SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En 4 Kerbals op Duna. Die de komende járen waarschijnlijk nergens heen zullen gaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar hoezo een spacecrane? Gewoon op de pootjes landen geen uitdaging? ;-)quote:Op zondag 25 augustus 2013 15:31 schreef gogosweden het volgende:
docken was het eerste wat ik heb gedaan. Ging op de 3e poging
Ik heb nu moeite om een space crane te maken voor de mün, eerst zou ik met parachutes werken, maar toen sloeg het met dat de mün geen atmosfeer heeft
na die spacecrane eens een paar dudes en een rover er heen sturen me dunkt
neuh, ik wil geen lelijke motor onder m'n hitchhikers module hebbenquote:Op zondag 25 augustus 2013 16:50 schreef Reintji het volgende:
[..]
Maar hoezo een spacecrane? Gewoon op de pootjes landen geen uitdaging? ;-)
Minmus is iets makkelijker:quote:Op zondag 25 augustus 2013 20:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Hoe moet je eigenlijk naar de mu. In orbit en om kerbel lukt mij goed. Maar naar de mun... of eerst een kss met refeul punt bouwen
quote:Op zondag 25 augustus 2013 20:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Hoe moet je eigenlijk naar de mu. In orbit en om kerbel lukt mij goed. Maar naar de mun... of eerst een kss met refeul punt bouwen
de tutorials in game leren je verdomt veelquote:Op zondag 25 augustus 2013 20:44 schreef mschol het volgende:
ik kan niks degelijks verzinnen/creeren , ruimte in kom ik met kleine fabriksels.. maar hoe ik em vervolgens in orbit krijg, dunno.. (laatste poging was hij goed opweg om uit kerbin te ontsnappen en een oneindige reis te maken
)
dan ga ik eerst maar een kss bouwenquote:Op zondag 25 augustus 2013 20:54 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Minmus is iets makkelijker:
Zelfde principe geldt voor de Mun.
Ik ben op weg van Duna terug naar Kerbin:
[ afbeelding ]
Nietquote:Op zondag 25 augustus 2013 21:49 schreef Rezania het volgende:
Wat is een spacecrane?En hoe docken jullie? Mij lukt dat echt niet.
denk aan het curiosity gebeuren, het heet eigenlijk een skycrane, dus een platform wat langzaam je ding op een planeet laat zakken, en die je decoupelt en op z'n laatste druppels weg schiet van je probe.quote:Op zondag 25 augustus 2013 21:49 schreef Rezania het volgende:
Wat is een spacecrane?En hoe docken jullie? Mij lukt dat echt niet.
Dat is dat gedoe met die driehoek met die stootkussens toch?quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:19 schreef gogosweden het volgende:
[..]
denk aan het curiosity gebeuren, het heet eigenlijk een skycrane, dus een platform wat langzaam je ding op een planeet laat zakken, en die je decoupelt en op z'n laatste druppels weg schiet van je probe.
Misschien die supportbeam pas afwerpen nadat je geland bent. Wanneer je vier van de allerkleinste solidrockets onder een klein hoekje erop zet vliegt die beam alsnog weg wanneer je dat ontkoppelt en die solidrockets start. Ik gebruik die voor mijn aspergusbooster zodat die lege tanks opzij en van de raket af gaan bijnhet stagen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 17:31 schreef gogosweden het volgende:
[..]
neuh, ik wil geen lelijke motor onder m'n hitchhikers module hebben
dus motor dump ik er +- 150 meter boven de mun er af, vervolgens een support beam aan de bovenkant van m'n module met motortjes die me de laatste meters afremmen, en die ik eject met een beetje fuel zodat die een paar meter verderop crashen.
alleen tot nu toe val ik altijd nét om 2 sec voor het landen![]()
![]()
maar wel een leuke challenge eigenlijk
quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:20 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is dat gedoe met die driehoek met die stootkussens toch?
probleem bij mij is dat hij enorm veel gaat spinnen als ik die motoren vol throttle doe, maar ik heb die throttle nodig om niet KABOEM de grond in te gaanquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:21 schreef Reintji het volgende:
[..]
Misschien die supportbeam pas afwerpen nadat je geland bent. Wanneer je vier van de allerkleinste solidrockets onder een klein hoekje erop zet vliegt die beam alsnog weg wanneer je dat ontkoppelt en die solidrockets start. Ik gebruik die voor mijn aspergusbooster zodat die lege tanks opzij en van de raket af gaan bijnhet stagen.
ik ga ze wel eens doornemen..quote:Op zondag 25 augustus 2013 21:47 schreef gogosweden het volgende:
[..]
[..]
de tutorials in game leren je verdomt veel
RCS gebruikenquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:23 schreef gogosweden het volgende:
[..]
probleem bij mij is dat hij enorm veel gaat spinnen als ik die motoren vol throttle doe, maar ik heb die throttle nodig om niet KABOEM de grond in te gaan
maar wéér een redesign doen
quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:28 schreef Reintji het volgende:
Van Reddit, uit het Tweakers topic. Wat een KSP held!
http://imgur.com/a/MIZvl#0
Doe ik hem niet naquote:Op maandag 26 augustus 2013 09:28 schreef Reintji het volgende:
Van Reddit, uit het Tweakers topic. Wat een KSP held!
http://imgur.com/a/MIZvl#0
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik denk dat het daar ook wel bij blijftquote:
Je kan ook anders gewoon een ontwerp proberen die met het spel kwam, heb ik ook gedaan.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:24 schreef mschol het volgende:
[..]
ik denk dat het daar ook wel bij blijftik zie mijzelf niet een (deel) van een ruimte station de lucht in schieten
Wtf.quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:28 schreef Reintji het volgende:
Van Reddit, uit het Tweakers topic. Wat een KSP held!
http://imgur.com/a/MIZvl#0
maar dat haalt een stuk van de uitdaging weg imhoquote:Op maandag 26 augustus 2013 12:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je kan ook anders gewoon een ontwerp proberen die met het spel kwam, heb ik ook gedaan.
Misschien moet je eerst weer leren hoe je iets in orbit moet krijgen, dat bedoel ik.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:42 schreef mschol het volgende:
[..]
maar dat haalt een stuk van de uitdaging weg imho
ik wil zelf iets in orbit kunnen brengen, zonder teveel hulp van buitenaf
ow, op die fietsquote:Op maandag 26 augustus 2013 12:56 schreef Rezania het volgende:
[..]
Misschien moet je eerst weer leren hoe je iets in orbit moet krijgen, dat bedoel ik.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:24 schreef mschol het volgende:
[..]
ik denk dat het daar ook wel bij blijftik zie mijzelf niet een (deel) van een ruimte station de lucht in schieten
Asparagusquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:43 schreef Reintji het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb deze booster gebouwd, onder elke oranje tank hangt een cluster van 5 motoren (die met een impuls van 215 ofzo, beetje pielen om ze erop te krijgen) en onder de centrale een mainsail. De zijtanks zijn met fuellines op elkaar aangesloten en vallen twee om twee weg. Ligt een beetje aan de lading, maar de middelste stack is nog helemaal vol wanneer de kleine lander erop staat (1 kerbal, incl servicemodule). Daar heb ik Duna mee gehaald. Met het ruimtestation erop wat ongeveer even groot is als die van jou dan is de middelste stack wel leeg en heb ik die losse oranje tank voor het in orbit brengen over.
Kan niet op Steam komen voor andere screenshots, vandaar brakke paint.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:15 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Asparagus
Yup! Met wat tweaksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
moet je wel een KSS in de ruimte krijgenquote:Op maandag 26 augustus 2013 18:11 schreef BurnaBoy het volgende:
Je kunt beter een ruimtestation in een baan brengen en dat volpompen met fuel. Kost wel tijd maar dan hoef je niet van dit soort megaraketten te bouwen die alleen maar groter worden omdat je ook weer fuel moet meenemen voor de fuel.
Moet je wel moeite doen om te docken natuurlijk.
Dan je stukken kleiner maken. Ik had er totaal geen moeite mee iig.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
moet je wel een KSS in de ruimte krijgen
Ik krijg dan alle modules overal behalve bij elkaarquote:Op maandag 26 augustus 2013 19:47 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Dan je stukken kleiner maken. Ik had er totaal geen moeite mee iig.
das toch saaiquote:Op maandag 26 augustus 2013 20:04 schreef BurnaBoy het volgende:
oh ik deed altijd iemand opzoeken op youtube, kijken hoe hij het deed en vervolgens naapen. Stelde geen drol voor
ik vind het toch leuker zelf wat te fabriekselen...quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:04 schreef BurnaBoy het volgende:
oh ik deed altijd iemand opzoeken op youtube, kijken hoe hij het deed en vervolgens naapen. Stelde geen drol voor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige docking tutorial:quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik krijg dan alle modules overal behalve bij elkaar
Autopiloot? Welke mod is dat?quote:
Ja, dat begrijp ik, in het echt doen ze docken ook met de hand.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:49 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
MechJeb 2. Gebruikt hij overigens alleen voor de lancering, niet voor het docken.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:29 schreef mschol het volgende:
[..]
ik vind het toch leuker zelf wat te fabriekselen...
zo neem ik mij zelf op sommige moment heel serieus:Heilige goden is dat ding stabiel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KW Rocketry – v2.4quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:22 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Welke mod is dat?
Er is ook een Russian Pack, met de Soyuz. Is ook mooi spul:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
voor de mk3 neus is een leeg crew cabin mod daar heb je ruimte voor 3 inquote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:24 schreef Rezania het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met reddingsmissies? Altijd als ik een raket bouw met ruimte voor astronauten zit hij gelijk vol bij de lancering, dus hoe kan ik een lege raket lanceren?
boven in, zie hier: http://media.pcgamer.com/files/2013/07/kspimage03.jpgquote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:24 schreef Rezania het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met reddingsmissies? Altijd als ik een raket bouw met ruimte voor astronauten zit hij gelijk vol bij de lancering, dus hoe kan ik een lege raket lanceren?
Oh, even kijken dan.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:04 schreef mschol het volgende:
[..]
boven in, zie hier: http://media.pcgamer.com/files/2013/07/kspimage03.jpg
heb je links naast de naam 3 knoppen, de meest rechter knop kan je gebruiken om de crew van je vlucht te bepalen...
ik heb er 1 die zit in orbit om de zon heenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:05 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, even kijken dan.Beetje zielig dat die Kerbals zo lang op Mun moeten wachten.
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:23 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb er 1 die zit in orbit om de zon heen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.stage 4 gaat goed (afdroppen boosters), stage 3 ook (afdroppen rockomax jumbo's), vervolgens vliegt hij even door in stage 2 en knalt hij uit elkaar![]()
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:13 schreef mschol het volgende:
ik heb weer eens een poging gedaan iets de ruimte in te slingeren..
hoewel alles er opzich goed uitzag zij de boel op een bepaald moment gewoon in 1x boem..Dude, dat is gewoon echt een overkill.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.stage 4 gaat goed (afdroppen boosters), stage 3 ook (afdroppen rockomax jumbo's), vervolgens vliegt hij even door in stage 2 en knalt hij uit elkaarProbeer het eens wat minder groot te maken.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Dat kan toch nog maar sinds kort?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:04 schreef mschol het volgende:
[..]
boven in, zie hier: http://media.pcgamer.com/files/2013/07/kspimage03.jpg
heb je links naast de naam 3 knoppen, de meest rechter knop kan je gebruiken om de crew van je vlucht te bepalen...
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:13 schreef mschol het volgende:
ik heb weer eens een poging gedaan iets de ruimte in te slingeren..
hoewel alles er opzich goed uitzag zij de boel op een bepaald moment gewoon in 1x boem..Gimp ball uit van stage 2? Of de verbinding langs dat smalle stuk versterken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.stage 4 gaat goed (afdroppen boosters), stage 3 ook (afdroppen rockomax jumbo's), vervolgens vliegt hij even door in stage 2 en knalt hij uit elkaar
ik gok (nu ik hem een aantal keer heb gelanceerd, en de flight log heb nagelopen) dat de decoupler (op smalle deel) knapt, waardoor hij een optater van zijn eigen raketten krijgt... (en aan gort wordt gevlogen...)quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:54 schreef Reintji het volgende:
[..]
Gimp ball uit van stage 2? Of de verbinding langs dat smalle stuk versterken.
where's the fun in that?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dude, dat is gewoon echt een overkill.Probeer het eens wat minder groot te maken.
heb je niet per ongeluk je cabine gedraaid, dan veranderd de orientatie ook gelijk.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:24 schreef Rezania het volgende:
Is het bij jullie ook zo dat het noorden nu rechts ligt tijdens het lanceren?
Dat zou nog wel eens kunnen ja.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 02:57 schreef totalvamp het volgende:
[..]
heb je niet per ongeluk je cabine gedraaid, dan veranderd de orientatie ook gelijk.
Leuk plan!quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:46 schreef Jotcha het volgende:
Leuk idee voor de OP: Alle spelers noteren met hun achievements in de vorm van ribbons: http://ribbons.cgagnier.ca/
Wel zonder mods uiteraard! En gebaseerd op eerlijkheid
Voor de light bevel gekozen?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:12 schreef Reintji het volgende:
[..]
Leuk plan!
[ link | afbeelding ]
Done!
Maanden geleden weleens. Is een oceaanmaan met paar eilandjes (goed mikken dus met landing) met 80% v/d zwaartekracht van Kerbin, atmosfeer is ook 80%. Je kunt waarschijnlijk veilig de atmosfeer induiken want dik genoeg om je ruimteschip af te remmen en vervolgens parachutes te gebruiken.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:53 schreef Reintji het volgende:
Iemand al eens op Laythe geweest? Tips enzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:10 schreef MissionPhailed het volgende:
Ah, nog plaatje gevonden van versie 0.17Landing liep overigens wel in de soep.
Dat zag er toch nog snor uit, parachute fail?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Te weinig landingspotenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:17 schreef Reintji het volgende:
[..]
Dat zag er toch nog snor uit, parachute fail?
Het beste aantal is toch net als bij stoelen gewoon 3?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:56 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Te weinig landingspotenHij kieperde omver bij landing en brak in enkele stukken. De Kerbal had nu een permanent strandhuisje met zeezicht.
Een badass reuzeruimteschip wat amper van de grond komtquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:12 schreef Tourniquet het volgende:
Ben nu bezig met het bouwen van een fuelstation in orbit. Eerst de core gelanceerd en nu de oranje tanks 1 voor 1. De tanks zitten nog 100% vol. Nog 3 oranje tanks te gaan, maar waar zal ik 't dan eens voor gaan gebruiken?
[ afbeelding ]
Hoe heb jij zulke grote tanks in orbit gebracht met fuel en al?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:12 schreef Tourniquet het volgende:
Ben nu bezig met het bouwen van een fuelstation in orbit. Eerst de core gelanceerd en nu de oranje tanks 1 voor 1. De tanks zitten nog 100% vol. Nog 3 oranje tanks te gaan, maar waar zal ik 't dan eens voor gaan gebruiken?
[ afbeelding ]
Met deze jongen:quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hoe heb jij zulke grote tanks in orbit gebracht met fuel en al?
Damn.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:35 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Met deze jongen:
[ afbeelding ]
zo hoort hetquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:35 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Met deze jongen:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |