quote:Wellicht is de eerste persoon meervoud dan niet zo'n geschikte uitdrukking?
Op dinsdag 24 september 2002 10:53 schreef Smike het volgende:Ik doe niet anders.
quote:Ken je Kafka zeker niet.
Een verkeerde mening bestaat niet
quote:Nogmaals, er werd expliciet duidelijk gemaakt dat het om een roddel ging, en een columnist, en een mening, en vermoedens, en Theo van Gogh.
maar je moet geen verkeerde 'feiten' gaan aanhalen, dan moet je gewoon eerlijk toegeven dat je fout zit, that's it.
quote:Met nadruk op "gewoon", want over smaak valt niet te twisten. Persoonlijk moet ik niets hebben van Peter Heerschop en vind ik Theo geweldig. En zou je uit deze mening van je nog een conclusie willen trekken? Of zitten we nu juist uitsluitend te bakkeleien over smaak?
Op dinsdag 24 september 2002 11:42 schreef Kozzmic het volgende:Maar de schofterigheid en smakeloosheid van Van Gogh valt wat mij betreft niet onder "leggen van vingers op zere plekken". Dat is gewoon inhoudsloze vuilspuiterij.
quote:Dat is wel een heel sterk staaltje van de dingen interpreteren zoals je ze wilt zien. Ik geef je zeker geen gelijk. Ik stel niet dat Van Gogh inhoudsloos is, en zelfs niet dat hij niet argumenteert. Sterker nog, wanneer hij voor de zoveelste keer voor het gerecht wordt gesleept, dan rest hem niets anders dan te argumenteren. En daar is hij helemaal niet bang voor (in tegenstelling tot een zekere Elatik).
En enige argumentatie tegen mijn bewering dat Van Gogh inhoudsloos is heb ik in dit topic nog niet gezien; Claudia-X geeft me zelfs min of meer gelijk door te stellen dat een columnist zijn woorden niet hoeft te onderbouwen.
Mijn punt is vooral dat het een groot goed is om beschuldigingen te mogen uiten. Ik mag best zeggen dat ik meen dat mijn buurman mijn dochter heeft verkracht. Als uit een rechtszaak blijkt dat dit niet zo is, zou ik dan berecht moeten worden?
[Dit bericht is gewijzigd door Claudia_x op 24-09-2002 14:09]
quote:Dat is voor rekening van meneer van Gogh
Op dinsdag 24 september 2002 13:40 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
Ah, als het 'sukkels' zijn dan is die kwalificatie geoorloofd?
Ik gaf alleen mijn mening, want je hoort alleen maar hoe geweldig hun programma is, bijna nooit hoor je enige kritiek.
quote:Ik ben geen fan van Barend en van Dorp, integendeel, vroeger waren het goede journalisten toen ze nog diepgravende interviews schreven voor VN met topsporters maar hun TV programma is puur amusement en geen journalistiek wat mij betreft.
Op dinsdag 24 september 2002 14:09 schreef battlesickloner het volgende:Dat is voor rekening van meneer van Gogh
Ik gaf alleen mijn mening, want je hoort alleen maar hoe geweldig hun programma is, bijna nooit hoor je enige kritiek.
Wat mij tegen de borst stuit is de manier waarop van Gogh meent te moeten ageren tegen mensen, of dit nu sukkels zijn of niet boeit niet, het gaat om fatsoen en dat heeft van Gogh voor geen meter.
quote:Dat doet niets af aan het feit dat hij wel meestal gelijk heeft.
Op dinsdag 24 september 2002 14:30 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
Ik ben geen fan van Barend en van Dorp, integendeel, vroeger waren het goede journalisten toen ze nog diepgravende interviews schreven voor VN met topsporters maar hun TV programma is puur amusement en geen journalistiek wat mij betreft.
Wat mij tegen de borst stuit is de manier waarop van Gogh meent te moeten ageren tegen mensen, of dit nu sukkels zijn of niet boeit niet, het gaat om fatsoen en dat heeft van Gogh voor geen meter.
Liever een onbeschoft iemand die de waarheid spreekt dan een beleefd achterbaks type die liegt.
quote:Nee, liever iemand die op een normale wijze zaken aan de kaak stelt zonder te vervallen in belediging en moddergooien.
Op dinsdag 24 september 2002 14:51 schreef X-Ray het volgende:Dat doet niets af aan het feit dat hij wel meestal gelijk heeft.
Liever een onbeschoft iemand die de waarheid spreekt dan een beleefd achterbaks type die liegt.
Hij ook weer blij.
V.
quote:Zoals gezegd, liever iemand die grof is en de waarheid spreekt (zoals van Gogh), dan iemand die schijnheilig beleefd is en liegt (bv Elatik)
Op dinsdag 24 september 2002 14:53 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
Nee, liever iemand die op een normale wijze zaken aan de kaak stelt zonder te vervallen in belediging en moddergooien.
quote:Wil je je persoonlijke aanvallen achterwege laten?
Wij zullen dat maar houden op een verschil in normen en waarden tussen ons.
quote:Duidelijk zeggen waar het op staat kan ook zonder beledigingen of NSB aantijgingen, vind je niet?
Op dinsdag 24 september 2002 14:54 schreef Strolie75 het volgende:
Hij drukt zich niet altijd even netjes uit maar af en toe heb je gewoon iemand nodig die even duidelijk zegt waar het op staat!
Een grote bek hebben en schelden kan iedereen, dat is een brevet van intellectueel onvermogen wat mij betreft.
Evengoed ben ik ook niet zo dol op de manier waarop hij dingen aan de kaak stelt, het is vaak ook gewoon provoceren om het provoceren zelf...
quote:In een column moet dat wel kunnen vind ik, en die NSB opmerking heeft Barend aan zichzelf te danken vanwege het feit dat hij zelf altijd de oorlog en de jodenvervolging erbij haalt.
Op dinsdag 24 september 2002 15:01 schreef Tia_Tijger het volgende:
Duidelijk zeggen waar het op staat kan ook zonder beledigingen of NSB aantijgingen, vind je niet?
quote:Wat heeft Elatik te maken met van Gogh' ontslag bij de HMG groep als ik vragen mag?
Op dinsdag 24 september 2002 14:59 schreef X-Ray het volgende:Zoals gezegd, liever iemand die grof is en de waarheid spreekt (zoals van Gogh), dan iemand die schijnheilig beleefd is en liegt (bv Elatik)
Dhr van Gogh is gevraagd zijn lasterlijke aantijgingen richting Herben in te trekken en dat heeft hij geweigerd, daarna is hij ontslagen, niets met moslims of Elatik te maken volgens mij.
quote:Da's geen persoonlijke aanval maar een constatering, jij hebt liever een van Gogh als iemand die op normale wijze de discussie aangaat zonder beledigingen en aantijgingen, da's een verschil in normen en waarden tussen ons, ik zie van Gogh liever zonder publiek platform totdat hij kan leren om zich op fatsoenlijke wijze uit te drukken.
Wil je je persoonlijke aanvallen achterwege laten?
Dank.
quote:Het was slechts een voorbeeld.
Op dinsdag 24 september 2002 15:06 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
Wat heeft Elatik te maken met van Gogh' ontslag bij de HMG groep als ik vragen mag?
Niets? Dacht ik al.
quote:Zucht, het is een voorbeeld om aan te tonen dat grofheid geen vloek en beleefdheid geen zegen hoeft te zijn.
Dhr van Gogh is gevraagd zijn lasterlijke aantijgingen richting Herben in te trekken en dat heeft hij geweigerd, daarna is hij ontslagen, niets met moslims of Elatik te maken volgens mij.
quote:Zoals gezegd, laat de persoonlijke aanvallen en de kinderachtige constateringen inzake mijn normen en waarden maar even buiten beschouwing. Die hebben hier niets mee te maken, en al helemaal niet met het vertrek van Van Gogh.
Da's geen persoonlijke aanval maar een constatering, jij hebt liever een van Gogh als iemand die op normale wijze de discussie aangaat zonder beledigingen en aantijgingen, da's een verschil in normen en waarden tussen ons, ik zie van Gogh liever zonder publiek platform totdat hij kan leren om zich op fatsoenlijke wijze uit te drukken.
quote:De eerste alinea geeft dus het verschil in normen en waarden aan, beste X-Ray, ik vind namelijk dat zijn grofheid wel een vloek is en geen plaats heeft in een fatsoenlijke samenleving, verschil van mening verklaard lijkt mij.
Op dinsdag 24 september 2002 15:10 schreef X-Ray het volgende:
Het was slechts een voorbeeld.
Je kan voor Elatik ook Barend invullen.Zucht, het is een voorbeeld om aan te tonen dat grofheid geen vloek en beleefdheid geen zegen hoeft te zijn.
Zoals gezegd, laat de persoonlijke aanvallen en de kinderachtige constateringen inzake mijn normen en waarden maar even buiten beschouwing. Die hebben hier niets mee te maken, en al helemaal niet met het vertrek van Van Gogh.
Wat mij betreft had de HMG van Gogh nooit moeten binnenhalen en ik ben blij dat men dit al snel gerectificeerd heeft.
Zijn ontslag heeft niet met Elatik, Barend, Rubinstein of wie dan ook te maken maar alleen met zijn eigen gedrag.
quote:Alsof hij dat opeens is gaan vertonen. Dat wist men van te voren al.
Op dinsdag 24 september 2002 15:27 schreef Tia_Tijger het volgende:Zijn ontslag heeft niet met Elatik, Barend, Rubinstein of wie dan ook te maken maar alleen met zijn eigen gedrag.
quote:Precies, sterker nog: dat is waarschijnlijk exact de reden waarom hij ingehuurd werd. Maar goed, men had vermoedelijk niet verwacht dat hij zijn pijlen op de LPF zou richten, terwijl dat verhaal over Herben toch al minstens een maand op zijn site te lezen is...
Op dinsdag 24 september 2002 15:31 schreef X-Ray het volgende:
Alsof hij dat opeens is gaan vertonen. Dat wist men van te voren al.
quote:Klopt ja.
Op dinsdag 24 september 2002 15:34 schreef Zander het volgende:[..]
Precies, sterker nog: dat is waarschijnlijk exact de reden waarom hij ingehuurd werd. Maar goed, men had vermoedelijk niet verwacht dat hij zijn pijlen op de LPF zou richten, terwijl dat verhaal over Herben toch al minstens een maand op zijn site te lezen is...
't Is met deze Frits zo dat 'ie helemaal past in die typisch vaderlandse traditie uit 40-45: "Hoe geef ik mijn buurman aan voor een geeltje?
Als aangever bedoel ik.
Klets, kledder, boem.
quote:Goh was je ook zo verontwaardigd toen WO II erbij gesleept werd mbt de "Goddelijke Kale"?
Op dinsdag 24 september 2002 15:01 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
Duidelijk zeggen waar het op staat kan ook zonder beledigingen of NSB aantijgingen, vind je niet?
Een grote bek hebben en schelden kan iedereen, dat is een brevet van intellectueel onvermogen wat mij betreft.
Frits Barend is als de cartoon uit de Volkskrant, waar je Sharon en een ander menneke voor twee schilderijen ziet staan, het ene schilderij wit, het andere zwart.
Sharon wijst naar het witte schilderij en zegt : Zwart
Vervolgens naar het zwarte en zegt : Wit.
Het mannetje corrigeert hem : Nee, deze is wit en die is zwart
Waarop Sharon antwoordt : Het anti semitisme neemt steeds meer toe.
Theo is bot en hard, dat is zijn stijl, maar het legt wel de vinger exact op de zere plek.
Ik moest erg lachen toen ik de reactie van president-directeur D. van der Graaf van RTL las, iets in de trant van : "de beweringen van de heer van Gogh berusten niet op waarheid".
Ik vulde voor hem aan "ik ben wel een pygmee, maar ik draag dus ABSOLUUT GEEN plateauzolen!!!!"
Iedereen die onwaarheden verteld moet aangepakt worden, dus geen uitzonderingen
quote:Onwaarheden? Dat is dus nog de vraag!
Op dinsdag 24 september 2002 19:02 schreef Re het volgende:
Theo is passé en dat kan hij niet hebben. Hij moet gewoon weer films gaan maken.Iedereen die onwaarheden verteld moet aangepakt worden, dus geen uitzonderingen
Het zijn geruchten en dat bepaalde lieden hem tegenspreken wilt niet zeggen dat het niet waar zou zijn
quote:Mocht blijken dat hij alsnog de waarheid spreekt zullen we dat best wel merken van Theo
Op dinsdag 24 september 2002 19:10 schreef milagro het volgende:[..]
Onwaarheden? Dat is dus nog de vraag!
Het zijn geruchten en dat bepaalde lieden hem tegenspreken wilt niet zeggen dat het niet waar zou zijn
quote:Vooralsnog zitten anderen daar klaarblijkelijk véél meer mee dan Theo zelf.
Op dinsdag 24 september 2002 19:02 schreef Re het volgende:
Theo is passé en dat kan hij niet hebben.
quote:Weg met het recht om beschuldigingen te uiten? Onder humoristische noemer mag het zeker weer wel? Of moet je daarvoor een kopspijkerscabaretier zijn?
Iedereen die onwaarheden verteld moet aangepakt worden, dus geen uitzonderingen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |