abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130463798

Welkom in het grote Fok! als speler topic. In dit topic transformeren we onszelf in een speler aangemaakt in het beroemde spel Football Manager.

Word jij de nieuwe Messi of CR7? Of blijf je het eeuwige talent?

SPOILER: Hoe het allemaal begon
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

In Football Manager wordt een aparte database aangemaakt met de aangemelde users als speler. Zodra alle spelers ingeladen zijn, gaat de host als werkloze manager op vakantie. Elk half jaar wordt een shortlist update gegeven van ons als spelers, met informatie over goals, assists, tackels en meer. Met andere woorden: Ben je op weg om die wereldster te worden?

In de FM Editor word je aangemaakt als speler met een aantal vooraf bepaalde eigenschappen. Denk aan de club die je zelf kan kiezen, een aantal eigenschappen (attributes) en andere details. Zie de rest van deze OP voor de regels en verdelingen.

Elk jaar wordt er een update gegeven van de eigenschappen van elke speler. Al deze screens kan je vinden op ons speciale Fok! als speler forum. Iedereen krijgt gelijke kansen in dit spel. Elke speler krijgt een vaste waarde in het begin en het potentieel kan je zelf kiezen door middel van scenarios.

Tussendoor mag je kleinere updates aanvragen, mits met mate. De spelleider moet het spel wel kunnen laten lopen en niet alleen screens posten.

Tijdens het inschrijven moet je 1 van de volgende scenario's en een bijbehorende club kiezen om mee te beginnen.

Scenario 1: Je bent net 15 jaar geworden met een CA op 80 en PA op 180. Je mag per categorie 40 punten besteden.
Scenario 2: Je bent net 15 jaar geworden met een CA op 80 en PA tussen 170 en 190 gegenereerd door een RNG*. Je mag per categorie 40 punten besteden.

* RNG = Random Number Generator

Dit is vergelijkbaar met de grotere talenten in Europa. Hoe je je als talent ontwikkelt, is echter volledig afhankelijk van je keuze aan het begin. Kom je aan spelen toe en ontwikkel je je het beste?

Een club kiezen staat grotendeels vrij, zolang de gekozen club in één van de gegeven competities uitkomt. Zie een overzicht verderop in de OP.

Bekijk de volgende lijst van Preferred Moves voor de vertaling Nederlands-Engels:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Inschrijving geschiedt helemaal via http://forcedinduction.nl/forumdisplay.php?fid=5 !! Lees de sticky posts daar aandachtig als je je wilt inschrijven.

Maak je inschrijving als geregistreerde user, als je je inschrijving wilt kunnen wijzigen. Een ongeregistreerde user kan zijn topic niet meer wijzigen!

Na ongeveer 15 seizoenen worden alle carrires bekeken. Wie heeft de hoogste waarde? Wie speelt bij een wereldclub en wie heeft er een hoofdprijs gewonnen? Wie van ons is een wereldster geworden? En bij sommige rondes, welk team heeft de meeste prijzen gepakt?

1. Ik speel nooit FM. Mag ik meedoen?
Jazeker. Iedereen is welkom. Vul de gegevens in met een reply en vraag eventueel als iets niet duidelijk is.

2. Ik heb de deadline gemist! Kan ik nog meedoen?
Helaas, de database wordt aangemaakt aan het begin van het spel. Je zult moeten wachten op de volgende keer dat iemand een game aanmaakt.

3. Moet ik mijn eigen naam invullen?
Nee. Voor mijn part speel je als Kees Koekenbakker. Als je jezelf maar kunt herkennen!

4. Waar staat PA en CA voor?
PA staat voor Potential Ability (wat je kan halen) en CA staat voor Current Ability (wat je nu bent).

5. Hoe werkt de PA (Potential Ability) in FM?
Deze site (http://games-footballmana(...)tential-ability.html) geeft een goede uitleg.

6. Waarom mag ik niet in andere competities starten?
We hebben een selectie gemaakt van begincompetities die gelijkwaardig zijn ter bescherming van jezelf. Iedereen zal nu redelijk snel een basisplaats kunnen afdwingen.

7. Waar meten we mee aan het einde?
Een voetballer kan niet op 1 eigenschap of resultaat beoordeelt worden, dus zullen we naar het totaalplaatje moeten kijken.

8. Deze OP is saai!
Als je een expert bent in Paint / Photoshop zie ik graag wat illustraties tegemoet! Daarnaast is alle feedback welkom.

9. Mijn speler heeft ineens mindere attributes! Hoe kan dit?
Ook al vult de host je opgegeven waardes voor attributes in, dan nog kan het zo zijn, dat Football Manager het wat aanpast. Dit naar aanleiding van je CA en/of PA. Dit is niet te voorkomen; het gebeurt echter voor iedereen en wordt daardoor niet als oneerlijk gezien.

Vorige rondes
Huidige spelers
Inschrijving (gesloten)
Beschikbare competities
Tips
pi_130463961
De shortlist staat nu online!

Klik :)
pi_130464022
16 Goals en 19 assists. _O_ :9~
I love my mispoken words.
pi_130464025
Dat was het dan voor vandaag!

Save staat op het forum voor awards en voor de volgende host.
pi_130464052
quote:
7s.gif Op zondag 25 augustus 2013 23:32 schreef xminator het volgende:

Bedankt voor de updates. ^O^
  zondag 25 augustus 2013 @ 23:33:34 #6
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_130464096
Ik ben blijkbaar nog maar 3,9 waard :')
RED ONS HENNIEGOD
pi_130464143
quote:
9s.gif Op zondag 25 augustus 2013 23:33 schreef PowerLoungen het volgende:
Ik ben blijkbaar nog maar 3,9 waard :')
Je waarde daalt als een gek naarmate je contract afloopt. Dat is heel normaal.
pi_130464235
quote:
10s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:46 schreef xminator het volgende:
Misschien heeft van Rhyp iets aan deze uitleg?

Je bent in een schoenenwinkel en staat aan de kassa. Voor jou staat nog 1 dame, een nette en sympatieke verschijning die zich bovendien goed met de kassierster blijkt te verstaan alsof ze op een of andere manier samen horen.

Plots bemerk je in het rek achter de kassierster een paar schoenen waar je direkt verliefd op wordt. Je hebt inderdaad al meer dan genoeg schoenen maar deze, die moet je hebben, die zijn gewoon voor jou geschapen, gemaakt om door jou en jou alleen gedragen te worden, zonder dit paar schoenen zal je nooit meer gelukkig kunnen zijn in het leven, je weet dat je gewoon niet meer zonder kan...

Maar dan bemerk je dat die dame voor jou aan de kassa met dezelfde verliefde blik naar die schoenen staart (die stomme koe!). Met een blik in jouw richting laat ze duidelijk verstaan dat dit paar schoenen nooit in jouw handen zal komen en dus ook nooit aan jouw voeten zal zitten (wat een achterbakse tik!).

Dan blijkt dat zij haar vent zijn kredietkaart niet vindt en zij begint driftig in haar handtas te zoeken naar cash (de rommelige trien). Op dat moment besef je zelf dat voorkruipen geen zin heeft want ook jij hebt onvoldoende geld bij. De verkoopster bekijk jullie rustig en wacht af.

Jouw vriendin, die in dezelfde winkel toevallig net ook schoenen aan het passen is, bemerkt plots jouw benarde situatie en ze reageert, zoals het trouwens een echte vriendin betaamt, iemand van wie men weet dat men er in noodgevallen kan op rekenen (wat een schatje!). Zij doet teken dat ze haar geldbeugel in jouw richting zal gooien zodat jij de inhalige valse vuile gemene trut voor jou toch nog de loef kan afsteken en vlug dat paar schoenen kan kopen.

Ze zal haar geldbeugel zo werpen dat die net over het hoofd van die bitch voor jou vliegt en tussen haar en de kassierster belandt. Jij wipt dan vlug voorbij dat lelijke monster, vangt de geldbeugel op om dan bliksemsnel die schoenen te kopen.

Maar : zolang jouw vriendin haar geldbeugel nog niet geworpen heeft, dat wil zeggen dat die nog niet in de lucht vliegt naar jou toe, mag jij je hoogstens op dezelfde hoogte van die geniepige kip bevinden en niet ervoor want anders... sta je buitenspel...

[ afbeelding ]
Leuk verhaaltje :D
Children of the night. What music they make.
  zondag 25 augustus 2013 @ 23:41:08 #9
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_130464350
Ben even afwezig geweest maar Bassie is toch echt een van de beste in deze game :D *O*
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  zondag 25 augustus 2013 @ 23:41:46 #10
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_130464386
67 wedstrijden voor Nederland en 51 goals?! :o
Betekent dit dat ik topscorer aller tijden ben voor Oranje? :9~
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_130464388
Bayern weer kampioen _O_

Gok ik dan, want de muiscursor staat erop :')
Children of the night. What music they make.
pi_130468893
Aboutno is wel dodelijk effectief, heeft maar 55 minuten nodig om te scoren :')
pi_130469644
Sacre Bleu weer 31 goals en ook nog eens 1 op 1 bij Frankrijk met 19 goals in 19 caps.

Toch wel een aardig spitsje geworden.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 26 augustus 2013 @ 09:30:27 #14
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_130470125
Jolink speelt niet alles bij PSG, maar als hij speelt is hij wel belangrijk. Veel assists op Rausch :)
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:10:16 #15
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_130470859
quote:
7s.gif Op zondag 25 augustus 2013 23:32 schreef xminator het volgende:

Dat verhaal over Hubertus en buitenspel _O-
Verder dus de CL gewonnen als MotM *O* Gaat lekker :)
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_130472164
Weer 8e ,nu is het wel leuk geweest bij Manchester.
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:31:23 #17
239294 PierreTT
pi_130475799
Ik simuleer even verder tot 31 augustus, mocht er behoefte aan zijn :)
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:33:24 #18
239294 PierreTT
pi_130475859
Heeft iemand trouwens een overzicht voor mij wanneer precies alle updates gegeven moeten worden? Dus shortlist en spelersupdate? Wat zijn de vaste data hiervoor?
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:42:54 #19
130412 Katth
pi_130476153
2 september - spelersupdate (na sluiting transfermarkt)
31 dececmber - shortlist
31 mei - shortlist (voor reset alle competities)

Is allemaal niet zo precies hoor, maar dit zijn richtlijnen. Als je in de zomer te ver doorgaat kunnen competities al gereset zijn en is shortlist leeg.
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:46:36 #20
239294 PierreTT
pi_130476255
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:42 schreef Katth het volgende:
2 september - spelersupdate (na sluiting transfermarkt)
31 dececmber - shortlist
31 mei - shortlist (voor reset alle competities)

Is allemaal niet zo precies hoor, maar dit zijn richtlijnen. Als je in de zomer te ver doorgaat kunnen competities al gereset zijn en is shortlist leeg.
Oke, bedankt. De shortlist is op 28 mei al gemaakt door xminator, dus ik zal in dit verloren uurtje even doorsimuleren tot eind augustus :)
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:48:03 #21
239294 PierreTT
pi_130476305
Emerico ook bij de friendlies uitblinker

maandag 26 augustus 2013 @ 13:48:55 #22
239294 PierreTT
pi_130476327
Award voor Urbanus: Beste vreemdeling in Mother Russia!

maandag 26 augustus 2013 @ 13:51:52 #23
239294 PierreTT
pi_130476414
Contractnieuws:

6M per jaar :o

Dat wil Urbanus ook wel..

Rausch blijft in Parijs

Meer dan 10M per jaar :o

maandag 26 augustus 2013 @ 13:53:00 #24
130412 Katth
pi_130476451
Goed bezig Rausch! Mogen wij nog vaak kampioen worden daar in Parijs :)
pi_130476459
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:48 schreef PierreTT het volgende:
Emerico ook bij de friendlies uitblinker

[ afbeelding ]
hoppa! Eindelijk weer in het nieuws en aanvoerder van Spanje :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')