abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130431376


Kerbal Space Program is een spel wat in ontwikkeling is, waarbij je een crew van Kerbals de ruimte in probeert te krijgen. Of op verschrikkelijke wijze ergens halverwege de dampkring laat ontploffen. Of als een soort belachelijke torpedo over het land laat schieten. Of ongeduldig 5 minuten op het lanceerplatform laat staan omdat de boel te zwaar is.

Door ontkoppelaars te gebruiken creëer je fases voor je raket: eerst gaan de onderste zware raketten de eerste zet richting de zon geven, dan de volgende, etc, tot je bij je cockpit plus parachuutje aankomt.

Het zelf maken van raketten gaat echt geweldig simpel, en het forum van de officiele website staat vol downloadbare onderdelen om de boel nog uitgebreider te maken :P

http://kerbalspaceprogram.com/




Deel 1: GAM / Kerbal Space Program!

[ Bericht 4% gewijzigd door Tourniquet op 25-08-2013 00:32:10 ]
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:14:26 #2
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130440038
Ik maak langzaamaan wat vorderingen in mijn savegame. :+ Heb een zooi afgedankte sondes, rovers en landers op en rondom de Mun en Minmus laten slingeren. Belangrijkste feiten tot dusver zijn een bescheiden ruimtestation in lage omloopbaan rondom Kerbin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En 4 Kerbals op Duna. Die de komende járen waarschijnlijk nergens heen zullen gaan :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130440206
En gedockt zo te zien!
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:24:09 #4
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130440364
Ja, dat docken gaat redelijk vlot. Had er in het begin wél behoorlijk wat moeite mee (als in 2 uren rondom een 'doelschip' rondcirkelen en uiteindelijk de RCS op :( )

Volgende hindernis is en blijft de spaceplane. Kleintjes lukken me nog wel maar grotere met meerdere straalmotoren en raketmotoren blijven een pijnpunt; paar dagen geleden een halfuur koortsachtig getracht zo'n vliegtuig in de ruimte te krijgen, maar 't lukte niet. Paar flame-outs waardoor het vliegtuig rond begon te tollen en toen er een vleugel afbrak was het helemaal gedaan.
pi_130440629
Haha ja die Spaceplanes zijn niet gemakkelijk. Qua vliegtuigen ben ik niet ver. Heb alleen een soort polarexplorer gemaakt, soort glider die vrij ver kan vliegen.

Docken is mij nog niet gelukt, wel een leuk station in een niet zo circulaire baan. En bemande landingen op mun, minmus en duna, na er eerst met een probe geland te zijn. Ben nu bezig met een ion-probe naar Jool, docken en een grote lander op de mun (driepersoons incl rover).
pi_130445340
docken was het eerste wat ik heb gedaan. Ging op de 3e poging :D

Ik heb nu moeite om een space crane te maken voor de mün, eerst zou ik met parachutes werken, maar toen sloeg het met dat de mün geen atmosfeer heeft :')

na die spacecrane eens een paar dudes en een rover er heen sturen me dunkt :Y
pi_130447693
Halp, ipv een sataliet te disconecten van mijn space shuttle de motoren er af gegooid :') nu heb ik dus ideeën nodig voor een SAR missie :')
pi_130447826
pi_130448052
quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:31 schreef gogosweden het volgende:
docken was het eerste wat ik heb gedaan. Ging op de 3e poging :D

Ik heb nu moeite om een space crane te maken voor de mün, eerst zou ik met parachutes werken, maar toen sloeg het met dat de mün geen atmosfeer heeft :')

na die spacecrane eens een paar dudes en een rover er heen sturen me dunkt :Y
Maar hoezo een spacecrane? Gewoon op de pootjes landen geen uitdaging? ;-)
pi_130448223
Zo ik ga mijn space shuttle maar eens upgraden om een transporter naar de mün te maken :P en hopelijk weer terug :')
pi_130449148
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 16:50 schreef Reintji het volgende:

[..]

Maar hoezo een spacecrane? Gewoon op de pootjes landen geen uitdaging? ;-)
neuh, ik wil geen lelijke motor onder m'n hitchhikers module hebben :D

dus motor dump ik er +- 150 meter boven de mun er af, vervolgens een support beam aan de bovenkant van m'n module met motortjes die me de laatste meters afremmen, en die ik eject met een beetje fuel zodat die een paar meter verderop crashen.

alleen tot nu toe val ik altijd nét om 2 sec voor het landen |:( _O-

maar wel een leuke challenge eigenlijk :P
pi_130449158
post straks wel ff screens
pi_130452973
Ik heb ook me eigen raketje :D
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_130454267
Dit spel is het nieuwe minecraft eigenlijk
pi_130454540
Yes, Duna!! En als het goed is zelfs met genoeg fuel om nog terug te gaan naar Kerbin. :P

pi_130455833
Hoe moet je eigenlijk naar de mu. In orbit en om kerbel lukt mij goed. Maar naar de mun... of eerst een kss met refeul punt bouwen :P
pi_130455875
;( ik kan niks degelijks verzinnen/creeren , ruimte in kom ik met kleine fabriksels.. maar hoe ik em vervolgens in orbit krijg, dunno.. (laatste poging was hij goed opweg om uit kerbin te ontsnappen en een oneindige reis te maken :+)
pi_130456405
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 20:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Hoe moet je eigenlijk naar de mu. In orbit en om kerbel lukt mij goed. Maar naar de mun... of eerst een kss met refeul punt bouwen :P
Minmus is iets makkelijker:
Zelfde principe geldt voor de Mun.

Ik ben op weg van Duna terug naar Kerbin:

pi_130459102
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 20:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Hoe moet je eigenlijk naar de mu. In orbit en om kerbel lukt mij goed. Maar naar de mun... of eerst een kss met refeul punt bouwen :P
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 20:44 schreef mschol het volgende:
;( ik kan niks degelijks verzinnen/creeren , ruimte in kom ik met kleine fabriksels.. maar hoe ik em vervolgens in orbit krijg, dunno.. (laatste poging was hij goed opweg om uit kerbin te ontsnappen en een oneindige reis te maken :+)
de tutorials in game leren je verdomt veel :Y
pi_130459137
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 20:54 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Minmus is iets makkelijker:
Zelfde principe geldt voor de Mun.

Ik ben op weg van Duna terug naar Kerbin:

[ afbeelding ]
dan ga ik eerst maar een kss bouwen :')
pi_130459174
Wat is een spacecrane? :? En hoe docken jullie? Mij lukt dat echt niet. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_130459788
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:49 schreef Rezania het volgende:
Wat is een spacecrane? :? En hoe docken jullie? Mij lukt dat echt niet. :')
Niet :+ , schiet gewoon een compleet KSS de ruimte in :P

pi_130460725
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:49 schreef Rezania het volgende:
Wat is een spacecrane? :? En hoe docken jullie? Mij lukt dat echt niet. :')
denk aan het curiosity gebeuren, het heet eigenlijk een skycrane, dus een platform wat langzaam je ding op een planeet laat zakken, en die je decoupelt en op z'n laatste druppels weg schiet van je probe.
pi_130460756
quote:
4s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:19 schreef gogosweden het volgende:

[..]

denk aan het curiosity gebeuren, het heet eigenlijk een skycrane, dus een platform wat langzaam je ding op een planeet laat zakken, en die je decoupelt en op z'n laatste druppels weg schiet van je probe.
Dat is dat gedoe met die driehoek met die stootkussens toch?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_130460824
Oh, dat was blijkbaar wat anders. _O-

Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_130460827
quote:
4s.gif Op zondag 25 augustus 2013 17:31 schreef gogosweden het volgende:

[..]

neuh, ik wil geen lelijke motor onder m'n hitchhikers module hebben :D

dus motor dump ik er +- 150 meter boven de mun er af, vervolgens een support beam aan de bovenkant van m'n module met motortjes die me de laatste meters afremmen, en die ik eject met een beetje fuel zodat die een paar meter verderop crashen.

alleen tot nu toe val ik altijd nét om 2 sec voor het landen |:( _O-

maar wel een leuke challenge eigenlijk :P
Misschien die supportbeam pas afwerpen nadat je geland bent. Wanneer je vier van de allerkleinste solidrockets onder een klein hoekje erop zet vliegt die beam alsnog weg wanneer je dat ontkoppelt en die solidrockets start. Ik gebruik die voor mijn aspergusbooster zodat die lege tanks opzij en van de raket af gaan bijnhet stagen.
pi_130460829
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:20 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat is dat gedoe met die driehoek met die stootkussens toch?


iets in die geest, maar dan ipv die kabels een I balk oid met een decoupler
pi_130460908


Dit bedoelde ik. Dat zou echt een geniale landingsmethode zijn voor in het spel. _O_
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_130460923
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:21 schreef Reintji het volgende:

[..]

Misschien die supportbeam pas afwerpen nadat je geland bent. Wanneer je vier van de allerkleinste solidrockets onder een klein hoekje erop zet vliegt die beam alsnog weg wanneer je dat ontkoppelt en die solidrockets start. Ik gebruik die voor mijn aspergusbooster zodat die lege tanks opzij en van de raket af gaan bijnhet stagen.
probleem bij mij is dat hij enorm veel gaat spinnen als ik die motoren vol throttle doe, maar ik heb die throttle nodig om niet KABOEM de grond in te gaan :')

maar wéér een redesign doen _O-
pi_130461877
aah, nu snap ik waarom iedereen behalve ik mooie rondjes om kerbel heeft en geen ei vormige figuren :P
maarop nieuw beginnen dus :')
pi_130462335
quote:
4s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:47 schreef gogosweden het volgende:

[..]

[..]

de tutorials in game leren je verdomt veel :Y
ik ga ze wel eens doornemen..
pi_130462707
quote:
4s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:23 schreef gogosweden het volgende:

[..]

probleem bij mij is dat hij enorm veel gaat spinnen als ik die motoren vol throttle doe, maar ik heb die throttle nodig om niet KABOEM de grond in te gaan :')

maar wéér een redesign doen _O-
RCS gebruiken :P
pi_130462750
Oh ja je kunt ook KAS downloaden gogo is makelijker dan een beam gebruiken
pi_130470094
Van Reddit, uit het Tweakers topic. Wat een KSP held!

http://imgur.com/a/MIZvl#0
pi_130470732


ja, iets de ruimte in geslingerd: het kan voor de rest helemaal niets :+ (en zal op ten duur weer terug komen, hij zat niet in een goeie orbit :D )
pi_130470790
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 09:28 schreef Reintji het volgende:
Van Reddit, uit het Tweakers topic. Wat een KSP held!

http://imgur.com/a/MIZvl#0
_O_
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:27:02 #37
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130471233
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 09:28 schreef Reintji het volgende:
Van Reddit, uit het Tweakers topic. Wat een KSP held!

http://imgur.com/a/MIZvl#0
Doe ik hem niet na :o

Opvallend ook hoe klein zijn lander op Eve is (planeet met dichte atmosfeer en zwaartekracht van 1.7G).
pi_130471272
Misschien is dat juist wel de sleutel tot succes daar. Heb je wel een moederschip nodig, of een enkele reis.
pi_130473196
wat klopt er niet? :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130473708
Dat was ook wel een dappere poging.
pi_130473920
quote:
14s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:15 schreef Reintji het volgende:
Dat was ook wel een dappere poging.
ik denk dat het daar ook wel bij blijft :+ ik zie mijzelf niet een (deel) van een ruimte station de lucht in schieten :D
pi_130474277
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:24 schreef mschol het volgende:

[..]

ik denk dat het daar ook wel bij blijft :+ ik zie mijzelf niet een (deel) van een ruimte station de lucht in schieten :D
Je kan ook anders gewoon een ontwerp proberen die met het spel kwam, heb ik ook gedaan. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_130474408
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 09:28 schreef Reintji het volgende:
Van Reddit, uit het Tweakers topic. Wat een KSP held!

http://imgur.com/a/MIZvl#0
Wtf. :o :D
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_130474410
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:38 schreef Rezania het volgende:

[..]

Je kan ook anders gewoon een ontwerp proberen die met het spel kwam, heb ik ook gedaan. :P
maar dat haalt een stuk van de uitdaging weg imho :@

ik wil zelf iets in orbit kunnen brengen, zonder teveel hulp van buitenaf :P
pi_130474818
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:42 schreef mschol het volgende:

[..]

maar dat haalt een stuk van de uitdaging weg imho :@

ik wil zelf iets in orbit kunnen brengen, zonder teveel hulp van buitenaf :P
Misschien moet je eerst weer leren hoe je iets in orbit moet krijgen, dat bedoel ik.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_130475183
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:56 schreef Rezania het volgende:

[..]

Misschien moet je eerst weer leren hoe je iets in orbit moet krijgen, dat bedoel ik.
ow, op die fiets :P
mja, wellicht ook een idee...
pi_130476166
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:24 schreef mschol het volgende:

[..]

ik denk dat het daar ook wel bij blijft :+ ik zie mijzelf niet een (deel) van een ruimte station de lucht in schieten :D


Ik heb deze booster gebouwd, onder elke oranje tank hangt een cluster van 5 motoren (die met een impuls van 215 ofzo, beetje pielen om ze erop te krijgen) en onder de centrale een mainsail. De zijtanks zijn met fuellines op elkaar aangesloten en vallen twee om twee weg. Ligt een beetje aan de lading, maar de middelste stack is nog helemaal vol wanneer de kleine lander erop staat (1 kerbal, incl servicemodule). Daar heb ik Duna mee gehaald. Met het ruimtestation erop wat ongeveer even groot is als die van jou dan is de middelste stack wel leeg en heb ik die losse oranje tank voor het in orbit brengen over.

Kan niet op Steam komen voor andere screenshots, vandaar brakke paint.
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:15:04 #48
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130480482
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:43 schreef Reintji het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik heb deze booster gebouwd, onder elke oranje tank hangt een cluster van 5 motoren (die met een impuls van 215 ofzo, beetje pielen om ze erop te krijgen) en onder de centrale een mainsail. De zijtanks zijn met fuellines op elkaar aangesloten en vallen twee om twee weg. Ligt een beetje aan de lading, maar de middelste stack is nog helemaal vol wanneer de kleine lander erop staat (1 kerbal, incl servicemodule). Daar heb ik Duna mee gehaald. Met het ruimtestation erop wat ongeveer even groot is als die van jou dan is de middelste stack wel leeg en heb ik die losse oranje tank voor het in orbit brengen over.

Kan niet op Steam komen voor andere screenshots, vandaar brakke paint.
Asparagus ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130480614
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:15 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Asparagus ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yup! Met wat tweaks
  maandag 26 augustus 2013 @ 18:11:25 #50
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_130484107
Je kunt beter een ruimtestation in een baan brengen en dat volpompen met fuel. Kost wel tijd maar dan hoef je niet van dit soort megaraketten te bouwen die alleen maar groter worden omdat je ook weer fuel moet meenemen voor de fuel.

Moet je wel moeite doen om te docken natuurlijk. :P
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')