit begrepen waarom ze dat gedaan hebben. Wat is de meerwaarde dan nog van KLM boven Ryanair?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |