quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:44 schreef rival het volgende:
[..]
dat klinkt niet goed nee.... ik duim met je mee voor een vastzittende waterpomp!
De E36 staat natuurlijk bekend om zijn "briljante" waterpomp ontwerp met plastic schoepjes, dus ik heb nog een beetje goede hoop.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:50 schreef daNpy het volgende:
Klinkt idd als een waterpomp. Maar dan kan er ondertussen alweer meer aan de hand zijn...
Weet ik nog niet. Maar wilde het eigenlijk aan winterbanden uitgevenquote:
Is ook zo, dus ik ga er vanuit morgen weer te kunnen rijden.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dan zal het wel meevallen ja. Dat ding is echt niet meteen weggefikt hoor .
Hopelijk valt de rekening ook nog mee, want winterbanden zijn toch ook wel erg prettig.
Als het de originele is; 325.000. Pomp is gebruikt in de M41 en M51 modellen, maar BMW kennende kan het niet heel veel verschillen van de M50.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:40 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel kms. had die pomp?
En is het hetzelfde plastic ding als in de M50 en kornuiten?
Hopelijk geen gevolgschade
Jup. En de originele intercooler. Heb er tot nu toe alleen nog maar originele onderdelen af gehaald. En vervangen natuurlijkquote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:53 schreef Hyperdude het volgende:
Die plastic pompen ken je bij de E36 wel bij 100K vervangen.
Heb je de originele radiator nog?
Ja, het lijkt mee te vallen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:29 schreef Fopje het volgende:
Gelukkig dat het je waterpomp was
Wel even schrikken als je zo langs de weg in eens staat
Ja, ik heb een diesel ECU schakelde alles uit, stationair draaien zodat je nog kan sturen en remmen om veilig te kunnen stoppen. Maar echt heel erg lang de tijd heb je nietquote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:35 schreef mitchelll0181 het volgende:
Jij ?
Ja dat heb je met een diesel haha electrische gasklep.
Olieverbruik is idd. hoger.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:29 schreef Fopje het volgende:
...
Bij een kapotte carterventilatie verbruik je ook meer olie of niet? En moet al je olie eruit als de carterventilatie vervangen moet worden?
Carterventilatie is niet vervangen, mocht het olieverbruik nog zo erg zijn zal ik die wel laten vervangen denk ik...quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Olieverbruik is idd. hoger.
Olie hoeft er niet uit.
Wel twee uurtjes sleutelen ofzo.
Ik had 1 liter olie op nog geen 1000 kmquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:34 schreef Hyperdude het volgende:
Beter dan 1 op 5000 zou ik mij niet niet te druk over maken. Rookwolken/wolkjes kan je beter wel (laten) oplossen.
Ik hoop dat ook nog lang te kunnen, al is er bij mij wel echt al e.e.a. af gehaald en vervangen. Zolang de brandstofpomp het maar blijft doen...quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:55 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jup. En de originele intercooler. Heb er tot nu toe alleen nog maar originele onderdelen af gehaald. En vervangen natuurlijk
BMW / FWDquote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:29 schreef Fopje het volgende:
Brandstof meter doet het weer, stofhoezen aandrijfas aan de voorzijde zijn links en rechts vervangen ( waren helemaal doorgescheurd).
Die heb ik ook al vervangenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik hoop dat ook nog lang te kunnen, al is er bij mij wel echt al e.e.a. af gehaald en vervangen. Zolang de brandstofpomp het maar blijft doen...
Hij heeft een iX uitvoeringquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |